Lähettäjä: .
Päivämäärä: 30.6.25 16:33:55
Todennäköisesti kaveri ajattelee, että olisi tökeröä lähteä sun luota sen sijaan, että hengailisitte yhdessä koko päivän.
Olen joskus itse tajunnut jälkeenpäin, että olin liian kauan vierailulla. Olin ystäväni luona syömässä ja kahvilla. Kun ystäväni lapset tuli kotiin koulusta, ne oli tosi väsyneitä ja villillä tuulella. Painiskeli ympäriinsä ja huuteli pissajuttuja jne. Ajattelin, että olisin epäkohtelias jos lähtisin heti kun lapset vähän riehuu ja ystäväni luulisi, että hänen lapsensa karkottaa vieraatkin riehumisellaan. Halusin näyttää, että minua ei todellakaan haittaa jos hänen lapsensa vähän villiintyvät.
Vasta jälkeenpäin tajusin, että kaverini kutsui minut vain päiväkahville ja olisi todellakin toivonut minun lähtevän siinä vaiheessa, kun lapset alkaa väsyneenä riehumaan, jotta he saisivat illan rauhoitettua perheelle.
Minullakin on ollut vieraita, joiden olisin toivonut lähtevän silloin kun rupean nukuttamaan vauvaa yöunille. Ystäväni puolestaan on ajatellut, että jos hän lähtee heti kun vauva alkaa nukkumaan, niin luulen että yksin minun seura ei enää kelpaakaan, vaan kaikki ovat vain vauvaa katsomassa.
Eli kannattaa avata suunsa.
|