Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kääk, söin vissiin raakaa kanaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.6.25 10:29:53

Oli lounaalla eväänä salaatti mihin olin paistanut keskiviikkona jo fileet. Tänää söin, ja kattelin et nyt näyttää oudolle. Tais olla vähän vielä raaka sisältä. En edes lämmittänyt mikrossa ennen syömistä joten kuolenko nyt ?

Oon aina ihan yli hysteerinen kanan kans ja paistanki ne yleensä aina ihan kuivaks :D mut nyt en sit näköjää

Re: Kääk, söin vissiin raakaa kanaa

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   27.6.25 10:30:39

Oon joskus syönyt vahingossa ja ei tullut mitään

Lähettäjä: nippe 
Päivämäärä:   27.6.25 10:33:29

Oletko varma, että oli raakaa? Ihan oikeasti raaka kana on helppo tunnistaa.
Jos yleensä paistat kanan ylikypsäksi purkaksi, niin varmasti normaali kypsä kana voi näyttää, maistua ja tuntua suussa oudolle.

Päivämäärä:   27.6.25 10:34:27

Kuolet varmasti.

Päivämäärä:   27.6.25 10:34:55

Siinä oli keskellä semmonen outo läikkä, ihan pieni kylläkin. Ehkä viis mm halkaisija

Päivämäärä:   27.6.25 10:38:02

Mä söin aikoinaan telän lomakohteessa raakaa, ennen kun tajusin. Ravintola tarjos konjakin. Sitten menin baariin ja join niiden vahvimman viinan loppuun. Aamulla oksensin rankasti. en tiedä johtuiko kanasta vai viinasta mutta päivän jälkeen olo alkoi olla normaali.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.6.25 10:40:53

Unohda koko juttu. Jos paistat kanan aina kuivaksi korpuksi niin et tiedä miltä hyvä mehevä edes maistuu.
Toisekseen Suomessa aika harvinaista että kanassa olisi salmonellaa mutta koska se mahdollista niin siksi suositukset.

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   27.6.25 10:42:08

Salmonella on Suomessa onneksi niin harvinainen, että riski on kyllä hyvin pieni.

Kampylobakteerin voi raa'asta lihasta saada, ja sitten saakin kärsiä rajusta ripulitaudista, mutta se kyllä paranee itsestään.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   27.6.25 10:44:46

Kampylobakteerin aiheuttamat oireet alkavat 1-7 päivässä. Itse en jaksaisi murehtia asiaa, koska todennäköisesti mitään seuraamuksia ei tule, mutta kyllä perästä sitten kuuluu, jos sait tartunnan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.