Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kiva mies, mutta ei sytytä

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   26.6.25 10:05:56

Olen tällainen vähän iäkkäämpi (50+) sinkkunainen ja mielessä kytee vieläkin ajatus siitä, että löytyisi joku ihana jonka kanssa viettää loppuelämä. Valikoima vain harvenee mitä enemmän ikää tulee.

Olen pari vuotta sitten tutustunut harrastuksen puitteissa erääseen mieheen, jolla on ihan samat kiinnostuksen kohteet kuin minulla (retkeily, meri, mökkeily, luonto, kirjat, musiikki...) ja harrastuksen puitteissa vietetyn viikon jälkeen hän alkoi lähetellä minulle viestejä. Viestittely onkin jatkunut nyt tämän pari vuotta, välillä rauhalllisemmin, välillä taas päivittäin ja syvällisemminkin. Hän asuu noin 200 km:n päässä täältä ja on tehnyt yhden matkan tänne päin katsomaan yhtä näyttelyä, ja sen yhteydessä tapasimme, käytiin syömässä ja istuttiin pitkään viinilasin äärellä. Muuten olemme olleet vain viestiyhteydessä.

Kaiken lisäksi hän on (käsittääkseni) vapaa, luonteeltaan vakaa, toisen ihmisen huomioon ottava, vastuullinen ja ikäisekseen ihan ok näköinen - ei mikään adonis mutta siisti suomalainen mies, mukavan pitkä ja hyväkuntoinen.

Olenkin alkanut ajatella, että olisiko hän se loppuelämän kumppani. Ongelma on vain siinä, että hän ei miehenä sytytä minua juuri millään tavalla. Olen aina viehättynyt fyysisesti vähän epäsopivammista miehistä, sellaisista joissa on enemmän särmää (ehkä sen takia suhteeni eivät ole kestäneetkään, kun sitä särmää on joskus ollut liikaakin). Mutta onko ihan hölmöä enää tässä vaiheessa elämää etsiä miestä, "joka sytyttää"? Olen jo yli viidenkymmenen, pitäisikö minun tässä vaiheessa unohtaa tuollaiset asiat ja ajatella, että tärkeintä on luotettavuus, yhteiset kiinnostuksenkohteet, hyvä luonne, sovinnollisuus, arjen hallintataidot jne.

Mitä sanoo arvon HT-raati? Otanko selvää tästä miehestä myös toiselta kannalta? Eli siis se sytyttävyys: toisin sanoen matkustanko tuon 200 km hänen luokseen ns. treffeille ja katson, millaista se olisi, vai unohdanko koko jutun? Olen melko varma että hän suostuisi treffeihin jos niitä ehdottaisin.

Re: Kiva mies, mutta ei sytytä

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   26.6.25 10:10:40

Aika vaikea minun olisi kuvitella lähteväni seksiä sisältävään parisuhteeseen sellaisen henkilön kanssa, jonka kanssa en halua harrastaa seksiä.

Mutta ehkä sinä haluatkin platonisen elämänkumppanin?

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   26.6.25 10:12:23

Noh, mulla on fiilikset 9 kertaa 10:sitä juuri noin. Avioeron jälkeen päätin, ettei tuollainen enää riitä mulle. Mutta sunhan se päätös on, että mitä haluat ja mikä sulle riittää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.6.25 10:19:56

Sytytyksiä tulee tämän tästä, hällä väliä fiiliksiä tulee vielä useammin, ihan oma tunteensa on se, joka kestää kymmeniä vuosia, kunnes.....

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.6.25 10:32:11

Houkuttele sänkyyn ja jos miellyttää niin siitä on hyvä jatkaa tai sitten vapauttaa luontoon.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   26.6.25 10:38:23

Tapaa netin kautta vaikka 10 ikäistäsi sinkkumiestä ja kartoita näin tilannettasi. Ei tässä iässä kannata ottaa ketään vain siksi, että olisi joku. Jos tämä 'kivamies' tuntuu deittailukierroksen jälkeen yhä parhaalta, harkitse uudelleen häntä.

