Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Milloin ikä alkaa vihdoin näkyä?

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   25.6.25 20:01:57

Tänään viimeeksi kysyttiin oonko 2000 mitä syntynyt.. Ei vaan -92. Aina ihmetellään miten mulla voi olla jo niin iso lapsi(nyt 6v).
Uudet ihmiset aina veikkaan iän 18- 25 välille. Alkaa turhauttamaan, tuntuu ettei oteta tosissaan tytötellään yms. Muilla samaa ongelmaa?

Varmasti vaikuttaa kun olen suht pieni ja treenaan joka luo ehkä nuorekkaamman kropan. Pitkät hiukset on, niistä en halua luopua. Meikkaan kevyesti.

Re: Milloin ikä alkaa vihdoin näkyä?

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   25.6.25 20:14:17

Riippuu geeneistä osittain. Rasvainen iho, pyöreät kasvot hidastaa ikääntymisen näkymistä. Ikäiselläsi ei vielä pitäisikää vielä näkyä.
Itseäni luultiin aina paljon nuoremmaksi 40 asti. Sitten alkoi vähän näkyä ikääntyminen, en meikannut, kuiva iho.

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   25.6.25 20:16:19

No joo...itse olen syntynyt 1972.
Nykyään ikäni arvioidaan "aikuiseksi", mutta hämmästellään - etten voi olla niiin vanha kuin olen. Syntymävuottani arvuutellaan 90-luvulle (joka johtuu siitä ettei nuoret aikuiset käsitä aikaisempia vuosikymmeniä).

Olen normaalikokoinen, hoikka/urheilullinen.
Vaaleaa herkästi palavaa ihoani, olen aina joutunut suojaamaan auringolta palamiselta ja nuorena ihoni oli rasvainen, joista syistä ei juuri ole ryppyjä.

Fyysinen työ ja siitä seurannut tiivis ruumiinrakenne (en ole edes erityisen hoikka) ja ruokarajoitteeni (en pidä monistakaan ruuista) ja hyvät omat ehjät valkoiset hampaat ovat varmaan syynä.

Harva uskoo minunolevan viiden aikuisen miehen äiti ja kuuden lapsenlapsen mummo.

Lähettäjä: Pulla 
Päivämäärä:   25.6.25 20:24:04

"Rasvainen iho, pyöreät kasvot hidastaa ikääntymisen näkymistä."

Mulla nää. Reilusti ylipainoinenkin olen. Kymmenen vuotta nuoremmaksi luullaan koko ajan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.25 20:35:36

Oon 91 ja mua luullaan aina joksi 25..
Ihan normaali painoinen olen, eli ei pyöreitä kasvoja. Joku veikkaus joskus että mun nuoruuden salaisuus on se etten oo tehny lapsia :D:D

Mutta, en tiedä onko sillä mitään perää. Ramppasin nuorena ihotautilääkärillä usein aknen takia, syöny siihen jos jonkinmoista pilleriä. Muistan kun ihotautilääkäri sanoi että mun iho tulee pysyy nuorekkaan pitkään. Sitä en huomannut kysyä johtuuko niistä lääkkeistä vai näkikö se sen asian jotenkin

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   25.6.25 20:36:51

Minua ei ole koskaan tytötelty.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   25.6.25 20:37:26

60 v niin alkaa tuntua

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   25.6.25 20:37:32

No itsellä pyöreän malliset kasvot, mutta ei rasvainen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.6.25 20:43:35

"Ramppasin nuorena ihotautilääkärillä usein aknen takia, syöny siihen jos jonkinmoista pilleriä. Muistan kun ihotautilääkäri sanoi että mun iho tulee pysyy nuorekkaan pitkään. Sitä en huomannut kysyä johtuuko niistä lääkkeistä vai näkikö se sen asian jotenkin"

Akneiho on rasvainen ja tavallista paksumpi, eli rypyt tulevat näkyviin myöhemmin. Minullakin oli teininä paha akne, ja ihotautilääkärit lohduttivat tuolla. Ja joo, kyllä mulla nyt 45v:nä ryppyjä on keskivertoa vähemmän, mutta toisaalta ei se paljoa lohduta koska iho on joka tapauksessa ihan kauhea sen aknen jäljiltä :'D

Päivämäärä:   25.6.25 20:47:30

Mulla ei onneks jääny aknesta mitään kovin pahaa arpinaamaa. Mut joo voi hyvinkin olla tuo rasvansen ihon takia. Nykyään on kyllä ihan kuiva iho... :D

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   25.6.25 20:56:21

Nyt 42-vuotiaana ei enää kysytä joka kerta alkoholia ostaessa papereita, eli alkaa varnaan vähän näkyä. Olen keskipituinen, hoikka ja vaaleahiuksinen. Silmien ympärillä toki näkyy ikä esimerkiksi nauraessa.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   25.6.25 21:21:22

Ikä näkyy ihan kaiken aikaa ihmisistä.

