Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hölmöjä asioita, joista liikutut?

Lähettäjä: pistepilkku 
Päivämäärä:   23.6.25 21:15:21

Tuskin olen ainoa, joka välillä liikuttuu hassuista tai hölmöistä asioista. Jakakaa omianne!

Eilen satuin avaamaan telkkarin, kun sieltä tuli Free Willy -elokuva. Jätin sen pyörimään taustalle samalla kun tein kotihommia. Lapsena rakastin Free Willy -elokuvia (1 & 2) ja katsoin niitä usein, mutta nyt vuosikausiin en ole niitä nähnyt tai aktiivisesti mitenkään muistanut. Olin ripustamassa pyykkejä, kun kuulin menossa olevan kohtaus, jossa Willy hyppää elokuvan lopussa Jessen ja muurin yli vapauteen. Tippa tuli linssiin, vaikken edes varsinaisesti katsonut elokuvaa sillä hetkellä. Ilmeisesti kohtaus oli lapsena jättänyt niin suuren vaikutuksen, että herkistyminen kumpusi sieltä asti pintaan. :D

Re: Hölmöjä asioita, joista liikutut?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.6.25 21:17:22

Perikadon loppu liikuttaa aina.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   23.6.25 22:06:58

Asiat joista liikutun ei ole hölmöjä mun mielestä. Holmöistä asioista en liikutu.

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   23.6.25 23:09:13

No siis vaikka elokuva ”Englantilainen potilas”, hitto vie itken alusta loppuun joka saamarin kerta. Tai vaikka dokumentti Saaga S, taas silkkaa itkua ekasta kuvasta alkaen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.6.25 23:13:33

Black beauty saa itkemään vaikka satu onkin.

Lähettäjä: pupu 
Päivämäärä:   23.6.25 23:18:52

Urkumusiikki. Ihan sama onko häät vai hautajaiset, kun urut alkaa soida kirkossa, kyyneleet tulee saman tien. Kauneimmat joululaulutkin riittää.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   24.6.25 01:08:25

Miehen aamuviestille joka ikinen päivä. Jotenkin ihana että jän ekana amulla ajattelee juuri minua

Lähettäjä: Fanny 
Päivämäärä:   24.6.25 06:32:12

Aina jos näen vanhempien halaavan lapsiaan, vaikka kyseessä olisi jo aikuiset lapset ja heidän vanhempansa. Esimerkiksi nyt juhannuksena kun kävimme kylässä parhaan ystäväni vanhempien luona ja lähtiessämme ystäväni isä halasi häntä - välittömästi tippa linssiin :D Tai jouluna kun mieheni vanhemmat halasivat häntä mennessämme heille kylään. Jotenkin se herättää minussa niin suurta onnea heidän puolestaan, että heillä on vanhemmat jotka selkeästi rakastavat heitä. Minun vanhempani kun taas eivät koskaan ole halanneet minua.

Lähettäjä: novoi 
Päivämäärä:   24.6.25 06:37:56

Halaamattomuus ei tarkoita, etteikö rakastaisi.

Lähettäjä: Pouni 
Päivämäärä:   24.6.25 06:45:50

Kun joku onnistuu hevosensa kanssa. Ratsastaa hienon radan tai voittaa, tai saa vaikka hankalan hevosen harjoittelun jälkeen rennosti traileriin. Yritän tätä peitellä, onneksi vaan pari pientä kyyneltä tirahtaa

Lähettäjä: reh 
Päivämäärä:   24.6.25 08:34:41

Täällä kanssa, about joka kunniakierroksella liikutun. Kun ne hepat niin kiltisti suoritti <3

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   24.6.25 08:37:52

Monet urheilusuoritukset, yksinäiset joutsenet, tien yli kävelevät sorsan tms poikaset :D liikutun todella helposti

Lähettäjä: Fanny 
Päivämäärä:   24.6.25 08:52:28

Lähettäjänovoi
Päivämäärä24.6.25 06:37:56

Halaamattomuus ei tarkoita, etteikö rakastaisi.

