Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sovittu tapaaminen, kauanko odotat toista?

Lähettäjä: Hyvä 
Päivämäärä:   27.6.25 11:25:57

Sovittu tapaaminen klo X
Toinen myöhässä, kauanko odotat toista

Re: Sovittu tapaaminen, kauanko odotat toista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.6.25 11:30:13

10 min, sitten laitan viestin ja kysyn, oletko tulossa. Jatko riippuu siitä.

Päivämäärä:   27.6.25 11:30:39

Riippuu, usein odotan vaikka tunteja jos toinen niin myöhässä, keksin vaan tekemistä sille ajalle kuten jossain kaupoissa käymisen. Toki oletan että tulija informoi missä menee. Jos ei sanoisi mitään infoa että kauan vielä kestää, missä menee, mitä vielä tekee tms, niin odottaisin max tunnin.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   27.6.25 11:32:12

Riippuu tilanteesta: kenen kanssa tapaaminen on, onko hän ilmoittanut myöhästyvänsä, onko kyseessä henkilö joka on aina myöhässä vai onko tämä poikkeus. Helpoiten hermostun ihmiseen joka on myöhässä aina ja joka ei edes ole ilmoittanut myöhästyvänsä, voisin hyvin lähteä vartin jälkeen.
Jos joku ilmoittaa olevansa myöhässä, odotan häntä sen aikaa kun tarvitsee (ellei nyt ole ihan kohtuutonta aikaa myöhässä).
Jos on kyseessä henkilö joka ei yleensä myöhästele ja josta ei ole kuulunut mitään, todennäköisesti soittaisin tai laittaisin viestiä ja kysyisin mikä tilanne ennen kuin vaan vaan häipyisin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.6.25 11:33:55

10 minuutin kohdalla laitan viestin tai soitan missä on, jos ei vastaa vähintään 5 minuutin kuluessa en jää odottamaan.

Lähettäjä: ööö 
Päivämäärä:   27.6.25 11:49:55

"Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 27.6.25 11:33:55

10 minuutin kohdalla laitan viestin tai soitan missä on, jos ei vastaa vähintään 5 minuutin kuluessa en jää odottamaan."

Tämä.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   27.6.25 11:55:22

30 min

Lähettäjä: Figaro 
Päivämäärä:   27.6.25 12:23:42

Minulla oli tapamyöhästelijä kaverina. Lähdinkin itse aina vartin myöhässä ja silti häntä sai odottaa. Ei olla enää kavereita tuosta johtuen

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.6.25 12:28:52

Odottaisin 10 min ja soittasin missä mennään. Jos ei mitään kuulu niin 15 min kohdalla kotiin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.6.25 12:29:39

30 min, 10 min on tosi lyhyt aika ja voi johtua ihan liikenteestä.

Lähettäjä: Papatti 
Päivämäärä:   27.6.25 13:01:03

Oletetaan, että odottamastani henkilöstä ei kuulu mitään, vaikka kello menee yli sovitun tapaamisajan. Jos odottaisin tuttua, kyselisin jo vartin päästä että onko kaikki ok kun häntä ei näy. Läheiseni ovat kaikki aika täsmällisiä ihmisiä. Jos taas odottaisin ihan ventovierasta, vaikka jotain treffikumppania, niin puolen tunnin odottelun jälkeen lähtisin menemään. Jos on myöhässä, niin siinä ajassa ehtii kyllä jo laittaa viestiä tai soittaa, että myöhästyy.

Päivämäärä:   27.6.25 13:39:37

Alkaa käydä hermoon ensimmäisestä minuutista lähtien, itse kun olen aina etuajassa, yleensä.

Päivämäärä:   27.6.25 13:56:58

Vartti on minusta ihan ok. Sen jälkeen olisin kiukkuinen 15 min odotellessa ja sitten lähtisin kotiin. Yli 30 min en odottelisi tyhjän panttina ilman tosi hyvää syytä.

Toki myös riippuu mistä kyse, pystynko helposti muuttaa suunnitelmia vai onko odotus pelkkää odottelua. Jos esim. ollaan sovittu kaverin kanssa menevämme kahvilaan klo 12 ja 5min yli häntä ei näy, saatan itse lähteä kaupoille ja laittaa viestin "lähdin kiertelee, laita viestiä kun oot keskustassa" ja sitten kun hän on perillä, saattaa toki mennä aikansa ennen kuin minä tulen. Jos esim. olen varannut sovituskoppiin vaatteita, sovitan ne ensin ja laitan että voi tulla makutuomariksi.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   27.6.25 14:14:24

Täysin mahdotonta antaa tämmöiselle mitään selkeää aikarajaa. Onko kyseessä random tyyppi, jolle olen myynyt Torin kautta jonkin vähäarvoisen esineen? Vai oikea isäni, jonka olemassaolon olen saanut selville vasta vähän aikaa sitten?

