Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suhde lyhyemmän miehen kanssa

Lähettäjä: Pitkä 
Päivämäärä:   25.6.25 21:22:38

Onko täällä pitkiä +170cm naisia, jotka ovat suhteessa itseään lyhyemmän miehen kanssa? Itse olen aina ajatellut haluavani pitkän miehen, mutta nyt olen ihastunut itseäni aavistuksen lyhyempään mieheen. Tottuuko pituuteen vai jääkö asia häiritsemään? En ole oikein sinut oman pituuteni kanssa, vaan olisin mieluusti lyhyempi joten se ehkä pahentaa tätä epävarmuutta meidän pituuksista.

Re: Suhde lyhyemmän miehen kanssa

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   25.6.25 21:35:03

Oon 175cm, mies on alle 170cm en ees tiedä miten paljon. Hän on roteva, niin en tunne itseäni jättiläiseksi. Mulla ei oo ollu oman pituuden kanssa koskaan ongelmaa, oon tykännyt olla pitkä.

Lähettäjä: Joku vaan 
Päivämäärä:   25.6.25 21:37:53

Mies ei ole sinua varten olet pinnallinen ja epävarma itsestäsi. Ajattelet liikaa mitä muut ajattelee sinusta. Sitten kun olet 60 sillä ei ole mitään merkitysstä.

Lähettäjä: Kinkeri 
Päivämäärä:   25.6.25 21:42:30

Minä 172cm ja mies 170cm.
Yhdessä ollaan oltu 20vuotta, eli ei oo haitannut pituusero. Ja käytän korkkareitakin jos huvittaa, ollaan molemmat vaan omia itsejämme ihan rohkeasti eikä häpeillä kumpikaan tätä kokoeroa.

Lähettäjä: kolme plussaa 
Päivämäärä:   25.6.25 22:15:34

Kesätöissä työpaikalle saapui pariskunta, jossa vaimo oli huomattavasti miestään pidempi. Ensimmäinen ajatukseni oli, että haittaakohan pituusero parisuhdetta. Opastin pariskuntaa noin tunnin kiertueella, jonka aikana tajusin, että molemmat olivat äärettömän mukavia ihmisiä, ja ymmärsin, miksi he olivat yhdessä. Ihana pari, jota muistelen lämmöllä vielä 35 vuoden jälkeenkin. Harvoin olen yhtä onnellisen oloista pariskuntaa tavannut.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.6.25 22:19:47

Jos mies on keskipohjanmaalta niin suosittelen kiertämään kaukaa… :D

Lähettäjä: Argh 
Päivämäärä:   25.6.25 22:27:39

Ei ole keskeltä vaan sieltä sivupohjanmaalta.

Lähettäjä: en suosittele 
Päivämäärä:   25.6.25 22:30:44

Jää luultavasti häiritsemään, ei jatkoon.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.25 22:35:05

Mulla oli vähän aikaa juttua itseäni vähän lyhyemmän miehen kanssa. Tai nuoria oltiin molemmat, että ehkä voi sanoa pojan. Olin siinä vaiheessa jo ihan ok oman pituuteni kanssa, mutta taustalla toki kiusaamista siitä ala-asteella. Jotenkin tuossa suhteessa poika/mies vielä käyttäytyi niin, että koin itseni korostetun isoksi ja tuntui että se pituusero oli valtava. Loppui muista syistä tosin se juttu. Nykyinen mies on mua pidempi ja musta on ihana tuntea itseni joskus ns pieneksi. Kun päivät on itsenäinen ja kykenevä, iltaisin saa olla pieni ja se sopii mulle. Kaipa siihen pituuseroon olisi tottunut, mutta olisin varmasti paljon tietoisempi esim omasta painosta jne, jos mies olisi lyhyempi.

Itse olen kyllä aina viehättynyt enemmän itseäni pidemmistä miehistä. Toiset tykkää tietystä hiusten väristä tai jostain muusta, mulle se pituus on vastaava. Mutta jos nyt olisi nykyinen mies ollut lyhyempi, varmaan meillä silti olisi onnellinen suhde, koska mies muuten on ihana.

Lähettäjä: .y. 
Päivämäärä:   26.6.25 00:38:26

Minulla ei ole koskaan ollut tuota tilannetta, mutta olen seurustellut miehen kanssa, joka oli minua pari senttiä pidempi (165 cm), minä 163 cm. Hänelle kaikki häntä pidemmät miehet olivat uhka. Hän oli todella epävarma pituudestaan. Halveksi ja arvosteli kaikkea ja kaikkia oman epävarmuutensa vuoksi. Tuo oli yksi syy siihen, miksi erosimme.