Myös se, että kivamies on 2 v. tuttavuuden jälkeen tyytyväinen tilanteeseen näin, eikä ole aloitteellisempi, osoittaisi että friend zone on hänestäkin paras vaihtoehto.

Lähettäjä: Mjooh 
Päivämäärä:   26.6.25 10:41:31

Jos kahden vuoden aikana on tuolle tasolle jäänyt 'seurustelu', niin ei taida olla edes kädenlämpöistä - kummankaan puolelta. Kyllä sen vaan tietää, jos oikeasti kiinnostaa. Toki mihin tahansa saa tyytyä... Ihan oma päätöshän se on.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   26.6.25 10:47:10

"Myös se, että kivamies on 2 v. tuttavuuden jälkeen tyytyväinen tilanteeseen näin, eikä ole aloitteellisempi, osoittaisi että friend zone on hänestäkin paras vaihtoehto."

Näin. ja miksi elämässä ei voisi olla myös samoista asioista kiinnostunutta ystävää, vaikka miespuolinen onkin ?

Tosin.. minulla oli aikoinaan tällainen kädenlämpöinen tuttava. Minusta kyllä ihan ylikiinnostunut ja todella piiritti ja yritti, mutta olin varattu eikä kiinnostanut muutenkaan sitä ajoittaista juttelua enempää. Kunnes ! Yhtenä ihan liian humalaisena iltana annoin hänen suudella, siis kirjaimellisesti annoin luvan suudella, enkä ikinä olisi voinut kuvitella sitä ilotulitusta mitä se yksi suudelma oli ! Siis jos en olisi havahtunut humalaiseen hairahdukseeni tai olisin ollut sinkku niin siitä olisi voinut tulla jotain uskomatonta, ihmisen kanssa mikä minusta oli vain mukavaa seuraa, mutta ei mitenkään inspannut seksuaalisesti. Sen jälkeen olen uskonut siihen, että kannattaa myös koskea eikä vain katsoa jos seksuaalinen syttyminen pohdituttaa ;)

Päivämäärä:   26.6.25 11:39:42

Kun kerran viestittelette koko ajan, kysy seuraavaksi, onko mies tyytyväinen sinkun osaansa. Jos hän vastaa, ettei ole, laita jatkokysymykseksi, millaista kumppania hän kaipaa. Tähän ainoa oikea vastaus on 'juuri sellaista kuin sinä'. Jos mies kertoo pitävänsä tummista ja pienistä, ja itse olet pitkä ja vaalea, tiedät missä mennään. Ei kannata myöskään yllättyä, jos mies kuvailee mieleisensä pojan.

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   26.6.25 11:43:57

Harmi kun suomen kielessä ei ole vastinetta sanalle "fancy". Se on tietynlaista haluamista, himoitsemista, kipinää, ilman seksuaalista sävyä. Minullakin on ollut monet treffit kaikin puolin "täydellisen" miehen kanssa, mutta kun sitä vetovoimaa ei vaan ole, niin tyhjästä in kyllä vaikea nyhjästä.

Lähettäjä: Kitten 
Päivämäärä:   26.6.25 12:18:12

Kuulostaa siltä, ettei syttymiselle ole juurikaan annettu edes tilaisuutta, jos olette tavanneet vain kerran. Kyllä minä antaisin mahdollisuuden ja ehdottaisin parempaa tutustumista.

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   26.6.25 12:29:24

Ääni täältäkin sille, että annat mahdollisuuden. Fyysinen puoli saattaa tosiaan syttyä ihan puskista.

Päivämäärä:   26.6.25 12:29:35

Jotain vetovoimaa toki on hyvä olla, mutta myöskään pitkä parisuhde ei pysy kasassa ilotulituksella.

Tosin mun arvaus on kyllä myös, että mies olisi jo tehnyt jonkun aloitteen, jos olisi kiinnostunut. Se ei tietysti tarkoita sitä, ettetkö voisi tunnustella maaperää.