Joo ehkä pieni, treenattu, hoikka kroppa ja pitkät hiukset harhauttavat. Varsinkin jos pukeudut johonkin huppari-farkku komboon.

Jos ihmiset viitsisivät/uskaltaisivat katsoa sinua kasvoihin kunnolla, niin kyllä niistä ikä näkyy. Harvemmin vaan suomalaiset tuijottelevat kasvoja vaan perustavat ikäarvionsa ruumiinrakenteelle ja pukeutumistyylille.

Lähettäjä: ex nuori 
Päivämäärä:   25.6.25 21:23:19

Olin oikea babyface nelikymppiseksi ja papereita kysyttiin aina. Nelikymppiset oli ja meni ja siinä tapahtui iso muutos, kasvot jotenkin valahti, ilme väsähti, kaulan iho alkoi roikkua, ei luultu enää nuoremmaksi eikä papereita kysytty. Nyt ikää 54 enkä näytä päivääkään nuoremmalta.

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   25.6.25 21:36:24

Allekirjoitan ton rasvaisen ihon ja pyöreät kasvot -olettaman. Olen hoikka, aina ollut rasvainen iho ja kasvonmuoto pyöreä ja näytän samalta kuin sisareni 10 vuotta minua nuoremmat lapset. Sama äidillä, näyttää 80-vuotiaana kuusikymppiseltä. Isosisko on 60 ja näyttäisi nelikymppiseltä ellei heltta paljastaisi todellista ikää, mutta hänellä on kuiva iho. Toinen sisko olisi babyface mutta on lihava mikä vanhentaa häntä ihan älyttömästi, valitettavasti. Kaikki äidin lapset ollaan nuoremman näköisiä ja vanhennutaan ainakin naamasta hitaasti. Kaikkea muuta pikku prakaa sitten löytyy.

Mutta, heti kun tuli lapsia niin tuntui että tuli ryppyjä lisää :D Stressi vaikuttaa!

Lähettäjä: ooo 
Päivämäärä:   25.6.25 21:43:48

Mä oon 67 ja luullaan max 50-vuotiaaksi. Mulla ei vielä ole mummo-look (ei kyllä mikää farkku-hupparikaan) vaan tyylikkäät aikuisen naisen vaatteet, puolipitkä hyvin hoidettu tukka, aina kevyt meikki. Normaali paino ja olen aktiivisen ja urheilullisen oloinen. Tietenkin on ryppyjä mutta ei haittaa. Olen myös iloinen ja positiivinen ihminen.
Kukaan uusi tapaamani ihminen ei usko että olen ollut jo monta vuotta eläkkeellä;)

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   25.6.25 21:47:32

Tuttavapiiriä seuranneena niin riippuu paljon geeneistä, mutta 40 ja 50 välillä alkaa ikä näkymään.

Mä olen 42 ja tänään viimeksi kysyttiin papereita kun ostin neljää olutta. Ikä näkyy kyllä, mutta jos ei ole nähnyt minua parikymppisenä niin varmaan näytän nuorelta. Pyöreät kasvot ja sileä iho.

Stressi vaikuttaa, olen selvästi vanhentunut parissa vuodessa, kiitos työpaikan.

Lähettäjä: Hop 
Päivämäärä:   25.6.25 21:50:01

Mulla alkoi näkymään 45 paikkeilla.

Lähettäjä: Jokunen 
Päivämäärä:   25.6.25 21:50:06

Mua on useempi työkaveri luullut n 10v nuoremmaksi kuin olen. Näkevät minut työvaatteissa ja meikittä, oma tyyli ei siis vaikuta. Ikää mulla on 45+, yleisesti mun luullaan olevan 30-35v.

Lähettäjä: Poika 
Päivämäärä:   25.6.25 21:59:35

Tukka on jo harmaantunut ikää 66v.

Lähettäjä: Omppu 
Päivämäärä:   25.6.25 22:09:03

Minä olen 90v ja näytän korkeintaan 25-vuotiaalta. Viimeksi eilen kysyttiin papereita, kun ostin tupakkaa. Olen säilynyt nuorekkaana terveellisten elämäntapojeni ansiosta.

Lähettäjä: Noioh 
Päivämäärä:   25.6.25 22:26:15

Joidenkin tutkimusten mukaan 44 on se ikä kun ulkonäkö romahtaa. Sitä kauhulla odotellessa! Olen nyt 43-vuotias eikä papereita kysytä, mutta yleisesti ottaen minut arvioidaan noin 35-vuotiaaksi. Pieni, siro ja pyöreäkasvoinen olen.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   25.6.25 23:01:30

Se on totta, 45 kun tuli täyteen niin alkoi näkyä. Itse en ole hoikka enkä pieni saati siro, mutta babyface olen ilman ryppyjä. 42-44 sitä vielä oli elämänsä kunnossa ilman kremppoja ja hyvät yöunet, mutta sen jälkeen alkoi tulla kaikenlaista eikä unetkaan ole itsestään selvyys. Lisäksi unen tarve kasvoi yhtäkkiä.

