Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pelkään että jään lapsettomaksi

Lähettäjä: Emppa 
Päivämäärä:   26.6.25 20:44:31

Pelkään että jään lapsettomaksi siksi etten löydä kumppania. Ikää löytyy 33 ja tuntuu että biologinen kello tikitää kiihtyvää vauhtia. Kaverit ja sukulaiset lisääntyy. Tuntuu että jään paitsi jostain jo nyt.

Arkeni täyttää isosti työelämässä eteneminen ja hevonen. En tiedä mistä löytäisin kumppanin. Baarit ei kiinnosta ja töistä en ketään löydä. Tinder on niin nähty, siellä on lähinnä kirjekavereita. Oon monelta osin melko normaali. Perusterve, hyvin toimeentuleva, liikunnallinen ja teen ihmisten parissa töitä. Takana myös pari ihan pitkää ja hyvää suhdetta.

Hyviä vinkkejä pariutumiseen otetaan vastaan.

Re: Pelkään että jään lapsettomaksi

Lähettäjä: Panda 
Päivämäärä:   26.6.25 20:46:45

Ylioainoisillakin on kumppanit. Isompi ongelma on ylityöt ja loppuaika heppatallilla.

Ellet löysä koti-isää, jolla uranainen on ok ja itse tykkää olla kotona.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.6.25 20:48:04

Elä elämääsi, jos alat jahdata jotain asiaa elämässäsi, karkaa se haluamasi asia aina vain kauemmas. Nauti tässä hetkessä siitä mitä sinulla on nyt.

Tuurilla tapaat elämäsi kumppanin 35 vuotiaana, tulet raskaaksi 37 vuotiaana ja saat lapsen 38 vuotiaana.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   26.6.25 20:50:46

"Isompi ongelma on ylityöt ja loppuaika heppatallilla."

No on.. Kuluvan ajan lisäksi siihen tulee helposti tietty asenne myös. Mutta ennen kaikkea se aika, se pitäisi viettää paikoissa missä niitä miehiä voi tavata jos ei tinderiä (ole aikaa!) kahlata läpi.

Lähettäjä: Tgyh67 
Päivämäärä:   26.6.25 20:51:00

Elä toki elämääsi, mutta ei se kumppani löydy kyllä kovin todennäköisesti töistä tai tallilta, että pitää sun jotain aktiivisesti itsekin tehdä.

Itse löysin omani täältä :D

Päivämäärä:   26.6.25 20:51:17

Ja jos on niin kova halu ja finanssit kunnossa niin itselliseksi äidiksi vaan, vaihdat hepan äippäilyyn !

Päivämäärä:   26.6.25 20:52:17

No mitä olet ajatellut konkreettisesti tehdä asian suhteen? Tietäisivätkö kaverisi puolisot joitain kivoja sinkkumiehiä?

Päivämäärä:   26.6.25 21:41:01

Itse löysin itselleni aviomiehen ja lapseni isän sieltä niin kuluneesta tinderistä.

Parisuhteelle ja perheelle pitää olla aikaa. Onko sitä jos pitkien työpäivien jälkeen asuu kaiket ajat tallilla.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   26.6.25 21:54:20

Täällä saman ikäinen jolla ei muuta olekaan kun aikaa, mutta ei löydy kunnollisia miehiä, jotka vielä kiinnostaisi. Olen pyöritellyt mielessä jo ajatusta, ettei minulla tässä elämässä tule olemaan lapsia, vaikka se joskus toive olikin.

Päivämäärä:   26.6.25 22:09:33

Sitähän tässä just kyselen että miten voisi omaa pariutumistaan jouduttaa. Tinderiä ja muutamaa muuta deittisovellusta oon kokeillut, mutta 90% miehistä livistää siinä kohtaa kun ehdotan tapaamista.

Toki vietän aikaani tallilla ja töissä, kun sinkkuna yksin elelen. Hevoselle löytyy kyllä tarvittaessa vuokraaja ja töitä voin halutessani vähentää.

Itsellinen äitiys varmaan yksi vaihtoehto, mutta jos nyt hetken voisin vielä puolisoa toivoa.

Päivämäärä:   26.6.25 22:12:02

"mutta 90% miehistä livistää siinä kohtaa kun ehdotan tapaamista."

