Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Päiväkotihoitajalle lahja

Lähettäjä: Mikä 
Päivämäärä:   24.6.25 11:47:05

Meidän ihana päiväkotihoitajamme ilmoitti siirtyvänsä toisiin tehtäviin. Haluaisin jotenkin kiittää häntä, mutta pää lyö tyhjää. Ideoita? Ikää hoitajalla noin 40v.

Re: Päiväkotihoitajalle lahja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.6.25 12:12:09

Itse olen antanut skumppaa ja herkkuja. Molemmat on semmoisia, että jos ei itse tykkää, niin ne voi hyvin laittaa kiertoon. Joku eriparinen kahvikuppi tai muu roina on semmoinen, että jos ei itse käytä, ei sitä välttämättä kehtaa antaa seuraavalle riesaksi.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   24.6.25 12:20:38

Rahan antaminen on kai virallisesti lahjus mutta aivan sama. Me kerättiin koko porukalla kolehti ja ostettiin s-ryhmän lahjakortit, n. 150e/hoitaja.

Jos antaisin yksin lahjan niin joku herkkukori/amppelimansikka/ihanat villasukat olisi ainakin itselle mieluisat.

Lähettäjä: matti 
Päivämäärä:   24.6.25 13:49:00

Älkää antako niitä lahjakortteja. Hoitaja syyllistyy rikokseen, jos ottaa sen vastaan. Hyvä lahjahan se muuten pienipalkkaiselle hoitajalle olisi.

Teet lapsen kanssa kortin. Laitat siihen miten paljon olette pitäneet hoitajasta yms. Jos jotain pitää ostaa, niin suklaalevy tai aurinkovoide

Lähettäjä: Mikä 
Päivämäärä:   24.6.25 13:50:24

Yksin antaisin. Tuo alkoholi kiva idea mutta en tiedä juoko hän, allergiatkaan ei ole tiedossa. Villasukat olisi kivat! Mutta mikähän koko olisi turvallinen?

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   24.6.25 14:13:23

Amppeli- sun muut ulkorehut on sellaisia, että jos tietää saajan asuvan okt:ssa, rivarissa tai parvekkeellisessa kerrostaloasunnossa niin käy, mutta esim. tälleen kaupungin keskustan vanhoissa kivitaloissa ei suurimmassa osassa isompiakaan asuntoja ole parveketta niin mihin sellaisen laittaisi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.6.25 15:19:58

Mutta amppelikin on semmoinen, minkä kehtaa laittaa eteenpäin. Harva ihminen ei tunne ketään, kenellä on piha tai parveke.

Kun ihmistä ei tunne, niin on mahdoton ostaa mitään, mikä on 100% nappivalinta. Kaikissa syötävissä on semmoisia, ettei joku tykkää tai joku on allerginen jne. Sukissa ei tiedä kokoa. Mutta kunhan ostaa semmoista, minkä saaja kehtaa laittaa hyvillä mielin eteenpäin, jos ei itselle tule käyttöön. Koriste-esineet ja muu krääsä on semmoista, ettei sille löydy lähipiiristäkään innokasta ottajaa.

Sain esimerkiksi itse suklaakonvehteja lahjaksi. Semmoisia parempia. En itse tykkää konvehdeista. Meille tuli vieraita ja laitoin ne kahvipöytään. Hävisivät nopeasti. Muille maistui. Meni siis käyttöön, vaikkei itselle maistunut.

Lähettäjä: pii 
Päivämäärä:   24.6.25 16:20:10

Kysy lapselta. Lapset tietää yleensä aika paljon hoitajista.

Me tiedetään sitä kautta esim: "Salla juo teetä. Hän ei voi syödä samaa leipää tai pastaa kuin me muut, kun tulee siitä kipeäksi. Salla ui avannossa. Sillä on Ilkka niminen mies ja niillä on Aino, joka käy koulua. Lempiväri on sininen. Erjalla on kaksi kissaa, Pitko ja Pulla. Erja syö samaa ruokaa kuin lapset, ja sitten se yrittää syödä karkkia ja suklaata salaa meiltä lapsilta, mutta me haistetaan se. Lempivärit on kaikki värit, paitsi musta ja harmaa".

Salla sai siis teesekoituksen, ja gluteenittomia keksejä sekä sinisen orvokin. Erja karkkipussin, suklaata ja oranssin orvokin. Lahjat "hyväksytin" lahjat ja hän valitsi kukat.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.