Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ystävyyden kylmeneminen yhtäkkiä

Lähettäjä: Red 
Päivämäärä:   28.6.25 08:51:21

Eli hyvä, rakas, paras ystäväni yhtäkkiä vaan ikään kuin katosi elämästäni. Viesteihin vastaaminen muuttui yhtenä päivänä hyvin lyhyeksi, puhelut ja tapaamiset loppui (kuulemma ei ole enää koskaan aikaa, jos olen ehdottanut aikaa), lopetti kokonaan kommentoimisen ja reagoimisen stooreihini somessa, yhteydenpito hänen puoleltaan hiljeni jne jne. Ja huom, ennen siis olemme olleet molemmin puolin hyvin aktiivisia kaikissa noissa mainituissa asioissa, tilanne siis muuttunut yhtäkkiä. Olen yrittänyt kysyä onko hänellä jotain huolia tms (ja ilmaissut että kuuntelen aina jos on mitä vaan) ja kysynyt onko jotain tapahtunut hänen elämässään tai meidän välillä (kuulemma ei). Hän ei ole palannut minulle enää. Enkä halua tunkea seuraani väkisin enempää, joten en ole enää tyrkyttänyt yksipuolista yhteydenpitoani hänen suuntaan. Ennen kuitenkin hän on avoimesti kertonut myös kaikista murheistaan ja olen ollut olkapäänsä monissa hänen elämänsä isommisssa ja pienemmissä murheissaan jne. Somensa mukaan kuitenkin elää, menee ja on muiden kavereidensa kanssa aktiivisesti jne.
Olen tosi hämmentynyt ja hyvin surullinen tästä tilanteesta ja mietin vaan mitä tein väärin. Olimme kuitenkin siis todella läheisiä ennen tätä yhtäkkistä kylmenemistä.
Onko muille käynyt näin? Miten olette päässeet yli ystävän menettämisestä? Vai palasiko välinne vielä ennalleen? Selvisikö syy?

Re: Ystävyyden kylmeneminen yhtäkkiä

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   28.6.25 08:56:17

Kävi juuri äskettäin samalla tavalla. Poistin kavereista aikani yritettyäni elvyttää ystävyyttä ja yhteydenpitoa. Oli laittanut viestin noin kk sitten, mutta en viitsi edes lukea.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   28.6.25 09:03:29

Onko joku tullut teidän väliin ja valehdellut sinun tehneen tai sanobeen jotain? Joku tuossa on, ei aikuiset vaihda ystäviä kuin sukkia...

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   28.6.25 09:15:48

Minullekin tulisi mieleen, että joku on puhunut sinusta jotain, minkä takia ystäväsi on viilentänyt välit. Ehkä hänen elämäänsä on ilmestynyt joku karismaattinen ihminen, jolla on tapana kerätä ihmisiä ympärilleen erkaannuttamalla heidät muista. Mene tiedä, voihan olla kysymys jostain ihan muustakin.

Jos hän joskus ottaa sinuun uudestaan yhteyttä, niin kysyisin kyllä suoraan syytä välien kylmenemiselle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.6.25 09:17:01

Ikinä ei kannata mitata ystävyyttä sen mukaan, kuinka paljon toinen jaksaa käyttää puhelinta.

Päivämäärä:   28.6.25 09:19:56

LähettäjäEnnea
Päivämäärä28.6.25 09:03:29

Onko joku tullut teidän väliin ja valehdellut sinun tehneen tai sanobeen jotain? Joku tuossa on, ei aikuiset vaihda ystäviä kuin sukkia...

Kieltämättä tätäkin tullut mietittyä, mutta ei tule yhtään mieleen kuka ja miksi ihmeessä olisi noin tehnyt. En edes ole sen tyyppinen ihminen kuka olisi huonoissa väleissä kenenkään kanssa eikä elämässäni oikein tapahdu sellaisia asioita mistä saisi juoruja revittyä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   28.6.25 09:38:27

Outoa. Tulee mieleen että joku toksinen jotain puhunut. Tai sitten keksinyt jonkun uuden ystävän joka onkin se tärkein .
Ikävää ja tietty rumaa jos on jonkun kanssa bestis ja sit yhtäkkiä heivataan.
Onko löytänyt uuden miehen-sekin joihinkin vaikuttaa .

