Lähettäjä: hejni
Päivämäärä: 23.6.25 16:14:10
"Miten olette onnistuneet korjauttamaan virheet?"
Jonkun olen korjauttanut netin kautta, kyseisen terveydenhuollon yksikön nettisivuilla oli sellainen kohta jonne kirjauduttiin pankkitunnuksilla ja laitettiin tiedot, milloin käynti on ollut, kuka sen teki, sanatarkasti se väärin kirjattu asia ja sanatarkasti se, miten haluaa sen korjattavan.
Tai sitten olen vienyt kyseiselle kirjauksen tehneelle lääkärille ihan paperilla kirjallisen oikaisupyynnön, jossa on nimi, henkilötunnus, kirjauksen ajankohta, väärin kirjattu asia ja korjattu versio. Tämä siis jos minulla on ollut kyseiselle lääkärille uusi sovittu aika.
Kirjauksia ei kai voi muuttaa muut kuin niiden tekijät, eli Matti Möttösen tekemää kirjausta ei voi muuttaa Elli Entiiä, ainoastaan Matti Möttönen itse. Sen takia kirjaukset kannattaakin korjauttaa mahdollisimman nopeasti, koska monet lääkärit/hoitajat ovat vain käymässä.
Ja jos kirjauksen oikaisu ei onnistu kun kyseinen henkilö ei ole enää siellä töissä, kannattaa seuraavalla käynnillä jollakin toisella ammattilaisella viedä korjauspyyntö kirjallisena ja sanoa, että voisiko tämän käynnin yhteyteen kirjata, että edellisessä kirjauksessa on virhe Matti Möttösen kirjaamana kohdassa ___ ja siinä pitäisi lukea ___. Luulisi, että tuokin onnistuisi. Mutta ne oikaisupyynnöt kirjallisena sanatarkasti, ei vain suullista mutinaa jotain sinne päin.
|