Mutta myös varoituksena: jos haluat pitää miehen kaverina, ei kannata lähteä liian epävarmoin fiiliksin kokeilemaan suhdetta, sillä saa kaverisuhteen kyllä tuhottua. Itse harmittelen muutaman kaverin kohdalla, että lähdettiin säätämään ja se ei toiminut, mutta kaverisuhdekin on niiden jälkeen ollut tosi erilainen ja ei niin suoraviivainen. Jos voisin jättää ne säädöt väliin, jättäisin.

Päivämäärä:   26.6.25 13:05:47

Elätkö mielummin ok miehen kanssa vai yksin?
Kuinka tärkeää on että toinen sytyttää?

Kukaan muu ei voi vastata näihin kysymyksiin. Joskus ihmiseen voi rakastua myös hitaammin ilman suurta kipinää ja intohimoa, mutta et välttämättä koe em. asioita ja se on sinun päätös, että haluatko elää ilman niitä. Kemiaa ei tiedä ilman sänky kokemusta mutta mikäli suutelu tai seksi on ällöttävä ajatus niin ei ehkä kannata pakottaa. Kannattaa myös punnita haluatko mielummin elää yksin vai joustaa tässä sytytys ajatuksessa.

Ensin kannattaa kyllä varmistaa onko mies edes sinkku.

Lähettäjä: plop 
Päivämäärä:   26.6.25 13:18:18

Jos 2 vuotta jo mennyt, niin itse katselisin jo vähän muitakin.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   26.6.25 13:33:23

Eli jännämiestä kaipaillaan jälleen. Huoh.

Lähettäjä: kox 
Päivämäärä:   26.6.25 16:08:50

Kahden vuoden haalea suhde. Ei se taida siitä lämmetä.
Mutta koeajatte nyt toisenne sängyssä, ja jos kuumenee niin ei kun suunnittelemaan yhteistä tulevaisuutta.
Jos ei kuumene, niin jatkatte kirjekaveruutta ja ei kannata sen ihmeempää haaveilla.

Päivämäärä:   26.6.25 16:30:15

Kiva mies mutta ei sinulle. Anna sille mahdollisuus etsiä joku jota se sytyttää, ja itsellesi mahdollisuus löytää joku joka sytyttää.

Haluaisitko että joku tyytyisi sinuun kun ajatteli että olet ihan kiva vaikket sytytäkään?

Lähettäjä: tuskin 
Päivämäärä:   26.6.25 16:36:50

Ei se ketään sytytä.

Päivämäärä:   26.6.25 16:45:49

Mun oma mies ei aluksi sytyttänyt mitenkään. Mukava ihminen, muttei tuntunut itselle sopivalta. En kuitenkaan osannut lähteä poiskaan vaikka sitä mietinkin useamman kerran ja onneksi en :D Meni muutama kuukausi ja oma miesihanne oli muuttunut täysin tuon nykyisen kaltaiseksi, vaikka ennen oli miltei päinvastaista. En ikinä vaihtaisi tuota miestä mihinkään, on paras asia elämässäni.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   26.6.25 16:57:25

Jos et kahden vuoden aikana ole viettänyt "yhtään unetonta yötä" asian vuoksi, niin unohda koko juttu!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.6.25 17:24:41

Noin pitkällä välimatkalla mitään sytykkeitä on haasteellista rakentaakaan. Entäpä jos viettäisitte vähän enemmän aikaa yhdessä, ilman sitoumuksia ja katsoisitte lähteekö se siitä kuitenkin isompaan roihuun. Omakohtaisesti ne äkkisytytykset on sammuneet saman tien, mutta juurikin tällainen hitaammin lämmitelty on kestänyt jo vuosikausia. Ja kyllä sitä roihua riittää edelleen :)

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   26.6.25 17:32:37

Anna olla. "Ihan kiva" ei riitä suhteeseen.

Päivämäärä:   26.6.25 17:50:28

Laita nyt sille tekstari: 'Millainen on ihannekumppanisi? Juttelin tästä kavereiden kanssa, ja monella oli aika yllättäviä vastauksia. Miten sinä kuvailisit omaasi?'

Sitten tiedät, missä mennään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.