Lähettäjä: Anonyymi
Päivämäärä: 25.6.25 09:55:13
Kuvittelin pitkään, että jos puoliso suuttuu/raivostuu siitä, että hänen kumppaninsa kertoo avoimesti epäilevänsä tätä pettämisestä, on selvä merkki siitä, että puolisolla ei ole puhtaat jauhot pussissa vaan pettämistä on myös tapahtunut.
Ajattelin jotenkin naivisti, että jos ei ole mitään salattavaa, ei reaktiokaan ole suuttuminen vaan asiallinen keskustelu.
Kuitenkin itse elin vuosia suhteessa, jossa minua epäiltiin syyttä suotta jatkuvasti pettämisestä. Aluksi jaksoin pitkään vakuutella, että puolisoni on ainut elämässäni, takerruin häneen entistä enemmän ja kaikin tavoin osoitin, että hän on ainut ihminen, jonka näen.
Mutta kun mikään ei auttanut, niin loppuaikoina oikeasti rupesin vain suuttumaan näistä epäilyistä. Olin turhautunut, väsynyt ja rikki. Kun puoliso taas toi pöytään uuden epäilyksen, niin reaktioni alkoivat olemaan vihaisia ja ärtyneitä. Tämä taas lisäsi vettä myllyyn ja puoliso oli "ihan ihmeissään" miksi suutun, jos kerran ei ole mitään salattavaa.
Mutta tiedättekö miltä tuntuu kun olet vuodesta toiseen uskollinen, rakastat toista koko sydämestäsi, mutta hän ei pätkääkään luota sinuun. Olet tehnyt kaikkesi osoittaaksesi joka päivä, että olet luotettava ja hyvä puoliso, mutta toinen ei vain luota.
Kyllä, reaktio on suuttuminen. Ja ero.
Eli ei se puolison suuttuminen pettämisepäilyyn aina tarkoita, että jotain salattavaa olisi.
|