Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Zoely e-pillerit

Lähettäjä: kki 
Päivämäärä:   25.6.25 14:16:17

onko kellään käytössä, kokemuksia?

itsellä ollut nyt kolmisen vuotta ja tuntuu että tulee sivuoireita sivuoireitten perään ja alan nyt miettimään liittyykö nämä pillereihin.

lista tämänhetkisistä sivuireista:
-voimakkaat mielialavaihtelut, itken PALJON ja pienetkin asiat vie minut jonkin rajan yli
-väsymys ja alakuloisuus
-ennen menkkoja vaikea pidätellä virtsaa ja tuntuu että kusen alleni kokoajan
-olemattomat halut vaikka aiemmin ollut ns. vilkkaampi henkilö

mitäköhän tässä kannattaisi tehdä, kierukkaa? kapselia? minipillerit jne.?

Re: Zoely e-pillerit

Lähettäjä: hiiri 
Päivämäärä:   25.6.25 14:49:49

Jään seuraamaan... Gynekologi määräsi minulle Zoelyn jatkoon, mutta en ole vielä aloittanut, kun syön ensin vanhat pillerit loppuun.
Vanha pilleri on vahva Vroni Gynial, jota en enää saa riskien takia. Zoelyssä on kuulemma vähäisemmät riskit.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.25 14:58:38

Söin viime vuonna noita toukokuusta joulukuun loppuun. Hankin nuo siksi, että ferritiinit oli nollissa ja halusin muutenkin, että pystyisin säätelemään menkkojen ajankohtaa. Lisäksi kuukautiset oli runsaat ja kivuliaat. Kärsin myös PMS-oireista - mieliala oli vaihteleva ja jopa masentunut.

Aluksi tiputteli pientä vuotoa muistaakseni pari viikkoa. Sitten se loppui. Mieliala oli tasainen eikä kuukautisia tarvinnut enää kestää. Limakalvot kuivui hieman. Mitään muuta haittavaikutuksia ei ollut kuin se, että paino nousi viitisen kiloa, ruokaa teki kovin mieli. Lisäksi olo oli sellainen turvonnut kuin olisi juuri syönyt huonosti, vaikken ollut.

Jätin pillerit pois kun aloimme yrittää raskautta.

Päivämäärä:   25.6.25 15:23:30

Jos olet kolme vuotta syönyt ja oireet ovat alkaneet vasta nyt, niin ei johdu pillereistä. Haitat tulevat heti.

Lähettäjä: kki 
Päivämäärä:   25.6.25 15:46:05

sivuoireet tulleet ripatellen ja sanoisin että suurin osa ollut vähintään noin 1.5 vuotta mutta nyt vasta aloin miettimään johtuisiko sivuoireet pillereistä

Lähettäjä: Miiu 
Päivämäärä:   25.6.25 15:46:13

Mulla oli zoelyt aikanaan käytössä n. 6kk ajan (vuosi taisi olla 2014, oli silloin joku uusi valmiste?).
Ei sopinut yhtään.
Iho meni todella huonoon kuntoon ja olin todella itkuherkkä. On jäänyt mieleen vaan se, ettei voi lopettaa itkua vaikka haluaisi.

Lopetin valmisteen ja vaihdoin Gestinyliin, se sopi ja oli käytössä 7v?

Päivämäärä:   25.6.25 15:54:20

Mulle Zoelyt sopi, tasoitti mielialaakin kivasti. Olen joskus kokeillut Diane Novaa, ne sitten taas teki musta ihan itkuisen ja masentuneen. Eli ei ne kaikilla toimi samalla tavalla, pitää vaan kokeilla.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   25.6.25 16:54:57

Olen syönyt varmaan 10v Zoelyja, sitä ennen melkein yhtä kauan Diane Novaa/Cypretyliä. Minulla on PCOS.

Mitään sivuoireita ei ole, menkat lähes nollassa, mitkä ilman pillereitä tulivat yleensä 2vko välein 7-10pv kerrallaan. Vuosin kuin seula. DN:n kanssa vuodon määrä pysyi samana, menkat tuli kerran kuussa. DN piti myös karvankasvun Zoelya paremmin kurissa, mutta siedän mieluummin karvoja kuin holvaavia menkkoja. Diane Novia syödessä oli haluttomuutta silloisen miehen kanssa, tosin liekö ne oli ainoa syy näin jälkeenpäin ajateltuna. Nykypäivänä ei ole ehkäisyn tarvetta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.