Jos / kun viittaat minun viestiini, niin kyllä olet oikeassa. Mutta kohdallani omat vanhempani siis osoittivat hyvin monilla muillakin tavoilla sen, että en ollut heille hyvä ja rakastettava lapsi :) halaamattomuus vain yhtenä esimerkkinä ja jostain syystä halaamisen näkeminen muiden perheissä jostain syystä vaan liikuttaa minua.

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   24.6.25 09:56:55

Itse liikutun kans todella helposti, voi olla melkein mikä vaan asia. Monesti puhun jostain asiasta miehelle (vaikka uutisesta), yrittäen peitellä liikutusta, mutta tiedän ett se kuuluu puheestani.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   24.6.25 10:05:36

Kirkossa joululauluja laulaessa tulee tuppa silmää varpunen jouluaamuna laulaessa. Siitä tulee mieleen ystävän kätkytkuoleman kohdannut vauva

Päivämäärä:   24.6.25 10:23:11

”Villinä” laukkaavat hevoset saavat minut aina liikuttumaan

Päivämäärä:   24.6.25 11:23:20

Kirkon urut minullakin. Näin keskimäärin en ole mitenkään hirveän tunteellinen tai itkeskelevä ihminen, mutta varsinkin häissä urkujen alkaessa soida alan lähes välittömästi itkeä :D

Elokuvista Hachiko on sellainen, että itkettää joka kerta. En enää edes suostu katsomaan koko elokuvaa, alan joka kerta vollottaa aikaisemmin ja aikaisemmin, kun odotan niiden surullisten vaiheiden alkavan. Tätä nykyä varmaan itkisin jo siinä vaiheessa, kun Hachiko on vasta pentu :D

Lähettäjä: Eikola 
Päivämäärä:   24.6.25 18:28:08

En pidä moottoriurheilusta, enkä ylipäänsä seuraa urheilua, mutta Jarno Saarisesta kertoja tv-sarja "Jarno ja minä" sai minut liikuttumaan kyyneliin.

Lähettäjä: Linn 
Päivämäärä:   24.6.25 18:36:58

Jotkut elokuvat, kuten just Free Willy (tippa tuli linssiin jo aloittajan tekstistä), Bambi, A dog's purpose, Maija Poppanen jne.

Vanhat traktorit. Varsinkin jos näen sellaisen hylättynä johonkin puskaan ja pihassa upouusi Valmetti.

Pari biisiä mistä tulee joku tärkeä juttu mieleen.

No tää ei ole hölmö, mutta kerran olin miehen ja koiran kanssa kävelyllä ja löydettiin siili jumiutuneena Pringles-purkkiin. Irrotettiin siili ja käytiin lähitalosta pyytämässä sille vettä. Herttainen mummeli laittoi sille vettä kippoon ja kissanruokaa, siili söi ja joi ja lähti tuhisten kohti lähimetsään. En pysty itkemättä menemään sen talon ohi, vaikka tapauksesta on jo vuosia!

Lähettäjä: Lh 
Päivämäärä:   24.6.25 20:28:18

Ravitulokset :D ja toki ratsastuskilpailuiden tuloksetkin saattaa herkistää, jos tuttuja on pärjännyt. Paikan päällä tai video herkistää monesti vielä enemmän, mutta pelkkä tuloslistakin monesti riittää.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.6.25 21:42:35

Liikutun usein ja vaikka mistä, hölmöltä tuntui kun taannoin porasin Syke-sarjaa katsoessa. Oli jotain muutakin, ja ajattelin että reipas finnhits-meno ja Tanssiorkesteri Lossimies auttaa aina. Tulikin nostalgiakohtaus ja kahta kauheampi parku. Muistelin joensuulaisia ystäviä jotka saattoi itkeä ja nauraa yhtä aikaa, joten päättelin että yolo ja ilo irti itkemisestäkin.

Lähettäjä: Älä 
Päivämäärä:   24.6.25 21:59:16

Yks päivä duudsobut tuli taloon-sarja alko mennä tunteisiin ja aloin melkee itkee.

