Lähettäjä: Ap
Päivämäärä: 28.6.25 11:11:57
K: tavotehan sekin, mutta itselle se ei sovi. Mulla on murtumia, nivelsideongelmia, plantaarifaskiittia ja niiden takia väärän kävelytyylin aiheuttamaa rasitusmurtumaa myös taakkana (tästä unohdin mainita). Töissä kävely ei haittaa, koska pysähdyksiä ja seisahtumisia tulee, mutta jos lähden lenkille, on särky varma. Eteneminen on hyvin hidasta ja tuskaista. Pyöräily onnistuu kyllä, sitä voisinkin ja pitäisi.
Ja no @!#$ Sherlock, totta kai tiedän että ruokailulle pitää tehdä jotain, mutta mitä?
Motivaatio kuntoon: niin, sehän se on. Itsellä ongelmana oikeastaan eniten on juurikin se, että tietoa ja "tietoa" on niin valtavasti, että en tiedä, mikä omaan tilanteeseen olisi paras. Ja tarttisin melkein reseptit per päivä-tyyppisen ohjeistuksen, koska en jaksa yleensä työpäivinä ajatella ruokaa. Sitten teen vain jotain, mikä sattuu tulemaan mieleen. Siksi haluaisin jonkun ulkopuolisen avun tähän.
Viivi: no, tuossa ylempänä tulikin jo, että kävelyt ei oikein ole nyt se ensimmäinen askel (heh). Ensin pitäisi opetella tosiaan kävelemään uudestaan. Toki silläkin voisi aloittaa...
Ryhmäliikunta olisi hyvin mielekästä, mutta asun maalla, ja en tosiaan omien työaikojen takia ehdi ryhmäliikuntaan kaupunkiin. Samoin uinti (uimahallissa, mereen ei viitsi).
Luulin, että mulla on hyviä sukkia, ehkä on, ehkä ei. Lisäksi käytän töissä aina nilkkatukia (vammat ja kumisaapas ritilälattialla ei oo hyvä yhdistelmä).
Ja joo, on varmasti kärkäs vastaus, mutta alkaa ahdistaa tämä. Tiedän että liikunta, ruokailu ja lepo on ne kulmakivet, mutta haluan itselle räätälöidyn avun tähän. En pelkästään sitä tiedon tulvaa, mitä netissä on. Toiset sanoo että syö enemmän lihaa, toiset että enemmän kalaa, kolmannet että enemmän kasviksia ja neljäs että urheile neljä kertaa päivässä. Kävelylenkit olisi niin helppo aloittaa, jos onnistuisi, mutta kun mun elämästä on suunniteltu vähän omalaatuinen, niin tässäkään ei pääse helpon kautta 😅
|