Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  3 autoa taloudessa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.6.25 17:59:25

Saa olla melkoisen hyvät tulot jos meinaa 3:sta autosta maksella verot ja vakuutukset. Mutta jokainen saa tehdä niin kuin itse haluaa. Itsellä ei kyllä rahat riittäisi tuollaiseen porsasteluun.

Re: 3 autoa taloudessa.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   29.6.25 18:01:48

Että sellainen provo tällä kertaa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   29.6.25 18:08:42

Jos ei riitä rahat porsasteluun, niin sitten vaan jättää porsastelematta.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   29.6.25 18:14:36

No, meillä on seitsemän autoa.

Mulla on kaksi, joista toinen museokilvissä.
Hevostraikun ja venetraikun vetoon on maasturi, ja miehellä kaksi "käyttöautoa", joista poika lainaa usein toista.
Miehellä sit vielä kaksi museokilvissä olevaa.

Maasturi erikseen, koska kivempi noilla "pienillä" pyöriä tässä melkein kaupunkialueella tietöiden keskellä.
Ja miehen toinen käyttisauto on avomalli, mikä on kesäisin kiva. Se kyllä on sitten talvisin seisonnassa.

Ja ihan keskituloisia ollaan. Mies on työeläkkeellä (pakko mainita täällä, että ei pällieläkkeellä), minä työelämässä.

Lähettäjä: oioi 
Päivämäärä:   29.6.25 19:43:59

Varmaan kuus vuotta oli kolme autoa. Ne tarvittiin ihan siksi, että molemmat lähti aamulla eri suuntiin töihin viiden korvilla. Jos ei joku auto lähteny käyntiin, niin sitä ihmeteltiin sitten, ku tultiin töistä. Mikään ei ollu ihan kottikärry, eli kaikki semmosia, joilla uskalsi lähteä Helsingistä Ivaloon.

Autoilun kustannukset oli kylläkin sellaiset, että ostettiin toinen asunto miehen työpaikan läheltä ja muutettiin tähän. Laitettiin yksi auto pois (minä kuljen edelleen ja minulla työmatka piteni), mutta silti tien päälle menee sen verran vähemmän, että sillä lyhentää asuntolainan.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   29.6.25 19:47:19

Sellaisessa taloudessa saattaa olla 3 työssäkäyvää ihmistä tai sitten osan aikaa vuodesta yksi auto seisonnassa.

Päivämäärä:   29.6.25 19:51:02

Meillä on kahdeksan autoa, mistä viisi on liikennekäytössä. Lisäksi on kaksi moottoripyörää. Ihan tavallinen keskituloinen pariskunta ollaan.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   29.6.25 19:56:02

Meillä on ollut viimeiset 17 vuotta 3-4 autoa. Yleensä neljäs, ja likan muutettua kotoa kolmas, on vain kesäaikaan ajossa.

Päivämäärä:   29.6.25 19:56:05

Meillä on 16 autoa rekisterissä.
Kaikkia käytetään säännöllisesti ja ihan keskituloisia ollaan.

Päivämäärä:   29.6.25 20:04:20

No ei nuo verot ja vakuutukset nyt niin kalliita ole.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   29.6.25 20:08:21

Eipä meilläkään kummoiset verot ollu jenkissä (kevyt ka), lisäksi isännän kauppakassi (607) bensana ja itellä ollu aina dieseli alla talon kolmantena pirssinä.

Nyt vain kaksi dieseliä pitkästä aikaa (plus mönkijä ja traktori).

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   29.6.25 20:18:38

Meillä on kolme autoa ja pari traktoria. Täällä skutsissa on hyvä olla. Ihan normaaleita työssäkäyviä ihmisiä ollaan.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   29.6.25 20:26:47

Jos ei ole dieselhenkilöautoja ja dieselveroa ja jo vanhempi menopeli jolle riittää pakollinen vakuutus ja jo bonuksiakin niin ei siinä kauhean rikas tarvitse olla.

Päivämäärä:   29.6.25 21:12:42

Meillä on 3, mutta niillä ei ole kuin pakolliset liikennevakuutukset.

Lähettäjä: Meilläkin 
Päivämäärä:   29.6.25 21:20:11

Pakko olla kun hevonveessä asuu ja me kumpikin käydään töissä omilla suunnillamme. Ei nämä mitään kalliita autoja ole, ja niihin palaa rahaa mutta minkäs teet kun on vaan pakko päästä kulkemaan. Kaksi bensa-autoa ja yksi diesel, jonka verot tietty vtuttaa mutta siinä on muut puolensa. Seisontaan voisi kyllä laittaa huonoimman noista ja kun se tulee käyttöikänsä päähän, ehkä koitetaan pärjätä. En tiedä vielä. On meinaan ihan katastrofi jos ei autoa ole. Ja kaupunkiin en muuta stana.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   29.6.25 23:17:37

Harvassa taloudessa missä on useampia autoja kaikki on ajossa yhtäaikaa, seisonnassa ei pahemmin mene maksuja.

Ollaan ihan tavallinen työssäkäyvä pariskunta ja autoja on kuusi. Kaksi käyttöautoa ja loput harrasteautoja. Ei noissa ole isoja maksuja muuta kuin mun diesel henkilöautossa vero on vähän isompi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.