Lähettäjä: Boysboys 
Päivämäärä:   28.6.25 09:41:15

Onko teistä jompikumpi tavannut uuden miehen tai suht tuoreessa suhteessa.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   28.6.25 09:56:54

Minulle on käynyt tuota, että minusta puhutaan paskaa harrastuspiireissä, tiedän henkilön (ja hänen hännystelijät) kyllä joka sitä tekee. Olen todennut, että jos haluavat uskoa sellaisia paskapuhteita muista ihmisistä, niin olkoon he siinä heimossa sitten jos kokevat sen omakseen.

Mutta ymmärrän hyvin että tuollainen järkyttää ja jos ei ole osannut siihen yhtään varautua eikä yhtään ymmärrä syytä. Itse osasin varautua siihen kun välit laitoin poikki. Oli puhunut minusta paskaa kyllä jo ennen sitäkin, kun jälkeenpäin tajusin kun mietin sitä juttua oikeasti monta vuotta. Teki sitä kyllä kaikille, ihmiset ei vain tajua sitä. Lapsensa syyllistyvät ihan samaan.

Päivämäärä:   28.6.25 10:06:54

LähettäjäBoysboys
Päivämäärä28.6.25 09:41:15

Onko teistä jompikumpi tavannut uuden miehen tai suht tuoreessa suhteessa.

Minä en ainakaan, enkä ainakaan tiedä hänenkään tavanneen (mutta ei toki koskaan varmuudella voi toisen ihmisen elämän käänteitä tietää). Sen ymmärtäisin kyllä, jos tuore suhde olisi syynä. Mutta hassua, jos hän ei olisi maininnut yhtään mitään, kun miesasioistakin on ennen hyvin avoimesti keskusteltu

Päivämäärä:   28.6.25 10:17:28

Se on löytänyt uuden miehen ja on sen ja häneen liittyvän elämän pauloissa nyt vähän aikaa.

Lähettäjä: Boysboys 
Päivämäärä:   28.6.25 10:24:09

Veikkaan uutta miestä tai sitten jokin uusi kaveripiiri/harrastuspiiri mikä vie huomion tai sitten on kyllästynyt johonkin teidän tapaan toimia.

Kahden kaverin kanssa noin käynyt. Toisella uusi kaveripiiri vei huomion eikä meidän suhde siitä elpynyt enää, vaikka jossain vaiheessa kokeiltiin sitä elvyttää. Toisen kanssa taas miehet vieneet huomion. Valitettavasti näistä miehistä aistinut ettei ole kovin tervetullut yms. Ja kun sitten kaveria alkanut muukin kuin parisuhde kiinnostamaan niin omalla kohdalla se suhteen elvyttäminen ollut sitten jo vähän myöhäistä varsinkin, kun huomannut saman kaavan aina toistuvan eli se olen minä joka venyy ja pitää aina mennä toisen aikataulun mukaan.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   28.6.25 10:50:59

Joskus vain huomaa, ettei ystävän kanssa arvot tai muut sovi enää yhteen, jos ystävät ovat niin erilaisia keskenään. Mulle kävi näin yhden kaverin kanssa. En oikein osaa arvostaa häntä ja valintojaan, joten olen viilentänyt välejä tarkoituksella.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   28.6.25 11:08:42

Mulle kävi noin, oli työkaveri ja puhunut paskaa musta ja juorunnut pomolle, kuulin tästä kun ihmettelin ettei pidä yhteyttä enää. Laitoin itse somesta pois ja normikuulumiset vaihdetaan töissä, ihme ketku

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   28.6.25 11:15:43

Näissä aina ihmetyttää se ettei asioista voi puhua ! Hyvälle ystävälle pitäisi voida sanoa, että "olen kyllästynyt käytöksessäsi asiaan x, oletko huomannut tekeväsi niin" tai "Loukkaannuin asiasta y ja nyt en pääse yli siitä kun et asiaa huomioi" tai "susannarepe kertoi sinun sanoneen/tehneen näin ja noin ja olen pöyristynyt, pitääkö tämä paikkansa".. Mutta ei, törkeästi ghostataan hetki sitten läheisiäkin ihmisiä tai siirrytään johonkin paskanpuhumiskuoroon tai mitä milloinkin, hyi.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   28.6.25 11:27:33

