Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi et pysty laihduttaa

Lähettäjä: Fädi 
Päivämäärä:   27.6.25 18:46:43

Tässä kun ihmettelen että miksi syön ja mässään vaikkei pitäisi niin miksi sun on vaikea laihtua?

Re: Miksi et pysty laihduttaa

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   27.6.25 18:47:18

Aivot ei tajua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.6.25 18:49:18

Koska olen toipunut anoreksiasta jo kerran enkä halua koskaan enää tehdä sitä toiste. Ei siis laihduttamista minulle enää ikinä :)

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   27.6.25 18:59:05

Tiedän olevani ylipainoinen (ja myös näyttäväni siltä), mutta kun en tunne itseäni lihavaksi. Ei ole motivaatiota laihduttaa, ja toisaalta olen herkästi lihovaa ja hitaasti laihtuvaa tyyppiä, niin aloittaminen tuntuu ylivoimaiselta jo ajatuksenakin. Ei ole itsekuria ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloittaa.

Lisäksi minulla on lapsesta asti ollut se ongelma, että minulle ei yleensä tule nälän tunnetta. Minulle vain tulee äkillinen pahoinvointi jos edellisestä ateriasta tai välipalasta on kulunut liikaa aikaa, ja siksi syön ikään kuin varmuuden vuoksi, välttääkseni pahoinvoinnin. Diabetesta ei ole, se on tutkittu. En vain osaa arvioida sitä mitä, milloin ja paljonko pitäisi syödä, ja helposti tulee sitten syötyä liikaa ja/tai liian usein mikä ei ainakaan auta laihtumaan.

Olen yrittänyt säännöllistää ruoka-aikojani, mutta jos puuhailen jotakin minä saatan keskittyä siihen liikaakin, ja sitten ruoka-aika menee ohi ja tunnit kuluvat, ja huomaan tarvitsevani syötävää siinä vaiheessa kun tulee huono olo.

Ja sitten tulee taas syötyä liikaa.

Pitäisi hommata lasten lautasia tai alkaa syödä asetilta. Niihin ei mahdu ruokaa kovin paljon.

Suklaasta olen sentään päässyt eroon, sitä en ole syönyt moneen kuukauteen vaikka ennen sitä meni melkein päivittäin.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   27.6.25 19:00:14

Olen laiska p*ska, joka ei yksinkertaisesti saa itseään motivoitua hommaan. Eikä "hyvän rehunkäyttäjän" geenit ainakaan auta asiaa...

Lähettäjä: Toinen ... 
Päivämäärä:   27.6.25 19:41:10

Syöminen on ainoa tapani hoitaa ahdistusta ja pahaa oloa.
Muuta en osaa...

Lähettäjä: gw 
Päivämäärä:   27.6.25 19:42:36

Arki on niin kuormittavaa etten yksinkertaisesti jaksa panostaa syömiseen ja ruuanlaittoon. Nopea roskaruoka on väsyneenä helpompi ratkaisu kuin kokkaaminen.

Lähettäjä: jf 
Päivämäärä:   27.6.25 20:20:54

Sokerikoukun takia, joka päivä syön jotain makeaa eikä se kyllä auta laihtumisessa.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   27.6.25 20:35:31

@!#$ päivittäin ja tuntuu että muutama olut helpottaa, siihen vähän sipsejä... Niin paljo hommaa, aina väsyttää ja @!#$ ja mies vetää lonkkaa. @!#$. En jaksa 🤣

Lähettäjä: Makia 
Päivämäärä:   27.6.25 20:57:00

Kaikki neljä edellistä. En jaksa kopioida.

Päivämäärä:   27.6.25 21:55:40

kuules nyt aloittaja. syö ihan niin paljon kuin haluat mutta jätä pois sokeri ja vehna. hiivalla nostatettu leipä eli jäljelle jää näkkärit ja esim maissikakut.
ei tarvitse laihduttaa.tee vain valintoja.
syö jukurtti, viili, rahka, mozzapallo päivässä, kauheeta eikö?
magnesiumsitraatti pitää makeanhimon pois eli tämä ehdottomasti.
kokeile.

Päivämäärä:   27.6.25 22:21:03

En jaksa. En välitä.

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   27.6.25 22:34:29

Olen kahteen otteeseen laihduttanut ( -20 kg molemmilla kerroilla), ekan kerran jo lukiossa. Vedin ne veren maku suussa itseäni syvästi vihaten ja inhoten. Mitä niistä jäi käteen? Seonnut aineenvaihdunta ja tuplasti läskiä tilalla sekä kunnon uupumiset päälle.

Olin kaunis ja muodokas nuori nainen, mutta silloin näin vain läskin mahani, en mitään muuta.

En laihduta enää ikinä!

Lähettäjä: Tiffani 
Päivämäärä:   27.6.25 23:02:54

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 27.6.25 18:49:18

Koska olen toipunut anoreksiasta jo kerran enkä halua koskaan enää tehdä sitä toiste. Ei siis laihduttamista minulle enää ikinä :)

Sama täällä, ei enää koskaan siihen he*vettiin.

Päivämäärä:   27.6.25 23:51:45

Koen laihduttamisen helppona kun asun yksin. Kun mies oli reissutyössä, laidun ihan itsestään koska pystyin pitämään ruokavaliosta kiinni. Nyt mieskin kotitoimistolla ja urheilevana syö hirveitä määriä usein = meillä on "ruoka aika" usein. Tähän päälle kaikenlaiset kissanristijäiset pitkin vuotta (miehen puolella on iso suku joka juhlii ihan kaikkea) ja minun on todella vaikea olla syömättä kun muut syövät. En myöskään koe kylläisyyttä, eli arjessa minun on pakko laskea joka ateria sillä muuten syön liikaa koska en "tule täyteen". Joskus laskin, että syön päivässä noin banaanin verran liikaa kaloreita, koska lihon vuosittain noin 3kg. Minulla ei ole mitään keinoja eikä jaksamista tämän korjaamiseen eikä lääkäristäkään saa apua. Käskevät vain liikkua enemmän ja syödä vähemmän :D

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   28.6.25 00:13:19

Koska mulla on aina nälkä ja olen laiska paska.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   28.6.25 00:18:03

Olen huono kestämään nälän tunnetta. Toimistolla hävettää kun vatsa murisee ja tulee siksi syötyä pitkin päivää kaikenlaista, ja jonkinlainen kehollinen paniikki tulee aina kun on nälkä ja ruokaa ei saatavilla. Tykkään myös herkuista tietty. Olen tosin normaalipainoinen (BMI 20) sinänsä ei tarvitsekaan mutta minulla ei kyllä ole itsekuria siihen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.