Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Milleniaali snäpissä, en ymmärrä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.25 14:16:38

Annoin taas sille mahdollisuuden. En ymmärrä, miks ihmiset lähettää itsestään kuvia joka päivä. Ilman että on mitään asiaa, ei mitään tekstiä. Kuva vaan omasta lärvistä tai kahvikupista. Esim yks mies joka on joskus osottanut kiinnostustaan ja myös minä ollu kiinnostunu, lähettelee niitä kuvia mutta ei puhu mitään. Aiemmin on kyllä osannut kysyä esim mitä kuuluu kun vielä Whatsapissa puhuttiin.

Tai se että ihan tuntemattomat ihmiset laittaa kaveripyynnön ja alkaa kysellä niitä kuulumisia. Miksi ? Taidan poistaa koko sovelluksen kun en vaan ymmärrä

Re: Milleniaali snäpissä, en ymmärrä

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.6.25 14:20:35

Mikä vain some niin en minäkään ymmärrä niitä päivästä toiseen postattavia naamakuvia. Parhaassa tapauksessa oikein kollaasi kuvia, joissa pää on vähän eri asennoissa.

Päivämäärä:   25.6.25 14:21:31

Snäpissä monesti kasvataan ”streakkia” eli peräkkäisiä päiviä, jolloin ootte vaihtaneet snäpit. Streak-snäppi on joku turhanpäiväinen kuva, joka lähetetään kaikille kavereille, joiden kanssa streak on tai sellainen halutaan.

Mitään iloa siitä ei varsinaisesti ole.

Päivämäärä:   25.6.25 14:23:30

Ei vit mitää järkee

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   26.6.25 10:04:18

Oliko tuolla paljon porukkaa jotka lähettelee asiattomia kuvia? Itsellä ei tosta kokemusta ja ikääkin +30v.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.6.25 10:07:42

Ok boomer

Päivämäärä:   26.6.25 10:51:38

Joskus kun hyväksyi outoja tyyppejä saatto tulla niitä vehje kuvia

Päivämäärä:   26.6.25 10:54:56

En mäkään ymmärrä enkä siksi käytä snäppiä. En ole myöskään Tiktokissa. En myöskään kummastele, jokainen saa käyttää jos haluaa. Jos ei, niin poistu.
T. 34 vee boomer

Päivämäärä:   26.6.25 11:40:40

Kaikista meistä tulee aikanaan boomereita

Päivämäärä:   26.6.25 11:48:30

Mä ny kokeilin tuota uteliasuuttani :D ja ei löytynyt ymmärrystä

Päivämäärä:   26.6.25 11:59:35

Ei, meistä kaikista ei tule boomereita, koska sillä viitataan vuosina 1946-1964 syntyneisiin.

Päivämäärä:   26.6.25 12:46:10

Oon luullu olevani boomer kun oon syntynyt 1972. Mikä mä sit oon? X?

Päivämäärä:   26.6.25 12:47:07

Jaa, no en sit edes ole boomer kun 91 syntynyt : D

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   26.6.25 14:14:56

Snapchat ja Tiktok on teinien juttuja. :D Unohtaisin tollaset muutenkin huonot sovellukset.

Päivämäärä:   26.6.25 15:30:36

” Snapchat ja Tiktok on teinien juttuja. :D Unohtaisin tollaset muutenkin huonot sovellukset.”

Aikoinaan facebook oli teinien juttuja, mutta kummasti sinne löysi keski-ikäiset ja sitten nuoriso pakeni muualle. :D

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   26.6.25 15:56:49

En minäkään ole koskaan sitä ymmärtänyt. Mutta siinä on tosiaan joku tuollainen juttu, että pitää joka päivä laittaa joku kuva koska se vaikuttaa johonkin. Monilla se sitten on ihan turha kuva, kuten kuva katosta tai seinästä, että saadaan vain joku kuva postattua/lähetettyä.

Päivämäärä:   26.6.25 16:30:33

Joo, 1972 on X (1965-1980).

Se on muuten millenNiaali kahdella n:llä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.6.25 16:53:52

"Se on muuten millenNiaali kahdella n:llä."

Väärin.

Päivämäärä:   26.6.25 19:32:23

Googlaamalla selviää että on yhdellä ännällä kyllää

Lähettäjä: Poseidoni 
Päivämäärä:   26.6.25 20:09:42

Olen snäpissä ja välillä itsekin mietin, että ei tässä ole kyllä järkeä, vaikka snapstreakeja pidän edelleen yllä.
Joidenkin kanssa tulee välillä ihan chattiakin vaihdettua.

