Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paras lohikeitto? Mihin katosi?!?

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   29.6.25 22:40:36

Ihmettelin täällä yhtä lohikeittoreseptiä jossa liemi tehtiin kalaliemikuutioista ja perkeet meni roskiin. Nyt koko ketju näyttää kadonneen. Ei nyt luulis että sitä olis härötetty. Mitä tällä palstalla tapahtuu?!?

Re: Paras lohikeitto? Mihin katosi?!?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   29.6.25 22:43:26

Ällö kommentoi sitä ja ihmiset tykkää kommentoida tosi asiattomia ällölle, ehkä siksi?

Päivämäärä:   29.6.25 22:48:56

Uskoisin Ällöllä olevan sen verran paksu nahka, ettei oo sitä häröttänyt. Keskustelu toki meni vähän asian sivuun, mutta lohiliemen huono säilyvyys nyt tuskin on perusteltu syy poistaa koko keskustelu. Mutta onko kukaan lähtenyt tuunaamaan lohisopasta parempaa versiota?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.6.25 22:58:14

Juu en tosiaan ole ko topaa häröttänyt, kuten juuri muutenkaan tapaa häröttää täältä oikeastaan mitään, ellei ole esim selkeää henkilöön menevää mollaamista (Marin-topat härötän aina, jos näen). On oikeasti sääli, että ylisviiva tulee pilaamaan kaikki topat asiattomuuksillaan, vaikkei ole parempaa kommenttia antaa itselläänkään.

Kyllä mulla on Jone edelleen se summittainen oma reseptini (en mittaile määriä, kun teen fiiliksellä), mutta et tainnut sitä haluta, kun teen kalaliemen vaaleiden kalojen perkeistä, niin turhapa jakaakaan.

Päivämäärä:   29.6.25 23:13:17

Näyttää kadonneen pari muutakin ylisviivan kommentoimaa topicia.

Päivämäärä:   29.6.25 23:15:08

Meillä oli viime kesänä tehty puljongin kalaliemestä ja todella hyvää siitäkin tuli. Mietin tässä, että olisko ns molempi parempi. Iltalehdessä oli Mikko Ristolan ohje ja siinä oli kalaliemikuutio, mikä mua vähän kummastutti. Ite en oikein ymmärrä lohikeittoa juhannusaaton lounasruokana, mutta kaippa se on ihan ok, lapsetkin tykkäs. Ei sun reseptit oo koskaan pettäneet, joten kerro ihmeessä! Veljen vaimo keitti tänä vuonna ensin lohiliemen ja käytti siihen selleriä minkä siilas pois. Keittoon sit fenkolia ja happona muistaakseni vähän sitruunaa. Mä ite oon valkoviinin kannalla sekä jo sipuliin että keittoon rasvaisuutta taittamaan. Ja tiedän kyllä että lohilientä ei huippuravintoloissa käytetä, mutta lohisoppa parhaimmillaannon ehkä lähempänä jotain husmanskonstia.

Päivämäärä:   29.6.25 23:19:24

Puljongin liemet olivat ennen laadukkaampia, eivät nykyään keitä riittävästi kasaan, laimentuneet alkuajoista paljon. :( Käytän niitä itsekin, jos muuta ei ole, mutta aina pitää keittää kasaan ensin jonkin verran.

Päivämäärä:   29.6.25 23:36:38

Nestle käsittääkseni osti ne Juukan liemitehtaat, joten en ihmettele yhtään jos niitä on kustannussyistä sen jälkeen miedonnettu. Mut joo, en itse usko että huonoa lientä tulis jos käyttäis perkeitä ja tota laimennettua lientä. Eikös bouillabasseenkin suositella lukuisia ei kaloja. Sen tiedän että kiiski olis paras liemikala, mutta sen jälkeen oonkin melko pihalla. No, pikkuahvenet toimii toki :)

Päivämäärä:   30.6.25 00:09:59

https://www.soppa365.fi/reseptit/ka la-keitot-gluteeniton/f-pa-d-lohikeitto

No, tämä löytyi. Tuo kanaliemi kyllä vähän ihmetyttää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.