Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jalkasieni

Lähettäjä: Yöks 
Päivämäärä:   2.7.25 12:38:52

Hyi yök. Häpeän jalkojani maailman eniten, kun taas saan taistella tämän vaivan kanssa. Vavasväliin tuli pieni haava kun naapurivarpaan kynsi hinkkasi (lyhyenä!!) ahtaassa kengässä. Suojasin tätä näppäränä tyttönä pesun ja puhdistuksen jälkeen rakkolaastarilla. Seuraavana päivänä varvas kutisi ja oli kipeäkin: laastari lähes irronnut ja tehnyt haavan päälle valtavan vesikellon??

Tätä suojasin sitten vaan tavislaastarilla. Se hinkkasi siihen toiseen naapurivarpaaseen itsekkin rakon. Tyhmänä aattelin että rakkolaastari oli ollut vaan huonosti ja laitoin eiliselle kaupunkipäivälle molempiin varpaisiin rakkolaastarin. Tulos: nyt molemmista varpaista nahka irti.

Harmittaa ja ällöttää ja inhottaa hitosti. Varpaat kutisee nyt siihen malliin, että mietin onko sinne nyt kuitenkin pesinyt sieni. Imetän vielä 9kk vauvaa, ja mietin uskallanko laittaa esim daktarinia, kun ohjeessa lukee että lääkäri pohtii imetyksen aikaisen käytön. En millään viitsisi tämän takia lekuriin soitella ja ajella 50km suuntaansa näitä näyttämään, mutta pakko se kai on...

Onko joku käyttänyt imettäessä em. voiteita? Parhaat vinkit tästä vaivasta eroonpääsyyn?

Yök.

Re: Jalkasieni

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   2.7.25 12:48:43

Pitääkö olla niin pieniä kenkiä, ettei varpaat mahdu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.7.25 12:50:34

Mulla tuli kutinaa yhtenä keväänä. Apteekin voiteet ei auttaneet. Normisti pesen ilman saippuaa mut nyt aloin käyttää lactasydia. Se auttoi.ja alunperin vaiva ilmeisesti tuli ostetuista villasukista, allergiaa, hankausta vai mitä en tiedä. Vaihdoin itse kudottuihin, ne on hyvät.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   2.7.25 12:53:33

Ilmakylpyä ja varvasväleihin villalankaa ( jos ei oikeeta varvasvillaa ole saatavilla). Koita nyt niillä ensin.

Suihkun jälkeen hyvä kuivaus ja villaa väliin. Kokeile muutamia päiviä näin.

Lähettäjä: Yöks 
Päivämäärä:   3.7.25 00:33:31

N: tällä konstilla oon nyt pari päivää mennyt. Lisäksi käyttänyt Vetramil-suihketta, se on auttanut superhyvin kun välit hautuu vaikka tallilla kumppareissa. Mulla murtunut pikkuvarvas joskus ja jäänyt virheasentoon, jonka takia sopivia kenkiä hankala löytää ja väli myös hautuu herkemmin. Ihan kuraa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.7.25 07:23:34

Osta oikean kokoiset kengät.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.7.25 07:42:05

Pihkasalva ja/tai etikkakylvyt voivat auttaa, kunhan rakot ovat parantuneet.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.