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   27.6.25 14:16:30

Jos ilmoittaa myöhästymisestä ja kertoo, milloin tulee, niin ei ole niin paha. Mutta jos odotuttaa minua tyhjänpanttina, niin soitan 10 minuutin päästä enkä jää sitten enää odottelemaan vaan lähden pois/itsekseni johonkin. Tulkoot perässä tai jääkööt matkasta.

Jonkun kaverin kanssa piti nähdä klo 12. Soitin klo 12.15 että missä on, kuulemma juuri lähdössä kotoa, asuu 150 m päässä. On paikalla 20 minuutissa. Odottelin. Kyselin perään, odottelin, kyselin perään. Aina kuulemma ihan just, muutaman minuutin päästä paikalla. Lopulta oli 2,5 tuntia myöhässä.

Olisi voinut sanoa, että ei ole aikoihin lähdössä ja kestää vähintään tunti, niin olisin osannut mennä tekemään omia asioitani. Mutta kun aina piti odottaa vain ihan hetki, niin en sitten viitsinyt lähteä itsekseni. Mutta tuo 2,5 TUNNIN odottelu oli jo ihan liikaa.

Hän oli aina myöhässä. Mutta kun minulta puhkesi joskus rengas matkalla ja soitin, että tulen vähän myöhässä, niin hänpä suuttui minulle, kun hän olisi ollut ajoissa lähtövalmiina. Ja minä kuitenkin soitin vartin etuajassa. Kummallista, että minulle voi suuttua, vaikka ilmoitan etukäteen myöhästyväni hyvästä syystä, mutta hänelle ei saa sanoa mitään ja pitää vain hymyille olla häntä odottelemassa, vaikka hän on monta tuntia myöhässä. Ja kun joskus soitin hänen ollessa myöhässä, etten ehdi enää odotella vaan menen edeltä, hän suuttui. No olisi ollut ajoissa!! En minä voi sille mitään, että minulla on sovittu tapaaminen klo 13 enkä voi odotella häntä lounasseuraksi ikuisuuksia vaan syömään on mentävä silloin kun sovimme, että ehdin vielä omiin menoihini.

Päivämäärä:   27.6.25 14:31:32

"Lähettäjä: Figaro
Päivämäärä: 27.6.25 12:23:42

Minulla oli tapamyöhästelijä kaverina. Lähdinkin itse aina vartin myöhässä ja silti häntä sai odottaa. Ei olla enää kavereita tuosta johtuen"

Sama juttu, koomista oli kun kerran kaveri tuli ennen minua niin helvetillinen ripittäminen minun "myöhästymisestä"

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   27.6.25 15:04:01

10-15 minuuttia yleensä.

Mutta jos nyt joku on ajamassa luokseni toiselta puolen Suomea tai tulossa lentäen jostain pidemmältä, niin ehkä tunnin päästä saattaisin ihmetellä, mihin jäi. Vaikuttaisi paljon myös se, onko sovittu joku tietty aika vai jotain hyhmäisempää "poikkean iltapäivällä" -tyylistä.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   27.6.25 15:09:51

Riippuu ketä odotan, onko kaukaa tulossa. Jos johonkin paikkaan soivittu tapaaminen 15 min ja slitan tai laitan viestin onko tulossa.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   27.6.25 15:56:19

Riippuu tilanteesta, mutta yleisesti ottaen olen ollut aivan liian pitkämielinen ja odotellut ihan liikaa mm. tapamyöhästelijöitä.

Itse olen yleensä juuri ajallaan paikalla tai etuajassa, jos jostain syystä myöhästyn, ilmoitan heti kun tiedän, syyn miksi olen myöhässä ja kuinka monta minuuttia.

Lähettäjä: Töpö 
Päivämäärä:   27.6.25 22:36:42

Riippuu tilanteesta.

Kerran menin kokeilemaan vuokrahevosta. Omistaja soitti muistaakseni n. 10 min myöhässä ja sanoi, että on vähän myöhässä. Antoi ohjeet ja sanoi, että voin mennä harjaamaan jo hevosen. Harjailin ties kuinka kauan, mutta omistajaa ei vain kuulunut eikä vastannut viesteihin eikä puheluihin. Joskus tunnin jälkeen lähdin pois. Omistajasta ei kuulunut ikinä mitään.

Päivämäärä:   28.6.25 06:24:33

Riippuu. Laitan 5 yli viestiä, että onko tulossa. Jos ei ilmoita myöhästymisestä (ilman hyvää syytä) niin en edes lähde toisten mihinkään.