Mikä vika siinä 10 % on jotka sinut haluaa tavata? Miksi haluat juuri niitä jotka eivät sinua halua tavata?

Päivämäärä:   26.6.25 22:30:47

Näihin 10% ketä olen tässä viimeisen vuoden aikana tavannut kuului mm. Harras kristitty ja veneessä asuva maailmanmatkaaja. Heidän kanssaan ei vaan yhtään kipinää livenä ollut ja arvot kohdanneet. Sitten oli yksi joka asui sukunsa tilalla 300km päässä kaupungissa johon en voisi ikinä muuttaa.

On myös oikeesti tosi turhauttavaa jatkuvasti viestitellä Tinderissä. Aina uudelleen tutustua ja pitää yhteyttä. Kun livenä ihmiset voi kuitenkin olla ihan erilaisia. Jos edes suostuvat livenä tapaamaan. Tälläkin hetkellä Tinderissä 4 avointa keskustelua. En näe että tinder nyt ratkaisee ongelmani, kun ei sitä oo vuosiin tehnyt....

Lähettäjä: Tgyh67 
Päivämäärä:   26.6.25 22:31:22

Sovi tapaamiset heti niin et haaskaa aikaasi

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   26.6.25 22:46:07

Entäs kumppanuusvanhemmuus? Moni mies haluaa isäksi, mutta ei löydä puolisoa. Ei olisi paineita löytää puolisoa ja toimivaa parisuhdetta jos löytyisikin ystävä ja joku jakamaan vanhemmuus?

Päivämäärä:   26.6.25 22:53:39

Miten tuo kumppanuus vanhemmuus toimii sitten, jos toinen löytääkin toisen ihan parisuhteeseen? Erolapsi?

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   26.6.25 23:04:20

Ihanaa että joku muukin miettii tällaista. Olen itse 31-vuotias. Kun 25 vuotiaana erosin edellisestä suhteesta, olin varma että muutaman vuoden päästä löydän jonkun ja perustan perheen. Sillä aikaa olen opiskellut uuden tutkinnon ja keskittynyt harrastuksiin. Itsekään en käy baarissa. Muutaman miehen tapasin tinderistä, mutta niistä ei vielä tullut mitään. Minä käyn siis töissä useammassa eri paikassa, tallilla, salilla, lenkkipoluilla ja vapaaehtoistoiminnassakin. Jostain syystä en vain ole tavannut ketään. Saatan kyllä kiinnostua, mutta useimmat tämän ikäiset elävät jo sitä perhe-elämää. Tiedän kyllä että minun täytyy tehdä töitä asian eteen. Olen suunnitellut nyt meneväni muutamille festareille. Lisäksi keskityn tinderiin ja sovin lisää treffejä. Itse olisin kiitollinen jos saisin kokea äitiyden edes kerran.. Tsemppiä <3

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   26.6.25 23:10:07

Jos sulla ei ole aikaa löytää edes kunppania, niin kannattaako sitä sitten lisääntyä?

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   26.6.25 23:20:02

Ei siihen kumppanin löytämiseen yleensä varata mitään aikaa tai lähdetä etsimällä etsimään. Yleensä se vain tulee jostain. Yleensä aika hyvä neuvo on elää omaa elämää ja tehdä asioita mistä nauttii niin sieltä se löytyy. Kyllä ne kiireisetkin ihmiset löytävät kumppaneita ja hankkivat lapsia.

Päivämäärä:   27.6.25 05:57:33

"Sitten oli yksi joka asui sukunsa tilalla 300km päässä kaupungissa johon en voisi ikinä muuttaa."

Mulla on tämmöisen miehen kanssa lapsi ja ihan parisuhteessa ollaan. Ei tosin ole sukutila mutta mies muuten kiinni "väärässä" kaupungissa. Ollaan oltu yhdessä jo toista kymmentä vuotta

Päivämäärä:   27.6.25 06:13:43

Miehiä löytyy myös facebookin sinkkuryhmistä joita on monenlaisiin harrastuksiin ja kiinnostuksenkohteisiin liittyen. Omani löysin sellaisesta ja paljon muita hyviä miehiä sinne ryhmään jäi. Kivempi kuin tinder, pidemmät esittelytekstit ja muutakin keskustelua harrastuksiin yms liittyen.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   27.6.25 09:39:13

Minä hankkisin tuossa tilanteessa lapsen itsellisesti. Puolison ehtii löytää myöhemminkin, eikä siinä haittaa, jos sinulla on lapsi. Myöskään ei olisi enää aikapainetta puolison löytämiseen, vaan voisi katsoa rauhassa.

