Lähettäjä: omistaja
Päivämäärä: 28.6.25 19:12:00
Pai: aina koeratsastetaan jos haluaa alkaa vuokraamaan. Itselle riittää, että hevonen hyväksyy ratsastajan ja heillä näyttää sujuvan, koska en vaadi, että vuokraaja saisi sen hevosen toimimaan kuten itse, edes lähellekään, mutta luulisi, että sillä vuokraajalla olisi ymmärrys myös itsellä, että se, että käy ratsastamassa, ei ole mulle välttämättömyys.
Nyt siis kuvitellaan ilmeisesti, että hänen käyminen olisi mulle niin win-win tilanne, että tahtoisin tiputtaa vielä lisää hintaa, koska hevosen kanssa saa tehdä mitä vaan, minä päivänä vain jne. Voi hypätä, mennä koulua, ajaa, maastoilla jne. On osaava, jos osaa pyytää ja kilttinin siihen päälle.
Eli mulle riittää, että hevosen kanssa synkkaa ja hevosen terveys edellä mennään, että hevonen voi hyvin, mutta nyt on jatkuvasti erilaisia vaatimuksia, joiden vuoksi joudun menemään tyyliin yötä vasten tallille tarkistamaan asioita, kun hevosella sitä, tätä ja tuota. Kaikki pitää tapahtua nyt jne. Eli mulla menee periaatteessa rahaakin tähän enemmän vuokraajan vuoksi tällä hetkellä kun ilman vuokraajaa, joka alkaa nyt jo hieman rassaamaan.
Tämä nyt siis viime aikoina alkanut pahentumaan. Aiemminkin oli jotain sillon tällöin, mutta nyt koko ajan jotain.
Ja siis itselläkin ollut joskus vuosia sama vuokraaja, joka oli aivan ihana, kaikki sujui jne. Ja yhä edelleen ystäviä, vaikkei käy omalla hevoselleni, kun osti oman hevosen. Häntä edelleen aina tarvittaessa autan asioissa, jos jotain on hänellä mielen päällä, niin kysyy mielipidettä.
Ja itsellä kun ei ole vuokraajille mitään sen kummempia vaatimuksia, kunhan on kaikille osapuolille turvallista touhua, eikä hevosta rikota tms.
Saa siis käydä mikä päivä haluaa ja mikä kellon aika on hyvä. Tavarat ei tarvi olla millin tarkasti missään ja toivon että varusteita putsataan jos kuraiset tms, muuten en vaadi ihmeitä.
Itsekin kun nautin siitä, että hevosen kanssa voi touhuta mitä tykkää ja tämä hevonen on turvallinen kaikki käy tyyppi ja en tosiaan vaadi ihmeitä ja todella vapaat kädet.
Vuokraaja jättää tavaroita miten sattuu, harvemmin niitä putsaa tms, koskaan en ole näistä edes sanonut, vaan putsaillut itse jne.
Ja tosiaan kun tämä ongelma ei ole ollut alusta asti vaan nyt koko ajan lisääntyvästi. Alku sujui oikein hyvin. Nyt jo hänen asenteensa on ollut valmiiksi, että ei käy, ei toimi tämän hevosen kanssa.
Hän siis tosiaan ei ole sikäli osaava, että näihin asioihin voisi puuttua, koska ei ole niin tietoinen näistä asioista.
Jos jotain sanotaan hevosesta, varusteista jne, niin minä aina kuuntelen, katson, selvitän jne. Oli asia mikä hyvänsä. Mutta nyt alkanut tosiaan tulemaan asioita, jotka ovat ihan höpöä, mutta koska hän nyt on päättänyt, että asia on näin.
Ja tällä rahallisella korvauksella mitä maksaa, ei kyllä pääse rikastumaan, saati saa katettua edes normikuluja, saati niitä kaikkea, mitä nyt taas pitäisi kuulemma hankkia. Tämä vuokraaja tulee mulle paljon kalliimmaksi, mitä tuo korvaus hänen käynneistään mulle on, eli raha ei ole se, mikä nyt on painanut, vaan oli alussa ihan ok, ei ongelmia.
|