Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sovittu tapaaminen, kauanko odotat toista?

Lähettäjä: Hyvä 
Päivämäärä:   27.6.25 11:25:57

Sovittu tapaaminen klo X
Toinen myöhässä, kauanko odotat toista

Re: Sovittu tapaaminen, kauanko odotat toista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.6.25 11:30:13

10 min, sitten laitan viestin ja kysyn, oletko tulossa. Jatko riippuu siitä.

Päivämäärä:   27.6.25 11:30:39

Riippuu, usein odotan vaikka tunteja jos toinen niin myöhässä, keksin vaan tekemistä sille ajalle kuten jossain kaupoissa käymisen. Toki oletan että tulija informoi missä menee. Jos ei sanoisi mitään infoa että kauan vielä kestää, missä menee, mitä vielä tekee tms, niin odottaisin max tunnin.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   27.6.25 11:32:12

Riippuu tilanteesta: kenen kanssa tapaaminen on, onko hän ilmoittanut myöhästyvänsä, onko kyseessä henkilö joka on aina myöhässä vai onko tämä poikkeus. Helpoiten hermostun ihmiseen joka on myöhässä aina ja joka ei edes ole ilmoittanut myöhästyvänsä, voisin hyvin lähteä vartin jälkeen.
Jos joku ilmoittaa olevansa myöhässä, odotan häntä sen aikaa kun tarvitsee (ellei nyt ole ihan kohtuutonta aikaa myöhässä).
Jos on kyseessä henkilö joka ei yleensä myöhästele ja josta ei ole kuulunut mitään, todennäköisesti soittaisin tai laittaisin viestiä ja kysyisin mikä tilanne ennen kuin vaan vaan häipyisin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.6.25 11:33:55

10 minuutin kohdalla laitan viestin tai soitan missä on, jos ei vastaa vähintään 5 minuutin kuluessa en jää odottamaan.

Lähettäjä: ööö 
Päivämäärä:   27.6.25 11:49:55

"Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 27.6.25 11:33:55

10 minuutin kohdalla laitan viestin tai soitan missä on, jos ei vastaa vähintään 5 minuutin kuluessa en jää odottamaan."

Tämä.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   27.6.25 11:55:22

30 min

Lähettäjä: Figaro 
Päivämäärä:   27.6.25 12:23:42

Minulla oli tapamyöhästelijä kaverina. Lähdinkin itse aina vartin myöhässä ja silti häntä sai odottaa. Ei olla enää kavereita tuosta johtuen

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.6.25 12:28:52

Odottaisin 10 min ja soittasin missä mennään. Jos ei mitään kuulu niin 15 min kohdalla kotiin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.6.25 12:29:39

30 min, 10 min on tosi lyhyt aika ja voi johtua ihan liikenteestä.

Lähettäjä: Papatti 
Päivämäärä:   27.6.25 13:01:03

Oletetaan, että odottamastani henkilöstä ei kuulu mitään, vaikka kello menee yli sovitun tapaamisajan. Jos odottaisin tuttua, kyselisin jo vartin päästä että onko kaikki ok kun häntä ei näy. Läheiseni ovat kaikki aika täsmällisiä ihmisiä. Jos taas odottaisin ihan ventovierasta, vaikka jotain treffikumppania, niin puolen tunnin odottelun jälkeen lähtisin menemään. Jos on myöhässä, niin siinä ajassa ehtii kyllä jo laittaa viestiä tai soittaa, että myöhästyy.

Päivämäärä:   27.6.25 13:39:37

Alkaa käydä hermoon ensimmäisestä minuutista lähtien, itse kun olen aina etuajassa, yleensä.

Päivämäärä:   27.6.25 13:56:58

Vartti on minusta ihan ok. Sen jälkeen olisin kiukkuinen 15 min odotellessa ja sitten lähtisin kotiin. Yli 30 min en odottelisi tyhjän panttina ilman tosi hyvää syytä.

