Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia pelkopolista tai doulasta?

Lähettäjä: Stre 
Päivämäärä:   1.7.25 07:52:54

Erinäisistä syistä tulen menemään/pääsemään synnyttäjien pelkopolille. Ajatus pelkopolista ahdistaa, koska pelkopoli tuli viime neuvolakäynnillä puheeksi, niin hoitaja heti väheksyi pelkojani ("tuommosia asioita pitää vaan kestää, kun ne kuuluu asiaan", sektion alas lyttäämistä, jne). Onneksi kyseessä oli sijainen, olis muuten lähteny neuvolan hoitaja heti vaihtoon.

Mutta koska hoitajan asenne oli tuo, niin onko pelkopolilla sama juttu..? Väheksytään synnyttäjän tuntemuksia ja lähes pakotetaan alatiesynnytykseen?

Mitä kokemuksia teillä on? Mietin ostanko etätapaamisen doulan kanssa ja käyn läpi huolenaiheitani, jotta saisin tunteen että edes joku kuuntelee minua ennen pelkopolille menoa.

Ja jos tulee hötönetin tapaan pskaa niskaan siitä, että edes ajattelen sektiota, niin härötän keskustelun pois, nyt ei ole oikea aika semmoiselle, aloittakaa oma keskustelu sektion huonoista puolista. Olkaa kiitos kommentoimatta jos ette kykene järkevästi keskustelemaan.

Re: Kokemuksia pelkopolista tai doulasta?

Lähettäjä: Sektio<3 
Päivämäärä:   1.7.25 08:24:08

En koskaan hakeutunut pelkopolille, koska kaikkina muutamana neuvolakäyntinä mitä kerkesin asiasta juttelemaan, mulle kerrottiin että on olemassa kaksi tapaa synnyttää ja saan valita.
Ja että keretään näitä sitten käymään lähempänä vielä läpi.
Ei tosin keretty, tyttö päätti tupsahtaa yllärinä maailmaan kuukautta ennen ja olisin voinu repiä lääkäriltä pään irti aamulla viideltä, kun heidän mielestä sektio ei ole vaihtoehto ja minun pelolle ja paniikille NAURETTIIN. Olin niin kipeä, peloissani ja vihainen ettei mitään rajaa.
Sain sektion, aamun ensimmäinen ja kiireellinen, enkä voisi olla tyytyväisempi siihen toimenpiteeseen ja sen jälkeiseen aikaan. Terve, joskin syntyessään pieni keskostyttö, maailman söpöin pallero täyttää pian 9kk. :)

Mutta ei ollut kiva huomata että niitä kahta vaihtoehtoa ei ollutkaan ilman "tappelua" enää siinä kohtaa kun se tarve oli.

Ihmettelen jos pelkopolilla lytättäisiin, sellainen vaan lisää pelkoa. Mutta kokemusta mulla ei ole.

Re: Kokemuksia pelkopolista tai doulasta?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.7.25 08:56:54

Jos sektion haluat, niin pelkopoli on helpoin tie sen saamiseen. Suunniteltua sektiota et oikein muuten saa ellei nyt tosiaan perätila ole kyseessä. Kiireellisen päätöksen sitten synnytyksen ollessa käynnissä tekee lääkäri etkä sinä. Pelkopolilla saat ihan itse tehdä sen päätöksen. Ensin toki joudut keskustelemaan siitä, mutta se on varmasti ihan reilua, kun varsin isosta päätksestä on kyse.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.