Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koiralle reissuun lihan korvike?

Lähettäjä: reissumies 
Päivämäärä:   25.6.25 08:32:32

Koira saanut päivittäin raakaa nappulan lisäksi. Lähdetään parin viikon reissuun jossa ei pakastinhommia eikä paikkaa säilyttää kylmässä isoja määriä koiran ruokaa. Energiaa tarvitaan, kyseessä teini-ikäinen pieni koira.

Katselin jotain pakastekuivattuja lihoja AIVAN JÄÄTÄVÄN HINTAISIA.
Mites ne pikkupussit, pure natural tai nutrima?

Re: Koiralle reissuun lihan korvike?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   25.6.25 08:38:13

Kuivaa itse lihaa.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   25.6.25 09:08:08

Tee kuten zäkä neuvoi, kuivaa itse.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.25 09:15:01

Säilykeruuat. Joko sellaiset makkaratyyppiset lemmikkikaupoista tai ihan perus kissan tai koiran ruuat ceasar tms.

Näillä meillä menty reissussa. Vähän kalliimmaksi noi tulee toki.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   25.6.25 09:15:10

Osta tai tee itse kuivalihaa, ei siis pakastekuivattua. Esim. Minnin Beeffi maksaa jotain parikymppiä per kilo ja se kilon paketti vastaa n. 4 kg tuoretta lihaa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   25.6.25 09:19:35

Meillä koira syö samoin kuin aloitattajalla. Reissussa sitten menemme pelkästään nappulalla. Näin on meille ollut helpointa. Ainut miinus on että kakkaa tulee hieman enemmän.

Päivämäärä:   25.6.25 09:32:48

Koira pärjää kyllä nappulallakin reissun ajan.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   25.6.25 09:40:44

Meillä myös raakaruualla (+nappula) ja reissuun olen ostanut niitä purkki- tai pussiruokia. Menee nekin, toki paskan määrä lisääntyy lähes yhtä kauhiaksi kuin jos nappulalla ruokkisi. Muutaman jäisen lihapaketin otan ensimmäisille päiville mukaan.

Päivämäärä:   25.6.25 09:46:40

Saatteko itselle kaikki matkan ruoat mukaan kotoa vai ostatteko matkalla?
Yleensä joku kauppa osuu matkan varrelle, sieltä pari jäistä annosta aina mukaan.
Pienelle koiralle ei kuivaliha kalliiksi edes tule.

Lähettäjä: ruksi 
Päivämäärä:   25.6.25 09:48:52

Soijarouhe. Tosin se täytyy turvottaa vedessä.

Lähettäjä: kiikku 
Päivämäärä:   25.6.25 09:50:28

Makaronilaatikko.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.6.25 10:09:08

Koirille on myynnissä kuivalihaa joka vastaa 4 kertaa raakaa lihaa. Joten pienelle koiralle ei paljon tarvitse mukaan ottaa ja on kevyttä. Kuumaan veteen kun sekoittaa niin rasva irtoaa ja maistuu koiralle. Rakenne semmoista kuin ois jauhelihaa kuivattuna.

Lähettäjä: m m 
Päivämäärä:   25.6.25 12:42:44

mustamakkaraa.

Lähettäjä: Haukionkala 
Päivämäärä:   25.6.25 13:28:03

Kuivalihaa ei tarvitse syöttää erityisen paljoa, ellette nyt juoksuta sitä koiraa vuorokauden ympäri. Pienelle koiralle varsinkaan tarvitse paljoa. Meillä isot metsästyskoirat syö jahtireissuilla runsaasti nappulaa ja siihen päälle rasvaista kuivalihaa. Ja niillä energiankulutus on kova.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   25.6.25 13:29:03

Kissan purkkiruoka, isompi lihaprosentti.

Muutama päivä menee raa'an lihankin kanssa, koira voi syödä lihaa, vaikka se olisi ollut lämpimässä. Nyt ei kuitenkaan ole helteitä.

Nappulaa ottaisin mukaan reissuun, helpointa evästä jos se koiralle maistuu. Siitäkin sellainen extra energia-versio, jossa eniten lihaa.

Lähettäjä: 0000 
Päivämäärä:   25.6.25 14:11:52

En syöttäisi koirallekaan puolta vuorokautta kauemmin lämpimässä säilytettyä raakaa lihaa. Tuttu ihmetteli, kun koiralla oli koko ajan vatsa löysällä. Tilanne parani, kun kävin kylässä ja sanoin, ettei avattua koiransäilykettä voi säilyttää huoneenlämmössä, vaikka tarkoituksena on, että koira syö loput seuraavana päivänä. Sairaanhoitaja oli tämä koiranruoan säilyttäjä.

Kaupassa myydään kuivalihaa. Sitä olen itse vaellukselle koiralle mukaan ottanut kuivamuonan lisukkeeksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.