Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos lapsesi olisi vaihtunut ja se selviäisi

Lähettäjä: Ajatusleikki 
Päivämäärä:   27.6.25 10:55:56

...nyt, niin vaihtaisitko lapsen takaisin vai pitäisitkö nykyisen?

Re: Jos lapsesi olisi vaihtunut ja se selviäisi

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   27.6.25 10:59:25

Pitäisin nykyisen, mutta haluaisin kuulla mitä biologiselle lapselleni kuuluu elämässä ja että kaikki on hyvin. Minulle vanhemmuus ei ole sidonnaista biologiaan vaan oma lapsi on oma lapsi, vaikka kävisi ilmi ettei yhtään yhteistä geeniä ole.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   27.6.25 11:00:40

Olisipa hirveä tilanne. Ehdottomasti pitäisin nykyiset, mutta olisi huoli siitä, missä oloissa se biologinen kasvaa. Ei olisi ongelmaa, jos voisimme tapailla perhetuttuina ja saisin seurata lapsen kasvua/aikuistumista.

Ja olen kaksinaismoralisti kun sen biologisen lapsen, ventovieraan, asiat huolettaisivat vaikka maailmassa on paljon kärsiviä vieraita lapsia.

Lähettäjä: Ralli 
Päivämäärä:   27.6.25 11:01:26

Pitäisin nykyisen, mutta haluaisin kuulla mitä biologiselle lapselleni kuuluu elämässä ja että kaikki on hyvin. Minulle vanhemmuus ei ole sidonnaista biologiaan vaan oma lapsi on oma lapsi, vaikka kävisi ilmi ettei yhtään yhteistä geeniä ole.

Näin juuri. Haluaisin kyllä olla osa biologisen lapseni elämää. Ja haluaisin omana pitämäni lapsen biologiset vanhemmat hänen elämäänsä.

Päivämäärä:   27.6.25 11:11:15

Ja kun asiaa miettii tarkemmin, niin tuskin kukaan vaihtaisi lastaan takaisin. Ehkä ihan vastasyntyneen vauvan tai aikuisen, johon on välit poikki vaikka huumeiden takia. Mutta voisihan se biologinenkin olla narkkari, vaikka suvussa ei addikteja olisikaan. Ajattelin myös että entäs jos lapsi ei tietäisi tästä maailmasta mitään ja makaisi hoitokodissa. Mutta en voisi antaa omaa lastani siinäkään tapauksessa toisten holhottavaksi.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   27.6.25 11:18:22

Tuo olis kamala tilanne, jos asia selviäis lapsen ollessa kouluikäinen tai jopa aikuinen. Sinun lisäksi lapsen vaihto koskisi myös perhettä jossa sinun oikea lapsesi elää.

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   27.6.25 11:19:49

Antaisin lapsen biologisille vanhemmilleen, enkä haluaisi omaani takaisin.
No tuskin tekisin noin, .mutta on tämä vanhemmuus kyllä sellainen kärsimystentie, että harkitsisin.

Päivämäärä:   27.6.25 11:27:52

Mä taas en näe tätä mitenkään kauheana tilanteena. Tai siis olisihan se hurjaa, mutta minulle se veriside ei ole mitenkään erityisen kallisarvoinen vaan vanhemmuus perustuu ihan johonkin muuhun.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.6.25 11:30:13

Omat lapset yli 20 v niin eihän niitä voisi vaihtaa koska meillä pitkä yhteinen taival . Tietty varmaan haluaisin olla mukana seuraamassa biologisen elämää jatkossa. Ja tietty lapset saisivat päättää mitä tekevät.
Vauvat tietty vaihdettaisiin.

Päivämäärä:   27.6.25 11:36:51

Ralli: minä taas olen sellainen huolehtija, että huolehtisin sen biologisen asioista aivan takuulla.

Päivämäärä:   27.6.25 11:50:08

Lähettäjä: zäkä
Päivämäärä: 27.6.25 11:36:51

Ralli: minä taas olen sellainen huolehtija, että huolehtisin sen biologisen asioista aivan takuulla.

No todellakin! Mutta siis ei se heikentäisi sidettäni siihen lapseen, jota olen pitänyt omanani.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.