Lähettäjä: Najadi
Päivämäärä: 27.6.25 18:59:05
Tiedän olevani ylipainoinen (ja myös näyttäväni siltä), mutta kun en tunne itseäni lihavaksi. Ei ole motivaatiota laihduttaa, ja toisaalta olen herkästi lihovaa ja hitaasti laihtuvaa tyyppiä, niin aloittaminen tuntuu ylivoimaiselta jo ajatuksenakin. Ei ole itsekuria ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloittaa.
Lisäksi minulla on lapsesta asti ollut se ongelma, että minulle ei yleensä tule nälän tunnetta. Minulle vain tulee äkillinen pahoinvointi jos edellisestä ateriasta tai välipalasta on kulunut liikaa aikaa, ja siksi syön ikään kuin varmuuden vuoksi, välttääkseni pahoinvoinnin. Diabetesta ei ole, se on tutkittu. En vain osaa arvioida sitä mitä, milloin ja paljonko pitäisi syödä, ja helposti tulee sitten syötyä liikaa ja/tai liian usein mikä ei ainakaan auta laihtumaan.
Olen yrittänyt säännöllistää ruoka-aikojani, mutta jos puuhailen jotakin minä saatan keskittyä siihen liikaakin, ja sitten ruoka-aika menee ohi ja tunnit kuluvat, ja huomaan tarvitsevani syötävää siinä vaiheessa kun tulee huono olo.
Ja sitten tulee taas syötyä liikaa.
Pitäisi hommata lasten lautasia tai alkaa syödä asetilta. Niihin ei mahdu ruokaa kovin paljon.
Suklaasta olen sentään päässyt eroon, sitä en ole syönyt moneen kuukauteen vaikka ennen sitä meni melkein päivittäin.
|