Lähettäjä: rohkeutta! 
Päivämäärä:   27.6.25 09:50:19

Minulla oli takana kymmenen vuoden lapseton parisuhde, kun tajusin haluavani lapsen. Olin tuolloin 35. Erosimme. Vuosi eron jälkeen tapasin nykyisen kumppanini ja meillä on nyt lapsia.

Ehkä eniten parisuhteen syntymiseen vaikutti se, että uskalsin ottaa riskin ja luopua niistä toiveista, joita olin kumppanille asettanut. Toinen oli päätös, että haluamme yhdessä lapsia, vaikka parisuhteemme ei jatkuisikaan. En siis pohtinut, onko henkilö minulle sopiva loppuelämäksi, vaan onko hän sopiva vanhemmaksi. Alku muistutti siis kumppanuusvanhemmuutta, mutta vuosien aikana olemme hioutuneet yhteen.

Mieti, mikä sinulle on tärkeintä, ja jos tulet siihen lopputulokseen, että tärkeintä on lapsi, mene sitä päätöstä kohti ja ole valmis joustamaan kaikesta muusta.

Lähettäjä: Tt 
Päivämäärä:   27.6.25 09:53:25

Jos sulla on ihan oikea huoli tosta lapsettomaksi jäämisestä niin pakastuta omia munasolujasi nyt kun olet 33v. Ne suositellaan pakastettavaksi alle 35-vuotiaana, jotta olisivat riittävän hyviä. Siten sulla on täysi mahdollisuus saada omia biologisia lapsia vaikka vielä vähän yli nelikymppisenäkin.

Maksaa vissiin parikolme tonnia ja säilytyksestä vuosimaksu muutaman satasen mutta jos asia on itselle todella tärkeä niin tällä saa aika hyvän mielenrauhan ja voi sitten rauhassa nyt elää omaa elämäänsä eikä ole niin pakkoa löytää ketä tahansa suunnilleen sopivaa miestä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   27.6.25 10:02:45

Jos suomalaisten miesten kanssa ei natsaa, ulkomailla on valtavasti tarjontaa. Esim. Saksassa ja Briteissä arvostetaan suomalaisia naisia. Jopa Ruotsissa ja Virossakin on hyviä yksilöitä. Tässä tapauksessa kannattaa mennä merta edemmäs.

Ja sitten hopi hopi baareihin ainakin joka toinen viikko. Ja kaikki turha kirjoittelu pois tindereissä, ja pikaisia tapaamisia paljon. Netti on pullollaan miehiä, jotka tuhlaavat toisten aikaa runoilullaan. Jos treffit eivät onnistu ilman puolta romaania, anna olla.

30+ on vaikea ikä, koska parhaat ovat 1. kierroksella, ja jäljellä on jämätarjontaa. Eli jos on kaksikymppisenä tottunut valitsemaan isosta tarjonnasta, nyt joutuu näkemään paljon enemmän vaivaa, että löytää yhden hyvän - toisaalta se yksi hyvä riittää!

Päivämäärä:   27.6.25 10:09:04

"Ja sitten hopi hopi baareihin ainakin joka toinen viikko."

Mikä hiton neuvo tämä on? KUKA tasapainoinen työssäkäyvä yli 30-vuotias nainen haluaa miehen, joka on todella nuori tai juoksee vielä yli kolmekymppisenä baareissa? Voin sanoa, että minulle 35-vuotiaana on yksi KRITEERI se, että puolisoehdokas ei ravaa monta kertaa kuukaudessa baareissa. Ja se todennäköisyys että sattuu itse sillä satunnaisella baarikerralla tapaamaan toisen, joka on satunnaisella baarikerralla, on aika pieni. Ja kun en juo, enkä halua mitään keskenkasvuista känniääliötä, niin baari on kyllä todellakin viimeinen paikka, mistä etsiä hyvää isäainesta olevaa puolisoa.

