Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ruusufinniin/perioraalidermatiittiin tuotteet?

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   1.7.25 12:47:14

Jos kärsit ruusufinnistä ja/tai perioraalidermatiitista niin kerro suosikkikosmetiikkatuotteesi? Kiinnostaa erityisesti kasvovedet, putsarit, seerumit ja kasvovoiteet ja jos on jotain täsmätuotteita suosikkina?

Aurinkorasvoista omasta mielestäni paras on ollut Paula's Choice Youth-Extending Daily Hydrating Fluid SPF 50. Minulta isot suosittelut tuolle, mutta muutoin on tuotteet vähän hakusessa ja vinkit kiinnostaisi. Ihoni on pintahilseilevä ja kuiva, mustapäitä tulee paljon.. samoin ihonalaisia finnejä ja perioraalidermatiitin tyypillisiä märkänäppylärykelmiä suun ympärille.

Nyt aloin käyttämään Puhdas+ teepuuputsaria ja finnejä on tullut lisää, mutta ihan kuin iho olisi puhdistumassa eikä ärtynyt. En tiedä, seuraan tilannetta. Voiko tulla puhdistumisvaihe?

Re: Ruusufinniin/perioraalidermatiittiin tuotteet?

Lähettäjä: punatoveri 
Päivämäärä:   1.7.25 12:56:43

Kiinnostaa myös, ja mieluiten kaupoissa tarjolla olevat tuotteet, joiden testereitä pääsee kokeilemaan.

Aloittajalle: en käyttäisi tuotetta, joka huonontaa tilannetta, koska puhdistusprosessin sijaan finnit voivat myös tarkoittaa, että tuote ei sovi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.7.25 13:11:06

Puhdistukseen Bioderma Sensibio H2O.
Kosteutukseen Ordinary Marine hyalyronics ja Ordinary Hyaluronic acid 2% + B6, La Roche-Posay Toleriane Sensitive creme silmien ympärille iltaisin ja aamuisin koko kasvoille jos tarvetta, La Roche-Posay Toleriane Sensitive rich kasvoille iltaisin. Hoitoon Soolantra. Aurinkovoiteena Babe 50 SPF Super fluid ympäri vuoden.

Lähettäjä: Kjg 
Päivämäärä:   1.7.25 13:14:41

Mahdollisimman vähän yhtään mitään.
Ja silloin kun mulla oli ruusufinni aktiivisena niin jos mikään tuote näytti ärsyttävän/ lisäävän finnejö niin lopetin sen siihen paikkaan.
Kuuntelin ihoani herkällä korvalla koko ajan, useamman vuoden.

La Roche posay oli hyvä tuote, samoin... Täytyy etsiä mikä se oli.
Meinebase, konjac-sieni, SINKKI!

Päivämäärä:   1.7.25 13:23:53

Elidel nii ei tarvii miettii mitä kosmetiikkaa käyttää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.7.25 14:00:14

Mä olen kaverin vinkistä hurahtanut korealaiseen kosmetiikkaan, ja jo kahden viikon jälkeen tosi paha ruusufinni-iho on IHAN eri näköinen. Näpyt on vielä, mutta punoitus häipynyt melkein kokonaan. Tässä tuotteet, jotka (eri nettiarvostelujen perusteella) otin kerralla käyttöön:

1. SKIN1004 – Madagascar Centella Light Cleansing Oil

2. COSRX – Aloe Soothing Sun Cream

3. COSRX – Advanced Snail 96 Mucin Power Essence

4. Anua – Heartleaf 77% Soothing Toner

5. Ongredients – Deep Calming Cream

Päivämäärä:   1.7.25 14:53:38

"Elidel nii ei tarvii miettii mitä kosmetiikkaa käyttää."

Ei toimi kaikilla, esimerkiksi minulla ei. Kuten ei myöskään toisilla toimiva Avitsid. Minulle paras aiemmin mainitsemani Soolantra. Mutta kokeilemalla selviää, nämä edellämainitut kaikki tosin reseptilääkkeitä.

Lähettäjä: Au 
Päivämäärä:   1.7.25 16:34:03

Ruusufinni on siitä ikävä vaiva että se tuote mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. Pitää vaan kokeilla ja erehdyksien kautta löytää ne oikeat :(

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   1.7.25 16:38:59

Itsellä oli ruusufinni yli 10 vuotta, eikä mitään pelastavaa tuotetta löytynyt.

Lähettäjä: Ml 
Päivämäärä:   1.7.25 20:09:01

Mä söin mitä tahansa mutta heti kun iho oireili niin sitä mitä silloin söin, en syönyt enää (paitsi nykyään taas).
Mulle pahin tekijä tais olla stressi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.