Minua aina hämmästyttää se, että vaikka joku olisikin puhunut selän takana jotain pahaa esim aloittajasta, niin sekö purematta vain niellään ja that's it, eikä edes haluttaisi selvittää toisen osapuolen versiota?! Tätähän tapahtuu yllättävän paljon, että joku puhuu paskaa ja sitten laitetaan välit poikki selvittelemättä edes tilannetta. Oliko se sitten kummoista ystävyyttä alun perinkään jos heti ollaan valmiita uskomaan mitä tahansa?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   28.6.25 11:36:27

Komppaan yllä sanottua, mikä siinä on ihmisillä hankalaa sanoa ja kysyä suoraan varsinkin jos yhteistä historiaa jo ja tuntee toisen.

Kun maailmassa oikeasti on ihmisiä jotka keksivät milloin mitäkin tarinoita toisista satuiltaviksi, ihan jopa kunnianloukauksen kriteerit täyttäviä juttuja.

Pahimmillaan jos uskoo puheet tosta vaan ja lopettaa niiden perusteella ystävyyssuhteen niin loukkaa todella pahasti ihmistä joka ei välttämättä ole tehnyt yhtään mitään.

Tai jos suuttuu jostain mitä ystävä on vaikka jossain jonkun toisen henkilön mukaan sanonut, kannattaa ottaa puheeksi eikä raivolopettaa ihmissuhdetta. Kyseessä voi olla ns. rikkinäinen puhelin -ilmiö tai ihan puhdas väärinkäsitys tai vähän lapin lisää siinä mitä on sanottu ja miten.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.6.25 12:49:16

"Onko joku tullut teidän väliin ja valehdellut sinun tehneen tai sanobeen jotain? Joku tuossa on, ei aikuiset vaihda ystäviä kuin sukkia..."

Jos henkilö tekee noin pelkästään jonkun kolmannen osapuolen sanomisten ja väitteiden perusteella yrittämättäkään keskustella siitä minun kanssani ja ottaa asioista oikeasti selvää niin antaa mennä, not really worth it.

Lähettäjä: Nomwe 
Päivämäärä:   28.6.25 12:59:31

"Ikinä ei kannata mitata ystävyyttä sen mukaan, kuinka paljon toinen jaksaa käyttää puhelinta."

Kyllä se aika hyvä mittari on.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   28.6.25 13:18:29

Samoin kävi minulle kun kaveri löysi miehen. 20v ystävyys loppui käytännössä seinään, ensin ei jaksanut puhua puhelimessa tai edes vastata puhelimeen (asuttiin eri paikkakunnalla), loppui näkemiset, viestinvaihdot ja kaikki. Ei ole mikään palautunut ei.

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   28.6.25 14:34:02

Mulle kävi kans samoin. Ainoa mitä keksin on se, että suuttui kun eron jälkeen menin treffeille. Ennen sitä halusi että muutan eron jälkeen lähelle ja suunnitteli mitä kaikkea tehdään yhdessä. En tiedä. Surettaa enemmän kun ero.

Lähettäjä: Rosee 
Päivämäärä:   28.6.25 14:51:11

Täällä myös vähän samanlainen tilanne päällä :( Pahinta on se, että en tiedä miksi näin kävi, miksi minut vuosien merkittävän ystävyyden jälkeen ghostattiin. Olen yrittänyt olla hyvä ystävä niin iloissa kuin suruissa, mutta väkisin mietityttää oliko minussa kuitenkin jotain sellaista vikaa minkä hän nyt tajusi niin ärsyttäväksi, että ei halua olla kanssani tekemisissä enää. Suru, ikävä ja inhottava epätietoisuus kalvaa mieltä. Tilanne tuntuu kuin erolta, koska oikeasti tuo ihminen oli minulle todella tärkeä. Tsemppiä aloittajalle, toivottavasti sinun ja ystäväsi tilanne selviäisi!

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   28.6.25 14:55:26

Täällä sama tilanne..

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   28.6.25 16:17:12

"Mulle kävi kans samoin. Ainoa mitä keksin on se, että suuttui kun eron jälkeen menin treffeille. Ennen sitä halusi että muutan eron jälkeen lähelle ja suunnitteli mitä kaikkea tehdään yhdessä."

