Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ehtiikö uusi passi tulla viidessä viikossa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.7.25 10:22:27

Tilaan matkaa ja tajusin että passi vanhenee marraskuussa. Voin lähteä myös viikkoa aiemmin jolloin passi on paluusta 3 kk voimassa mutta mieluummin uusin passin jos vain ehtii tulla. Voiko olla niin pahoja ruuhkia että menisi yli 5 viikkoa? Kuvaan pääsen tänään tai huomenna ja netissä saan tilattua.

Re: Ehtiikö uusi passi tulla viidessä viikossa?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   2.7.25 10:36:38

Ei siellä valmistuspäässä ole ruuhkaa. Mulle tuli kesäkuussa kolmessa päivässä siitä, kun kävin antamassa sormenjäljet. Hain laitokselta, jos ärrältä yms, niin olisiko viikko mennyt. Tampere.

Päivämäärä:   2.7.25 10:50:20

Kiitos! Sormenjäljet on jo nykyisessä joten niitäkään ei tarvita.

Lähettäjä: 8 
Päivämäärä:   2.7.25 10:51:57

8 päivää oli joskus max toimitusaika, tuli neljässä. Ei mene viittä viikkoa millään, tuskin edes viikkoa.

Päivämäärä:   2.7.25 10:53:47

Poliisilaitoksella se ruuhka on, jos täytyy sormenjälkiä käydä antamassa. Sinnekkin pääsee, kun varaa vain koko aamupäivän aikaa. Itse passin saa nopeasti.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   2.7.25 11:22:39

Sormenjäljet ovat voimassa 6 vuotta. Eli yhden uusimiskerran. Sen jälkeen täytyy käydä tunnistautumassa uudelleen. Ne tunnistautumisen jonot juuri venyttävät aikaa passin saamiseksi. Itse valmistus ei montaa päivää kestä. Tunnistautumistarve kerrotaan jo hakemusta tehdessä, ja tunnistautuminen pitää olla hoidettuna ennen kuin koko hakemusta edes otetaan käsittelyyn.

Juuri itse uusin passia ja maakunnan kaikkien laitosten ensimmäinen vapaa aika oli puolentoista kuukauden päässä. Kävin sitten jonottamalla hoitamassa asian jo aiemmin, kun olisi mennyt turhan viimetinkaan muuten. Olin aamulla jonossa jo puoli tuntia ennen aseman aukeamista, niin homma hoitui lopulta suht nopeasti.

Kannattaa huomioida myös, että kaikilla asemilla ei ole jonotusta kesäaikana, jotkut palvelevat vain ajanvarauksella.

Päivämäärä:   2.7.25 11:33:49

Kiitos, en tiennytkään tuota! Täytyy täyttää kohta hakemus ja katsoa pitääkö sormenjäljet uusia.

Lähettäjä: Kpl 
Päivämäärä:   2.7.25 11:39:29

Jos ei tartte poliisiasemalla käyntiä, tulee muutamassa päivässä. Sit jos tarvii, niin on ihan herran haltuun.

Päivämäärä:   2.7.25 11:41:38

Jos olet edellisellä kerralla käynyt poliisilaitoksella, nyt ei tarvitse. Kunhan käyt kuvassa ja täytät netissä hakemuksen. Passin tulo kestää noin viikon. Espoossa tuli juuri kuudessa päivässä. Ei ole tosiaan ruuhkaa siellä passin valmistuksessa vaan poliisilaitoksilla, jos pitää käydä.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   2.7.25 11:50:48

Jos tarttee käydä uusimassa sormenjäljet, niin kantsii kytätä lähialueen pienemmätkin poliisiasemat. Kävin maanantaina kuvassa, olin bongannut 30 km päästä pikkupaikkakunnan ajanvarauksettoman päivän olevan heti tiistaina. "Jonotin" 15 minuuttia siellä, passi tuli Ärrälle noin viikon päästä.

Päivämäärä:   2.7.25 11:51:05

Mulla tuli 4päivässä Tammikuussa

Päivämäärä:   2.7.25 11:54:18

Pitää näköjään uusia sormenjäljet mutta katsoin ajanvarauksessa että ylihuomisesta alkaen on joka päivä reilusti aikoja.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   2.7.25 11:57:45

Mä kävin Pasilassa jonottamassa ja pääsin alle puolessa tunnissa. Vapaita aikoja olis tosiaan ollut pikkupaikkakunnilla mutta en ton takia lähtenyt ajamaan yli 100km.

Joskus vuosia sitten oli juttua hurjista ruuhkista mutta ei kai niitä enää ole ollut.

Lähettäjä: Puu 
Päivämäärä:   2.7.25 12:26:56

Viime viikolla käytiin kokonperhe passikuvissa ja poliisiasemalla tunnistautumassa sekä antamassa sormenjäljet yms. Tänään tuli ilmoitus että passit noudettavissa asemalta. Oli yllättävän nopeaa toimintaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.