Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Parhaat vinkit aikarosvoille?

Lähettäjä: Lala 
Päivämäärä:   24.6.25 09:10:06

Mitkä ovat parhaat vinkkinne aikarosvoille, joita voi olla vaikea päästä karkuun esim. töissä.

Minulla on esimerkiksi ollut tylsistynyt kotirouva, joka tuli työpaikalleni juttelemaan. Saattoi hengailla siellä parikin tuntia ostamatta mitään. Hoidin työasioita, kävin tauoilla jne -seurasi joko perässä (ei sentään henkilökunnan tiloihin), vetosin kiireeseen jne, seurasi vain perässä höpöttämässä. Joskus pyysin kollegoita hälyttämään minua avuksi johonkin jne -miten tuollainen olisi ystävällisesti, mutta topakasti estettävissä?

Sitten minulla on yksi työkaveri, joka on kamala aikarosvo. Soittaa yleensä puhelimella. Saatan tehdä töitäni samalla kun puhuu ja oikein suuttuu jos en keskity täysin hänen yksinpuheluunsa, vaikka kuinka vetoaisin työkiireisiin. Joskus kun alan ehdottaa hänelle omien töideni ottamista jos ei ole kiire, niin pääsen hänestä eroon. Olen lähtenyt miljoona kertaa "palaveriin" tms ja näin päässyt hänestä hetkeksi eroon, en aina vastaa jne, mutta en pääse lopullisesti eroon, koska työajalla on pakko vastata. Sanon, että on viisi minuuttia aikaa,venyttää vaan.

Miten olette päässeet tällaisista eroon? Ikävästi sanominen ei ole vaihtoehto, kostonhimoisia juonittelijoita.

Re: Parhaat vinkit aikarosvoille?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.6.25 09:56:24

Työkaveri aikarosvona luulisi kiinnostavan työpaikalla. Hänhän tuhlaa kaksinkertaisena firman rahoja. Mainitsisin asiasta omalle esihenkilölle, joka voisi sitten keskustella aikarosvon esihenkilön kanssa siitä, miten aikarosvo käyttää työaikaansa. Eikä tartte alkaa puhua pahaa, mutta todeta jotenkin, että työntekoa vaikeuttaa kun Matti aina soittelee ja jää jaarittelemaan.

Asiakkaista ei oikein voi kuin luikerrella eroon tauolle tms. Jos on noin muuten häiriötön. Toisaalta kaipa sitä voi antaa porttikieltoakin, mutta tuskin parantaa mainetta. Että ehkä itse kokeilisin jonkinlaisia "minun täytyy mennä (syy), mutta katsele sinä tässä rauhassa mitä haluat."

Lähettäjä: Yhtäkkiä 
Päivämäärä:   24.6.25 10:05:57

Mulla tämä aikarosvo töissä on eräs hötöleidi. Moro vaan jos tunnistat itsesi :) Työpisteeni on avokonttorissa käytävän varrella ja hän memnessä, tullessa ja palatessa pysähtyy juttelemaan... Ei väliä vaikka olen luurit päässä teams-palaverissa tai muuten vain keskittynyt. Asiat joista hän selittää on hänen työasioitaan, joita minua ei kiinnosta eikä tarvi tietää niin syvällisesti. Siinä vaiheessa kun hän on oman hommansa tehnyt niin voin jatkaa omaani

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   24.6.25 11:50:52

Puhelimessa on helppoa, "nyt täytyy lopettaa, kun ..." Tuliko asiakas, työpuhelu vai palaako ruoka juuri pohjaan, tai keksi jotain muuta. Äitini oli aina ruuanlaittopuuhissa, kun soitin hänelle.
Työpaikalla luurit päässä voi vain osoittaa sormella luureja ja olla (olevinaan) puhelimessa.

Lähettäjä: Hp 
Päivämäärä:   24.6.25 12:27:59

Ole jämäkkä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.