Huhhuh, kuulostaa siltä että väistit luodin... :O

Lähettäjä: Silli 
Päivämäärä:   28.6.25 17:08:37

Todella surullista luettavaa miten monelle on käynyt noin! Yhden ystävän kanssa itsellekin jokunen vuosi sitten kävi vähän sama. Ja kyllä se sattuu yhä, kun asiaa ajattelee. Olihan se rakkaan ihmissuhteen päättyminen eräänlainen ero :/ Ja pahinta on se, jos ei selviä miksi toinen alkaa käyttäytyä niin ja hylkää vaan kylmästi. Tsempit aloittajalle asian käsittelyyn!

Päivämäärä:   28.6.25 18:15:17

Mahdollisia syitä
1. Olet tehnyt jotakin p@skaa, jota et itse tiedosta
2. Kaveria on jo pitkään ärsyttänyt sinussa jokin asia ja nyt on mitta tullut täyteen
3. Kaveri haluaa tehdä elämän muutoksen ja et sovellu hänen uuteen elämäänsä
4. Kaverilla on parempia ja läheisiä ystäviä

Olipa syy mitä tahansa niin jos vastausta ei kuulu että mikä häntä hiertää niin anna kaverin mennä. Minäkin olin yhden kaverin suurin tuki ja turva kun hän erosi ja sitten sekoili ja deittaili kaikenlaisia miehiä - kunnes hän löysi "sen oikean" ja sitten meidät kaikki sinkkuajan kaverit heitettiin roskakoriin.

Somesta nähtiin että hän on mennyt naimisiin ja ymmärrettiin, että ilmeisesti me emme ole hänelle enää yhtään mitään kun tälläistäkään uutista ei ole meille "ystäville" jaettu vaan saadaan lukea somesta. Kun kuitenkin ottaa huomioon että 100 hengen häiden järjestäminen kirkkoineen jne vaatii noin vuoden varo ajan niin hän ei ole tämän vuoden yhteydenpidon aikana (perus mitä kuuluu jne) koskaan maininnut että on mennyt kihloihin, menee naimisiin jne vaan hän on tarkoituksella salannut tätä vuoden. No me "ystävät" tiedetään nyt paikkamme.

Lähettäjä: äsoghäaoir 
Päivämäärä:   28.6.25 18:48:30

Mä olen jättänyt kolme ystävää:

ensimmäisen, jonka kanssa oltiin tosi läheisiä vuosikausia. Ei kutsunut hähinsä vaikka tiedän että kutsui joka ainoan kumminkaiman. Lähetin kuitenkin häälahjan. Kiitti ja kehtasi sanoa, että voisinko vaihtaa sen koska saivat 2 samanlaista. "Toki" vastasin, vaihdoin lahjan, lähetin sen ja sen jälkeen poistin ja estin kaikista kanavista.

Toisen poistin koska kun mieheni jäi työttömäksi ja tiesi varmasti että se on miehelle ja perheellemme tosi kova ja vaikea pala. Saatiin yli 100 tsemppiviestiä yms jopa puolituntemattomilta. Vaan tämä ex-ystävä ei reagoinut mitenkään, ei kysynyt miten pärjäillään ei mitään. Huomasin etten tarvitse tommoista ihmistä elämääni.

Kolmas oli todella, todella läheinen ystävä. Ne sadat kerrat kuuntelin hänen mies- ja muita huoliaan kun soitti keskellä yötä, pyrin tukemaan ja auttamaan kaikin tavoin kun hänellä oli vaikeaa, erityisesti ihmissuhteissa. Tätä kesti varmaan 10 vuotta.
Sitten kuulin muualta että "ystävä" on mennyt kihloihin ja muuttanut yhteen yhden miehen kanssa. Mulle "ystävä" ei ollut maininnut asiasta sanallakaan. Kelpasin näköjään kännipuheluiden kuuntelijaksi, en muuksi.

Nämä kaikki olen poistanut elämästäni ilman selityksiä ja estänyt kaikkialla. En tiedä ovatko edes huomanneet, ei kiinnosta.
Onneksi mulla on monta oikeaa hyvää ystävää, ja sellainen pyrin olemaan heille.