Serkkuni vaimo on häntä pidempi. Vaimo jotain 180 cm ja serkku ehkä 175 cm. Serkkuani (miestä) asia ei haittaa, mutta vaimonsa seisoo ja istuu aina ihan lysyssä kun ovat vierekkäin. Myös häissään vaimo oli aivan läjässä ja lysyssä ja hääkuvassa aivan vinossa, ettei näyttäisi miestään pidemmältä. Minusta tuo on surullista, koska serkkuni ei ole epävarma heidän pituuserostaan ja serkun vaimo on todella kaunis, ja ansaitsisi kantaa itsensä ryhdikkäänä. Hänellä siis on ihan hyvä ryhti, jota jaksaa kyllä ylläpitää, mutta miehensä vieressä on aina ihan lysyssä. Ovat olleet yhdessä jo kuinkahan kauan, naimisissa 15 vuotta.

Ja oikeasti ketään heidän ympärillään ei ole kiiinnostanut se, että mies on naista lyhyempi. Joten jos haluat olla kyseisen miehen kanssa, niin älä anna pituuseronne häiritä.

Minua ei haittaa se, että mies on lyhyt. Mutta se kyllä haittaa, että mies on huonoitsetuntoinen asian X vuoksi. Oli se sitten pituus tai joku muu asia.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   26.6.25 00:47:43

Ihmiset ovat aina jollain asteella pinnallisia. Toisia häiritsee enemmän toisia vähemmän.

Mutta jännä juttu, että miehen pituus on kuitenkin asia, jolle hän ei voi minkään, mutta jos kysytään naisen lantion ympärystä tai painoa, niin hui kauhistus. Sille hän kuitenkin voi tehdä jotain.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   26.6.25 00:56:03

En käsitä, mitä ihmeen merkitystä tuolla on kenellekään, kun kuitenkin puhutaan aivan tavallisen pituisista ihmisistä.

Päivämäärä:   26.6.25 01:24:14

Me Marinin nimeämät boomerit olemme lyhyempiä, kuin jälkikasvumme.
Minunkin lapset ovat minua pidempiä ja syynä on varmasti parempi ravinto kasvuaikana, koska miten muuten lapsista tulee molempia vanhempiaan pidempiä?
Sama pätee myös minuun. Olen vanhempian ylii 10 senttiä korkeammalle kasvanut.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   26.6.25 03:45:33

Olen 177cm joten väkisinkin miehet tuppaa lyhyempiä olemaan (joo tiedän että miesten keskipituus on 178 mutta epäilen kyseisen luvun olevan kyselytutkimuksen tulos, sen verran harvoin itseäni pidempiin miehiin törmään).

Ei olisi minulle muuten ongelma mutta miehille tietysti on ja kun pituuttani muutenkin häpeän niin siitä ei haluaisi joutua kuulemaan veetuilua.

Lähettäjä: Kiu 
Päivämäärä:   26.6.25 06:55:54

Oma mies on muutaman sentin itseäni pidempi, roteva. En tosin itsekään ole mikään hento. Kyllä siihen pituuteen tottui aika nopeasti, alussa oli outoa.

Päivämäärä:   26.6.25 07:16:09

Olisipa ihana jos tottuisi. En ole ennen ihastunut näin "lyhyeen" mieheen, mutta nyt tuntuu että muut ominaisuudet menee edelle. Ja eihän mies välttämättä ole lyhyt, mutta itse olen vain pitkä :D Miestä ei kyllä tunnu haittaavan ja on kyllä rotevampi kuin minä. Leveämmät hartiat ainakin. En kyllä itsekään ole mikään kovin siro naiseksi, joten toivottavasti siitä ei tule ongelmaa itselleni.

Lähettäjä: leipuri 
Päivämäärä:   26.6.25 09:17:41

Mä en tottunut...

Esim kun maattiin sängyllä alasti, miehen jalat oli mun sääreen asti ja mulla tuli olo että makaan siinä lapsen kanssa...

Päivämäärä:   26.6.25 09:21:11

En kyllä tuntisi lyhyttä miehekkääksi. Mutta voihan se olla muuten mukava tyyppi.

