Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Raskausajan yliherkkyys?

Lähettäjä: varautuminen 
Päivämäärä:   25.6.25 14:54:32

Millaisia yliherkkyyksiä teillä oli raskauden aikana?

Re: Raskausajan yliherkkyys?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.25 15:52:49

En voinut syödä punaista palalihaa. Välitön oksennusrefleksi. Tuore ja märän ruohon ja lehtimetsän haju oli kuvottava.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   25.6.25 17:15:07

Lihan haju ällötti, erityisesti kana sai hissin kurkkuun heti.

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   25.6.25 17:21:31

Hajuyliherkkyys, varsinkin vastaleikattu nurmikko haisi kamalalle

Päivämäärä:   25.6.25 19:40:24

En voinut sietää kahvia, vaikka ennen raskautta join puoli pannullista päivässä.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   25.6.25 20:38:30

En voinut sietää teetä. En kyllä muutenkaan tykkää siitä, mutta raskausaikana tee sai oksentamaan. Mitään muuta en kyllä huomannut. Enkä muutenkaan voinut kummassakaan raskaudessa huonosti. Ehkä makean mässytys jäi aika vähiin, mutta en usko että oli mikään yliherkkyys vaan ennemmin alitajuntainen juttu, ettei halunnut syödä vauvan takia epäterveellisesti.

Päivämäärä:   25.6.25 20:51:13

Juon normaalisti tosi paljon kahvia. Joka kerta jo plussattuani se on alkanut haista ihan hirveältä. Töissä on pitänyt suunnitella reitit niin, etten mene kahvihuoneiden ohi ja kotona olen kieltänyt miestä keittämästä kahvia.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   25.6.25 21:04:59

Esikuivattu heinä haisi raskausaikana kammottavalle. Ja toki työpaikallani silloin oli esikuivattu käytössä, joten aamutallit olivat aika ankeita.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   25.6.25 21:25:18

Hyvätkin hajuvedet saivat etomaan. Lisäksi hammasharjan suuhun laitto sai oksentamaan. Kiva kun ne hampaat halusi tietty pestä edes jotenkuten. Ja just tuo lihan haju! Oikeastaan kaiken ruoan haju tehdessä, en kyennyt itse kokkaamaan siis ollenkaan. Mutta raaka liha olisi ollut pahin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.6.25 21:36:28

Kahvi.
En saa päivää alkamaan ennen aamukahvia, ja ilman aamukahvia tulee päänsärky.
Eikä mun päätä särje ikinä muutoin kuin os en saa aamukahvia.

Eli kaikkien kolmen raskauden aikana kolme - neljä ensimmäistä kuukautta meni päänsäryssä.

Päivämäärä:   25.6.25 21:38:17

kotona olen kieltänyt miestä keittämästä kahvia.

Oikeesti.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.6.25 22:11:21

Öljy. Siis ruokaöljynä käytetty oliiviöljy. Ja siinäkin lähinnä haju. Meni ohi ekan kolmanneksen jälkeen. Toi taisi olla ainut, mitä oli, eikä sekään oksentamaan saanut tai mitään, oli vaan ällöä.

Päivämäärä:   25.6.25 22:37:54

"kotona olen kieltänyt miestä keittämästä kahvia.

Oikeesti."

No aika pientä jos toinen oksentaa kahvin hajusta sanoa miehelle, että 9kk et nyt keitä kahvia kotona. Melko paljon rankempaa kuitenkin naiselle, niin kumppanistaan välittävä mies suostuu ihan ongelmitta, kun kuitenkin tuon toiveen taustalla on se yhteinen lapsi.

Päivämäärä:   25.6.25 22:41:40

No kyllä välillä on etonut ihan kaikki. Jossain vaiheessa pystyin syömään ainoastaan vesimelonia, omenaa ja juomaan mehua. Ei todellakaan ole ollut mitään mielitekoja. Hampaiden pesusta lensi laatta. Vesikin ällötti, leipä ällötti. Nyt vk 17 ja tunti sitten oksensin.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   25.6.25 22:57:29

Kaikki miesten hajusteet saa yökkäämään saman tien

Päivämäärä:   26.6.25 07:48:43

Lähettäjä.

Päivämäärä25.6.25 21:38:17

kotona olen kieltänyt miestä keittämästä kahvia.

Oikeesti.

Kyllä, oikeesti. Mitä tässä olisi sun mielestä pitänyt tehdä? Mies istuu nautiskelemassa kahvikupillista ja toinen oksentaa samalla. Mies ei kokenut asiaa ongelmaksi. Minulla oli monen kuukauden 24/7 pqhoinvointi ja koko raskauden kahviällötys, raskausajan ruokarajoitteet ja muita raskauden "ihanuuksia". Mies kantoi kortensa kekoon juomalla kahvit muualla. Ei kokenut mies osaansa mitenkään liian raskaaksi. Molemmat tiedettiin, että on vain väliaikaista ja sen kestää, että saa vauvan syliin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   26.6.25 09:55:19

Alusvaatteet piti pestä hajusteettomilla pesuaineilla. Alushousujen kuminauhakohdat alkoi kutittaa niin paljon että teki mieli repiä housut jalasta .
Ennen tai raskauksien jälkeen olen voinut pestä kaikki vaatteet normi pesuaineilla.

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   26.6.25 10:47:12

Kaikki mausteinen, rasvainen ja suolainen. Mikä oli siis oikein hyvä, sillä kesän grilliherkuttelu ja -kilot jäivät kerryttämättä :D

Pahimpina valkosipuli, hyi saasta.

Mutta oikeastaan kaikki hajut, koska olivat sata kertaa voimakkaampia. Esim. meidän uudet yläkerran portaat, jotka käyntiin asentamassa just ennen raskautta, hyi saakeli :D Mies suihkusta tullessaan (ei siis lotraa hajusteilla, mutta se suihkusaippuan tuoksu yök :D)

Lähettäjä: Kaikkea 
Päivämäärä:   26.6.25 10:55:52

Oli vaikka mitä yliherkkyyksiä. Pahoinvoinnin ja hajujen lisäksi kärsin refluksista eli en pystynyt syömään edes omenoita, sitrushedelmiä, paprikaa yms. Puhumattakaan mistään rasvaisesta ruoasta.

Jatkuvan ummetuksen johon mitään ruoka-aineet eivät auttaneet jouduin syömään pegorionia.

Ja kaikista ikävin vaiva oli sitten toistuvat hiivatulehdukset sekä bakteerivaginoosi. Kaikki kikat tuli kokeiltua (ruokavalio, vain vaaleita puuvilla vaatteita, hajusteettomat pesuaineet, pH tasapainottajat, maitohappobakteerit), mutta lopulta sain sitten estolääkityksen, kun lääkärit lopulta totesi, että pakko kyse olla vain hormonien aiheuttamasta yliherkkyydestä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.