Lähettäjä: Inna 
Päivämäärä:   28.6.25 18:57:49

Minäkin olen kelvannut avuksi tarvittaessa ja kuuntelijaksi vaikeina aikoina. Sitten, kun itse olisin kaivannut apua, ei mitään, ja lopulta juuri tuollainen hiljaisuus. Tämä entinen kaveri kyllä somessa valittaa, kun kukaan ei auta ja on vaikeaa. Nyt kun on etäisyyttä, on helppo nähdä kuvio. Se mitä kuvittelin ystävyydeksi oli pelkkää hyväksikäyttöä. Niin minun kuin monen muunkin kohdalla.

Lähettäjä: Kissa 
Päivämäärä:   28.6.25 21:47:37

Lähettäjä,

Päivämäärä28.6.25 13:18:29

Samoin kävi minulle kun kaveri löysi miehen. 20v ystävyys loppui käytännössä seinään, ensin ei jaksanut puhua puhelimessa tai edes vastata puhelimeen (asuttiin eri paikkakunnalla), loppui näkemiset, viestinvaihdot ja kaikki. Ei ole mikään palautunut ei.

Tuollaisessa tapauksessa voi olla syynä sekin, että uusi mies on manipuloinut ystävää ja kieltänyt häneltä yhteydenpidon muihin. :/

Lähettäjä: wiima 
Päivämäärä:   28.6.25 22:50:22

aloittaja on ehkä loukannut ystäväänsä jollain teolla tai tekemättä jättämisellä.

Lähettäjä: Ystävä 
Päivämäärä:   28.6.25 23:35:19

Mulle on käynyt aikoinaan myös niin, että hyvä ystävä on jättänyt kaiken ulkopuolelle. Tai oikeastaan koko sen aikainen tuttavapiiri sai minut tuntemaan itseni yhtäkkiä ulkopuoliseksi teoillaan. Elämänvaiheemme olivat erilaiset ja ystäväni poikaystävä varmaan ei oikein pitänyt minusta. Tai mitä ikinä olikaan - voin vain arvailla miksi käytös muuttui. Koskaan en mistään syitä kuullut. Tilalle onneksi sain uuden ystäväpiirin opiskelijakavereista, mutta välillä edelleen mietityttää miten kylmiksi voivat nuoret aikuisetkin kangistua toisiaan kohtaan. Surullista.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   29.6.25 07:53:08

Ystävyyssuhteet kestää noin kuusi vuotta ja sitten vaan kasvaa erilleen ja tulee uusi.
Ette te naimisissa ole.

Lähettäjä: islanti 
Päivämäärä:   29.6.25 08:57:04

Tosi ala-arvoista käytöstä ystävältä. Antaisin olla. Ansaitset parempaa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   29.6.25 09:00:08

Eiköhän uudesta miehestä olisi alkujaankin kerrottu hyvälle ystävälle.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   29.6.25 09:03:43

Ainoastaan suoraan kysymällä tuo selviää. Tietysti jos teillä on yhteisiä kavereita, heiltäkin voi yrittää udella. Jokin syy tuohon on, ja ainakin itse haluaisin tietää, mikä.

Lähettäjä: Melina 
Päivämäärä:   29.6.25 09:43:03

Ikävintä on tuo, ettei aloittajan kaveri ole kertonut mikä mättää ,vaikka aloittaja on kertomansa mukaan kysynyt. Sellainen jää kyllä kaivelemaan mieltä aina, jos ei tiedä syytä välirikkoon. Todella kurja tilanne. Toivon todella, että syy kaverisi käytökselle selviää ja on joku looginen. Mutta jos ei selviä, niin älä jää miettimään että sinussa on jotain vikaa! Syy voi täysin olla ihan puhtaasti siellä noin tekevän kaverin päässä.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   29.6.25 09:56:27

Se on löytäny paremman bestiksen ja on nyt suhteessa sen kaa. Onko aloittaja 15?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   29.6.25 09:57:07

Jos ei ole mitään 'oikeaa' syytä, vastaus löytynee näistä:

- Kokee sinut energiasyöpöksi.
- Olet mielestään valehdellut jossakin tärkeässä asiassa.
- Latistat jotenkin hänen itsetuntoaan.
- Joku mies, johon kaverisi on ihastunut, on ihastunut sinuun.