Yksi tapamyöhästelijä oli kaverina ja oli aina vähintään puoli tuntia myöhässä, myös silloin kun oltiin sovittu että tulen autolla pihasta hakemaan. Lopulta ilmoitin muodossa, että kyyti lähtee xx.xx. laitoin viestiä kun lähdin tulemaan, kun olin pihassa ja silti tulee 20-30min päästä viestiä että missä olen kun ei näy pihalla. Kerran taisin ajaa hänen pihansa kautta sen jälkeen enkä jaksanut enää.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   28.6.25 07:28:16

Tämä on muuten vähän tylsä tapa myös etuajassa olijoilla. Enemmänhän se mimuutin myöhässä olija on oikeaan aikaan paikalla luin se 20 minuuttia ajoissa ollut.

Itse pyrin olemaan täsmällinen. Kaksi kaveriani ovat aina sen 30-15 minuuttia ajoissa ja nakkelevat niskojaan kun ovat joutuneet odottamaan minua vaikka kello saattaa olla 8.55 saapuessani ja sovittiin näkevämme ysiltä eli olen 5 min ajoissa!!!

On myös älyttömän huonotapaista saapua kylään tai juhliin ajoissa. Sinne mieluummin vartin myöhässä kuin ajoissa. Juhlan järjestäjällä voi olla vielä pukeutuminen tekemättä jos sinne laukkaa etukäteen.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   28.6.25 07:28:52

Siis tämä:

Lähettäjä.

Päivämäärä27.6.25 13:39:37

Alkaa käydä hermoon ensimmäisestä minuutista lähtien, itse kun olen aina etuajassa, yleensä.

Lähettäjä: hhs 
Päivämäärä:   28.6.25 13:59:00

"Tämä on muuten vähän tylsä tapa myös etuajassa olijoilla. Enemmänhän se minuutin myöhässä olija on oikeaan aikaan paikalla luin se 20 minuuttia ajoissa ollut."

Minäkin mietin usein, että jos on sovittu "tavataan klo 12.00" niin onko se niin kamalaa, jos tulee paikalle klo 12.01? Tuntuu, että kaikkien pitäisi olla paikalla klo 11.50 kun muuten etuajassa olevat alkavat valittaa.

Jos sanotaan, että kokous/vihkiminen alkaa tai bussi lähtee klo 12.00, niin silloin tietenkin kaikki ovat paikalla ennen klo 12, koska klo 12.00 tulevat ovat jo myöhässä.

Mutta jos tavataan kaaverin kanssa kaupungilla klo 12, minä tulen paikalle klo 11.55 eikä kaveria näy, odottelen, ei näy ei kuulu, soitan klo 12.10 että missä on ja hän sanoo tulleensa kaupungille jo klo 11.50 eikä jaksanut odotella niin lähti jo edeltä shoppailemaan WTF??? Miksi ei sitten ilmoittanut, ettei jää odottelemaan minua tapaamispaikalle? Minä olin odotellut häntä siinä vartin ihan turhaan.

Joskus oli sovittu, että kaveri tulee hakemaan minut pihasta klo 9.00. Menin ulos klo 8.50 ja hän sanoi, että "No tulithan sä. Mä meinasin jo soittaa että mikä kestää!". Ahaa... Tulin 10 minuuttia AJOISSA ja hänen mielestään olin myöhässä? Miten ajoissa hän sitten oli tullut paikalle?

Eräs kaverini on myös aina ajoissa ja hän omasta mielestään ei tee siitä numeroa vaan odottelee aina rauhassa. Pyh. Soittaa olevansa pihassa 20 minuuttia etuajassa ja menee ehkä 2 minuuttia, kun kysyy, että kestääkö vielä kauan, vaikka sanoin, että ainakin 5 minuuttia menee. Hän on aina 15-30 minuuttia etuajassa. Eikä jaksa odotella. Valittaa kyllä siitä, kun muita pitää odotella muttei tajua olevansa itse liian ajoissa.

Mikä hemmetti siinä on, ettei etuajassa olevat osaa noudattaa sovittuja aikatauluja?

Kaikista törkeintä oli, kun siskoni muistotilaisuuteen oli kutsuttu vain muutama ihminen ja sanottiin, että tulkaa paikalle klo 13 ja eräs isän kaveri tuli kuokkavieraan kanssa jo klo 12. Törkeää tuoda kutsumaton vieras, kun pidettiin tilaisuus muutenkin pienenä, jokainen perheenjäsen kutsui paikalle 2 hlöä. Ja sitten tulee vielä tunnin etuajassa, kun meillä valmistelut vielä ihan kesken...

