Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten lakattu hylly eri väriseksi?

Lähettäjä: Nökö 
Päivämäärä:   25.6.25 22:43:52

Hei! Minulla on Lundia-hylly varastossa, ja sille olisi nyt paikka ja käyttöä sisällä. Sellainen kellastuneen värinenhän se on... olen nähnyt videolta, kun joku käsitteli sellaista puuta jollain kemikaalilla ja veteli rautalastalla ja siitä tuli vaalea. Mikä tuo tekniikka on? Vai maalaanko? Varmaan pitää hioa ensin... vai olisiko viisaampi hioa ja lakata vai...?

Re: Miten lakattu hylly eri väriseksi?

Lähettäjä: Dd 
Päivämäärä:   26.6.25 00:12:10

Ensin pesu, sitten kevyt hionta ja sitten Frenchic maalilla maalaus olisi minun ratkaisu :)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.6.25 00:24:03

On luultavasti siklannut lakan pois. Hiominen voisi olla toinen vaihtoehto? Vaikka eipä se siklaaminenkaan vaikeaa ole:)

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   26.6.25 00:33:24

"Ensin pesu, sitten kevyt hionta ja sitten Frenchic maalilla maalaus olisi minun ratkaisu :)"

Ei näin.

Aloittajan videolla on varmaan käytetty maalinpoistoainetta esim. Nitromorse. Se ei pelkästään riitä, vaan se täytyy myös käsitellä sen jälkeen.

Lundia-hyllyjen lakka kellastuu ajan saatossa ja vaaleammaksi sen saa ihan pesemällä fairylla.
Jos ei riitä ja haluaa puunsyyn kuultavan läpi, niin maalinpoistoaine ja raju hionta. Sitten uusi lakka päälle.

Muuten
Hionta, pesu ja peittävä kalustemaali päälle pariin kertaan ohuina kerroksina. Esimerkiksi Helmi, Futura tai oikein hyväksi ja halvaksi todettu Puuilon Ilves lattiamalli.
Helmi ja Futura vaatii pohjalle tartuntapohjamaalin. Lattiamaali ei.

Lähettäjä: mini 
Päivämäärä:   26.6.25 05:30:46

Kiitos Riku, täälläkin lomalla sama projekti odottamassa :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.