Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uudessa vuokra-asunnossa valvontakamerat

Lähettäjä: Banaani 
Päivämäärä:   30.6.25 13:22:14

Muutan uuteen asuntoon vuokralle. Siellä ollut joskus käytössä verisure, joten kameroita on runsaasti sisällä ja jokunen ulkonakin. Va kuitenkin irtisanonut sopimuksen ja kamerat jääneet paikoilleen (kuulemma niiden poistaminen maksaa) onko jollain kokemusta, onko näin? Mistä tietää että kamerat eivät tosissaan ole käytössä? Vainoharhainen täällä terve..

Re: Uudessa vuokra-asunnossa valvontakamerat

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   30.6.25 13:23:57

Kävisin pistämässä teipit jokaisen kameran linssin eteen. Hyih kuinka inhottava ajatus elää elämäänsä kameroiden alla, olivat toiminnassa tai eivät. Et ole vähääkään vainoharhainen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.25 13:27:51

Siis kämpässä on SISÄLLE kuvaavia kameroita? Todellakin peittäisin. Miksi hemmetissä semmoisia on koskaan edes tullut mieleen hommata?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   30.6.25 13:36:59

Joo, peitä kameroiden linssit.

Mä en oo ikinä ymmärtänyt tota, että ihmiset laitattaa jonkun firman valvontakameroita sisälle.

Lähettäjä: Se Hep 
Päivämäärä:   30.6.25 13:56:55

Onkohan niissä mikrofonikin...

Tästä tulikin mieleeni, kun kerran olimme jokusen yön miehen vanhempien asunnolla (he eivät siis itse olleet silloin siellä) ja heillä on yksi kamera sisällä kanssa. Emme sitä sen kummemmin ajatelleet ja varmaan paahdoimme menemään kylppärin ja makkarin väliä välillä vaatteitta ym.

Melko pian tuon visiitin jälkeen miehen isä kerran jutusteli meille, kuinka valvontakameran paristo pitäisi vaihtaa ja että hän on miettinyt tilata sellaisen, mutta ei ole varma mahtuisiko paristo postiluukusta. "Kun tuolla on tosiaan tuo valvontakamera. Tuolla noin. Tiedättehän.". Ja toisti saman paristopohdinnan sinä päivänä toisenkin kerran jotenkin painostaen kameran olemassaoloa (ei, ei ole dementikko). Jäin miettimään, että voiko hän itse nähdä kamerakuvan jostain ja oliko tämä kommentti sellainen "Kannattaisi vähän miettiä mitä kameran edessä tekee...". :D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.6.25 14:00:29

Se Hep, aika törkeää jättää etukäteen sanomatta kamerasta. Minun appiukon mökillä on kamerat ulkona, mutta meille kyllä sanottiin hyvin selvästi, että he laittavat kamerat kiinni silloin kun mökillä on joku.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   30.6.25 14:07:15

Meillä on kotona Verisuren kamerat. Jos muistan oikein, niin ne eivät nauhoita kuin vasta sitten, jos tulee murto- tai palohälytys. Ja jos joku siellä Verisurella, jossa varmaan on kymmeniä tuhansia valvontakameroita listoilla, viitsii tuijotella miten meillä katsotaan telkkaria tai tehdään ruokaa, niin pitäkööt huvinsa.

Ulkovalvontakamerat meillä onkin sitten omassa käytössä eli niiden sisällön näemme koko ajan.

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   30.6.25 14:18:19

"Ja jos joku siellä Verisurella, jossa varmaan on kymmeniä tuhansia valvontakameroita listoilla, viitsii tuijotella miten meillä katsotaan telkkaria tai tehdään ruokaa, niin pitäkööt huvinsa."

Siis itselleni aivan utopistinen ajatus, että kotiani kuvaisi joku, eikä minulla lopulta olisi varmuutta siitä, kuka ja missä kuvia katselee. Sehän on käytännössä sama kuin joku tuntematon henkilö seisoisi kotisi nurkassa ja seuraisi kaikkea, mitä tapahtuu.

Jos kotona on valvonta, siitä täytyy ilmoittaa vierailijoille tavalla tai toisella.

Päivämäärä:   30.6.25 14:20:45

Itse en uskoisi että joku kamera on pois päältä tai ettei mikrofoni kuuntele. Eli en muuttaisi tuollaiseen kamerakämppään.

Lähettäjä: Bb 
Päivämäärä:   30.6.25 14:29:04

En missään nimessä muuttaisi tuollaiseen kämppään enkä tuollaiselle vuokranantajalle.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   30.6.25 14:33:46

https://tinyurl.com/46jmrprt

Tuosta vähän tietoa noista kameroista.

Päivämäärä:   30.6.25 14:43:25

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 30.6.25 14:20:45

Itse en uskoisi että joku kamera on pois päältä tai ettei mikrofoni kuuntele. Eli en muuttaisi tuollaiseen kamerakämppään.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   30.6.25 14:52:16

Olisi hirveää, kun jonkun toisen asennuttamat kamerat tillottaisivat katsella kotona.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   30.6.25 15:10:42

"Jäin miettimään, että voiko hän itse nähdä kamerakuvan jostain "

Eihän sillä kameralla ole mitään virkaa ellei kuvaa näe. Järkevä ihminen ei tietenkään katso kuvaa silloin kun olette siellä keskenänne, mutta tohon varmaan syntyy joka addiktio että "pakko" seurata koko ajan mitä asunnossa tapahtuu.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   30.6.25 15:28:20

Siis eihän verisuren kamerakuvaa pääse itse katsomaan. Kamera menee päälle ainoastaan, jos tulee hälytys ja vain firman työntekijät näkee kuvan. Vanhemmillani on tällainen järjestelmä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   30.6.25 15:28:47

Älä muuta. Oletko kaikenlisäksi varma että ovat Verisuren eikä vuokranantajan omat jolla voi katsella tapahtumia puhelimestaan milloin haluaa?

.: voisin teoriassa hommata jos käyttäisin ulkopuolisia siivoojia tai lastenvahteja että kuvaisivat arvotavaroita. Just eilen taas jouduin lukemaan jostain lastenhoitoapu-ryhmästä että kultakorut lähteneet kävelemään. Mutta en hommaisi silloin tietenkään Verisurea joka aktivoituu vaan hälytyksestä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.6.25 15:29:44

Ettekö itse kyttäisi jotain kuumaa miestä jos siihen olisi mahdollisuus?

Päivämäärä:   30.6.25 15:40:53

https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-salakatselu

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   30.6.25 17:09:43

Joskus on pakko olla kotonakin kamera murtovarkauksien varalle, esimerkiksi meillä koska asunnossa lääkevarasto ja aseita (lopetusaseet).
Pari kameraa kuvaa toinen varaston ovelle, jolloin näkyy lisäksi pala eteistä, toinen toimistohuoneeseen.
Jos kämppä menisi vuokralle vaikka lyhyeksi aikaa ja olisi aikomus muuttaa vielä takaisin itse, ei kameroita ehkä tulisi poistettua, mutta liittymä on kallis, eli ei siitä ilosta kyllä niiden toiminnasta maksaisi, että näkee kulkeeko joku eteisessä yms.

Uutta koiraa varten oli hetken aikaa myös kamera näyttämässä koko alueelle missä koira liikkui, että näki mitä se puuhaa, mutta se kamera meni takaisin sinne toimistoon.
Eli liittymä irti ja ja siitä todistus vuokralaiselle ja ymmärtäisin täysin jos peittää vielä kamerat, saattaisin jopa kehottaa tekemään niin mielenrauhansa vuoksi, että mukavampi asua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.