Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  ravintolan valinta

Lähettäjä: voiMua 
Päivämäärä:   1.7.25 15:07:04

Täällä on saanut paljon keskustelua ravintola ja ruoka-aiheet

kysynkin teiltä miksi käyt ravintolassa ja miten valitset ravintolan

Itse haluan joskus syödä jotain jota en itse osaa tai viitsi tehdä
Tästä olen myös valmis silloin maksamaan
Käyn toki kaikenlaisissa ravintoloissa, joskus tekee mieli pizzaa joskus kebua
harvoin hampparia
Olen saanut hyvää (hinta/laatu) ruokaa huoltoasemalta ja kaikentasoisista
ravintoloista. Toki myös ei niin hyvää.
Olen kiitollinen niille yrittäjille jotka jaksaa pikkupaikoillakin pyörittää
esim kepap ravintolaa
Gourmet ruokaakin haluan, jos on seuraa, silloin vaatimustasokin on korkeammalla
Kotiruoka ravintoloita ei suomessa juuri ole, toisin kuin ruotsissa
Toivon asiallista ajatustenvaihtoa ja vastauksia

Re: ravintolan valinta

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   1.7.25 15:14:56

Joskus fine dining -rafloissa, joskus pizzeriassa, useimmiten jotain siltä väliltä. Yritän vältellä ketjupaikkoja, esim. Rosso, Amarillo tmv. Autolla matkatessa joskus tulee jossain huoltsikoilla käytyä, ja se on siinä hetkessä ihan ok, vaikka harvoin niissä erityisen hyvää ruokaa on. Jos vierailen jossain vieraassa kaupungissa, niin usein tulee katsottua Tripadvisorista ravintolavinkkejä, kotikaupungissa minulla on useampi lemppari.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   1.7.25 15:18:50

Käyn ravintoloissa usein koska inhoan valmistaa ruokaa. Siis ainakin kerran-pari viikossa syön ravintolaruokaa, usein tietty woltattuna kuten tänään sushia. (Muistutus tähän itselle: älä tilaa sushia lämpimällä kelillä, haisi kammottavalle... Pettymyksiä tulee kyllä usein.) Odotukset ei perusravintolan kohdalla ole korkealla, erikseen sitten joskus harvoin mennään siihen kuuluisaan parempaan ravintolaan hyvän ruuan perässä. Mutta nyt tänään viimeksi taas yökötti saamani ruoka.

Olen sama tyyppi joka aloitti ton "Onko tää yleistä paremmissa ravintoloissa" tjsp topicin.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   1.7.25 15:32:51

Välttelen vihreän kortin paikkoja, resteliä ja NoHoa, suosin yksityisiä. Tämä pätee aina. Muutoin valitsen ruoan tilanteen mukaan - voin syödä yhtä hyvin kaveriporukalla pizzat tai miehen kanssa fiinimmin kahden kesken, kaikki käy, mutta en mene paikkoihin, jotka tekevät ruoat puolivalmisteista ja eineksistä.

Lounaalle valitsen usein jonkin etnisen - vaikkapa vietnamilaista tai kiinalaista. Pidän myös Bistro O Matin lounaista. Helsingissä tykkään vaikkapa MeiLinistä, Pho Nokiksesta tai Jumbowl noodlesta (vai mikä ihme se nykyään on?). Way Bakerystä tykkään, samoin Owanista ja Gastro Cafe Kallion lounaan haluaisin kokeilla nyt kesällä, kun on vähän väärillä suunnilla, niin on jäänyt.

Pääsääntöisesti toivon, että ravintola tekee ruokaa, jollaista en itse osaisi tehdä. Siksi välttelen ketjupaikkoja. Tykkään satokausiajattelusta, puhtaista raaka-aineista ja kala-kasvispainotuksesta. En halua ravintolaan, jossa eteen lätkäistään valtava annos hiilihydraattia, kasviksia nimellisesti ja jokin proteiini. Usein tulee selailtua netistä ennakkoon paikkoja ja luettua arvioita, kiinnostavat paikat laitan itselleni ylös listalle. Arvostan sitä, että annoksissa on jokin spesiaali juju, eli jos pystyy suorilta näkemään, miten annos on tehty, niin pidän sitä vähän tylsänä. Ruoan ei tarvitse missään tapauksessa olla kallista ollakseen hyvää. Riittää, että raaka-aineita on osattu käsitellä oikein. Taiten tehty on taiten tehty, oli kyseessä sitten pasta-annos tai kymmenen ruokalajin illallinen. Iltasuosikkeja on monia - Wino, Goose Pastabar, Viinibaari Apotek, Grön, Luovuus kukkii kaaoksesta, Teller...

