Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko kommentoimattomuus nykyään moittimista?

Lähettäjä: Kaverinkaveri 
Päivämäärä:   23.6.25 16:46:24

Viikonloppuna kaverit kehui erään tunnetun henkilön ulkonäköä. En kommentoinut mitään, koska kommentoitavaa ei minun mielestäni ollut. Myöhemmin kaveri mouhosi minulle, kuinka kamalaa on kun minä sillä tavalla haukuin tämän ulkonäköä. Onko nykyään tosiaan kaikki muu kuin ooh-wau jatkuva kehuminen haukkumista? Jos ei kommentoi mitenkään, haukkuu? Eikö saa enää olla omaa mielipidettä vaan miljoona kärpästä ei voi olla väärässä?

Re: Onko kommentoimattomuus nykyään moittimista?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   23.6.25 16:59:37

Sanonta "jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin parempi olla hiljaa" on ikivanha eikä mikään nykyilmiö. Eli olisiko kaveri tuosta päätellyt älyttömyyksiä? Myös idiootteja on ollut maailman sivu, ei sinun kaverisi siinäkään mikään nykypäivän tuote ole.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   23.6.25 17:07:31

Tai sitten sun kaveri harrastaa gaslightningia.
Vääriståå toisen sanomisia, jopa keksii/ valehtelee että sähån sanoit näin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.6.25 17:18:55

M voisi opetella mitä gaslighting on. Hienoa että olet oppinut uuden sanan, nyt opettelet vielä mitä se tarkoittaa ja miten sitä käytetään.

Voisitko kysyä kaveriltasi miksi hän koki sen noin? Kun et sanonut asiasta mitään.

Lähettäjä: Läkäri 
Päivämäärä:   23.6.25 17:28:23

Pisteen kannattais myös opetella gääslaitingit mitä tarkoittaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.6.25 17:33:28

Ehkä sun ilme kertoi enemmän kuin tuhat sanaa :D

Mulle usein käy niin, kun yritän toteuttaa tuota kultaista sääntöä eli "jos ei ole hyvää sanottavaa, älä sano mitään" - kuvitellen, että naamallani on täysin neutraali ilme. Mutta kun on resting bitch face niin se turvan kiinnipitäminen ei riitä. :'D

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   23.6.25 17:36:47

Sanoisin kaverille, etten kommentoinut, koska ko. henkilön ulkonäkö oli ok, eikä herättänyt sen enempää ajatuksia. Muistuttaisin, ettei tapanani ole kommentoida jokaista 'ihan kivaa'. Kysyisin kaverilta, mistä tämä haukkumisen keksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.6.25 17:38:33

Tiedän mitä gaslighting on, ja väärinymmärrykset, huonot tulkinnat tai edes valehtelu ei ole sitä. Se on aika erityinen asia.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   23.6.25 20:45:11

. Et tuolla perusteella voi sanoa, etteikö kyse voisi olla siitä.
Tiedän hyvin mitä tarkoittaa.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   23.6.25 21:01:57

No jos olitte livenä juttelemassa, kuulostaa minusta oudolta ettet vastannut mitään. Ehkä kaveria oikeastaan harmitti enemmän se, että hänen juttu jätettiin vaan huomiotta, tapahtuuko näin kenties useinkin (sinun tai muiden toimesta)?

Helposti tuollainen puhumattomuus tulkitaan väärin. Eihän siinä voi toinen tietää miksi jätät vastaamatta. Kaveri voi ajatella esimerkiksi että pidit häntä typeränä kun juttelee tuollaisia tms.

Keskusteluun siis kuuluu aina vastaaminen. Joku ”onhan hän ihan komea, mutta ei aivan minun tyyppiäni” tai muu neutraali vastaus olisi käynyt mainiosti. Jos ei jaksa jatkaa aiheesta, voi sitten kääntää keskustelun muihin juttuihin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.