Lähettäjä: keaa
Päivämäärä: 26.6.25 00:53:55
Minä olen syntynyt 1984 eli 41 v ja jatkuvasti saan kuulla ihmettelyjä siitä, että näytän 24-vuotiaalta. En kyllä itse ihan usko tuohon... :D Tutut ihmiset, jotka tietävät ikäni, ihmettelevät, miten en vanhene ja uudet tuttavuudet ihmettelevät, miten voin olla niin aikuisen oloinen vaikka olen niin nuori (näytän nuorelta). Parhaimmat tapaukset ovat meinanneet lentää nurin tai ajaa ojaan kun ovat kuulleet ikäni. Myös pankissa pari vuotta sitten virkailija yritti tyrkyttää visa electronia kun "se on ilmainen alle 26-vuotiaille" ja oli ihan monttu auki kauhistuneena, kun sanoin olevani lähes nelikymppinen. Hän ei sitten katsonut henkilötunnustani, vain naamaani.
En tiedä, missä vaiheessa kuuluu rupsahtaa. Minä en pukeudu tai meikkaa teinimäisesti, mutta naama ei ole veltostunut ja venähtänyt. Ei ole kyllä läheskään kaikilla kavereillanikaan. Toki olen ryppyinen kun hymyilen ja virnistän, mutta naama peruslukemilla en vielä näytä kovin elähtäneeltä.
Mutta olen kyllä lapseton omasta halustani enkä juo alkoholia, joten ehkä niillä on osansa? Tai sitten geenit? Siskolleni tuli joku ryppy naamaan kun sai kolmannen lapsensa vähän yli kolmekymppisenä. Ei hänkään sen jälkeen ole paljoa elähtänyt, vaikka on minua pari vuotta vanhempi. Äitimmekään ei näytä kovin vanhalta vaikka hänkin lähemmäs kasikymppinen. Ehkä geenit vaikuttaa?
Eli ei voi sanoa jotain tiettyä ikää. Moni nainen näyttää meikattuna todella vanhalta, mutta meikittä nuorelta. Eli meikki jotenkin vanhentaa. Ja jos on sairauksia tai lääkkeitä tai juo alkoholia niin nekin kyllä näkyvät naamasta ja kropasta.
|