Mutta aloitukseen: 10 minuuttia odottelen itsekin, sitten alan kysellä perään. Paitsi jos on sanottu, että klo X aloitetaan, niin sitten en odota minuuttiakaan.

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   28.6.25 14:09:22

Mä olen itse tällainen etuajassa oleva (pl juhlat yms jonne ei ole järkevää tukkia liian aikaisin), mutta tiedän, että on mun oma ongelma jos olen etuajassa ja en odota tällaista käytöstä muilta. Ajoissa olemista toki, ketuttaa odotella jo joku 10 minuuttiakin sovitun ajan jälkeen.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   28.6.25 14:12:38

En ole koskaan lähtenyt paikalta. Yleensä ihmiset ovat osanneet ilmoittaa, että syystä x,y,z ovat 5-20 min myöhässä. Esim. liikenne jumissa, bussi myöhässä, lapsi kaatoi ruoat päälle ja tuli yllättävä vaatteiden vaihto jne. Jos olen jo lähtenyt paikalle, olen sitten mennyt odottamaan johonkin sopivaan paikkaan, esim. kiertämään kauppoja tai mennyt jo etukäteen sovittuun treffipaikkaan (esim. ravintola/kahvila) odottamaan ja tietysti ilmoittanut tästä kaverille. Tuttujen ollessa kyseessä, tiedän jo, että yksi työkaveri on vähintään 5 min myöhässä aina, yleensä enemmän, joten vaikka itse yleensä menen melko täsmällisesti tai pari minuuttia etuajassa, hänen kanssaan ei kannata, mieluummin vähän myöhässä, niin ei tarvitse odottaa niin kauan.

Jos taas kyse on lääkäristä, pankkivirkailijasta tms. niin ei se asia sillä hoidu, että poistun paikalta, joten vain odotan. Ehkä jonkun kotiin tulevan ammattilaisen (putkari, sähkäri, timpuri...) perään voisin soittaa, jos olisi esim. yli 20 min myöhässä eikä olisi ilmoittanut mitään myöhästymisestä.

Olen itse sellainen, joka pelkään myöhästyväni. Menin työkaverin (joka asuu 45 min matkan päässä) kyydillä pidemmälle työmatkalle. Sovittiin että menen heille klo 7 aamulla ja jatketaan siitä yhdellä autolla eteenpäin. Varoitin työkaveria, että en tykkää myöhästyä, joten saatan olla vähän etuajassa, mutta ei kannata siitä välittää, odotan kyllä pihalla. En siis koskaan ollut työkaverilla ja seutu muutenkin vierasta. Kun näin navista, että olen melkein vartin etuajassa, pysähdyin tienposkeen odottamaan 5 km ennen työkaverin kotia, etten sitten ollut kuin n. 5 min etuajassa. Kun ei sekään ole kivaa, että olettaa, että on vielä vartti aikaa käydä vessassa, etsiä laturin johto ja hörpätä vettä ja sitten toinen jo töröttää pihassa.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   28.6.25 14:36:41

Ne ihmiset jotka yleensä ovat ajoissa (=sovittuun aikaan) paikalla, ovat myös niitä jotka ilmoittavat, jos syystä tai toisesta myöhästyvät. Tapamyöhästelijät taas kertovat olevansa myöhässä vasta sitten, kun heidän peräänsä kysellään.

15 minuuttia on minunkin kipuraja nykyään. Ja se odotteluaikahan alkaa tietysti vasta siitä sovitusta ajasta. Viiden minuutin odottelun jälkeen pistäisin viestillä kyselyä, että missä toinen menee. Tietysti aina ei myöhästymiselle voi mitään, mutta silloin odotan, että siitä ilmoitetaan. Ei ole mitään ärsyttävämpää kuin odotella toista, ja vasta kun kyselee perään, niin vastaukseksi tulee "joo hups myöhästyin bussista ja seuraava tulee vasta vartin päästä". Varsinkin, jos se edellinen bussi lähti pysäkiltä aikoja sitten ja se myöhästyminen oli jo tiedossa.

Päivämäärä:   28.6.25 18:56:22

Mä olen aina etuajassa mutta en kyllä ala muille valittamaan, että ovat myöhässä, jos tulevat sovittuun aikaan. Onpas outoa, jos joku näin tekee.. eikö nämä ajoissa olijat osaa katsoa kelloa? Minä mieluummin menen sen 5-10 min ennen ja odotan ihan tyytyväisenä, ennemmin kuin paniikissa kaahaan viime minuutilla jonnekin. Varsinkin, jos vieras paikka. Mua ei siis haittaa odottaa sovittuun kellonlyömään asti. Sen jälkeen alkaa kyllä @!#$, 10 min kohdalla kysyn missä toinen on.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.