Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Isä juotti täysi-ikäisen liian humalaan

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.6.25 13:22:37

Isä tarjosi tyttärelle (18-v) baarissa shotteja ja tequilaa ja luonnollisesti tytär oli tuhannen päissään ja oksenteli ympäriinsä. Itse olen yrittänyt tytärtä opastaa vastuulliseen alkoholin käyttöön, kehoittanut juomaan mielellään mietoja ja muistaa syödä hyvin jne. ja näin hän on aina kavereiden kanssa juhliessaan toiminutkin. Ärsyttää niin miehen käytös, onneksi ei sentään alkoholimyrkytystä tullut.

Re: Isä juotti täysi-ikäisen liian humalaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.6.25 13:23:26

Humala johtuu myrkytystilasta.

Lähettäjä: mutta 
Päivämäärä:   26.6.25 13:32:13

Tytär on aikuinen, osaa kyllä tarvittaessa kieltäytyä itsekin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.6.25 13:33:45

No tytär yhtä syyllinen, kannattaisi opetella kieltäytymään ja olla juomatta itseään täysin tuitteriin.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   26.6.25 13:48:22

Jos 18 vuotiaalla ei ole kerrottu ettei väkeviä voi juoda useita niin syy on isän. Nuori joka juo eka kertoja humaltuu jo muutamasta oluesta. Minä olen lapsille kertonut miten alkoholi vaikuttaa ja on jopa myrkky jos juo liikaa.

Päivämäärä:   26.6.25 13:53:40

^ Ei ollut ekaa kertaa juomassa. Ja tymä on tyttö jos ei tajua itse katsoa mitä juo.

Lähettäjä: Eikä 
Päivämäärä:   26.6.25 14:01:46

No kerrankos sitä. Nyt ainakin tietää miten käy. Tämähän on hieno tilaisuus pohtia yhdessä, että oliko vörttiä. Toivottavasti oli hauskaa

Päivämäärä:   26.6.25 14:09:48

No on kyllä omituista käytöstä isältä. Spotit humahtaa helposti huomaamatta päähän tottuneellakin bilettäjällä. Toivottavasti huolehti kuitenkin tyttärestään.

Lähettäjä: mutta 
Päivämäärä:   26.6.25 14:15:20

"Jos 18 vuotiaalla ei ole kerrottu ettei väkeviä voi juoda useita"

Sori, minun moka, jos 18-vuotiaalle pitää tämä ihan kertomalla kertoa erikseen niin silloinhan kyseessä toki onkin holhottava, eikä täysivaltainen aikuinen.

Päivämäärä:   26.6.25 14:20:14

Omituista käytöstä isältä. Eihän 18-v tiedä miten tuollaiset nousee huomaamatta rajusti päähän tosiaan ihan aikuisellakin saati sitten hentoisella tytöllä joka ei ole tottunut alkoholin käyttäjä.

Päivämäärä:   26.6.25 14:22:57

"Alkoholimyrkytyksen oireita ovat mm. pahoinvointi, oksentelu, sekavuus, puheen sammaltaminen, tajunnan tason lasku ja hengityksen hidastuminen. Vakavissa tapauksissa voi esiintyä tajuttomuutta ja hengityslamaa. Jos epäilet alkoholimyrkytystä, on tärkeää hakea apua välittömästi." eli kyllähän oksentelukin jo on alkoholimyrkytyksen oireita.

Päivämäärä:   26.6.25 14:23:02

No hyvähän se on kokea tollanen turvallisen isän seurassa. Jos isä ei olis ollu paikalla nii joku mukavalta vaikuttava setämies olis tehny saman

Päivämäärä:   26.6.25 14:53:05

Jep, parempi että noin kävi isän kanssa, kuin jonkun vieraan hyväksikäyttäjän. Toivottavasti tyttö oppi jotain.

Päivämäärä:   26.6.25 15:05:14

No tässähän on nyt se mahdollisuus olemassa, että ehkä tyttö kuitenkin luotti ihan vähän enemmän omaan isäänsä kuin olisi luottanut vieraaseen setämieheen, mitä tulee shottien tarjoilemiseen.... Oli nyt kantapään kautta opetus tytölle, että ei kannata juoda väkeviä eikä ilmeisesti myöskään luottaa isänsä arvostelukykyyn.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   26.6.25 15:05:36

"No tytär yhtä syyllinen, kannattaisi opetella kieltäytymään ja olla juomatta itseään täysin tuitteriin."

