Lähettäjä: galloppi
Päivämäärä: 30.6.25 16:20:57
Pitkä liitto päättyy nyt avioeroon. Hyvässä hengessä ollaan eroamassa, mutta melkoisen kirjavaa omaisuutta meillä kummallakin, sekä omia että yhteisiä omaisuuksia, joten lakiapua tarvittaisiin ositukseen. Riitaa ei ole, homma on selvä meille kummallekin ja ollaan saatu itsenäisesti asiat sovittua kyllä, mutta nyt tarvittaisiin apua siihen viralliseen ositussopimukseen.
Omalta pankilta kysyttiin tarjousta ja hintaa ositukselle tulisi noin 500e siitä huolimatta, että ollaan itse jo jaettu kaikki "sulle, mulle, sulle, mulle". Vaihtoehto tietysti sekin, mutta googlailin ja löytyi palveluita, joiden kautta saisi ositussopimuksen etänä 200-300 eurolla. Onko kokemuksia näistä? Esim. Aatos (googlen ensimmäinen hakutulos, sponsoroitu) etäpalvelusta? Aatoksessa saisi ositukselle todistajat palvelun puolesta, kun monessa muussa etäpalvelussa pitää näköjään olla omat todistajat, mitä me ei haluta.
Vinkkejäkin saa antaa. 20 vuoden jälkeen eroaminen tuntuu aivan hirveältä siitä huolimatta, että päätös oli meidän molempien yhteinen ja kaikki ollaan yritetty, että saataisiin liitto vielä toimimaan, mutta kai me ollaan niin eri ihmisiä nyt 40+ kuin oltiin silloin 20+.
|