Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mökkivieraat?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.6.25 19:43:16

Oonko ihan oikeasti ainoa mökkeilijä joka yrittää pyytää ystäviä mökkivieraaksi, ja ikinä kukaan ei tuu? Huonoa seuraa?

Re: Mökkivieraat?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   30.6.25 19:44:36

Yleensä mökeille on kyllä tunkua, varsinkin, jos omaa ei ole?

Sijaitseeko mökkisi jotenkin kaukana/fasiliteetit huonot?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   30.6.25 19:50:27

Mökin speksit, juurikin matka ja fasiliteetit ? Oletko näiden ihmisten kanssa muuten tekemisissä kuin mökille pyytäessä, siis ovat kavereitasi ? Samaa sukupuolta kuin itse olet ? Anteeksi mutta tulee sellainen setämies-fiilis aloituksesta, naapurin nätit tytöt ei lähde sinne mökille vaikka setä kuinka pyytäisi..

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   30.6.25 19:56:34

Missä mökki sijaitsee, tulidkn mielelläni

Päivämäärä:   30.6.25 20:08:18

Ystäväni perheellä on kaksi mökkiä - toiseen vähän reilu tunti matkaa ja toiseen reilu viisi tuntia. Toiseen en lähde kutsuttaessa, ensimmäiseen kyllä. Harva jaksaa esim viikonlopuksi matkustaa kovin kauas.

Lähettäjä: siksi koska 
Päivämäärä:   30.6.25 20:10:49

Mökkisi on pska ja sinä tylsää seuraa.

Lähettäjä: Piip 
Päivämäärä:   30.6.25 20:21:25

Millaista on tylsä seura?

Päivämäärä:   30.6.25 20:22:53

Piip, varmaan sellaista, jolla on typerät/tylsät jaarittelut ja jonka seurassa ei viihdy?

Lähettäjä: Pohjanmaan Poika 
Päivämäärä:   1.7.25 15:20:32

Soita ja sano että Olutta on ja sinä tarjoat ....😅☺️

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.7.25 15:24:27

Näetkö heitä muualla kuin siellä mökillä kun tuollaista mietit?

Haluatko vain ilmaisia työntekijöitä mökillesi?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   1.7.25 15:41:07

Riippuu tosiaan mökin sijainnista ja fasiliteeteista, ja siitä millainen työleiri siellä mökillä odottaa...

Minä sain lapsena mökkeillä niin paljon, että enää en kyllä kirveelläkään lähde ainakaan pidemmäksi aikaa minnekään mökille kökkimään. Jos sijaitsee lähellä, niin voisin tulla esim. grillaamaan ja saunomaan, ja sitten mennä yöksi kotiin. Siskon mökillä olen pari kertaa käynyt, mutta siellä yöpyminen on aitassa, joka on niin kostea, että kaikki tavarat haisee hirveältä sen jälkeen, joten en kyllä oikein viitsi sielläkään käydä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.7.25 16:43:50

Koska ihmiset on nykyään niin kummallisia. Niinkuin täältäkin saa päivittäin lukea. Ensin kutsutaan vieraaksi. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kutsutaan vieraaksi, vaan mökille pitää ymmärtää tuoda omat eväät, joita sitten itsekseen syö, ettei vaan lokkeile kenenkään ruoalla. Sama juttu juomien kanssa. Lisäksi pitää ymmärtää, että kylässä käyttää vessapaperia. Sitäkin on syytä sujauttaa oma rulla kainaloon. Juomavedestä nyt puhumattakaan. Sitten vaikka kutsutaan, niin pitää ymmärtää, ettei kylään kutsuminen tarkoita sitä, että kylässä saisi olla. Jos satut koko päivän olemaan, niin jo on isäntäväki kirjoittamassa täällä, että on nyt jo puoli päivää täällä ollut, eikö tajua häipyä kotiinsa. Kuka tämmöisessä ilmapiirissä viitsi ajella kenenkään mökille. Ei voi kun epäonnistua kyläilyssä, vaikka vieraaksi tulisi hyvät tuliaiset kainalossa ja kiittäisi jälkikäteen. Ja jossain vaiheessa kutsuisi kotiinsa ja tarjoaisi ruokaa ja juomaa.

Lähettäjä: Emppu 
Päivämäärä:   2.7.25 07:45:47

Mä en pyydä ketään mökille passattavaksi pitkäksi aikaa, enkä itse mene kenenkään mökille mihinkään "talkoisiin" useammaksi päiväksi. Mulle mökkeily on vapaa-aikaa. Viime vuosina olen pyytänyt muutaman kerran kavereita pistäytymään mökillä saunomassa yhden illan ja vastavuoroisesti olen käynyt saunomassa jonkun kaverin luona. Sellainen riittää mulle.

