Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voihan mies

Lähettäjä: Vaimo 
Päivämäärä:   26.6.25 07:36:08

Ollaan keski-ikäinen pariskunta, joka opettelee yhdessä elämistä. Eilen mies tuli töistä kotiin ja kertoi sopineensa että hänen kaverinsa koira tulee meille hoitoon x moneksi päiväksi. Meillä on kaksi isoa aikuista koiraa ja kolmekuinen riiviöpenikka kasvamassa eikä laumautuminen ole mennyt ihan ajatellusti, pentu on huomattavan luonteikas, sinnikäs, äänekäs. Minä olen väsynyt, koirat käy jo valmiiksi kierroksilla.
En erityisesti innostunut hoitokoirasta, totesin miehelle että mikäli hän välttämättä hoitokoiran vielä haluaa niin lähden omani (toinen aikuisista) kanssa mökille siksi aikaa ja mies saa hoitaa keskenään omat sitoumuksensa. No, mies siitä mielensä pahoitti kun en kuulemma ole tiimipelaaja enkä auta häntä.
Mutta ei kai se hitto mun ongelma ole jos hän ei osaa rajojaan tunnistaa ja pitää? Minulla on ensi viikosta tulossa tiedetysti rankka ja kotitilanne on jo valmiiksi kuormittava, yhtään enempää en kaipaa. Eikä minun mielipidettä edes kysytty tähän hoitokoiraan liittyen, ilmoitus vain että sellainen tulee.

Re: Voihan mies

Lähettäjä: Xer 
Päivämäärä:   26.6.25 07:51:12

Jos mies itse olisi tiimipelaaja, hän olisi kysynyt ensin sinulta, voiko vieras koira tulla hoitoon.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.6.25 08:05:51

Oletteko kauan asuneet yhdessä? Onko teillä lapsia? Onko tämä ensimmäinen töppäys mieheltä?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   26.6.25 08:10:50

Toimit oikein ja tee kuten aioit. Miehen on hyvä oppia ettei tiimipelaamista ole lupailla kavereille asioita ja yrittää sitten kaataa toteutus puolison niskaan etukäteen siitä sopimatta. Kommunikoi tämä miehelle mieluiten kovin paljon kiihtymättä mutta selkeästi. Jos se pentu on sinun hommaamasi tai yhteinen niin sen ottaisin mukaan, muuten en sitäkään.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   26.6.25 08:33:13

"Jos mies itse olisi tiimipelaaja, hän olisi kysynyt ensin sinulta, voiko vieras koira tulla hoitoon."

Näin.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   26.6.25 08:34:56

Nyt ihan rehellisesti, kenen tehtäväksi tuon hoitokoiran ottaminen olisi lopulta jäänyt jos jäisit kotiin etkä lähtisi mökille? Vai vetoaa vielä tiimipelaamiseen...

Päivämäärä:   26.6.25 08:34:59

Huvittaa aina nää ohjeet miten miehelle pitää kommunikoida :D mutta on siinä perääkin, ei mies aina ymmärrä eikä todellakaan osaa toimia loogisesti. Ex ex raaputti tuulilasista tahraa auton avaimella ja oho, lasi naarmuuntui. Kyseessä mun auto, omaansa ei toki olisi sitä tehnyt vaan hakenut Auto Glymin Juuri Oikean Tuotteen tahran poistamiseen.

Lähettäjä: Vaimo 
Päivämäärä:   26.6.25 08:44:12

Ei ole yhteisiä lapsia eikä luonamme asu lapsia. Pentu on miehen, puhe oli että minulle pentu on ok, mutta päävastuu siitä on miehellä ja minä autan tarvittaessa jos se omiin aikatauluihini sopii mutten pennun takia peru omia jo sovittuja suunnitelmia.

Minä olen se, jolla on enemmän koirakokemusta, mies ei ollut hoitokoirasta edes kysynyt kuinka se tulee toimeen muiden koirien kanssa.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   26.6.25 08:46:21

Huvittaa aina nää ohjeet miten miehelle pitää kommunikoida :D mutta on siinä perääkin, ei mies aina ymmärrä eikä todellakaan osaa toimia loogisesti. Ex ex raaputti tuulilasista tahraa auton avaimella ja oho, lasi naarmuuntui. Kyseessä mun auto, omaansa ei toki olisi sitä tehnyt vaan hakenut Auto Glymin Juuri Oikean Tuotteen tahran poistamisee

^ Joo, mut ei. Miehet keskinäärin tietävät oikein hyvin mitä tekevät ja mitä ovat aina oppineet tekemään. Eli edistämään omaa etuaan, mikä se sitten milloinkin on (aloittajan mies tahtoo olla hyvä tyyppi kaverilleen), ja pääsemään siitä mahdollisimman helpolla. Ja sysäämään ikävä toteutuspuoli naiselle koska sitähän varten naiset heidän mielestään on. Kiitokset korjataan itse.
Siksi naisen, jos haluaa miehen kanssa olla, kannattaa olla selkeä ja ilmoittaa että tää nyt ei mene läpi koska en aio kantaa vastuita puolestasi, ja tätä on muuten ihan turha jatkossakaan yrittää. Jos mies tietää että näin on, vaikka itkisi tiimipelaajia tekemään miehen lupaamat jutut, nämä temput jatkossa vähenee.

