Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ystävyyden kylmeneminen yhtäkkiä

Lähettäjä: Red 
Päivämäärä:   28.6.25 08:51:21

Eli hyvä, rakas, paras ystäväni yhtäkkiä vaan ikään kuin katosi elämästäni. Viesteihin vastaaminen muuttui yhtenä päivänä hyvin lyhyeksi, puhelut ja tapaamiset loppui (kuulemma ei ole enää koskaan aikaa, jos olen ehdottanut aikaa), lopetti kokonaan kommentoimisen ja reagoimisen stooreihini somessa, yhteydenpito hänen puoleltaan hiljeni jne jne. Ja huom, ennen siis olemme olleet molemmin puolin hyvin aktiivisia kaikissa noissa mainituissa asioissa, tilanne siis muuttunut yhtäkkiä. Olen yrittänyt kysyä onko hänellä jotain huolia tms (ja ilmaissut että kuuntelen aina jos on mitä vaan) ja kysynyt onko jotain tapahtunut hänen elämässään tai meidän välillä (kuulemma ei). Hän ei ole palannut minulle enää. Enkä halua tunkea seuraani väkisin enempää, joten en ole enää tyrkyttänyt yksipuolista yhteydenpitoani hänen suuntaan. Ennen kuitenkin hän on avoimesti kertonut myös kaikista murheistaan ja olen ollut olkapäänsä monissa hänen elämänsä isommisssa ja pienemmissä murheissaan jne. Somensa mukaan kuitenkin elää, menee ja on muiden kavereidensa kanssa aktiivisesti jne.
Olen tosi hämmentynyt ja hyvin surullinen tästä tilanteesta ja mietin vaan mitä tein väärin. Olimme kuitenkin siis todella läheisiä ennen tätä yhtäkkistä kylmenemistä.
Onko muille käynyt näin? Miten olette päässeet yli ystävän menettämisestä? Vai palasiko välinne vielä ennalleen? Selvisikö syy?

Re: Ystävyyden kylmeneminen yhtäkkiä

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   28.6.25 08:56:17

Kävi juuri äskettäin samalla tavalla. Poistin kavereista aikani yritettyäni elvyttää ystävyyttä ja yhteydenpitoa. Oli laittanut viestin noin kk sitten, mutta en viitsi edes lukea.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   28.6.25 09:03:29

Onko joku tullut teidän väliin ja valehdellut sinun tehneen tai sanobeen jotain? Joku tuossa on, ei aikuiset vaihda ystäviä kuin sukkia...

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   28.6.25 09:15:48

Minullekin tulisi mieleen, että joku on puhunut sinusta jotain, minkä takia ystäväsi on viilentänyt välit. Ehkä hänen elämäänsä on ilmestynyt joku karismaattinen ihminen, jolla on tapana kerätä ihmisiä ympärilleen erkaannuttamalla heidät muista. Mene tiedä, voihan olla kysymys jostain ihan muustakin.

Jos hän joskus ottaa sinuun uudestaan yhteyttä, niin kysyisin kyllä suoraan syytä välien kylmenemiselle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.6.25 09:17:01

Ikinä ei kannata mitata ystävyyttä sen mukaan, kuinka paljon toinen jaksaa käyttää puhelinta.

Päivämäärä:   28.6.25 09:19:56

LähettäjäEnnea
Päivämäärä28.6.25 09:03:29

Onko joku tullut teidän väliin ja valehdellut sinun tehneen tai sanobeen jotain? Joku tuossa on, ei aikuiset vaihda ystäviä kuin sukkia...

Kieltämättä tätäkin tullut mietittyä, mutta ei tule yhtään mieleen kuka ja miksi ihmeessä olisi noin tehnyt. En edes ole sen tyyppinen ihminen kuka olisi huonoissa väleissä kenenkään kanssa eikä elämässäni oikein tapahdu sellaisia asioita mistä saisi juoruja revittyä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   28.6.25 09:38:27

Outoa. Tulee mieleen että joku toksinen jotain puhunut. Tai sitten keksinyt jonkun uuden ystävän joka onkin se tärkein .
Ikävää ja tietty rumaa jos on jonkun kanssa bestis ja sit yhtäkkiä heivataan.
Onko löytänyt uuden miehen-sekin joihinkin vaikuttaa .

Lähettäjä: Boysboys 
Päivämäärä:   28.6.25 09:41:15

Onko teistä jompikumpi tavannut uuden miehen tai suht tuoreessa suhteessa.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   28.6.25 09:56:54

Minulle on käynyt tuota, että minusta puhutaan paskaa harrastuspiireissä, tiedän henkilön (ja hänen hännystelijät) kyllä joka sitä tekee. Olen todennut, että jos haluavat uskoa sellaisia paskapuhteita muista ihmisistä, niin olkoon he siinä heimossa sitten jos kokevat sen omakseen.

Mutta ymmärrän hyvin että tuollainen järkyttää ja jos ei ole osannut siihen yhtään varautua eikä yhtään ymmärrä syytä. Itse osasin varautua siihen kun välit laitoin poikki. Oli puhunut minusta paskaa kyllä jo ennen sitäkin, kun jälkeenpäin tajusin kun mietin sitä juttua oikeasti monta vuotta. Teki sitä kyllä kaikille, ihmiset ei vain tajua sitä. Lapsensa syyllistyvät ihan samaan.

Päivämäärä:   28.6.25 10:06:54

LähettäjäBoysboys
Päivämäärä28.6.25 09:41:15

Onko teistä jompikumpi tavannut uuden miehen tai suht tuoreessa suhteessa.