Toki myös riippuu mistä kyse, pystynko helposti muuttaa suunnitelmia vai onko odotus pelkkää odottelua. Jos esim. ollaan sovittu kaverin kanssa menevämme kahvilaan klo 12 ja 5min yli häntä ei näy, saatan itse lähteä kaupoille ja laittaa viestin "lähdin kiertelee, laita viestiä kun oot keskustassa" ja sitten kun hän on perillä, saattaa toki mennä aikansa ennen kuin minä tulen. Jos esim. olen varannut sovituskoppiin vaatteita, sovitan ne ensin ja laitan että voi tulla makutuomariksi.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   27.6.25 14:14:24

Täysin mahdotonta antaa tämmöiselle mitään selkeää aikarajaa. Onko kyseessä random tyyppi, jolle olen myynyt Torin kautta jonkin vähäarvoisen esineen? Vai oikea isäni, jonka olemassaolon olen saanut selville vasta vähän aikaa sitten?

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   27.6.25 14:16:30

Jos ilmoittaa myöhästymisestä ja kertoo, milloin tulee, niin ei ole niin paha. Mutta jos odotuttaa minua tyhjänpanttina, niin soitan 10 minuutin päästä enkä jää sitten enää odottelemaan vaan lähden pois/itsekseni johonkin. Tulkoot perässä tai jääkööt matkasta.

Jonkun kaverin kanssa piti nähdä klo 12. Soitin klo 12.15 että missä on, kuulemma juuri lähdössä kotoa, asuu 150 m päässä. On paikalla 20 minuutissa. Odottelin. Kyselin perään, odottelin, kyselin perään. Aina kuulemma ihan just, muutaman minuutin päästä paikalla. Lopulta oli 2,5 tuntia myöhässä.

Olisi voinut sanoa, että ei ole aikoihin lähdössä ja kestää vähintään tunti, niin olisin osannut mennä tekemään omia asioitani. Mutta kun aina piti odottaa vain ihan hetki, niin en sitten viitsinyt lähteä itsekseni. Mutta tuo 2,5 TUNNIN odottelu oli jo ihan liikaa.

Hän oli aina myöhässä. Mutta kun minulta puhkesi joskus rengas matkalla ja soitin, että tulen vähän myöhässä, niin hänpä suuttui minulle, kun hän olisi ollut ajoissa lähtövalmiina. Ja minä kuitenkin soitin vartin etuajassa. Kummallista, että minulle voi suuttua, vaikka ilmoitan etukäteen myöhästyväni hyvästä syystä, mutta hänelle ei saa sanoa mitään ja pitää vain hymyille olla häntä odottelemassa, vaikka hän on monta tuntia myöhässä. Ja kun joskus soitin hänen ollessa myöhässä, etten ehdi enää odotella vaan menen edeltä, hän suuttui. No olisi ollut ajoissa!! En minä voi sille mitään, että minulla on sovittu tapaaminen klo 13 enkä voi odotella häntä lounasseuraksi ikuisuuksia vaan syömään on mentävä silloin kun sovimme, että ehdin vielä omiin menoihini.

Päivämäärä:   27.6.25 14:31:32

"Lähettäjä: Figaro
Päivämäärä: 27.6.25 12:23:42

Minulla oli tapamyöhästelijä kaverina. Lähdinkin itse aina vartin myöhässä ja silti häntä sai odottaa. Ei olla enää kavereita tuosta johtuen"

Sama juttu, koomista oli kun kerran kaveri tuli ennen minua niin helvetillinen ripittäminen minun "myöhästymisestä"

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   27.6.25 15:04:01

10-15 minuuttia yleensä.

Mutta jos nyt joku on ajamassa luokseni toiselta puolen Suomea tai tulossa lentäen jostain pidemmältä, niin ehkä tunnin päästä saattaisin ihmetellä, mihin jäi. Vaikuttaisi paljon myös se, onko sovittu joku tietty aika vai jotain hyhmäisempää "poikkean iltapäivällä" -tyylistä.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   27.6.25 15:09:51

Riippuu ketä odotan, onko kaukaa tulossa. Jos johonkin paikkaan soivittu tapaaminen 15 min ja slitan tai laitan viestin onko tulossa.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   27.6.25 15:56:19

Riippuu tilanteesta, mutta yleisesti ottaen olen ollut aivan liian pitkämielinen ja odotellut ihan liikaa mm. tapamyöhästelijöitä.

Itse olen yleensä juuri ajallaan paikalla tai etuajassa, jos jostain syystä myöhästyn, ilmoitan heti kun tiedän, syyn miksi olen myöhässä ja kuinka monta minuuttia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.