Lähettäjä: Bink
Päivämäärä: 28.6.25 14:12:38
En ole koskaan lähtenyt paikalta. Yleensä ihmiset ovat osanneet ilmoittaa, että syystä x,y,z ovat 5-20 min myöhässä. Esim. liikenne jumissa, bussi myöhässä, lapsi kaatoi ruoat päälle ja tuli yllättävä vaatteiden vaihto jne. Jos olen jo lähtenyt paikalle, olen sitten mennyt odottamaan johonkin sopivaan paikkaan, esim. kiertämään kauppoja tai mennyt jo etukäteen sovittuun treffipaikkaan (esim. ravintola/kahvila) odottamaan ja tietysti ilmoittanut tästä kaverille. Tuttujen ollessa kyseessä, tiedän jo, että yksi työkaveri on vähintään 5 min myöhässä aina, yleensä enemmän, joten vaikka itse yleensä menen melko täsmällisesti tai pari minuuttia etuajassa, hänen kanssaan ei kannata, mieluummin vähän myöhässä, niin ei tarvitse odottaa niin kauan.
Jos taas kyse on lääkäristä, pankkivirkailijasta tms. niin ei se asia sillä hoidu, että poistun paikalta, joten vain odotan. Ehkä jonkun kotiin tulevan ammattilaisen (putkari, sähkäri, timpuri...) perään voisin soittaa, jos olisi esim. yli 20 min myöhässä eikä olisi ilmoittanut mitään myöhästymisestä.
Olen itse sellainen, joka pelkään myöhästyväni. Menin työkaverin (joka asuu 45 min matkan päässä) kyydillä pidemmälle työmatkalle. Sovittiin että menen heille klo 7 aamulla ja jatketaan siitä yhdellä autolla eteenpäin. Varoitin työkaveria, että en tykkää myöhästyä, joten saatan olla vähän etuajassa, mutta ei kannata siitä välittää, odotan kyllä pihalla. En siis koskaan ollut työkaverilla ja seutu muutenkin vierasta. Kun näin navista, että olen melkein vartin etuajassa, pysähdyin tienposkeen odottamaan 5 km ennen työkaverin kotia, etten sitten ollut kuin n. 5 min etuajassa. Kun ei sekään ole kivaa, että olettaa, että on vielä vartti aikaa käydä vessassa, etsiä laturin johto ja hörpätä vettä ja sitten toinen jo töröttää pihassa.
|