Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muita, jotka nukkuvat

Lähettäjä: vähän 
Päivämäärä:   25.6.25 07:55:22

Nukun nykyään vain klo 24-06, ja jotenkin se harmittaa, kun aiemmin olen nukkunut 8 tunnin yöunia. Ikää 50+.

Tämä aikaisin herääminen menee kohdallani hukkaan, kun en ole koskaan ollut aamuihminen, enkä saa aamulla mitään aikaiseksi.

Pitääkö vain hyväksyä, ett tämmöiseksi nukkumiseni on mennyt, vai olisiko jotakin kikkakolmosta normaalimpiin yöuniin. Syön jo melatoniinia ja valeriaanaa.

Re: Muita, jotka nukkuvat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.25 07:59:31

Estrogeeni.

Lähettäjä: ap 
Päivämäärä:   25.6.25 08:16:30

Eikös se estrogeeni ole reseptilääke, joka lihottaa, panetuttaa ja muutenkin sotkee elimistöä. Ja on epäeettisesti valmistettua.

Jos jostakin ruoasta saa luontaista estrogeenia, sitä voisi kokeilla.

Lähettäjä: % 
Päivämäärä:   25.6.25 12:01:04

Omalla kohdallani ei kyllä ole lihottanut, päinvastoin, eikä kyllä muutenkaan ole sekoittanut kroppaa vaan enemmänkin säännöllistänyt. Eli palauttanut tilaan ennen esivaihdevuosia.
Ja onko se nyt sen enempää epäeettisesti valmistettua kuin mikä tahansa muu lääke, vaikea sanoa.

Päivämäärä:   25.6.25 12:07:58

Mitä valmistetta % käyttää?

Minä nukun 22-03, |£À aamuyöstä kun ei viitsi kotona kolistella vaikka tekis mieli siivoilla, pestä pyykkiä yms
Olen alkanut käydä aamulenkillä koirien kansaa aamuyöllä, sit viideltä aamuruoat hevosille. Ovat nyt laitumella niin ei ole karsinoiden siivousta tai heinien jakoa.
Sit tulen aamupalalle ja pian alkaa taas väsyttää, pitää nukkua hetki. Sen jälkeen taas koko päivän väsynyt, en jaksa siivota tms, odotan vaan iltaa että pääsen nukkumaan.
Ainoa pirteä hetki vuorokaudessa klo 03-06. Joskus yritän vaan nukahtaa mutta koskaan se ei ole onnistunut.

Lähettäjä: % 
Päivämäärä:   25.6.25 12:25:15

Estrogel 0,6mg, ihan miniannoksella eli 1 painallus pumppupullosta. Jos tarpeen voi annostuksen kolminkertaistaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.6.25 12:25:20

Kesäkuussa kun on valoisaa herään aina klo 4-6 välillä. Menen kyllä sitten ajoissa nukkumaan, tai pyrin menemään. Töihin jos menen aamuvuoroon ja herään vaikka klo 3:30 niin monesti tulee unta vaan 4-5h. Samoin yövuoron jälkeen 6h on jo ruhtinaallinen saavutus. Talvella nukun paremmin.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   25.6.25 12:28:41

Kai on kunnolliset pimennysverhot?

Lähettäjä: Maya 
Päivämäärä:   25.6.25 12:33:27

Nukun aina 5h yössä ja näin ihan lapsuudesta asti. Pärjään tilapäisesti vaikka parin tunnin yöunilla.

Päivämäärä:   25.6.25 12:33:44

Meillä on toki vauva, mutta mulla on 2 vuotta ollu uniongelmia. Alkoivat läheisen yllättävän kuoleman jälkeen. Viime yön "nukuin" hotellihuoneessa, olin aivan piipussa. 5 h sain nukuttua. Oon jotenkin hyväksynyt että tämä on tätä nyt. Ehkä se joskus paranee tai sitten ei. Ikää 35-vuotta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.6.25 13:05:33

6h on ihan ok ja keskiverto aikuiselle ihmiselle.

Itse en ole koskaan siihen päässyt, yleensä 3-5h tulee nukuttua. Kuinka stressitöntä pitää elämän olla, jos aivot tyytyväisenä sammuttavat itsensä yli kuudeksi tunniksi? :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.6.25 13:08:08

En tajunnut että se on vähän mut kaipa se tosiaan on.

Lapset herää aamulla klo 6 aikaan ja itse malttaa mennä nukkumaan vasta klo 24 aikaan kun illalla on ainoa oma aika tässä elämänvaiheessa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   25.6.25 13:08:11

N. 5-6 h nukun minäkin, mutten hajalle mene,jos yöunet jää pois

Päivämäärä:   25.6.25 13:24:30

Minä en pärjää jatkuvasti 6 tunnin unilla. Nukun normaalisti 7-8 h. Alle 5 tunnin unet saa minut puoli zombiksi. Vain erittäin kova stressi saa minut nukkumaan huonosti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.