Päivämäärä:   27.6.25 10:16:33

Ehkä kumppaniehdokkaiden tapaaminen on valunut kokonaan nettiin. Kun olin itse kolmikymppinen, silloin baari oli paras paikka tavata ihmisiä, ja siellä kävivät kaikki normaalit ihmiset silloin tällöin - ei vain juopot.

Päivämäärä:   27.6.25 10:20:01

Joo tuo baari ehdotus on minustakin outo jos haluaa löytää kumppanin joka on tasapainoinen, ei ongelmia alkoholin kanssa ja haluaa ja on kykenevä perheen isäksi. Sitten ehdotetaan että vähintään joka toinen viikonloppu pitää käydä baareissa.

Päivämäärä:   27.6.25 10:32:01

Aikaisempia kumppaneita oon kyllä löytänyt baareista, mutta se oli sillon kun ikä alkoi kakkosella. En usko että mulla ja miehellä joka pyörii baareissa olis lopulta paljoa yhteistä.

Täytyy vissiin tosissaan alkaa panostaa suoraan siihen että tavataan eikä rupatella netissä. Se vaan nopeasti karsii kontaktit. Yllättävän harva tinderissä on valmis näkemään tai sitten tekee samana päivänä oharit, kun tulikin muuta...Mutta ehkä siinä väistää luodin.

Oon käsittänyt että tää on vähän yhteiskunnallinenkin ongelma atm että 30v miehet ei oo valmiita sitoutumaan perheeseen. Vasta +40v herätäänkin siihen että perhe olis kiva. Toki mulle ikä ei ole ongelma.

Päivämäärä:   27.6.25 11:00:34

"Oon käsittänyt että tää on vähän yhteiskunnallinenkin ongelma atm että 30v miehet ei oo valmiita sitoutumaan perheeseen."

On ne jos löytyy oikea kumppani.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   27.6.25 11:18:39

Ketkä ei tykkää tinderistä mutta haluaa uuden suhteen, on välillä baareissa, vaikka ei olisi alko-ongelmaakaan

Päivämäärä:   27.6.25 11:19:29

Tuskin isojen kaupunkien ulkopuolella onkaan mitään iäkkäämpien iskupaikkoja. Tarkoitan iäkkäällä 30 v. täyttänyttä. Ja iskupaikalla vähän sellaista kuin mummotunneli Hgissä, jonne mennään iskemään eikä niinkään ryyppäämään.

Pääasia, että deittejä syntyy jotakin kautta, ja määrällisesti tarpeeksi. Laita tavoitteeksi ainakin 10 syksyyn mennessä.

Jos ikä ei ole tärkeä kriteeri, katsele suosiolla nelikymppisiä lapsettomia miehiä, nämä joko haluavat perheen nopeasti tai tietävät jo selkeästi, etteivät halua perhettä. Myös eronnut yhden lapsen isä saattaa haluta toisenkin lapsen.

Lähettäjä: flr 
Päivämäärä:   27.6.25 12:03:20

"Isompi ongelma on ylityöt ja loppuaika heppatallilla."

Tämä.
Et voi löytää ketään, jos kukaan ei voi löytää sinua.

Kaverini erosi 33-vuotiaana pitkästä suhteesta, kun mies sanoi, ettei hän halua lapsia. Siihen asti oli hokenut, että "jonain päivänä" kunnes täräytti kesän alussa, että ehei ja heippa.

Kaverini lähti muutaman viikon määmatkalle pohtimaan elämäänsä, reissasi pitkin Suomea autollaan ja kävi Norjassa telttailemassa. Olikohan sen vuoden lopussa vai seuraavan vuoden alussa, kun löysi itselleen miehen. Muuttivat yhteen ja nyt lapsi on parin vuoden ikäinen. Löysivät toisensa yhteisen harrastuksen parista, jonka kaverini siis aloitti sinkkusyksynään. Jos ei olisi sitä harrastusta aloittanut, ei olisi tuohon mieheen tutustunut, vaikka molemmat samalla paikkakunnalla asuivatkin.

Kyllä sinäkin jonkun löydät, kunhan olet avoin vaihtoehdoille ja annat muille mahdollisuuden tutustua sinuun.