Lähettäjä: Julia 
Päivämäärä:   2.7.25 08:36:09

Kaikkia ei vaan mökkeily kiinnosta. Esim mua ei voisi vähempää kiinnostaa vietailla jonkun mökillä. Mitä siellä tekisi? Pari tuntia voisin ehkä olla, mut yökyläily, ei kiitos.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   2.7.25 09:25:30

Muutamia kertoja lapsena/nuorena ollut mökillä, että sellaista mökkikulttuuria en ole oppinut. Iltaa istumaan (= ryyppäämään) voisin jonkun kaverin mökille lähteä, mutta joku muu (pitempiaikainen) vierailu ei oikein kiinnostaisi. Inhoan ötököitä ja kuumuutta/aurinkoa, niin eipä ulkona oikein innostaisi olla. Saunomisesta ja uimisestakaan en niin kauheasti välitä että sellaista jaksaisin urakalla mökillä harrastaa. Samoin mistään marjastamisesta/sienestämisestä en välitä. Jostain veneestä onkimista (en harrasta onkimista) tai muuten soutamista (kyydissä olemista) voisi olla ihan hauska kokeilla. Joten voisin kuvitella että äkkiä tulisi tylsää ja onko siinä nyt mitään mieltä että makaa sängyssä lukemassa kirjaa tai jos on televisio, niin makaa televisiota (tai puhelinta) vahdaten. :D ja mitkään kotiaskareet ei innosta tai muu paikan ylläpitopuuhastelu.

Lähettäjä: Pu 
Päivämäärä:   2.7.25 09:46:55

Minäkin kieltäydyn kaikista yön yli mökkikutsuista. Jos mökki on sen verran lähellä että päiväseltään voi piipahtaa, niin voin harkita. Voin myös vuokrata yhdessä kavereiden tai sukulaisten kanssa mökin vaikka viikoksi, mutta en lähde toisten omille mökeille yöpymään. Lähtökohtaisesti ihmisillä on niin erilaiset käsitykset mökkeilystä ja esim. siitä miten ja milloin syödään tai kuinka paljon juodaan, että nämä toisten mökeillä vierailut harvoin onnistuvat niin että kaikilla on mukavaa.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   2.7.25 19:26:40

Tää on hauska, kun osa ei suostu lähtemään jonnekkin mökille kökkimään :D Mutta kaverin kotiin järvenrannalle voisitte lähteä? Mikä teille tekee eron mökissä ja kaverin kodissa?

Meilllä ainakin mökki on tosiaan järven rannassa, rakennettu pari vuotta sitten omakotitalon spekseillä, eli löytyy vedet, sähköt, netti, sisävessa, ilmastointi jne. Mutta ei varmaan kelpaa näille ”oon ollu liikaa mökeillä!”-tyypeille.

Lähettäjä: Snipper 
Päivämäärä:   3.7.25 05:42:46

Minä en lähde mökkeilemään muuten kuin pakon edessä siksi, että en saa nukuttua. Aina on joku itikka jossain inisemässä, mökeillä seitinohuet verhot mistä valo paistaa läpi ja aina pitäisi istua ulkona :D

Toki voi olla että omakotitalo, jota kutsutaan kesämökki, olisi erilainen mutta sellaiset eivät oikeastaan liity mökkeilyyn. "Omakotitalon spekseillä" rakennettu mökki on aivan eri asia omasta mielestäni, ja kun nyt muutenkaan ei juurikaan tule lähdettyä kavereiden luokse yökylään niin miksipä menisi kakkostaloonkaan.

Viimeksi olen ollut kaverin mökillä pari vuotta sitten kun hänen miehensä halusi juhlistaa pyöreitä siellä, ja oli aivan yhtä ankeaa kuin ennenkin. Suht iso porukka osin tuntemattomiakin tyyppejä, ulkohuussin ovi oli loppukesän kosteudessa turvonnut niin ettei sitä saanut kunnolla kiinni saati lukkoon, päämökissä ainoat kahvinkeittovälineet ja sinne ei kehtaa mennä kun siellä nukkuu kymmenkunta ihmistä ja itse heräät valoon ennen kuutta. Päätin että en lähde enää minnekään mökkeilemään :)

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   3.7.25 06:13:43

Riippuu varmaan kaverien tilanteesta. Mulla on vanha maatila miehen kanssa ja vaikka ei aktiiviviljellä, koko ajan pitäisi korjata tai muuten touhuta jotain. On myös oma ranta ja siellä sauna, vaikka ei ihan talossa kiinni olekaan. Sen hetken, kun on lomaa tai lomalla aikaa, en varmasti lähde jonkun toisen mökille. Saan "mökkeilyä" kotona ihan tarpeeksi. Mieluummin ystävien kanssa kaupunkilomalle Eurooppaan tai edes Helsinkiin taidenäyttelyyn ja hotelliin.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   3.7.25 06:30:48

Voisin aikuisena kohteliaisuudesta käydä vaikka kahvilla/syömässä toisen mökillä, mutta en missään nimessä haluaisi vierailla pidempään. En yleisestikään mielellään nuku vieraiden luona, jos mennään tapaamaan vaikka ystäviä toiseen kaupunkiin niin mennään yöksi hotelliin. Kyse ei siis ole siitä että kaverin mökissä tai kodissa olisi mitään vikaa, mutta en halua yöpyä toisten nurkissa. Lisäksi vaikuttaa ajomatka, tunnin ajomatka vierailulle alkaa olla maksimi loma-ajan ulkopuolella, en halua istua vapaapäiviä autossa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.