Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sulkeutuneesta ihmisestä avoimemmaksi

Lähettäjä: Terttu 
Päivämäärä:   27.6.25 19:45:23

Olen vihdoin niin kyllästynyt sulkeutuneisuuteeni ja ylivarovaisuuteeni, että olen päättänyt hakea jonkinlaista apua ja ruveta tekemään itselleni jotain.

Onko täällä muita, jotka ovat tai ovat olleet sulkeutuneita ja ylivarovaisia muiden ihmisten seurassa? Minua kiinnostaisi kuulla ajatuksianne siitä ja siitä, millaista on ollut työstää itseään avoimemmaksi. Oletteko pitäneet elämässänne sellaisia ihmisiä, joiden seurassa on tavallaan pakko vähän sulkeutua, että tilanne pysyy rauhallisena? Sana olkoon vapaa.

Olen luullut lapsesta asti, että olen vaan "erakkoluonteinen" kun vetäydyn pois muiden seurasta, ja olen kyllä usein syyttänyt muita ihmisiä siitä, että he ovat eri tavoin ärsyttäviä ja siksi en halua olla seurassa. Vasta ihan hiljattain oivalsin, että vikaa on paljon minussakin: lapsuuteni oli emotionaalisesti aika rankka ja se ei ollut minun syytäni, mutta olen jäänyt ehkä liiaksikin kiinni lapsuuden ja nuoruuden kokemuksiin. Ei ole väärin että olen herkkä, mutta herkkyyteni on kääntynyt osittain minua itseäni vastaan, kun en ole opetellut uusia käytösmalleja aikuisena. Nyt on vihdoin aika ruveta tekemään sitä. Itseni ja läheistenikin takia.

Re: Sulkeutuneesta ihmisestä avoimemmaksi

Lähettäjä: nimetön 
Päivämäärä:   27.6.25 20:25:19

Irti tunnelukoista -kirja voisi olla apuna.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.6.25 20:31:09

Itse olen aika ujo ja arka ja introvertti. Kyllä siedän ihmisiä(jos he suhtautuvat minuun ihmisenä), alun jälkeen uskallan olla rennommin. Uudet ihmiset on aina alkuun jännittäviä. Iän myötä oon huomannut että ei ne ihmiset syö mua heti elävältä. Se uskaltaminen on juuri se avainasia.

Lähettäjä: Nietos 
Päivämäärä:   27.6.25 22:52:26

Siedän ihmisiä jos on pakko tai muuten vaan haluan mutta en halua yhtää enempää olla tekemisissä. Vaikka 90% loppuisi tämäkin

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.