Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ikäero parisuhteessa

Lähettäjä: ihastus 
Päivämäärä:   24.6.25 20:10:44

Jonkin aikaa sitten tapaamani nuorempi mies kiinnostaa ihmeen paljon ja viihdytään molemmat hyvin toisemme seurassa. Arvot on hyvin samankaltaiset, hän on kovin kiinnostunut hevosharrastuksestani ja keskustellaan helposti useampi tunti milloin mistäkin. Ikäero kuitenkin epäilyttää.
Miten parisuhde sujuu teillä, joilla ikäeroa on hieman enemmän, kokemuksia? Kuinka paljon teillä on ikäeroa ja kummin päin?

Re: Ikäero parisuhteessa

Lähettäjä: Annukka 
Päivämäärä:   24.6.25 21:40:05

Minusta oli tosi kiinnostunut minua 11 vuotta nuorempi mies. Kuvittelin, että tietää ikäni, mutta sitten kun se selvisi (en mitenkään piilotellut sitä), niin kiinnostus loppuikin siihen.
Ottaa vielä kuitenkin silloin tällöin yhteyttä, kun useampi suhde samanikäisen kanssa on päättynyt alkuunsa.
Jälkeenpäin tajusin, että minä en menettänyt juuri mitään.

Lähettäjä: Sevenyears 
Päivämäärä:   24.6.25 22:22:21

Minulla ja puolisollani on 7v ikäeroa. Mies vanhempi, minä nuorempi. Täällä ollut aina silloin tällöin ikätopiceja ja ihan laidasta laitaan tuntuu olevan. Myös sellaisia 15-25v ikäerolla olevia pariskuntia.

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   24.6.25 22:26:29

Sisko on naimisissa 15 vuotta nuoremman miehen kanssa. Avioliitto on kestänyt yli 20 vuotta ja yhä näyttävät onnellisilta yhdessä.

Lähettäjä: Fiuu 
Päivämäärä:   24.6.25 22:35:45

Juuri tänään miesystävä päätti, että ei vain pysty enää jatkamaan kanssani. Ikäeroa 13v (mies nuorempi). Seurustelua ehti kestää vain pari kuukautta, mutta olemme tunteneet jo pidempään. Parisuhde itsessään sujui hyvin, en oikeastaan edes tiedä, mikä sai miehen tekemään eropäätöksen. Toki juhannuksena oli hieman eripuraa minun ja miehen isän välillä, liekö tuo vaikuttanut asiaan. Tai se, että ihan aiheesta huomautin hänen veljeään, kun olimme porukalla (minä, mies ja hänen kaksi pikkuveljeään) kalastamassa. Tosin veljelleen huomauttamisesta mies sanoi sen olleen hyvä asia.

Huvittavinta tilanteessa on se, että olemme samassa opiskeluryhmässä ja elokuussa pitäisi kohdata taas koulussa (amk). Tässä on tullut jo huomattua, että ainakin sosiaalisessa mediassa mies on estänyt minut, joten liekö välttelee koulussa minua kuin ruttoa. Itse olen tehnyt päätöksen, etten yritä ottaa yhteyttä, vaikka haluaisinkin tietää syyn tälle erolle. Annan hänelle tilaa ja aikaa käsitellä omat ajatuksensa ja ottaa sitten itse yhteyttä, jos haluaa asiasta puhua. Mahdollisesti saatan koulussa kysäistä häneltä, josko voisimme keskustella, mutta sen suhteen täytyy hieman aistia ilmapiiriä.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   24.6.25 23:11:00

Mun mies on 8v nuorempi. Kohta 15v yhdessä, lapsi ja muut systeemit löytyy. En usko et voi paremmin asiat olla <3

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.6.25 23:17:39

Kaveri yhdessä vaiheessa seurusteli muutaman kerran 13-18-vuotta itseään nuorempien miesten kanssa. Ei niistä koskaan mitään loppujen lopuksi tullut. Kaatui aina ikäeroon ja kun nainen oli lapsensa jo tehnyt, vaikka miehet aina suhteen alkaessa olivat varmoja etteivät lapsia halua.

Lähettäjä: effie 
Päivämäärä:   25.6.25 08:53:47

Mun mies on 11v nuorempi, oltu yhdessä jo 12v ja jos nyt tämä kaatuisi johonkin niin ei syy ei olisi ainakaan ikäero :D

Toki jos vanhemmalla iällä nuoremman löytää niin nää lapsiasiat on yleensä iso juttu joka sitten varmaan tulee esteeksi jos nuorempi mies lapsen haluaa ja itse ei enää halua tai pysty saamaan.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   25.6.25 09:07:02

Mun mies 10 vuotta minua nuorempi. Lapset tehty ja jaloissa pyörii 4 alaikäistä lasta, molemmilla kaksi omaa

Hyvin on sujunut ja ollaan molemmat perhekeskeisiä

Päivämäärä:   25.6.25 09:13:54

Kuuden vuoden ikäero ja mies nuorempi. Muutama vuosi yhteiseloa takana ja asutaan yhdessä yhteisessä asunnossa. Ikäeroa ei tule mitenkään mietittyä arjessa ja yhteiselämä on paljon sujuvampaa kuin eksän kanssa, vaikka edellisessä suhteessa ei ollut ikäeroa. Sanoisin siis, että ikää enemmän määrittelevät persoonat ja toisaalta myös elämäntilanteet. Meillä samankaltaiset elämäntilanteet ja yhteiset tulevaisuudensuunnitelmat.

Päivämäärä:   25.6.25 09:45:45

Hyvä, että Fiiun uusi tuttavuus huomasi heti alussa päästää menemään kränäävän riitaa haastavan päällepäsmäriämmän. Eikö nuo estot riitä osoittamaan, ettei halua jatkaa seurustelua, mitä ihmeen muuta syytä siihen tarvittaisiin, kun ei halua niin ei halua.

Päivämäärä:   25.6.25 09:49:24

Fiiu, älä lähde kyselemään, ole syksyllä niinkuin häntä ei olisikaan.
Uutta matoa koukkuun.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.