Lähettäjä: Ämmä
Päivämäärä: 25.6.25 11:30:19
Kyllä on. Tai työkaveri oli sellainen joka halusi valtaa, muttei vastuuta. Ei halunnut tehdä "ikäviä" työtehtäviä, mutta selän takana valitti kuinka hänelle ei anneta töitä. Halusi kerätä rusinat pullasta. Syytti virheistä aina kaikkia muita, ja oli niin mielinkielin esihenkilöille että haukut sai aina joku muu tiimissä. Esihenkilöä ei kiinnostanut ongelmat ja minä olin se joka sai haukut asiakkailta kun työt ei edenneet. Pyysin lopulta selkeän listan mitä töitä minulle kuuluu enkä koskenut enää projekteihin jotka minulta oli siirretty työparille. Sai siis rusinoiden sijasta nieleskellä koko pullan. Lopulta työpari siirrettiin toisiin vastaaviin tehtäviin. En tiedä syytä, tekikö liikaa virheitä, ei pysynyt aikatauluissa vai eikö ollutkaan enää kivaa. Sain uuden työparin joka hoitaa hommansa, kantaa vastuuta ja on kaikin puolin reilu.
Itsekin etsin välissä muita töitä, mutta ei löytynyt mitään, tai minua ei töihin valittu. Työpaikan vaihto ei ihan niin vain käy. Neuvoisin siis pyytämään esihenkilöltä selkeän kirjallisen listan mikä projekti/työ kuuluu kokonaisuudessaan työkaverille ja mikä sinulle. Sitten anna rauhassa epäonnistua etkä oaikkaile yhtään. Vetoa omiin kiireisiin jos yritetään sysätä sinulle. Älä valita esihenkilölle mitään ettet itse joudu ongelmiin, mutta välitä kaikki viestit joissa valitetaan tekemättömistä töistä suoraan hänelle. "Kiitos yhteydenotostanne. Henkilö XYZ on teihin yhteydessä asian ZYX aikataulusta mahdollisimman pian." Pese kätesi kaikesta, älä valita mistään ja jätä työkaveri ja esihenkilö selviämään kaksistaan. Hymyile ja pahoittele kun et millään voi auttaa kun työt eivät olleet sinun pöydälläsi alunperin.
|