Lähettäjä: kreun 
Päivämäärä:   1.7.25 15:40:29

Usein suositusten perusteella ja illaksi usein valikoituu paikka, jossa en ole vielä käynyt. Muutettiin uudelle alueelle ja täällä on vielä ravintoloita käymättä, niin ei viitsi pyöriä ihan samoissa.

Joskus sunnuntaisin jos ei jaksa tehdä ruokaa, niin johonkin turvalliseen, mistä saa tyyliin lihapullat ja muusin tai metsästäjänleikkeen. Tai sitten pitsalle.

Lounaalle menisin itse johonkin salaattipaikkaan, mutta yleensä tulee mentyä sinne, minne kollegat haluavat, aika usein se on nuudeleita tai vietnamilaista.

Wino on minunkin suosikkeja, ja Plein, lisäksi Maukku on viimeiaikaisista visiiteistä ollut tosi kiva.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.7.25 15:40:35

Miksi käyttää ravintoloissa?

Eri lounasravintoloissa käyn työpäivinä lounaalla.
Työpaikkaruokalassa on sairaalaruokaa, ja sitä käyn syömässä vain jos on silakkapihvejä tai kalapullia.
Työpaikkani lähellä on kaksi hyvää kotiruokaa tarjoavaa ravintolaa, ja ABC.
Työkaverin kanssa katsomme aamulla menut, ja päätämme mihin menemme lounaalle.

Kiireisenä arki-iltana saatamme mennä miehen ja lapsen kanssa siipiravintolaan päivälliselle.

2-3 kertaa kuukaudessa käymme miehen ja lapsen, tai isomman porukan kanssa, perjantaina tai lauantaina ravintolassa illallisella.
Ja miehen kanssa kerran kuukaudessa kahdestaan viikonloppuna ravintolaillallisella.

Käyn/käymme ravintolassa, koska työpäivinä pitää syödä, välillä ei jaksa tai ehdi arki-iltana tehdä kotona ruokaa, ja viikonloppuisin nyt vaan on ihanaa mennä ravintolassa syömään hyvin.

Miten valitset ravintolan?

Lounasravintola valitaan menun mukaan, ja sen mukaan mistä tiedämme saavamme hyvää ruokaa.
Jos lähelle avautuu uusi ravintola, niin käymme testaamassa. Ja se sitten joko pääsee jatkoon tai ei.
Työpaikan lähellä oli ennen hyvä kiinalainen, missä kävimme, mutta omistajanvaihdoksen jälkeen se ei enää päässyt jatkoon.

Arki-iltoihin nopea päivällispaikka on mieliteoista riippuen joko SiipiWeikkojen siipiä tarjoava rafla tai Zarillon hampurilaiset.

Illallisravintola valikoituu myös sen mukaan, mitä tekee mieli.
Tampereella on hyvä ravintolatarjonta, ja uudet ravintolat kokeillaan aina.
Toki lemppariravintoloita suositaan, ja kaikkien mieliteot otetaan huomioon.

Ketjuravintololoissa ei hyvää ruokaa saa. Poikkeuksen tekee hotelli Tammer, mikä on nykyään S-ryhmää, mutta silti sen brunssi ja illallinen ovat vähintään 4/5.

Päivämäärä:   1.7.25 16:06:51

Piti vielä sanoa että käyn myös etnisissä mutta kun en ole käynyt aasiassa
niin jää epäilys kuinka autenttista heidän ruoka on
Myöskään Afrikan tai etelamerikan ruoasta ei käsitystä
Tunisian ja Marokon ruoka tutumpaa ystävieni kautta
Lammas couscous ehkä parasta mailmassa jota olen saanut

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   1.7.25 16:07:09

Käyn ravintolassa useimmiten arkena kun on nälkä. Katson joko, mitä on listalla tai menen sellaiseen, joka tulee matkalla vastaan.

Nyt ollaan lomalla ja on käyty myös vastaantulevissa paikoissa ja iltaisin kokkailtu itse eli ei olla edes etsitty iltaravintolaa. Huomenna ajateltiin kyllä tehdä niin päin.

