Lähettäjä: awawa
Päivämäärä: 24.6.25 20:24:28
Minulla ei ole kokemusta applen tuotteista, joten en osaa verrata. Aina kun kysyn joltain, mikä ero niissä on, niin vastaus on "Ne on ihan eri maailmoista", mutteivät sen kummemmin osaa selittää eivätkä kertoa eroja. Kun googlettaa, mitä eroa on macilla ja pc:llä tai iphonella ja androidilla, niin taas vastauksena on "ne on ihan erilaisia" ja vähän kirjoittajasta riippuen toinen on parempi kuin toinen.
Joidenkin mielestä iphonen käyttöjärjestelmä on androidiin verrattuna ihan lelu, toisten mielestä taas täysin päinvastoin. Ja kun jotkut hankkivat vuorotellen iphonen ja androidin, niin aina marisevat "Tästä puuttuu asioita joita siinä toisessa oli" ja "se toinen oli niin paljon parempi" tai "iphonessa on tosi paska akku samsungiin verrattuna" tai "samsung jumii koko ajan" ja toinen taas päinvastaista mieltä. Ja silti kun vaihtaa taas toiseen, niin sama litania.
Täällä olevassa ketjussakin osui silmiin kommentti, jossa jollain on omana puhelimena iphone ja työpuhelimena android, ja hänen mielestään se työpuhelin oli ihan kamala. Toisella vastaajalla taas toisinpäin, oma on android ja työpuhelin iphone, ja ei pidä iphonesta. Eli makuasioita.
Kertokaa te, joilla on kokemusta molemmista, että miten ne eroavat? Toki on varmasti eroa sillä, mikä malli on ja kuinka halpa köpö / kallis ja laadukas se on, joten ehkä ei voi verrata satasen punelinta ja tonnin puhelinta toisiinsa.
Tämä aihe tuli mieleeni siitä, kun somessa tuli vastaan mainos "osallistu arvontaan ja jossa voit voittaa joko iphone 16 tai samsung s25". Joten nyt saa kertoa, mitä konkreettisia eroja niillä on, kun minulla ei tosiaankaan ole mitään kokemusta, että osaisin itse verrata.
Sen muistan, kun joskus 15 v sitten harkitsin ostavani macin, kun pöytäkoneeni alkoi hajota ja seuraavaksi halusin hankkia läppärin, niin joiltain ihmisiltä sain ihan raivohuudot, että olen todella paska ihminen jos siihen rahani tuhlaan ja toiset taas selostivat, että ehdottomasti mac, et tule koskaan enää palaamaan pc:hen jos macin ostat. Ja joku monen macin omistaja taas manaa niiden huonoutta vuodesta toiseen. Muttei sen kummempia perusteluita kummaltakaan suunnalta.
Areena on teidän. Valistakaa tietämätöntä. Miksi juuri android tai iphone, tai miksi ei missään nimessä juuri sitä?
|