Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä on hyvä rippilahja?

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   25.6.25 15:32:04

Jos rahaa niin summa (olemme köyhiä valmistujan perheen tulotasoon ja meille iso raha on varmaankin heillä pikkuraha).
Perheen äiti ei arvosta luonnonkukkakimppuja ja itsetehtyä, joten sellaiset on poissuljettu. Ainakin kaikki sellaiset on aina ennen sijoitettu ulos, ostokukat pääsevät sisämaljakoihin.
Pohdin jotain korua, mutten tiedä pitääkö kulta vai hopeakoruista.

Lemmikit ja kalastus ovat yhdistäviä juttuja, mutteivat kai rippilahjoihin sopivaa niistä löydy.

Kuitenkin mies on ripillepääsijän kummi, niin läsnäolo on toivottavaa ja jotain lahjantynkää pitäisi keksiä.
Budjetti lahjaan, johon meillä on rahaa on 50 - 100€.

Re: Mikä on hyvä rippilahja?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   25.6.25 15:36:50

Kummi voi ostaa risti-kaulakorun. Oma kummityttö toivoi sellaista vaikkei uskovaisia olla kummankaan perheessä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   25.6.25 15:38:14

Sanoisin muuten, että ei korua, kun helposti menee vikaan toiveet, mutta kun kerran mies on kummi, niin rippiristi, ellei mahdolliset toiset kummit osta sitä. En itse saanut sellaista laisinkaan ja harmitti silloin, vaikken koruja käytäkään. En silloin, enkä nyt.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   25.6.25 15:46:24

Rahaa. Sille on oikeasti käyttöä. Varsinkin nykypäivänä kun ihmisillä on liikaa kaikkea, raha on paras.

Rippiristi voi olla hyvä JOS muut kummit ei sellaista osta ja lapsi itse sellaisen haluaa (kannattaa ihan kysyä) ja jos on varaa ostaa sellainen mistä lapsi tykkää.

Muuten en ostaisi koruja, niissä menee helposti vikaan.

Luonnonkukkakimppuja en minäkään haluaisi sisälle ötököiden ja allergioiden takia ja ostokukatkaan eivät yleensä teini-ikäistä paljoa ilahduta.
Itsetehtykin on yleensäkin vähän niin ja näin. Se toimii vain jos oikeasti osaa tehdä jotain mitä toinen todella tarvitsee.

Päivämäärä:   25.6.25 15:47:14

Ja rahassa 50€ on minusta oikein hyvä summa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.25 15:48:26

Kummi voi hommata rippiristin oikein hyvin. Siitä saa kivan muiston, jos vielä käy yhdessä valitsemassa, sitten tietysti pitää vaan katsoa, että myyjä näyttää vain budjettiin sopivia.

Päivämäärä:   25.6.25 15:50:53

Kysy vanhemmalta rippiläisen korumakua niin ei mene puihin. Joillekkin hopealla ja kullalla on paljonkin väliä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   25.6.25 15:51:10

— , kivaa, että joku muukin tiedostaa tuon, että koru on helposti virhelahja. Yksi kammottavimmista saamistani lahjoista oli rannekoru, original zäkä muistaa. ;)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.6.25 16:18:02

50e rahana

Päivämäärä:   25.6.25 18:44:08

Löysin kirpputorilta kauniin kultaisen kissariipuksen, käytin sen koruliikkeessä puhdistuksessa ja ostin kultaisen ohuen ketjun siihen (koru puhdistuksineen maksoi 32€ ja kultaseppä ihasteli riipusta).
Sitten olen ostanut paikallisen valmistajan kullanvärisen haukiuistimen (18€), sillä kuulemma aina saa hauen, valmistajan mukaan ja mies on tehnyt uistimelle metallisen säilytysrasian, johon kaiversi ripillepääsyn ajankohdan ja kala-aiheisia kuvia. Miehellä samanlainen uistin käytössä ja on hyvä ja kalastus on ollut rippilapsen ja mieheni yhteinen juttu.

Mun mielestä kissakoru on hieno ja voin pitää sen itsekkin. Ensin ajattelin että se on hyvä, koska olemme antaneet heille kissanpennun, joka on rakas ystävä ja jouduttiin lopettamaan iäkkäänä vaivojen vuoksi.
Mutta rupesi epäilyttämään, onko sittenkään hyvä lahja.

Ehkä kortti, steli väliin ja kaupasta ruusu, ovat sittenkin parempi lahja.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   25.6.25 18:54:45

Itse sanoisin, että raha ja kortti on paras lahja nuorelle.

Päivämäärä:   25.6.25 18:56:27

Tuo uistin on hyvä. Sen sijaan koru voi olla riski, jos ei tiedä onko kulta vai hopea käyttäjän väri. Plus 15v ja kissakoru, riippuu niin korusta onko se mieleen vai "VOI KIITOS MITEN IHANA" ja suoraan laatikon pohjalle. Toki noilla sitten vanhempana voi olla arvoa muistona. Osalle omista koruista on käynyt niin. Toki en niitä silti edelleenkään käytä, kun eivät istu tyyliin.

Kultaseppä oli hyvä asiakaspalvelija, joten en hänen mielipiteensä varaan laskisi liikaa.

Lähettäjä: Piip 
Päivämäärä:   25.6.25 19:01:07

Raha minustakin

Päivämäärä:   25.6.25 19:10:46

Joo uistin miehen tekemässä kotelossa ja rahaa. Unohdan kokonaan kukkasetkin, kun en tiiä tykätäänkö.