Käyn usein myös aamiaisella arkisin, jos tiedän etten ehdi lounaalle.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   1.7.25 16:09:37

voiMua, se on ihan totta, että moni etninen on kalpea irvikuva siitä, mitä Aasiassa saa. Muutamia ihan hyväkin paikkoja toki löytyy. Kamalan kauas ei tarvitse kuitenkaan matkata - vaikkapa Lontoossa on monia hyviä kiinalaisia, intialaisia ja vietnamilaisia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.7.25 16:19:01

Käyn ravintolassa (tai haen ruokaa mukaan) yleensä pari kertaa kuussa. Lähinnä sen takia, etten jaksa tehdä itse ruokaa (tai siivota jälkiä) tai haluan syödä jotain, mitä en osaa itse tehdä yhtä hyvin.

Valitsen ravintolan fiilispohjalta, tykkään kokeilla uusia paikkoja. Ensimmäisenä karsiutuvat pois paikat, joista en ole tykännyt ja paikat joita en halua tukea (esim Björkin, Välimäen ja Alenin paikat). Sen jälkeen mietin, haluanko jotain tietynlaista ruokaa vai kokeilla jotain uutta eli käytännössä menenkö joihinkin jo kokeiltuun ja hyväksi todettuun paikkaan vai johonkin minulle uuteen. Yleensä valitsen jälkimmäisen ja onkin todella pieni määrä ravintoloita, joissa olen käynyt muusta kuin käytännön pakosta useaan kertaan.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   1.7.25 16:24:21

Joskus on kiva päästä helpolla ja syödä herkullista ruokaa, yleensä miehen kans käydään kaksin jossain.

Täytyy sanoa, että ei ole ihan helppo löytää sellasta paikkaa, missä voin syödä. Muutamia kivoja paikkoja kuitenkin löytynyt. Syön kalaa, liha ei käy, pitää olla gluteeniton ja laktoositon ja on tosi paljon kasviksia mitä en voi syödä. Eikä myöskään kovin mausteiset ruuat käy. Onneks löytyy sellasiakin paikkoja, joista yleensä aina saa ruokaa mistä tykkään ja mikä sopii vatsalle. Ja näistä varmasti useampi on sellasia, missä käytetään niitä puolivalmisteita. Onneks nekin kelpaa :D Harmillisen harva paikka löytynyt, missä olis kalan kanssa tarjolla jotain sieniä (esim kastiketta).

Pizzerioista ei aina gluteenitonta löydy, mutta satun tykkään Kotipizzasta ja sieltä onneksi löytyy.

Haluaisin käydä parissa paikassa ulkomailla, mutta yksi asia mikä matkustamisessa jännittää, on tuo sopivan ruuan löytyminen.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   1.7.25 17:02:09

Lounaana saa monessa paikassa isossa kattilassa tehtyä kotiruokaa. Ehkä klo 11 - 14. Muuna aikana kotiruokaa ei taida saada.
Joskus ennen työpaikoilla oli omia ruokaloita joissa oli hyvä ruoka. En tiedä onko niitä enään?
Nää ulkomaalaisten kebap ja bitaza paikat tekevät ylensä hyvää syötävää halvalla.
Keskustan ns. paremmat ruokaravintolat joissa on pienet annokset tulee kierrettyä päivisin kaukaa.
Jonkun seurueen mukana niihin välillä päätyy. Pienehkö annos ei häiritse kovin paljon, kun joku muu maksaa laskun.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   1.7.25 17:59:31

Käyn silloin kun haluan nauttia hyvästä ruuasta. Vaihtelen eri ravintoloiden välillä, esimerkiksi Harald ja ihan tavallinen pizzeria ovat suosikkejani.

Päivämäärä:   1.7.25 18:00:23

Veeras>Monet ei ymmärrä mitenpaljon eri ruokarajoitteet vaikuttaa päivittäin
Jaksamista

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   1.7.25 18:51:15

VoiMua, kiitos :) Tuo on erityisen rasittavaa, kun kasviksista niin moni ei sovi. On tosi vaikea syödä terveellisesti.

Sk, Harald on yks mun suosikkeja. En tosin voi ikinä ottaa sielä mitään alkuruokaa, koska pääruoka täyttää niin ettei sen lisäksi jaksa mitään :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.