Lähettäjä: Hippi 
Päivämäärä:   29.6.25 11:17:20

Joku mt-puolen juttuhan noissa yleensä on taustalla, joko sillä ex-ystävällä tai sen uudella kumppanilla/bestiksellä joka sulkee uhrin omaan kuplaansa. Tasapainoinen, normaali aikuinen osaa käyttäytyä ja selvittää jos tulee joku ryppy ihmissuhteeseen. Toisinaan välit voi viilentyä ja elämäntilanteet muuttua, tulee kiireitä ja vaiheita mutta sellainen kerrasta poikki ja en vastaa mihinkään -tyyppinen välien katkaisu ei ole normaalia käytöstä.

Kohdalle on osunut pari sellaista ja näin jälkikäteen näkee selvän kuvion jossa ollaan tosi intensiivisessä bestissuhteessa ja ihan yhtäkkiä vaihdetaan bestistä/maisemaa/kuviota. Sama toistuu tämmöisten tyyppien kohdalla aina muutaman vuoden sykleissä ja sille on varmasti joku psykologinen selitys jossain traumahistoriassa johon aloittaja ystävänä ei voi vaikuttaa vaikka miten kuuntelisi ja ymmärtäisi.

Lähettäjä: Inga 
Päivämäärä:   29.6.25 11:43:39

Lähettäjä: nomadi
Päivämäärä: 29.6.25 09:57:07

Jos ei ole mitään 'oikeaa' syytä, vastaus löytynee näistä:

- Kokee sinut energiasyöpöksi.

Ihan mielenkiinnosta kysyttävä, että millaisen kaverin koette energiasyöpöksi?

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   29.6.25 11:50:47

"- Latistat jotenkin hänen itsetuntoaan."

Veikkaan tätä. Onko sinulla jotain, mitä kaverisi haluaa? Mies, lapsia, hevonen, työpaikka, koti jne? Voi olla, että kaverisi on lopulta päättänyt muuttaa elämänsä suuntaa ja lopettaa kadehtimisen, mutta on todennut ettei se voi tapahtua ilman, että ei enää ole ystäväsi.

Lähettäjä: Es es es estoon 
Päivämäärä:   29.6.25 12:14:48

Jätin juuri taakse yhden "ystävyys"suhteen. Juoruili mun asioista aina toisille eikä ymmärtänyt yhtään, mikä siinä on niin väärin. Monen monta kertaa annoin anteeksi ja unohdin, kunnes totesin että elämä ilman häntä on helpompaa. Olin joku oraakkeli hänelle. Saattoi soittaa aivan typerissä asioissa, mitään ei osannut itse selvittää ja pahinta on, että tällä on kaksi lasta. Esim. Ei voi olla niin vaikeaa annostella kuumelääkettä painon mukaan kun putelissa on ohje, mutta hän yrittää soittaa mulle että voiko antaa kun muksu on kuumeinen. Siinä parin tunnin päästä kun ehdin vastata sitten laittamaansa viestiin, muksu on odottanut koko sen ajan! Soittais sitten vaikka päivystykseen mutta ei... Äärimmäisen raskas ihminen. Eläinten kanssa sama homma, ihan kädetön.

Lähettäjä: Lamppu 
Päivämäärä:   29.6.25 12:15:45

Minä lopetin yhteydenpidon parhaaseen ystävään, kun huomasin, että hänen seuransa ottaa enemmän kuin antaa. Arvosteli ja vähätteli aina tekemisiäni, oli tympeä livenä ja viesteissä. Vain hänen tapansa elää oli oikea. Jaksoin pitkään onnitella sydänten kera juhlapäivinä, mutta ainaiset "jaa" / "jep kiitti" -tyyliset vastaukset tuntuivat todella ikäviltä.

Vaikka olimme parhaat ystävät pari vuosikymmentä, olen huomannut elämäni olevan kevyempää ilman häntä. Elämääni on tullut uusia, iloisia ja tsemppaavia ystäviä, joista saan virtaa.

Lähettäjä: Mies ei omalla 
Päivämäärä:   29.6.25 12:22:22

..ttu. fwb näemmä ratkes eilen dokaamaan vaikka sillä lapset. Päästään vialla, bipolla mania, luulisin. Lasten isäkin tietty kännissä ja mä oon mökillä yli 300 kilsan päässä. No, eipä maahan kaatuneelle maidolle mitään enää voi, mutta ..tuttaa lasten puolesta. En tiiä miks avaudun, mutta kun oon tehny duunia pitääkseni lasten äidin vähintäänkin hengissä ja yrittänyt auttaa ja tulos on nyt tämä :(

Päivämäärä:   29.6.25 12:23:13

Sori... Puti alottaa uus ketju, mutta järkytykseltäni mokasin.