Ikkunanraapijamies on todella ikävä esimerkki siitä että naisen omaisuuteen suhtaudutaan vähättelevästi ja huolettomasti, vaikka omasta ollaan tarkkoja. Taustalla tosi inhottava, ilkeä asenne, tietoinen tai tiedostamaton. Onnittelen että on ex.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   26.6.25 08:50:21

Ehkä voisit perustella miehelle oman kantasi asiaan miksei ole ok vai perustelitko jo?

Lähettäjä: Rupu 
Päivämäärä:   26.6.25 08:53:45

"mies aina ymmärrä eikä todellakaan osaa toimia loogisesti. Ex ex raaputti tuulilasista tahraa auton avaimella ja oho, lasi naarmuuntui. Kyseessä mun auto, omaansa ei toki olisi sitä tehnyt vaan hakenut Auto Glymin Juuri Oikean Tuotteen tahran poistamiseen."

Tuossa ei ollut kyse mistään ymmärtämisestä vaan siitä, että mies ei piitannut paskaakaan sinun omaisuudestasi. Miehet eivät ole mitään taaperoita, he kyllä ymmärtävät oikein hyvin mitä tekevät. Osa ei vaan piittaa vaikka muille aiheutuisi haittaa.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   26.6.25 08:57:40

"Tuossa ei ollut kyse mistään ymmärtämisestä vaan siitä, että mies ei piitannut paskaakaan sinun omaisuudestasi"
Siis mä oon huomannut tämän saman piirteen parisakik miehessä!
Omaa omaisuutta vaalitaan ja kohdellaan hyvin toisin kuin mun. Mikä ihme tuossakin on? No, exiä ovat kyllä

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   26.6.25 09:24:48

Huvittaa aina nää ohjeet miten miehelle pitää kommunikoida :D mutta on siinä perääkin, ei mies aina ymmärrä eikä todellakaan osaa toimia loogisesti. Ex ex raaputti tuulilasista tahraa auton avaimella ja oho, lasi naarmuuntui. Kyseessä mun auto, omaansa ei toki olisi sitä tehnyt vaan hakenut Auto Glymin Juuri Oikean Tuotteen tahran poistamiseen.

Naiset. Älkää ikinä menkö tuohon halpaan! Meille opetetaan että miehet on isoja lapsia, joita pitää loputtomasti ymmärtää ja sietää ja selitellä parhain päin niitten omituisia temppuja, kun eihän se miesnassukka tiedä mitä tekee. Tuo oli tosi toksinen teko, jota mies ei koskaan tekisi kaverilleen, eikä ylipäätään toiselle miehelle, KOSKA tietäisi, ettei mikään hupsista, no emmää ajatellu, ei ole niin vakavaa, oletpa pikkumainen kun tuostakin pitää nostaa haloota, EI menisi läpi. Eikä mies tunne kavereitaan kohtaan sitä ilkeyttä ja kaunaa, joka saa tekemään noin naisen omaisuudelle. Älkää jääkö suhteeseen jossa mies sabotoi juuri naisen tavaroita, vaikka huolehtii omistaan. Se ei ole tahatonta eikä vahinko vaan kertoo siitä mitä mies naista, ja naisia ylipäätään, kohtaan tuntee. Just saying.

Päivämäärä:   26.6.25 13:35:45

Tämä just, että ei pidetä naisia saman arvoisena kuin toisia miehiä. Naiset on lähtökohtaisesti piikoja ja palvelijoita, joille riittää vähän huonommat ja naarmuuntuneet jutut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.6.25 13:50:31

"Eikä minun mielipidettä edes kysytty tähän hoitokoiraan liittyen, ilmoitus vain että sellainen tulee."

Ja koska ei kysytty, niin pakkaa oma koirasi mukaan ja lähde mökille. Mies selvitköön itse sopimistaan hoitovastuista.

Vaikka tuntuisi tylyltä, niin on parempi antaa opetus nyt kuin myöhemmin. Tulevaisuus on helpompaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.