Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muita jotka nukkuvat paljon?

Lähettäjä: Matin kamu 
Päivämäärä:   25.6.25 14:58:45

Joudun heräämään klo 5 töihin. Nukahtaminen menee helposti 22.30 tienoille, vaikka en olisi nukkunut päiväunia. Se määrä unta ei riitä millään. Saatan töiden jälkeen nukkua jonkun tunnin koska muuten en seuraavana päivänä enää millään jaksa. Harmittaa unentarve. Lisää unta on pakko saada jos on stressiä tai murheita.

Re: Muita jotka nukkuvat paljon?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.25 15:00:03

Ethän sä edes nuku paljoa. 6,5 tuntia yössä unta ei todellakaan riittäisi minullekaan.

Lähettäjä: Höpö 
Päivämäärä:   25.6.25 15:46:39

Mä. Jos voisin niin nukkuisin joka yö vähintään 9-10 tuntia. Mutta koska hevoset ja työt jne. niin mennään silllä n.7 tunnilla joka tekee arjesta tosi raskasta kun _aina_ väsyttää ja uupunut olo. En tiedä on tää normaalia. En kykene käsittämään miten jotkut tuntevat olonsa virkeiksi 5-6 tunnin unilla.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.6.25 15:49:00

Aloittaja ei nuku paljon, vaan vähän. Minä nukun suurimpana osana öitä noin 8 tuntia. Jos on erityisen aikainen lähtö töihin, niin jää 7 tuntiin. Se on ilmeisesti aika sopivasti, kun satunnaiset tätä lyhyemmät yöunet ei vaikuta oloon mitenkään.

Lähettäjä: hh 
Päivämäärä:   25.6.25 16:00:18

Mä joudun heräämään 4.30 töihin, joten menen nukkumaan kasilta. Dormixin avulla yleensä.

Seiskalta aloitan jo iltatoimet. :D Ei auta muu.

Lähettäjä: Kuu 
Päivämäärä:   25.6.25 16:25:04

Minun pitää nukkua 8-9 tuntia, että olen levännyt ja virkeä. 7 tunnin yöunilla voi jaksaa työviikon, mutta perjantai menee jo hysteeriseksi hihittelyksi, kun väsyttää niin. 6 tai 5 tunnin yöunilla olen jo yhden yön jälkeen ihan puolivaloilla.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   25.6.25 17:28:56

En minäkään tuolla unimäärällä jaksaisi. Viideltä herätys, niin pyrin 21.30 sänkyyn.
Päiväunia en ehdi enkä pysty nukkumaan.

Päivämäärä:   25.6.25 17:38:54

Oi kauhee. Mä nukun joka yö arkisin 8-9h ja viikonloppuisin voi mennä 10-12h aivan helposti...

Työkaveri nukkuu 4-5h ja en käsitä miten joku pysyy järjissään noin vähällä unella.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   25.6.25 18:34:51

Mulla välillä riisätytyy käsistä nukkumisen määrä ja pitäisi kieltää päiväunet tieltä. Tulee muuten helposti vuorokauteen 10-13h unet.

Päivämäärä:   25.6.25 18:38:43

Tuohan on vähän. Unentarve on yksilöllistä, mutta keskivertoaikuisella se on 7-8 tuntia vuorokaudessa. Yhdeksän tuntia tai enemmän alkaa olla jo paljon unta.

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   25.6.25 18:42:08

Aloittajako nukkuu paljon... Itseni on pakko saada 9-11 tuntia unta vuorokaudessa, säännöllisesti vähäisemmillä unilla alkaa velkaa kertyä ja parissa kuukaudessa ollaan tilanteessa, jossa nukahtelen hallitsemattomasti (aamulla ei voinut kuvitellakaan istuvansa vessanpöntölle tai nukahdin siihen, viiden minuutin bussimatkalle piti laittaa kahteen puhelimeen herätys, töissä saatoin nukahtaa kahvipöytään jne..). Yritäpä sitten näillä eväillä painaa täysipäiväisesti töitä. Lääkäreiden mielestä kyseessä on tietenkin vain masennus, jännä että se on jatkunut jo kohta kolme vuosikymmentä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.6.25 18:56:19

Missä maailmassa tuo on paljon? Et edes päikkärien kanssa nuku suositusten mukaan tarpeeksi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.6.25 19:18:06

En mä ainakaan saa työpäivinä tarpeeksi unta. Nukun vapailla ja lomilla vähintään 10h yöunet eikä tarvi päikkäreitä. Työpäivinä unet jää siihen 5-8h, ei riitä ja nukun melkein aina päiväunet.

Päivämäärä:   25.6.25 19:39:27

Mulla varmaan jos joka yö sais sen 9h unta, niin olis tarpeeks. Nyt kun jää pari yötä viikossa 7-8 tuntiin, niin jatkuvasti väsyttää.

Lähettäjä: Mjh 
Päivämäärä:   25.6.25 19:49:34

Nukun arkisin 9h ja viikonloppuna 10-11h. Tykkään nukkua ja jo yhden yön univaje tekee inhottavat oireet.

Lähettäjä: Matin kamu 
Päivämäärä:   25.6.25 20:03:33

Vapaapäivinä nukun pitkät yöunet ja ehkä vielä päiväunetkin. Joskus 1-2 krt viikossa iltavuoroon mennessä saa nukkua normaalisti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.