Vm. - 88

Päivämäärä:   26.6.25 23:44:54

Kyllä se on kahdella n:llä. Tule sanoista mille (tuhat) ja annus (vuosi). Googlatkaa nyt edes oikein.

Lähettäjä: Liu 
Päivämäärä:   27.6.25 02:07:51

Kävin ratsastuskoulussa, jossa omistajan hieman päälle parikymppinen tytär, sanotaan nimeksi vaikka Riina, osallistui tallin hoitoon ja veti esim. maastotunnit. Tallilla oli 5 vanhan ajan tallityttöä, olivat yläasteikäisiä. He suhtautuivat Riinaan kuin isosiskoon ja Riina tuntui pitävän heitä pikkusiskoinaan. Heillä oli myös snäpissä tuollainen ”joka päivä pitää lähettää kuva ettei katkea” -juttu.

Riina tuli raskaaksi ja pari päivää synnytyksen jälkeen minulla oli rats.tunti. Kaksi tallityttöä oli paikalla ja kysyin heiltä, tietävätkö he, onko Riina jo saanut vauvan. Kertoivat että on ja kuinka Riina on heille laittanut snäpissä joka päivä kuvan sairaalasta.

Silloin ihmettelin, että miten tuore äiti jaksaa/ehtii/muistaa lähetellä tallitytöille snäppikuvia, ettei snäppiputki katkea.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.6.25 02:39:53

Ennevvanhaan oli niitä ketjukirjeitä "lähetä tämä teksti viidelle ystävällesi, jos ketju katkeaa, tapahtuu kauheita".

Päivämäärä:   27.6.25 07:14:05

Ihan sama miten se kirjoitetaan kun kaikki ymmärtää kuitenkin mistä puhe, ei ollu oleellinen asia tähän keskusteluun. Kirjoittaa/sanoo melkein kaikki väärin myös kantarellin

Lähettäjä: Omena 
Päivämäärä:   30.6.25 13:58:44

Olen syntynyt 1977 ja mulla on snäppi ja tiktokki. Ja tietty insta ja face ja mitä kaikkee näitä nyt on.

Lähettäjä: juuli 
Päivämäärä:   30.6.25 14:47:15

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 26.6.25 23:44:54

Kyllä se on kahdella n:llä. Tule sanoista mille (tuhat) ja annus (vuosi). Googlatkaa nyt edes oikein.
-
Taitaa olla suomessa kuitenkin ihan sitä muotoa että 'milleniaali'. Voi olla että juontaa juurensa jostain muista sanoista mutta tuo milleniaali muoto on suomessa vallalla.

Päivämäärä:   30.6.25 14:50:58

” Silloin ihmettelin, että miten tuore äiti jaksaa/ehtii/muistaa lähetellä tallitytöille snäppikuvia, ettei snäppiputki katkea.”

Jaksaa ja ehtii? Eiköhän jokainen tuore äiti jossain välissä saa sen verran omaa some-aikaa. Varsinkin kun vastasyntynyt lähinnä nukkuu.
Muistaa? Jos sitä on vuosia tehnyt, se on jo rutiini. Kuten vaikka hammaspesu. Kyllä sä muistat ne hampaat pestä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.6.25 16:09:21

Olen 40 ja snäppäilen päivittäin yhden vuotta vanhemman ja yhden kuusi vuotta nuoremman kaverin kanssa. Ihmiset tekevät päivittäin asioita joissa ei välttämättä ole jonkun toisen mielestä mitään järkeä, mutta mitä sitten?

Päivämäärä:   30.6.25 18:24:23

"Mutta siinä on tosiaan joku tuollainen juttu, että pitää joka päivä laittaa joku kuva koska se vaikuttaa johonkin. "

Ei ole. Milään pakko siellä ei ole tehdä yhtään mitään. Jotkut harrastaa striikkejä, eli laittavat sen random kuvan päivittäin striikkikavereille ja katkeamattomien päivien numero näky siinä viestiketjussa. Mitään muuta merkitystä sillä ei ole, eikä ole mitenkään pakollinen.

Päivämäärä:   30.6.25 18:30:45

Snäpin hyvä puoli on se että kaikki lasten pommittamat kuvat ja randomhöpötykset ei jää talteen vaan häipyvät. ei tarvitse erikseen poistella eivåtkä täytä muistia. (Tämähän on sitten myös se huono puoli, jota hyypiöt hyödyntävät myös).

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.