Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Reissuun yksin vai äidin kanssa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.25 21:04:01

Olen kesälomalla lähdössä reissuun ja majoitukset olisivat puolta halvempia jos on toinen majoittuja. Itse tykkään lomailla aina loppukesästä jolloin ystävät ovat jo pitäneet lomansa. Äitini kanssa on reissattu ja monesti on mennyt kivasti. Viime vuosina hän on kuitenkin alkanut käyttää alkoholia enemmän mikä stressaa itseäni kovasti. Juo siis itsensä humalaan ja on silloin tosi rasittava. Stressaan jo etukäteen ja koko loman että juo liikaa. Parin sadan euron säästö olisi kiva kun rahanreikiä on muutenkin, mutta toisaalta onko sen 200 euron väärti stressata vuoden ainoalla lomalla. Tykkään reissata yksin ja silloin saa olla kuten haluaa.

Re: Reissuun yksin vai äidin kanssa?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   30.6.25 21:06:30

No mä reissaan yksin kun en koe matkaseurasta olevan muuta iloa kuin se kulujen jakaminen ja se ei enää nykyään riitä mulle syyksi.

Lähettäjä: kokemus 
Päivämäärä:   30.6.25 21:25:24

"toisaalta onko sen 200 euron väärti stressata vuoden ainoalla lomalla."

Trust me, ei ole. Tässä vaiheessa saattaa tuntua siltä mutta kännistä ördääjää jo puoli iltaa katseltuasi tulet olemaan valmis maksamaan vaikka 400 siitä ilosta, että saisi olla rauhassa ilman sitä.

Lähettäjä: mitää 
Päivämäärä:   30.6.25 21:29:46

Kertoisin äidille mun tuntemukset ja syyn, miksi äiti ei voi tulla mukaan. Ja hänen pitää ensin itse parantaa itsensä, jotta voidaan yhdessä matkailla. Siinä äidille inspiraatiota raitistua.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   30.6.25 21:38:23

Yksin, jos et voi sanoa suoraan että siellä ollaan s-päin.

Päivämäärä:   30.6.25 21:41:10

Oletko koskaan puhunut äidillesi koskaan suoraan alkoholinkäytöstään?

Lähettäjä: kokemus 
Päivämäärä:   30.6.25 21:43:13

Ei näissä auta mitkään etukäteen suoraan sanomiset, sopimiset, ukaasit tai lupaukset. Alkoholisti tekee niitä 13 tusinaan tuntematta itse minkäänlaista tuskaa. Heti ensimmäisenä iltana alkaa kuitenkin vaivihkaa juominen ja jos puutut asiaan ja muistutat siitä mitä sovittiin, niin heittäydytään välittömästi marttyyriksi "kun ei saa edes ihan vähän ottaa, loma pilalla byhyy yhyy"

Tää on NIIIN nähty.

Päivämäärä:   30.6.25 21:47:54

On puhunut useampikin mutta suuttuu koska ei näe ongelmaa. Ei ole mikään örveltäjä mutta jotenkin ahdistun kun hän juo ja suuttuu tosi helposti kaikesta juotuaan. Itse tykkään ottaa lasin viiniä lomalla ruuan kanssa mutten uskalla ottaa mitään äitini ollessa paikalla koska pelkään että hän alkaa juoda entistä enemmän.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   30.6.25 21:57:16

Älä missään nimessä ota äitiäsi mukaan. Minunkin äitini on tuollainen alkoholisti, ja marttyyri tietenkin. Ei näe ongelmaa, vaikka välit molempiin lapsiin ja ainoaan sisareen ovat pahasti kärsineet ja miehen kanssa melkein ero tullut. Älä edes harkitse!

Ja muista kertoa suoraan syy. Kerro, että ei ole enää kivaa reissata yhdessä kun nykyään hän käyttää alkoholia niin paljon. Älä kaunistele, se on typerää.

Typerää sinulta edes harkita, että säästön vuoksi ottaisit juopon mukaan.

Päivämäärä:   30.6.25 22:04:33

Ei siis ole edes pyytänyt mukaan vaan mietin kysynkö jotta säästäisin sen pari sataa majoituksessa. Mutta huolettomampaa tosiaan kyllä lähteä yksin.

Lähettäjä: wtf 
Päivämäärä:   30.6.25 22:35:16

No sen lauluja laulat, jonka leipää syöt. Hankkiudu taloudellisesti riippumattomaksi, valitse kohde realistisesti varoihisi nähden tai kuuntele mukisematta OMAN ÄITISI sammallusta..
Ei nyt taas..

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.6.25 22:57:03

Ei ole parinsadan euron arvoista. Et saa nautittua lomasta tai levättyä majoituksessa, ja parhaimmassa tapauksessa joudut ottamaan oman huoneen kun et enää jaksa. Se onkin sitten taas monta sataa euroa ylimääräistä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   1.7.25 00:34:46

Yksin vaikka äitisi olisi absolutisti :-D Olen vuokrannut mökin viikoksi jonne lähtee mukaan vain koira ja ei ole mökkinaapureita. Lastenlasten kanssa lomailen toisella mökillä kolme vuorokautta ja saattaa heidän vanhemmat piipahtaa päiväseltään . Luonnollisesti maksan kaikki kulut itse .

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   1.7.25 01:20:29

Pitääkö tuota edes kysyä?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.