Lähettäjä: Omgitsmuu 
Päivämäärä:   26.6.25 09:36:52

Olen 169cm mutta vastaan silti ettei miehen pituudella ole itselleni ole koskaan ollut merkitystä, KUNHAN mies ei ole pituudestaan epävarma. Nykyinen aviomieheni on suunnilleen pituiseni eikä häntä haittaisi vaikka laittaisin korkkarit ja olisin päätä pitempi- kokee korkeintaan hyötyä lyhyydestään ammattinsa vuoksi.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   26.6.25 09:46:27

Täytyy myöntää että itselle se on iso asia. Olen 170 cm ja olen nuoresta asti tehnyt raskasta työtä -nostellut lannoitesäkkejäkin ja nehän painoi ennen 50 kg joten on habaa ja tunnen itseni jättiläiseksi jos mies pätkä.
En ole koskaan ihastunut itseäni lyhempään niin en tiedä haittaisiko .... oma mies 184 cm niin voin hyvin köyttöö korkokenkiäkin .

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   26.6.25 10:48:40

Minä 185, hän 182, eli ei nyt suuri ero. Ihan ollaan 19 vuotta oltu yhdessä. Oispa kamalaa jos ois aikanaan jättänyt noin kultaisen ihmisen pituuden takia. En ees tiedosta tätä pientä eroa ikinä.

Lähettäjä: hupi 
Päivämäärä:   26.6.25 11:15:18

Mä oon 173 enkä ole koskaan ajatellut olevani erityisen pitkä, mä nyt vaan olen tämän kokoinen. Mies sanoo aina että on 173 mutta kyllä sen nyt näkee selkeästi että on mua lyhyempi :D

Mutta aidon oikeasti mies on tosi sinut tilanteen/pituutensa kanssa ja on muuten kyllä oikeasti mies; pitää huolta perheestä, rakastaa mun mukanani raahaamia lemmikkejä ja on sellainen turvallinen peruskallio. Mä ajattelin ennen hänen tapaamistaan että miehen pitää olla ainaskin 190 pitkä mutta tässä parisuhteessa en kyllä hetkeäkään epäillyt pituuden takia. Ja hän ei ole mitenkään katkera pitkille miehille tms, parhaat ystävänsä ovat varmaan 2m pitkiä.

Päivämäärä:   26.6.25 11:25:21

Olen 170 cm ja kropaltani kuin bulgarialainen kuulantyöntäjä. En kerta kaikkiaan kestäisi itseäni lyhyempää ja etenkään hentorakenteista miestä. Vika ei ole miehessä vaan omassa päässäni, mutta en vain haluaisi tuntea itseäni vieläkin rotevammaksi.

Päivämäärä:   26.6.25 11:39:40

Oon 177cm ja mies joitain senttejä lyhyempi. Onhan se vähän miinus, mutta ei sellainen asia joka aktiivisesti arjessa häiritsisi. Siis harvoin se kumppani ulkoisesti muutenkaan on aivan täydellinen vaan jollain on vähänlaisesti lihaksia, jollain pyöreät kasvot, jollain ohuet hiukset... Ei ne mulle mitään eron syitä ole, jos kokonaisuus on komea.

Ärsyttää lähinnä nää yhteiskunnan muotit ja odotukset. Ja sitä, että jotkut kommentoi meidän pituuseroa. Oon muutenkin saanut täysin tuntemattomilta päivittelyä mun pituudesta ja ovat kyselleet kuinka pitkä olen.

Toivoisin, että aihe voisi nousta myös viihteessä esille ja voisimme nähdä enemmän elokuvia ja sarjoja, joissa miehekäs mies on lyhyt ja naisellinen nainen pitkä. Ja heidän pituuseronsa annettaisiin näkyä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   26.6.25 11:45:00

^^
Olemmehan me moneenkin kertaan nähneet Nicole Kidmanin ja Tom Cruisen. Mutta heidän pituuseroaan EI anneta koskaan näkyä.

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   26.6.25 12:04:04

Minua ei kiinnosta pituus pätkääkään. Ex oli 4 cm lyhyempi, nyt säädän noin pituiseni kanssa. Ainut millä on väliä on miehen asenne. Olen saanut pakit monelta itseäni lyhyemmältä mieheltä tai on yritetty rajoittaa esim korkkareiden käyttöä. Huoh.