Päivämäärä:   29.6.25 12:24:23

Mutta kyllä se tämäkin ystävyys viileni, ei sentään osunu koirankakkaketjuun tms...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.6.25 17:55:22

Ikävillä ihmisillä on taipumusta joutua tällaisten viilennysten kohteiksi. Kettuiletko, puhutko toiselle pilkalliseen, alentavaan sävyyn, öyhötätkö toista alentaen, loukaten, teetkö sellaista muiden kuullen? Onko teidän yhteinen maailma käynyt kaverille ahtaaksi?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   29.6.25 18:13:42

Itse olen hyväksynyt sen, että kaikkia ystävyyssuhteita ei ole edes tehty kestämään, eikä niillä siis ole tarkoituskaan kestää kuin X ajan. Pätee ihan koko elämään.

Päivämäärä:   29.6.25 18:18:32

Mulla on kans yks ystävä jonka kanssa ollaan tunnettu ala-asteelta asti. Hyvin yksipuolisesti minä kysellyt kuulumisia ja ehdottanut tapaamisia. Mutta en oo enää tehny sitä, kun käsittääkseni ystävyyden pitäis olla molemminpuolista. Tuntuu että itse jään vaan roikkuu väkisin. Joten ei ole taas kuulunut mitään vuoteen kun en ota yhteyttä. Hän aijemmin reagoi mun some päivityksiinki mutta ei tee edes sitä, käy kyllä katsomassa.

Lähettäjä: wayna 
Päivämäärä:   29.6.25 19:38:05

Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 29.6.25 17:55:22

Ikävillä ihmisillä on taipumusta joutua tällaisten viilennysten kohteiksi. Kettuiletko, puhutko toiselle pilkalliseen, alentavaan sävyyn, öyhötätkö toista alentaen, loukaten, teetkö sellaista muiden kuullen? Onko teidän yhteinen maailma käynyt kaverille ahtaaksi?

Myös niin päin, että ikävillä ihmisillä on taipumusta tehdä tuollainen viilennys”temppu” niille hyville ja aidosti välittäville ihmisille.

Lähettäjä: Mirs 
Päivämäärä:   29.6.25 19:48:11

Aloitaja, oletko se aito ja alkuperäinen tämän palstan Red? Sairaanhoitaja?

Sinua ei ole näkynyt.

Möin sulle tällä palstalla ruskean juhlamekon köyhänä junnuna joskus n. 10 v sitten :'D

Päivämäärä:   29.6.25 19:52:57

"Myös niin päin, että ikävillä ihmisillä on taipumusta tehdä tuollainen viilennystemppu” niille hyville ja aidosti välittäville ihmisille." Tuohan on pelkästään positiivista, onneksi maailmasta ei ystäväkelpoiset ihmiset lopu.

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   29.6.25 19:59:12

Minulle kävi noin nuorempana koska ystäväni ex oli ollut ihastunut minuun. Minä olin tähän syytön, mutta yhteydenpito loppui.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   30.6.25 07:10:32

Olen ghostannut energiasyöpöt.
Monet ihmiset ei ilmeisesti vain tajua, että ovat todella kuluttavia. Esimerkiksi tuo "tukena oleminen" näyttää olevan kaikille se ensimmäinen määre hyvällä ystävällä. No jos toinen ihminen on koko ajan jossain kriisissä ja tarvii sitä tukemista, niin minulla ainakin voimat loppui.
Ja olen myös kyllästynyt pitämään puhelinta mukana ja olemaan koko ajan tavoitettavissa ja päivittämään somea. Siitäkin ollaan suututtu, enkä tarvi sellaisiakaan ihmisiä ympärilleni.

Lähettäjä: Ghostaaja 
Päivämäärä:   30.6.25 07:44:23

Mä oon ghostanut kaikki ikikriiseilijät.
Erityisesti ne, jotka kuorimittaa jollain parisuhdeongelmilla. Nuorina ihmisinähän oli ihan ok vollottaa jonkun mulkeron perään, mutta keski-ikäisenä ei vaan se humppa kiinnosta. Kun mitä siinä voi enää sanoa? Ota ero. Ota opiksesi. Suuntaa kiinnostus jo johonkin muuhun. Kasva ja kehity. Opettel elämään yksin ja ratkaisemaan ongelmia itse.