Jos juuri hetki sitten täysi-ikäistyneen kasvattaja eli auktoriteetti kannustaa juomaan, niin syyllistävä sormeni osoittaisi vain ja ainoastaan isään.

Jos juottaja olisi joku random mies, jota tytön ei ole tullut totella lapsuudesta asti, niin asia sitten eri.

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   26.6.25 15:26:09

Ehkä hän halusi näyttää tytölle, miten käy, kun juo liikaa. Parempihan se on kokea vanhemman seurassa kuin tuntemattomien keskellä. Toivottavasti tyttö otti opikseen ja jatkossa osaa kieltäytyä juomasta liikaa.

Lähettäjä: kannu 
Päivämäärä:   26.6.25 15:26:37

Tulisiko alkoholinvalistus olla kouluopetuksessa samalla tavalla kuin sukupuolivalistus?

Päivämäärä:   26.6.25 15:28:50

” Eihän 18-v tiedä miten tuollaiset nousee huomaamatta rajusti päähän tosiaan”

Itse ainakin opin tuon jo 16-vuotiaana :D Täysi-ikäisenä olin paljon fiksumpi alkon käyttäjä, vaikka toki ylilyöntejä tuli joskus silloinkin.

Päivämäärä:   26.6.25 15:38:28

"Lähettäjä: kk
Päivämäärä: 26.6.25 15:26:09

Ehkä hän halusi näyttää tytölle, miten käy, kun juo liikaa. Parempihan se on kokea vanhemman seurassa kuin tuntemattomien keskellä."

Ei herranjumala, siis täähän on ihan sairasta :D Isä halusi vaan näyttää miltä alkoholimyrkytys tuntuu. Ei jessus.

Miettikää jos isä olisi tarjonnut hatisin pilveä, vankilaan kuuluisi koko äijä. Mutta kyllä nuoren voi konttauskuntoon myrkyttää niin että oksentelee päivän ympäriinsä.

Päivämäärä:   26.6.25 16:37:06

Tyttö luotti isäänsä ja isä petti luottamuksen ja myrkytti tyttärensä. Ja tytärtä syytetään tästä.

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   26.6.25 16:42:29

:D se pitää nuorena opetella! Eihän tää oo iso juttu, löysätkää vannetta.

Päivämäärä:   26.6.25 16:45:57

Onpas typerää syytellä tyttöä tästä, kyllä itse tuon ikäisenä ja vanhempanakin varmasti olisin luottanut isääni tai vaihtoehtoisesti paine juoda olisi ollut suurempi, kuin jos kyseessä olisi ollut muu kuin oma vanhempi.

Tässähän on tilaisuus oppia, ettei niihin väkeviin kannata koskea. Toki voi myös oppia että tuollainen olisi normaalia alkoholin käyttöä, keskustella kannattaa.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   26.6.25 16:53:24

Melkonen hyypiö kyllä isäksi. Isän tehtövä on suojella lapsiaan. Aika sairaat vibat tulee. :(

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.6.25 17:14:25

Alkoholismi on vahvasti periytyvää, joten ihmekös tuo on.

Päivämäärä:   26.6.25 17:24:44

"Jep, parempi että noin kävi isän kanssa, kuin jonkun vieraan hyväksikäyttäjän."

Entäs jos se isä onkin tuttu hyväksikäyttäjä? Olisko parempi?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.6.25 18:40:32

Eihän 18 v edes saisi lain mukaan juoda niitä väkeviä, saati että joisi niitä vielä anniskeluravintolassa valvonnan alla. Isä on paitsi arvostelukyvytön, myös rikkoo lakia.

Lähettäjä: hirveet 
Päivämäärä:   26.6.25 18:44:34

Parempi alkoholi kuin muut....

Päivämäärä:   26.6.25 21:55:13

"Sori, minun moka, jos 18-vuotiaalle pitää tämä ihan kertomalla kertoa erikseen niin silloinhan kyseessä toki onkin holhottava, eikä täysivaltainen aikuinen."

Minä 42 v. mielestäni täysivaltainen aikuinen, joka en ole ikinä ollut humalassa, en todellakaan tiedä minkä verran väkeviä voi juoda, ja jos joku johon luotan ja jonka uskon tietävän antaisi minulle niitä useamman, en osaisi arvioida kuinka monta on liikaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.