Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työkaverille kuvia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.6.25 18:39:42

Missä tilanteessa laittaisit omista menoistasi viestiä varatulle työkaverille tyyliin "Olen just lenkillä, sit tulossa töihin?" Jos siis et ole myöhässä tms ettekä tunne työn ulkopuolella. Entä missä tilanteessa liittäisit näihin viesteihin kuvan omasta naamasta? Huomasin että miehen työkaveri on alkanut laittamaan vastaavia päivityksiä ja kuvia hänelle. Hyvin viattoman oloista mutta silti jotenkin kummaa. Vai mitä sanoo sennu raati?

Re: Työkaverille kuvia

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   27.6.25 18:43:16

No on kyllä outoa todellakin.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   27.6.25 18:44:04

En ikinä

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   27.6.25 18:47:28

En kyllä keksi yhtäkään syytä miksi laittaisin työkaverille viestiä menoistani, jos ne eivät vaikuta työaikoihini mitenkään eikä työkaveri ole edes kaveri siviilissä. Minun menoni eivät kuulu työkavereille.

Tai no ehkä jos töissä olisi jotain mikä pitäisi tehdä yhdessä, eikä ole niin millin tarkkaa mihin aikaan olen töissä. Sillon saattaisin laittaa viestiä, että käyn lenkillä ja tulen sitten, niin päästään aloitamaan työt. Ainakin jos ei etukäteen ole sovittu mihin aikaan aloitetaan.

Kuviakaan en laittaisi ellei ole kyse esim. jostain kosmetiikkajutusta ja olisin kokeillut jotain tietynlaista meikkiä ja siitä laittaisin kuvan, että näillä tuotteilla näyttää tältä.

Mutta jos jatkuvasti olisi vastaavaa viestinvaihtoa ja kuvia suuntaan ja toiseen ilman mitään perusteltua syytä, niin todellakin pitäisin outona.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.6.25 18:57:19

Tiedät itsekin

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   27.6.25 19:00:54

Työkaverit on työkavereita. Ei niitä vapaa-ajan jutuihin sekoiteta eikä kuvia vapaa-ajan menoista lähetellä. Työ ja siviilielämä hyvä pitää erillään.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   27.6.25 19:04:54

On outoa. Joskus kyllä on laiteltu pilakuvia parin työkaverin kanssa, mutta niistä tajuaa jokainen, että ovat pilakuvia.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   27.6.25 19:06:03

Ai niin kerran eräs nuori mies laittoi kuvan itsestään ykköset päällä ja parturoituna, mutta sekin oli puoliksi pilaa, kun pilailimme toistemme vaatteista aiemmin ja tuo poika oli laittautunut treffejä varten.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   27.6.25 19:07:41

Kyllähän nuo työpaikkaihastumiset ovat todella yleisiä

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   27.6.25 19:13:59

”Työkaverit on työkavereita. Ei niitä vapaa-ajan jutuihin sekoiteta eikä kuvia vapaa-ajan menoista lähetellä. Työ ja siviilielämä hyvä pitää erillään.”

Ai jaa, no minä olen useankin nykyisen ja entisen työkaverin kanssa kaveri myös vapaa-ajalla. :D Ja oikeastaan tosi kiva, kun saa tehdä töitä kavereiden kanssa, ollaan ainakin tosi hyvä tiimi!

Eli me laittelemme kyllä toisillemme viestejä, kuvia, typeriä meemejä aina välillä.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   27.6.25 19:40:00

Tekee itseään tykö. Mites se mies suhtautuu tähän? Onko näyttänyt vihreää valoa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.6.25 23:36:33

On tässä ollut muutakin outoa, kuin vaan nämä viestit ja kuvat. Mies on tullut hyvin toimeen tän työkaverinsa kanssa eikä mulla ole ikinä ollut mitään syytä olla mustasukkainen heistä. Meillä on mennyt hyvin (tai niin oon luullut) ja tämä nainen on varattu myös.

Nyt kuitenkin parisen viikkoa sitten, mies yllättäen kertoi ettei haluaisi enää jäädä tän naisen kanssa kaksin mihinkään. Kun yritin kysyä, et miksi ja onko jotakin tapahtunut, mies käyttäytyi kumman kiusaantuneesti ja lopulta käänsi asian siten että "ei mitään oo tapahtunut, ajattelin vaan ettet sä tuu mustasukkaiseksi". Olin tosi hämilläni, sillä en ole ikinä kokenut tätä naista uhaksi.

En uskonut häntä ja alkuun ajattelin että oliko tässä kyse siitä että mies yritti saada mua mustasukkaiseksi. Sitten mietin että onko heillä ollut jotain työhön liittyvää riitaa ja koska tiedän tämän naisen oman työni kautta, päätin kysyä häneltä. Ollaan aina ennen tätä tultu hyvin toimeen ja hän on mua kysellyt seuraksi myös työn ulkopuolella esim.koiratapahtumiin. En ole mennyt, kun ei ihmisenä kuitenkaan ole mun ystävä tyyppiä ja oon tavallaan hänen esimies (en halua selittää tätä enempää).

Kuitenkin ollaan nähdessään juteltu paljon niitä näitä (myös kummankin parisuhteesta, vaikkakin aika kevyellä tasolla tietty) ja siksi aattelin että kysyn asiaa suoraan häneltä. Soitin ja kysyin (muiden asioiden lomassa) että onko heillä mun miehen kanssa kaikki hyvin töissä. Tää nainen väitti että on, mutta hän ei suostu enää vastaamaan mulle mitään mihinkään työasiaankaan tämän jälkeen. Ja siis mä tosiaan kysyin hyvin ohimennen (ja nimenomaan et onkohan mun miehellä kaikki hyvin, ollut vähän outo enkä tiedä mistä kyse, onko teillä ollut töissä kaikki ok)enkä tosiaan syyttänyt häntä mistään). Siinä puhelimessa tää nainen vaikutti ihan normaalilta ja ystävälliseltä. Nyt sitten ei voi kuulemma puhua mun kanssa enää lainkaan kun ahdistaa liikaa.. Pyysin tietenkin anteeksi jos hän millään lailla käsitti että syyttäisin häntä mistään. Eipä auttanut, nainen ei kuulemma voi tavata mua enää lainkaan. Ei myöskään puhua puhelimessa. Mistään, kuten töistä. Hän oli kuulemma ollut loppupäivän meidän puhelun jälkeen kuin "irtaantuneena ruumistaan". Niin ahdistunut hän kuulemma oli ollut. Mä en osannut sanoa mitään kun en ole tälläiseen koskaan aiemmin törmännyt. Tähän asti tää nainen on vaikuttanut ihan normaalilta mutta nyt mulla on aika lailla leuka lattiassa ihmetyksestä.

Onko tälläinen käytös nyt ihan normaalia? Jotenkin tosi kummallinen tilanne enkä ymmärrä, miksi joku käyttäytyisi noin. Mitä ajatuksia teillä herää koko jutusta?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.