Joo tällä päätöksellä taidan päätyä tähän ratkaisuun.

Päivämäärä:   25.6.25 19:13:12

50e on hyvä jos kummilapsesta kyse. Itse laittaisin varmaan vähemmänkin.

Lähettäjä: Joku vaan 
Päivämäärä:   25.6.25 19:30:31

Lahjakorttti/ostokortti prismaan.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   25.6.25 19:51:49

Kummilapselle vähintään 100-200€

Päivämäärä:   25.6.25 19:57:35

H, oletko ihan tosissasi?
200€ on meidän perheessä meidän kuukauden ruokaraha.

Lähettäjä: Hinnalla ei väliä 
Päivämäärä:   25.6.25 20:09:01

Kultasepänliikkeestä löytyy se sopiva lahja koska hyvä lahja on miehesi kohdalla ainakin sellainen että siitä jää konkreettinen muisto oli se sitten minkä hintainen hyvänsä, laadukas kuitenkin.

Päivämäärä:   25.6.25 20:27:04

Tällaisia rippiristejä meillä on 3kpl https://urly.fi/3SuH.
Olen ostanut näitä kirpputoreilta/markkinoilta yksityisiltä myyjiltä ja maksanut varmaan enimmillään 20€/kpl. Ristille on kaunis kultajousen lahjarasia.
Tällaiseen olisi se kissariipukseen ostamani kultaketju.

Mies on vähän sitämieltä, ettei lapsen vanhemmat pidä kirppislahjoista, niin ehkä se seteli (50€) ja uistin on silti parempi. Onko tähän perusttua mielipidettä?

Lähettäjä: jms 
Päivämäärä:   26.6.25 08:19:16

Mun kummipoika halusi rippiristin. Sai itse valita mieleisensä ja on kuulemma pitänyt sitä kaulassaan jatkuvasti. Maksoi kaiverruksineen n. 100 e.

Päivämäärä:   26.6.25 08:26:05

Rippilahjaksi se uistin kaiverretussa rasiassa ja seteli/lahjakortti kortin väliin esim, 30 euroa kalastus/lemmikikauppaan

Päivämäärä:   26.6.25 10:24:56

Kuulostaa siltä että aloittaja kovasti haluaisi antaa korun eikä rahaa. Tuo linkkaamasi rippiristi on nätti, mutta onko se sitä lahjan saajan mielestä, sitä ei voi tietää. Riippuu ihan lapsesta, arvostaako hän vai ei.

Korun osalta sanon samaa mitä jo sanottu aikaisemmib: kysy vanhemmilta/lapselta itseltään, esim se on jo oleellista tykkääkö lapsi keltakullasta, itse en tykännyt ennen kuin vanhempana.

Uistin kuulostaa kivalta koska liittyy suoraan harrastukseen.

Itse antaisin varmaan uistimen ja rahaa.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   26.6.25 10:28:17

Kukkia, kortti ja 50e on hyvä lahja. Pienituloselta tuo 50e on ihan max summa minkä voi antaa.

Lähettäjä: Pronssi 
Päivämäärä:   26.6.25 10:44:01

Korun suhteen kyselisin lapsen vanhemmalta minkä tyylisestä tykkää ja haluaako edes ristiä.

Itse sain lahjaksi kultaisen ristin enkä tykkää yhtään kullasta. Lisäksi risti sellaisenaan on mielestäni ruma. Mieluummin olisin ottanut vaikka pronssisen Kalevala korusarjan ristin tai sitten ihan hopeisen medaljongin kaiverruksineen.

Mies ei saanut rippiristiä vaan hopeisen Suomi leijonan.

Eli sillä ristin mallilla ja materiaalilla voi todellakin olla väliä eikä kaikki välttämättä halua ristiä vaan muukin kaulakoru voi säilyä kivana muistona, mutta pitää tosiaan tietää lahjan saajan tyyli.

Lähettäjä: Martta 
Päivämäärä:   26.6.25 11:06:25

Uistin ja itse tehty rasia siihen mielestäni kiva idea. Meidän teini sai jonkin verran rahaa lahjaksi, mutta ne hupeni karkkiin, herkkuun ja hurvitteluun. Jälkeenpäin vähän vanhempana on kiva, että edes kummilta on joku konkreettinen muisto tuosta päivästä. Ei sen tarvitse kallis olla, ajatus on tärkein!

Päivämäärä:   26.6.25 11:19:32

Minä en ymmärrä koko rippijuhlia, siis sitä että mitä juhlimista niissä on. Sen takia onkin kummallista, että annetaan satoja euroja lahjaksi. 50 euroakin on mielestäni liikaa.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   26.6.25 11:49:40

Risti. Kaiverrettuna. Ei lahjahevosta suuhun katsominen. Ei kakaralla ole muistakaan muistoesineistä varaa kitistä, jos kummi ostikin vääränlaisen kummilusikan, vaikka olisinkin halunnut kastehelmet...

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   26.6.25 12:57:13

"Sanoisin muuten, että ei korua, kun helposti menee vikaan toiveet, mutta kun kerran mies on kummi, niin rippiristi, ellei mahdolliset toiset kummit osta sitä."

Näin. ja jos joku muu kummi ostaa niin sitten se 50e ja kortti ja rohkeasti juhliin vain, ihan sama mikä perheen tulotaso on, teillä on omanne.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.