Ei vaan jaksa, maailmassa on, tai pitäisi olla muutakin, mutta kun monella ei ole.

Lähettäjä: tomato 
Päivämäärä:   30.6.25 08:19:09

Minulla on pari ystävää, jotka ghostaavat aina kun heillä menee elämässä hyvin ja ilmestyvät takaisin kun heillä on joku kriisi, murhe tai ongelma, iso tai pieni ja tarvitsevat kuuntelijaa ja lohduttajaa. Ei heitä kiinnosta minun kuulumiseni tai edes kysyä mitä kuuluu, vaikka tietäisivät että elämässä on jotain meneillään. Esim syöpädiagnoosini ja hoitojen aikana paljastui hyvin ne ketkä ovat niitä aitoja ystäviä. Ja toinen hetki oli se, kun voitin omassa lajissani sm-mitalin, noilta parilta ei tullut edes onnittelua. Olen heille vain enemmän olkapää ja likasanko tarvittaessa, mutta olen hyväksynyt sen. Kuuntelen ja tuen kyllä ja vastaan vaikka keskellä yötä heidän kriisipuheluihinsa, koska en halua olla k*pää joka jättää toisia yksin ongelmiensa kanssa, mutta en enää edes odota heiltä muuta.
Aloittajalle sanoisin, että jos joku on valmis ghostaamaan sinut noin, niin hän ei ole ollut aito ystäväsi alunperinkään. Se on surullista! Mutta lupaan sulle, että elämääsi tulee tilalle varmasti sellaisia ihmisiä jotka oikeasti haluavat olla ystäviäsi eivätkä käyttäydy noin.

Lähettäjä: × 
Päivämäärä:   1.7.25 23:35:24

Laitoin vaan oven kiinni perässäni, kyllä sen tietää, että tää oli nyt tässä. Meni kahvit väärään kurkkuun, kun hyväksi kuulemani ystävän luona juteltiin, kylään kutsuttuna, sitten vastasi puhelimeen. Ihan kuin toinen ihminen olisi tullut paikalle! Ihan eri sävy jo kerrotuissa tapahtumissa, oli niin positiivinen ja aaaaa-myötätuntoinen. En tiedä kumpi versio hänestä oli totta, ja sen tietäminen riitti etäisyyden ottoon.

Lähettäjä: Hää 
Päivämäärä:   2.7.25 13:27:26

Nyt voit olla pelkästään tyytyväinen, että "ystävyys" loppui. Älä missään nimessä anna hänelle sitä iloa, että enää huutelisit perään. Tuo on narsistisen käytöstä. Normaali ystävä kysyisi, jos olisi kuullut jotain sinusta. Hän selvittäisi asian ja välinne.
Narsisti esittää ystävää, mutta huomasi, ettei hyödy sinusta ja siksi teki näin. Tämä on todella yleistä. Saatoit jossain pikkuasiassa pitää kiinni omasta tahdostasi, rajoistasi tmv ja hän ei saanut sinua taipumaan tahtoonsa. Se oli siinä. Ole tyytyväinen, käänny ympäri, äläkä vilkuile taakse.

Lähettäjä: Rubiini 
Päivämäärä:   2.7.25 18:58:25

Täällä myös suru puserossa sen seurauksena, että hyvä ystävä kylmästi ghostasi minut, enkä tiedä miksi. Olen yrittänyt laitella viestiä, kysyä kuulumisia ja jopa kysellä suoraan onko meidän välillä kaikki hyvin, mutta olen kuin ilmaa. Ja vaikka kuinka aikuisia ollaan, niin kyllä tällainen läheisen ihmisen ”menettäminen” vaan sattuu ja syvälle. Koskaikeasti tuo ihminen oli minulle todella rakas ystävä ja ainakin hän uskottavasti puhui ja esitti että tunne oli molemminpuolinen. Kunnes yhtäkkiä vaan tilanne jäätyi. Jos edes tietäisin miksi, niin tilanne olisi helpompi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.