Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Raskasta katsoa alkoholiti läheistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.6.25 14:38:14

Eilen oli kiva päivä tai olis ollu vielä kivempi jos oma äiti olisi ollu selvinpäin. Meitä oli koko perhe kokoontunut, isä, äiti.. me sisarukset ja lapsen lapset. Kaikki muut selvinpäin, tai sit vain ihan saunakaljan voimalla. Äite toistaa vaan samoja asioita ja toitottaa sitä kuinka "hän on nyt niin kännissä" monta kertaa. Yritin siinä sanoa että eikö sitten kannattais juoda välillä vaikka vettä. Ei, hän hakee vaan lisää viinaa. On jotenkin niin raskasta kattoa vaan vierestä. Muut yritetään pitää kiva ilta läheisten kanssa ja yks vetää vieressä perseet.

Re: Raskasta katsoa alkoholiti läheistä

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   29.6.25 14:39:59

Eikö sen äidin voi lähettää taksilla kotiin tai jos ootte äidillä niin lähdette muut muualle.

Päivämäärä:   29.6.25 14:42:58

Meillä olisi tuommoinen äitee kannettu niskapersotteella pihalle. Itsellä alkkisisä ja minun lapseni eivät ole kännistä vaariaan nähneet.

Päivämäärä:   29.6.25 14:43:53

Oltiin hänen ja isän kotona ja nuo mun sisarukset perheineen matkustaa kauempaa tuonne. Mun asuntoon ei mahduta

Päivämäärä:   29.6.25 14:44:49

Joo oli vähän kyseenalaista kun siinä pelattiin lasten kanssa ja mummu kännissä

Päivämäärä:   29.6.25 17:03:45

Mitä sanoo kun puhutte aiheesta hänen ollessaan selvin päin?

Päivämäärä:   29.6.25 17:20:27

Mä en oo tainnut nähdä sitä pitkiin aikoihin edes selvinpäin..

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   29.6.25 17:29:52

Eihän se mitään auta, mutta ripitä jälkeenpäin kunnolla. Jos on normaalistikin koko ajan juomassa, ei tapojaan muuta ellei itse halua. Katkoa voi aina ehdottaa.

Seuraavalla kerralla sanot, ettei lapset tule, ellet ole selvinpäin.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   29.6.25 17:38:24

Nollatoleranssi kun lastenlapset on paikalla. Saa itse valita että viina vai ne. Jokaikinen kerta lähdette pois (vaikka keskellä yötä) kun juo/on päissään. Ilman mitään pään silittelyä ja muistutatte aina että oma valinta. Ja ei edes sitä saunakaljaa juopolle, on oltava vesiselvä.

Päivämäärä:   29.6.25 18:22:32

Isoin ongelma on se, että vanhemmat VALISTEVAT altistaa omat lapsensa humalaisen ihmisen seuralle. VANHEMMILLA ON VASTUU tässä tapauksessa, mummo ryypätköön yksinään jos ei osaa olla selvinpäin!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.6.25 19:06:08

Ei ne lapset siitä rikki mee, jos omat vanhemmat ja muu seurue on selvänä ja kokee omonsa turvalliseksi

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   29.6.25 20:09:22

"Isoin ongelma on se, että vanhemmat VALISTEVAT altistaa omat lapsensa humalaisen ihmisen seuralle. VANHEMMILLA ON VASTUU tässä tapauksessa, mummo ryypätköön yksinään jos ei osaa olla selvinpäin!"

Juuri niin ! Itse tiesit että ryyppää koko ajan ja valitsit mennä paikalle. Ymmärsin ettei kukaan hänelle asiasta edes kunnolla sanonut, kännin ollessa päällä tai seuraavana aamuna ? Lasten "altistumisesta" saat syyttää itseäsi, valinta oli sinun. Jatkossa mummolle tosiaan ukaasi, että lasten kanssa selvänä tai eivät tule. Eihän mummo heitä koskaan hoida ilman että olet läsnä ?

Päivämäärä:   29.6.25 20:12:49

Korjaan,.mulla ei ole lapsia itselläni. Sisaruksilla on

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   29.6.25 20:15:26

Itse vedin aikoinaan rajan että ei edes yhtä saunakaljaa jos haluaa nähdä lapsenlastaan. No kolme kertaa meni välit aina hetkeksi, ja onneksi lapsi kasvoi niin sai sitten itse valita näkikö mummoaan.

Lähettäjä: Äö 
Päivämäärä:   29.6.25 20:17:03

"Joo oli vähän kyseenalaista kun siinä pelattiin lasten kanssa ja mummu kännissä"

Miksi lapset on tuollaisessa tilanteessa..? :(

Videoikaa sen mummun käytöstä ja näytätte sille selvinpäin. Sitten varaatte ajan kunnan/kaupungin päihdeapuun.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   29.6.25 20:19:52

Ja tuo on just noin että vanhempien vastuu mitä lapset joutuvat näkemään!
Ei ne rikki mene mutta riippuu paljon miten se humalainen käyttäytyy. Kyllä meillä lapsi muistaa ne kerrat ku mummo veti överit ja se talutettiin kotiin. Ja itse muistan hyvinkin lapsuudesta äitini kun oli ottanut hieman liikaa. Ja niitä kertoja sitten riittikin.
En koskaan ole ollut humalassa lapseni nähden vaikka olen kyllä juonut hänen nähden. Raja pitää vanhempien ymmärtää.

Lähettäjä: Muistelo 
Päivämäärä:   29.6.25 21:50:04

Kasarilta muistan jopa lasten juhlia ja isompia tapahtumia, joissa vanhempia oli konttauskunnossa. Se oli jotenkin ihan tavallista silloin, eikä tullut traumoja. Oli housuun kusevia miehiä ja rivoja puhuvia tyyppejä ja huutelijoita, kun meillä oli jotain pelejä menossa muiden lasten kanssa. Onneksi nykyään tajutaan paremmin, ettei ole sopivaa.

Lähettäjä: muicci 
Päivämäärä:   29.6.25 23:03:00

Aloittaja, vähän outoja sun sisaretkin kun tuo lapsensa kännisen mummon seuraan. Eikö yhtään heillä kello kilise että tekevät tosi väärin lapsiaan kohtaan?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.