Päivämäärä:   27.6.25 12:24:25

Mitäs jos sieltä tinskasta tai muista vastaavista katselisikin niitä vähän vanhempia, jotkut ehkä toisella kierroksella olevia ja ilman lapsia olevat voisivat todella olla valmiita ja halukkaita siihen vanhemmuuteen ? Oikeasti hyvätuloisen ja ns uraa tekevän naisen voi olla parempikin tuossa vaiheessa olla edes vähän vanhemman miehen kanssa kuin löytää sieltä 3-kymppisistä se kenellä on "munaa" kestää ettei vaimo olekaan hoitaja tai kaupan kanssa (missä ei siis mitään vikaa, mutta asema on niin eri). Fiksu, koulutettu, fyysisesti itsestään huolta pitävä neljäkakkonen ?

Lähettäjä: jej 
Päivämäärä:   27.6.25 12:29:19

Kaveri asuu pikkupaikkakunnalla eikä halunnut muuttaa sieltä pois. Oli siis sieltä kotoisin, opiskeli muualla ja muutti takaisin kotiseudulle. Ihan perhesyistä ja elämäntavan vuoksi siis palasi. Vaihtoehdot mieheksi oli aika vähissä. Ns. joutui ottamaan itseään reilusti vanhemman eronneen miehen, jolla kaksi lähes teini-ikäistä lasta. Menivät naimisiin ja saivat kaksi lasta.

Kun tilanne oli mikä oli, niin vaihtoehdot olivat tosissaan vähissä. Oli valittava niistä, joita vapaana oli.

Sinulla ongelmana on se, että olet ns. tavoittamaton, koska kulutat aikasi niin, ettei sinua voi potentiaaliset ehdokkaat löytää. Lisäksi kannattaa ehkä harkita niitä vanhempia yksilöitä. Kaikki eivät ole lisääntyneet, joten heitäkin on. Itse en ottaisi sellaista, jolla on jo lapsia. Olen itsekin lapseton ja sellaisena haluan kyllä pysyäkin.

Lähettäjä: rakira 
Päivämäärä:   27.6.25 12:32:35

Muitakin sovelluksia on kuin tinder. En nyt muista niitä kun en itse käytä, mutta olikohan joku hinge tms.

Miehet ottavat yhteyttä lähes jokaiseen vastaantulevaan naiseen treffisivustoilla, joten sinne vain kattava profiili ja valkkaat jonkun niistä, joka on lukenut profiilisi läpi, kirjoittaa jotain siihen liittyväää eikä vain viestittele jokaiselle profiilille edes lukematta, mitä hakee.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.6.25 13:25:00

"Täytyy vissiin tosissaan alkaa panostaa suoraan siihen että tavataan eikä rupatella netissä. Se vaan nopeasti karsii kontaktit."

Tarkoitushan ei ole saada mahdollisimman monta osumaa vaan päin vastoin, karsia vaihtoehdot siihen pisteeseen että alkaa löytyä sopivia.

Päivämäärä:   27.6.25 13:48:29

Täällä on selvästi todella paljon vinkkejä niiltä, jotka ovat koko ikänsä olleet suhteessa.

Parisuhteen etsimiseen kannattaa uhrata mahdollisimman vähän. Pahimmillaan et löydä ketään, mutta aikasi olet tuhlannut etsien paikoista, joissa et viihdy.

Pyri siis elämään hyvää ja mieleistäsi elämää näillä korteilla mitä sulla nyt on. Tilanne ei välttämättä tule muuttumaan. Jos asioita tekee vain miestä etsiäkseen, sitä väsyy ja tulee epätoivoiseksi. Sitä pettyy.

Netti on erittäin hyvä ja melko aikatehokas tapa kumppanin etsintään. Muitakin alustoja on tinderin lisäksi. Ota myös asenne, että netissä vain sovit ensitreffit.

Lähettäjä: Vexi 
Päivämäärä:   27.6.25 13:54:05

Oma kumppani on yli nelikymppisenä tullut vastaan kun olen antanut niille tilaisuuden, eli lähtenyt pois tutuista ympyröistä ja siellä tutustunut uusiin ihmisiin, joiden kautta sitten tullut kohdalle sellainen ihminen jonka kanssa löytyi yhteinen sävel. Jos avaa elämäänsä tilaa kohtaamisille, kohtaa uusia ihmisiä. Perheen ehdit vielä perustaa, vuosia aikaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.