Minä en ainakaan, enkä ainakaan tiedä hänenkään tavanneen (mutta ei toki koskaan varmuudella voi toisen ihmisen elämän käänteitä tietää). Sen ymmärtäisin kyllä, jos tuore suhde olisi syynä. Mutta hassua, jos hän ei olisi maininnut yhtään mitään, kun miesasioistakin on ennen hyvin avoimesti keskusteltu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.6.25 10:17:28

Se on löytänyt uuden miehen ja on sen ja häneen liittyvän elämän pauloissa nyt vähän aikaa.

Lähettäjä: Boysboys 
Päivämäärä:   28.6.25 10:24:09

Veikkaan uutta miestä tai sitten jokin uusi kaveripiiri/harrastuspiiri mikä vie huomion tai sitten on kyllästynyt johonkin teidän tapaan toimia.

Kahden kaverin kanssa noin käynyt. Toisella uusi kaveripiiri vei huomion eikä meidän suhde siitä elpynyt enää, vaikka jossain vaiheessa kokeiltiin sitä elvyttää. Toisen kanssa taas miehet vieneet huomion. Valitettavasti näistä miehistä aistinut ettei ole kovin tervetullut yms. Ja kun sitten kaveria alkanut muukin kuin parisuhde kiinnostamaan niin omalla kohdalla se suhteen elvyttäminen ollut sitten jo vähän myöhäistä varsinkin, kun huomannut saman kaavan aina toistuvan eli se olen minä joka venyy ja pitää aina mennä toisen aikataulun mukaan.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   28.6.25 10:50:59

Joskus vain huomaa, ettei ystävän kanssa arvot tai muut sovi enää yhteen, jos ystävät ovat niin erilaisia keskenään. Mulle kävi näin yhden kaverin kanssa. En oikein osaa arvostaa häntä ja valintojaan, joten olen viilentänyt välejä tarkoituksella.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   28.6.25 11:08:42

Mulle kävi noin, oli työkaveri ja puhunut paskaa musta ja juorunnut pomolle, kuulin tästä kun ihmettelin ettei pidä yhteyttä enää. Laitoin itse somesta pois ja normikuulumiset vaihdetaan töissä, ihme ketku

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   28.6.25 11:15:43

Näissä aina ihmetyttää se ettei asioista voi puhua ! Hyvälle ystävälle pitäisi voida sanoa, että "olen kyllästynyt käytöksessäsi asiaan x, oletko huomannut tekeväsi niin" tai "Loukkaannuin asiasta y ja nyt en pääse yli siitä kun et asiaa huomioi" tai "susannarepe kertoi sinun sanoneen/tehneen näin ja noin ja olen pöyristynyt, pitääkö tämä paikkansa".. Mutta ei, törkeästi ghostataan hetki sitten läheisiäkin ihmisiä tai siirrytään johonkin paskanpuhumiskuoroon tai mitä milloinkin, hyi.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   28.6.25 11:27:33

Minua aina hämmästyttää se, että vaikka joku olisikin puhunut selän takana jotain pahaa esim aloittajasta, niin sekö purematta vain niellään ja that's it, eikä edes haluttaisi selvittää toisen osapuolen versiota?! Tätähän tapahtuu yllättävän paljon, että joku puhuu paskaa ja sitten laitetaan välit poikki selvittelemättä edes tilannetta. Oliko se sitten kummoista ystävyyttä alun perinkään jos heti ollaan valmiita uskomaan mitä tahansa?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   28.6.25 11:36:27

Komppaan yllä sanottua, mikä siinä on ihmisillä hankalaa sanoa ja kysyä suoraan varsinkin jos yhteistä historiaa jo ja tuntee toisen.

Kun maailmassa oikeasti on ihmisiä jotka keksivät milloin mitäkin tarinoita toisista satuiltaviksi, ihan jopa kunnianloukauksen kriteerit täyttäviä juttuja.

Pahimmillaan jos uskoo puheet tosta vaan ja lopettaa niiden perusteella ystävyyssuhteen niin loukkaa todella pahasti ihmistä joka ei välttämättä ole tehnyt yhtään mitään.

Tai jos suuttuu jostain mitä ystävä on vaikka jossain jonkun toisen henkilön mukaan sanonut, kannattaa ottaa puheeksi eikä raivolopettaa ihmissuhdetta. Kyseessä voi olla ns. rikkinäinen puhelin -ilmiö tai ihan puhdas väärinkäsitys tai vähän lapin lisää siinä mitä on sanottu ja miten.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.6.25 12:49:16

"Onko joku tullut teidän väliin ja valehdellut sinun tehneen tai sanobeen jotain? Joku tuossa on, ei aikuiset vaihda ystäviä kuin sukkia..."

Jos henkilö tekee noin pelkästään jonkun kolmannen osapuolen sanomisten ja väitteiden perusteella yrittämättäkään keskustella siitä minun kanssani ja ottaa asioista oikeasti selvää niin antaa mennä, not really worth it.

Lähettäjä: Nomwe 
Päivämäärä:   28.6.25 12:59:31

"Ikinä ei kannata mitata ystävyyttä sen mukaan, kuinka paljon toinen jaksaa käyttää puhelinta."

Kyllä se aika hyvä mittari on.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   28.6.25 13:18:29

Samoin kävi minulle kun kaveri löysi miehen. 20v ystävyys loppui käytännössä seinään, ensin ei jaksanut puhua puhelimessa tai edes vastata puhelimeen (asuttiin eri paikkakunnalla), loppui näkemiset, viestinvaihdot ja kaikki. Ei ole mikään palautunut ei.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.