Päivämäärä:   26.6.25 12:20:13

"Olen 177cm joten väkisinkin miehet tuppaa lyhyempiä olemaan (joo tiedän että miesten keskipituus on 178 mutta epäilen kyseisen luvun olevan kyselytutkimuksen tulos, sen verran harvoin itseäni pidempiin miehiin törmään)."

Oon saman pituinen ja ainakin omassa kaveripiirissä on vaan muutama mua selvästi lyhyempi mies. Suurin osa on yhtä pitkiä tai pidempiä, joten pidän tuota keskipituutta ihan järkevänä.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   26.6.25 12:32:29

Olen 178 cm ja mieheni n. 165 cm. Alussa vähän mietin asiaa, mutta nyt en enää. Mieheni on paljon miehekkäämpi (turvallinen, suoraselkäinen, luotettava) kuin eksät 193 ja 185 cm, joten pituus on minulle se ja sama.

Lähettäjä: Hip 
Päivämäärä:   26.6.25 14:19:20

Mulla on joku 162cm pitkä mies ja itse olen ehkä sentin tai pari pidempi. Alkuun mietin haittaako, varsinkin kun eksä oli 185cm. Nykyään ei häiritse, mies on todella paljon miehekkäämpi kuin pitkä eksä.

Päivämäärä:   26.6.25 14:47:50

Olen 172cm, mies 169cm. Sen eron huomaa erityisesti jos mies kantaa jotain painavaa että pituus laskee siitä painosta, kuten täynnä oleva kauppakassi. Muutenkin sen näkee ainakin naiset huomaa ja kiinnittääkin huomiota, miehet taas ei juurikaan. Ainoat negatiiviset kommentitkin tulleet muutamilta naisilta. Miehille ei ole ollut mikään ongelma. Miestäni ei kiinnosta. On kuitenkin vahvempi ja lihaksekkaampi. Itseä ahdisti se aluksi, ei niinkään suhteessa vaan "mitähän ulkopuoliset ajattelee". Sitten vuosia myöhemmin tajusin että eihän niiden mielipiteillä oikeesti ole mitään väliä. Negatiiviset kommentitkin tulleet aina naisilta, joiden oma suhde on minuun silmään ikävä, kuten pettämistä tms. Eli ehkä eivät voi omassa suhteessaan hyvin ja tähtäävät sitten tämmösiin että minullekkin tulisi ikävä fiilis. Tosin näitä naisia vaan muutama. Mun naiskavereita ja ystäviä ei ole kiinnostanut yhtään pituus meidän välillä.

Lähettäjä: jjj 
Päivämäärä:   26.6.25 15:30:57

"Mutta jännä juttu, että miehen pituus on kuitenkin asia, jolle hän ei voi minkään, mutta jos kysytään naisen lantion ympärystä tai painoa, niin hui kauhistus. Sille hän kuitenkin voi tehdä jotain."

Eihän miehetkään siedä sitä, että heidän mahanympäryksestään kyselee. Alkaa välitön räkytys, että kyllä isolla miehellä pitää olla iso maha ja iso maha on miehekäs ja miehen ei kuulu olla mikään laiha kukkakeppi. Joten niin kauan, kun miehet eivät pidä mahanympärystään pienempänä kuin lantionsa ympärys, ei heidän pitäisi naisillakaan moista asiaa kommentoida.'

Eikä naisetkaan voi pituudelleen mitään. Silti naistenkin pituutta kommentoidaan ja se on yleinen kiusaamisen aihe tyttöjen ja naisten keskuudessa. Miehet karttavat pitkiä naisia ja haukkuvat lyhyitä naisia, ja nuoria tyttöjä kiusataan pituudestaan/lyhyydestään ihan jokaisen sukupuolen toimesta. Joten...?

Lähettäjä: nasa 
Päivämäärä:   26.6.25 15:54:59

"Eikä naisetkaan voi pituudelleen mitään. Silti naistenkin pituutta kommentoidaan ja se on yleinen kiusaamisen aihe tyttöjen ja naisten keskuudessa. Miehet karttavat pitkiä naisia ja haukkuvat lyhyitä naisia, ja nuoria tyttöjä kiusataan pituudestaan/lyhyydestään ihan jokaisen sukupuolen toimesta. Joten...?"

Tämä. Selkeästi muita pidempiä tyttöjä kiusataan ala-asteelta lähtien eikä se lopu aikuisenakaan. Myös lyhyitä naisia haukutaan ties miksi hukkapätkiksi ja kysellään "miten pitkä oot" ja sitten nauretaan, oli se lukema 150jotain tai 160jotain.