Päivämäärä:   25.6.25 23:10:16

Ala tupakoimaan, niin näytät hetkessä 10-20 vuotta vanhemmalta. Ryppyinen naama on ja pysty.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   25.6.25 23:10:16

Jaa, hyvä iho 42-v, siro ja hoikka, henkkarit kysytään välillä edelleen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.6.25 23:10:59

Ex työkaveri kun jäi eläkkeelle näytti hän max 50 vuotiaalta, ei rypyn ryppyä koko naamassa.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   25.6.25 23:22:11

"Ala tupakoimaan, niin näytät hetkessä 10-20 vuotta vanhemmalta."

Poltin liki 30 vuotta ja nykyisinkin sikarin kerran kaksi kuussa, mutta juuri tänään minua 15 nuorempi timpuri ällistyi, kun näki syntymäaikani.
"Ootko sä muka seiskytluvulla syntynyt?".
Joo. Olen viisikymppinen.

Lähettäjä: keaa 
Päivämäärä:   26.6.25 00:53:55

Minä olen syntynyt 1984 eli 41 v ja jatkuvasti saan kuulla ihmettelyjä siitä, että näytän 24-vuotiaalta. En kyllä itse ihan usko tuohon... :D Tutut ihmiset, jotka tietävät ikäni, ihmettelevät, miten en vanhene ja uudet tuttavuudet ihmettelevät, miten voin olla niin aikuisen oloinen vaikka olen niin nuori (näytän nuorelta). Parhaimmat tapaukset ovat meinanneet lentää nurin tai ajaa ojaan kun ovat kuulleet ikäni. Myös pankissa pari vuotta sitten virkailija yritti tyrkyttää visa electronia kun "se on ilmainen alle 26-vuotiaille" ja oli ihan monttu auki kauhistuneena, kun sanoin olevani lähes nelikymppinen. Hän ei sitten katsonut henkilötunnustani, vain naamaani.

En tiedä, missä vaiheessa kuuluu rupsahtaa. Minä en pukeudu tai meikkaa teinimäisesti, mutta naama ei ole veltostunut ja venähtänyt. Ei ole kyllä läheskään kaikilla kavereillanikaan. Toki olen ryppyinen kun hymyilen ja virnistän, mutta naama peruslukemilla en vielä näytä kovin elähtäneeltä.

Mutta olen kyllä lapseton omasta halustani enkä juo alkoholia, joten ehkä niillä on osansa? Tai sitten geenit? Siskolleni tuli joku ryppy naamaan kun sai kolmannen lapsensa vähän yli kolmekymppisenä. Ei hänkään sen jälkeen ole paljoa elähtänyt, vaikka on minua pari vuotta vanhempi. Äitimmekään ei näytä kovin vanhalta vaikka hänkin lähemmäs kasikymppinen. Ehkä geenit vaikuttaa?

Eli ei voi sanoa jotain tiettyä ikää. Moni nainen näyttää meikattuna todella vanhalta, mutta meikittä nuorelta. Eli meikki jotenkin vanhentaa. Ja jos on sairauksia tai lääkkeitä tai juo alkoholia niin nekin kyllä näkyvät naamasta ja kropasta.

Lähettäjä: keaa 
Päivämäärä:   26.6.25 00:58:51

Minä en ole ylipainoinen, BMI:ni on jotain 20, eli ei kyllä liikakilotkaan minun naamaani siloittele. En ole koskaan ollut pyöreä, olen aina ollut hoikka. Aurinkosuojaa en ole käyttänyt koskaan. Olen kyllä grillannut itseäni auringossa. Nuorempana meikkasin päivittäin, sitten iski laiskuus joskus vähän yli 20-vuotiaana.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.6.25 01:17:27

Ei pidä erehtyä sekoittamaan nuoruuden pyöreyttä keski-ikäisen hiilihydraatti/hormannaliehkäisy-pöhöön. Ja kaikki kulkee lököverkkareissa kauppareissuilla ja kaupankassa ei ole mikään piirturi ohjeistuksistaan huolimatta.
Ne näkee sinut satojen ihmisten joukosta ja tekee työnsä.
Kunhan täytät 45v nuilla geeneillä, olet ihan ikäisesi lököverkkareissa, vaikka kaupankassa tekee työtään.
Ikääntyminen näkyy siinä, että saat paukkuja siitä, että et näytä ikäiseltäsi kaupan kassalla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.