Yks päivä katoin töissä jotain ensiapukoulutusvideoo(näytelty) ja siitä lapset elvytti jonku miehen ja se oli tosi koskettava. Aloin melkee itkee ja hävetti et jos joku näkee et melkein itken sellasel videol toimistossa :D

Päivämäärä:   24.6.25 21:59:47

Kun kuuntelen Sylvian joululaulun.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   24.6.25 22:17:11

Jumalan rakkaus ja monet Raamatun tekstit. Myös uskontunnustus ja monet virret sekä gospel-musiikki, kuten monet Juha Tapion kappaleet.

Olen pakana enkä ole vähääkään kristinuskollinen.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   24.6.25 23:30:25

Tuosta Free Willystä tuli mieleen tosiaan kaikki elokuvaliikuttumiset. Yksi nousi vahvasti mieleen; Spirit elokuvan alku kun Spirit syntyy, musiikki saa herkistymään ja se hetki kun heiluva heinä muuttuu hevosen harjaksi. Ja, olin jo reilusti aikuinen kun ekaa kertaa näin, omien lasten kanssa elokuvissa. Että saatan todella liikuttua jostain pienestä hetkestä valtavasti. Onko se hölmöä sitten, ei omasta mielestä.

Lähettäjä: cowboy 
Päivämäärä:   25.6.25 05:35:04

Lelumaailma elokuvan laulu( se ystävä laulu) .

Lähettäjä: nipe 
Päivämäärä:   25.6.25 13:48:51

Spirit saa minutkin herkistymään, vaikkakin siinä kohtauksessa, jossa Spirit ajattelee tamman (Sade?) kuolleen, kun se asteleekin savun läpi näkyviin.

Myös videot eläimistä, jotka ovat olleet ihmisten hoidossa, mutta jotka saadaan palautettua luontoon, nostavat usein kyyneleet silmiin.

Päivämäärä:   25.6.25 14:12:37

"Jotenkin ihana että jän ekana amulla ajattelee juuri minua"

Ajastetut viestit on käteviä, ei tarvitse ajatella kun on ajastanut.

Päivämäärä:   25.6.25 14:16:55

Hevoset täälläkin. Kunniakierroksella, laitumelle päästessä pukkilaukkaa päästellessä, elokuvissa… Tuo spirit -elokuvan kohtaus jota ylempänä kuvailtiin sai minut jo pelkästä ajatuksesta liikuttumaan. Upeasti tehty elokuva muutoinkin!

Muutoin en kovin helposti kai liikutu, jotkin muut eläinaiheet toki mutta kyllä nuo hevoset on etupäässä. Kuuntelin äänikirjaa ”Myyttiset eläimet” eilisiltana unisaduksi ja siinä oli kirjoitettu niin kauniisti hevosista ettei voinut olla liikuttumatta. <3

Päivämäärä:   25.6.25 14:17:53

Tapoin tänää linnun autollani. Vähä tuli paha mieli. Vahinko tietty, isolla tiellä ajoin satasta ja läsähti keulaa

Päivämäärä:   25.6.25 14:30:59

>ajastetut viestit on käteviä

Kunhan ei aina ajasta xx:00.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   25.6.25 14:42:48

Minä liikutun vaikka mistä :D
Jonkun kauniista lauluäänestä tai kauniista laulusta itsessään, onnistumisista (täysin vieraidenkin), ihmisten kaikenlaisista voimakkaista tunteista.

Esim. agilitya katsoessa kun rata menee nappiin ja koirakko tulee maaliin, omistaja hyppii iloisena ja koira yhtä täpinöissään -> minä pillitän katsomossa

Tai joku hieno koulu/esterata ja näkee kuinka ratsastaja iloitsee -> pillitän

Elokuvien tunteikkaat kohtaukset (näihin vaikuttaa musiikki mulla paljon, ilman ääniä tunne jää vajaaksi)

Toisen ihmisen suru on myös hyvin vahva, kun näen että joku itkee niin itku tulee itsellekin kurkkuun vaikken tiedä edes syytä toisen suruun.

Päivämäärä:   25.6.25 20:51:08

Liikutun kun näen armeijan kalustoa liikenteessä.

Lähettäjä: sds 
Päivämäärä:   25.6.25 21:46:00

Raveissa suomenhevosten kunniakierrokset ja kuninkuusravit on pahimmat :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.