Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Irtokoira tuli iholle

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   23.6.25 08:09:22

Omaa koiraa huomattavasti isompi koira tuli juhannuksena uhkaavasti kohti. Menin jotenkin itse ihan lukkoon enkä osannut mennä koirien väliin. Omani oli siis hihnassa. Ottivat sitten vähän yhteen ja ilmeisesti tälle irtokoiralle tuli joku pieni vekki korvaan tässä kahinassa kun hampailivat. Jäin miettimään, olisinko korvausvastuullinen tässä tilanteessa jos tämä irtokoira pitäisi viedä eläinlääkäriin? Omistaja soitti ettei ainakan vielä ole mitään tarvetta viedä, mutta joudunko maksamaan mikäli vievät lääkäriin? Omalle ei tullut tilanteesta mitään.
Toisekseen vastaisuuden varalle; mitä tämmöisiissä tilanteisa voi tehdä jos on yksin oman koiran kanssa ja irtokoira ja oma koira kohtaavat ja tilanne vaikuttaa uhkaavalta? ei ainkaan nostaa syliin, sen tiedän. Myöskin mietin jos yritän mennä väliin voin saada itse pureman.

Re: Irtokoira tuli iholle

Lähettäjä: Juuna 
Päivämäärä:   23.6.25 08:24:44

Ihan sen irtokoiran omistajan laskuun menee.

Vastaavassa tilanteessa siirrän oman koiran taakseni ja ärjäisen sille irtokoiralle aivan helekutin rumasti. Jos silti yrittää päälle, niin kylmästi potkaisen ja niin usein kun tarvis.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.6.25 08:58:46

Irtokoiran omistaja on rikkonut lakia eli ihan itse maksaa eläinlääkärin jos tarvetta sille on.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   23.6.25 09:27:30

Irtokoiran omistaja todellakin maksaa niin omat viulut kuin myös sinun koiran mahdolliset ell maksut. Omien koirien päälle on tullut näitä tahallaan (jep, jokainen) irti päästettyjä koiria toistakymmentä kertaa niin kokemus on karttunut. Minulla on aina ollut naruissa 3-4 pikkukoiraa, joten siinä voi vaan miettiä ne 2-3sek ennen hyökkäystä mitä tekisi.

Jokainen irtokoira on tullut päälle kääpiövillakoirasta mettäkoiriin. Taajamassa koiran on oltava aidattua pihaa lukuun ottamatta kiinni 24/7/365, irtokoiran omistaja maksaa vahingot. Vaikka jäisi auton alle niin auton korjauskulut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.6.25 09:53:48

Et ole korvausvelvollinen.

Omalla kohdalla kaikki irtokoirat on ite osannu väistää tai väistävät kun on huutanut rumasti ja potkinut soraa silmille. Tähän mennessä. Asutaan kylläkin alueella missä ei taistelukoiria ole kuin yksi. Se seikkaili yhtenä talvena irti, omistaja kyllä somessa tiedettiin ja sai kyllä huutia kun piti miten sattuu. Ei sen talven jälkeen ole ollu irti pitkin kyliä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.