Olen itse ollut aina melko "normaalin" pituinen eli en selkeästi edes muita lyhyempi, mutta ai jestas miten paljon minua haukutaan ja nälvitään kun olen nyt aikuisena "vain" 162 cm. Haukkuja tulee naisilta ja miehiltä. Pikkutyttö, lapsi, taapero, jne. Toki se voi johtua siitä etten ole koskaan ollut lihava, joten on pakko keksiä joku asia, mistä haukutaan.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   26.6.25 17:17:39

60,v oon ja todellakin vaivaa, haluan pidemmän miehen kanssa itse 169cm.. ainakin 180 pitää olla, muuten ei sytytä

Lähettäjä: ei oma 
Päivämäärä:   26.6.25 17:17:52

Ei onnistuisi ikinä. Ei. Olen niin kiusattu ja kommentoitu pituudestani lapsesta tähän päivään asti. Edelleen jotkut vanhemmat ihmiset kyselee "voi herranen aika miten pitkä olet, ootko löytäny miestä, onko vanhemmat pitkiä, harrastatko koripalloa..."

Olen ruumiinrakenteeltani myös roteva mörssäri, hento ja lyhyt mies olisi kuin huono vitsi.

Lähettäjä: ei oma 
Päivämäärä:   26.6.25 17:34:08

Ja pituus 178.

Päivämäärä:   27.6.25 08:08:06

Tiedän tuon pituuden kommentoinnin. Se on inhottavaa.

Päivämäärä:   27.6.25 09:41:38

Surullista kyllä miten paljon annamme muille, ihan tuntemattomille, ihmiselle valtaa ja merkitystä elämässämme. Itsekin tuota pituusihmettelyä saanut kuulla alakouluikäisestä lähtien, ja viimeksi vanhempieni naapuri taivasteli kovaan ääneen, kuinka olen kohta jo kasvanut isästänikin ohi - olen siis keski-ikäinen  Lääkäritkin jaksavat aina arvuutella, olenko koripalloilija vai lentopalloilija, muuta vaihtoehtoahan ei ole. En enää jaksa välittää enkä hävetä pituuttani tai sitä, jos "joudun" seurustelemaan itseäni lyhyempien miesten kanssa. Kunhan miehellä itsellään ei ole kompleksia asiasta niin ei ongelmaa. Lyhyet mutta itsevarmat miehet ovat itse asiassa kuumia :)

Lähettäjä: Tt 
Päivämäärä:   27.6.25 10:25:31

Nuorena seurustelin saman pituisen miehen kanssa ja se oli kyllä ikävää kun aina piti miettiä miltä näyttää ja ei voinut käyttää korkkareita. Hän oli mua todella paljon rotevampi mutta ei se mitään auttanut. Ei enää ikinä sen jälkeen!

Sit taas seuraava suhde oli pitkän miehen kanssa vaik ei ollu ees älyttömän pitkä eli vajaat 190cm (ite oon siis 176) mut oli kans roteva ja hän ei ois sellanen halunnu olla niin kulki tosi typerässä kumarassa koko ajan.

Nyt on 7cm mua pidempi mies ja sopusuhtaisempi ruumiinrakenteeltaan ku aiemmat ja tää on siis todella hyvä!

Päivämäärä:   27.6.25 11:05:05

"joo tiedän että miesten keskipituus on 178 mutta epäilen kyseisen luvun olevan kyselytutkimuksen tulos, sen verran harvoin itseäni pidempiin miehiin törmään)."

Ei ole kyselytutkimus, vaan keskimitta.
Mediaani kertoisi paremmin.
Suomessa pituus vaihtelee todella paljon ja todella pitkät vääristävät tilastoa.

Päivämäärä:   27.6.25 11:37:08

"Ei ole kyselytutkimus, vaan keskimitta.
Mediaani kertoisi paremmin.
Suomessa pituus vaihtelee todella paljon ja todella pitkät vääristävät tilastoa."

Olis näköjään pitänyt laittaa tuohon kymmenen hymiötä perään, ettei kukaan luule minun tosissani kuvittelevan pituustilastojen perustuvan kyselyihin :D

Ärsyttää vaan kun ainoa tuntemani, itseäni pidempi mies on veljeni, ja kaikki nettideitit ovat aina paljastuneet 5-15cm ilmoittamaansa lyhyemmiksi. :'D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.