Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vinkit lemmikin lopetushetkeen

Lähettäjä: Surku 
Päivämäärä:   25.6.25 00:38:12

Ensimmäisen koirani eutanasia alkaa olla käsillä. Ei ole kokemusta tällaisesta ennestään. Aion pyytää eläinlääkärin kotiin suorittamaan toimenpiteen ja toimitan koiran sitten itse tuhkaamolle.

Onko jotain mitä suosittelisitte ottamaan huomioon tällaisen tapahtuman yhteydessä? Jotain, mitä olisitte itse halunneet tietää etukäteen tai jotain, mitä tekisitte nyt eri tavalla, kun tiedätte paremmin?

Kiitos.

Re: Vinkit lemmikin lopetushetkeen

Lähettäjä: Hoitaja 
Päivämäärä:   25.6.25 00:41:16

Kannattaa varautua ainakin pyyhkeillä/muulla imukykyisellä materiaalilla ja autoon esim.jätesäkki tms, kuoleman jälkeen rakko ja suoli tyhjenevät joista aiheutuu sotkua ja hajuja.

Päivämäärä:   25.6.25 00:46:55

Kiitos. Ajattelin koiran lopetettavan omaan petiinsä, mutta siihen voisi varmaan laittaa sitten vielä jotain imukykyistä johonkin väliin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.6.25 09:58:58

Itse vien eläinlääkärille lopetettavaksi ja tuhkaamo hakee sieltä niin jää kaunis muisto eikä kuolleen koiran rehaamista. En haluaisi kuskata juuri kuollutta rakasta koiraani autossa.

Päivämäärä:   25.6.25 10:02:18

Kotilopetuksessakin on vaihtoehtona, että eläinlääkäri vie ruumiin mennessään. Mutta jotenkin itsellä on sellainen olo, että haluan saattaa rakkaan loppuun asti.

Edelliseen tuli vielä mieleeni, että vaippakin voisi olla vaihtoehto? Joka tapauksessa käydään varmasti hyvät kävelyt ennen toimenpidettä.

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   25.6.25 10:04:58

Ell toi mukanaan ”lakanoita” joissa imukykyä kun kissamme lopetettiin kotiin. Ell kertoi mitä tapahtuu, eli ensin eläin nukutetaan ja sitten annetaan sydämen pysäyttävä lääke.

Vielä kuoleman jälkeen voi tulla joitakin refleksin liikkeitä, ei kannata pelästyä.

Meillä oli ihan rauhallinen hetki, mitä paremmin itsensä sa pidettyä kasassa, sen parempi eläimelle. Yritä ajatella että ell tulee kotiin tekemään jotain hoitotoimenpiteitä.

Voimia suruusi.

Lähettäjä: Panda 
Päivämäärä:   25.6.25 10:11:35

Kotilopetuksessa kannattaa huomioida, että koira on kuolleena huomattavan painava verrattuna elävään koiraan. Paino ei tietenkään lisäänny, mutta täysin veltto eläin on vaikeampi kantaa. Minun koira lopetettiin kotona olohuoneen matolle. Oli melkoinen työ kantaa yksin autoon ja haudattavaksi. Kyseessä oli keskikokoinen noutaja.

Päivämäärä:   25.6.25 10:41:45

Kiitos Panda. Kyseessä onneksi alle 5 kg eläin tässä tapauksessa. <3

Kiitokset myös Ruulle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.