Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puhelimella maksaminen kaupassa

Lähettäjä: mitr 
Päivämäärä:   23.6.25 03:43:23

Nykyään on kaiken maailman sovelluksia, joiden avulla voi maksaa ostoksensa netissä ja kaupassa puhelimella tai älykellolla. Apple pay, google pay, samsung pay, jne.

Tähän mennessä en ole niitä käyttänyt, mutta nyt harkitsen jonkun käyttöönottoa. Mutta eikö siis tosiaankaan tarvitse mitään muuta kuin laittaa puhelin maksupäätteen viereen? Eli jos hukkaan puhelimeni, enkä pysty mitenkään välittömästi ilmoittamaan pankkiin, että sulkevat virtuaalikortilla maksamismahdollisuuden, niin kuka vain voi ostella puhelimellani mitä ehtii?

Ilmeisesti pitäisi siis aina ottaa NFC pois päältä, kun ei ole maksamassa mitään. Se taitaa olla ainoa keino, jolla estää puhelimen käyttö maksuvälineenä, jos puhelin on väärissä käsissä. Omassa puhelimessani (Samsung) NFC:n saa kytkettyä pois päältä noin vain, ilman näppäinlukon avaamista, mutta takaisin päälle sitä ei saa, jos ei pääse lukitusnäytöstä ohi. Eli sillä tavalla olisi turvallista käyttää puhelinsovellusta maksamiseen, kun laittaa NFC:n päälle aina ennen kassaa ja ottaa pois, kun poistuu kaupasta?

Käytättekö itse puhelinta/kelloa maksamiseen, vai oletteko vielä vanhanaikaisesti käyttäneet muovikorttia? Mitä sovellusta käytätte? Apple pay, google pay, samsung pay, tms.

Minulla on lähes aina korttikotelo, lompakko tai puhelimen lompakkokuori mukana, koska tarvitsen ajokortin mukaan varmuuden vuoksi. En siis oikeastaan koskaan poistu kotoa ilman kortteja, joten sinänsä voin kyllä jatkaa korttien mukana kantamista. Ja kun välillä puhelin jumittaa, akku loppuu tai sitten tietyöt on katkoneet kaapelin (kaikista noista kokemusta!) niin, että kaupassa käy maksuvälineenä vain käteinen, niin on kuitenkin pakko olla maksukortti mukana, että saa nostettua käteistä kaupan seinästä tai kykenee maksamaan jollain. Eli en ihan täysin uskaltaisi luottaa siihen, että jätän kortit kotiin.

Olenko siis ihan fossiili, kun kuskaan muovista maksukorttia mukana?

Re: Puhelimella maksaminen kaupassa

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   23.6.25 04:14:21

Minulla Google wallet ja puhelin pitää aina avata lukituksesta, kun sillä maksaa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.6.25 04:27:06

Suosittelen kyllä siitä huolimatta kantamaan maksukorttiakin mukana. Noiden kanssa on yllättävän usein ongelmia.

Lähettäjä: Niin no 
Päivämäärä:   23.6.25 05:29:16

Anteeksi maalaisuuteni, mutta millä tavoin tuo helpottaa asiointia/maksamista, jos sen puhelimen kautta tekee. Kestää sekunnin kaivaa lompakosta kortti jota vilauttaa maksupäätteessä.

Minäkin olen seurannut kassajonossa tuota puhelimella maksamista, mutta pirun työläältä näyttää monen kohdalla ja paljon korttimaksamista hitaammin käy monelta, joka ruuhka-aikaan ei ole hyvä asia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.6.25 05:50:20

Jokaisessa maksutapahtumassa pitää tunnistautua. On siten turvallisempi kuin kortilla maksaminen. Varas ei voi sitä käyttää.

Lähettäjä: 87 
Päivämäärä:   23.6.25 06:06:53

Maksan aina AppleWatchilla. Peilaa Walletin kortit puhelimesta, ja on aina mukana ja yhdellä painalluksella valmis.

Päivämäärä:   23.6.25 06:32:35

”Anteeksi maalaisuuteni, mutta millä tavoin tuo helpottaa asiointia/maksamista, jos sen puhelimen kautta tekee. Kestää sekunnin kaivaa lompakosta kortti jota vilauttaa maksupäätteessä.”

Niin, itselläni ei ainakaan lompakko enää kulje mukana.

Käytössä applepay. Aukeaa lukitusnäppäintä kaksoiklikkaamalla > vaatii face id/tunnusluvun > sit vaan maksetaan.

Ongelmia ei ole koskaan ollut.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   23.6.25 06:44:23

Päivittäin näissä jollakulla yleensä ongelmia, mutta suurimmalla osalla on sitten kortti mukana, tai ainakin esim. kumppanilla on, tai lompakko on autossa tms. josta se haetaan
t. aspa

Lähettäjä: kaupassa duunissa 
Päivämäärä:   23.6.25 07:05:31

Komppaan ylempää, ihan joka päivä useampi on yllättävissä ongelmissa noiden mobiilimaksutapojen kanssa kassalla. Eli suosittelen lämpimästi, että pitää silti varalta sen kortinkin mukana, edes sitten siellä autossa nopeasti noudettavissa :)

Lähettäjä: Miu 
Päivämäärä:   23.6.25 07:18:49

Jännä homma, oon käyttänyt Google payta päivittäin 5 vuotta ja ei ole kertaakaan ollut mitään ongelmaa :D Ei Suomessa, eikä ulkomailla. Koskaan mulla ei ole korttia mukana, en edes tiedä missä se on.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   23.6.25 07:40:13

Mä käytän apple paytö/walletia ja ei koskaan ole ollut ongelmaa. 4 eri korttia maksamiseen siellä ( kaksi eri pankkikorttia, visaja mastercard).

Tuplanäpäytys vaan puhelimen sivusta ja tunnistaa kasvot ja voi maksaa. Turvallisempi kuin korttimaksaminen tosiaan.

Lähettäjä: Edwin 
Päivämäärä:   23.6.25 07:53:08

Minäkin maksan nykyään aina puhelimella, eikä ole ollut ongelmia. Ei Suomessa eikä ulkomailla.

Pankkikortillahan voi ostaa myös joku muu, jos se varastetaan. Puhelimella ei voi.

Aspana ollessani en myöskään huomannut, että mobiililaitteella maksaessa olisi ollut enemmän ongelmia kuin kortilla.

Päivämäärä:   23.6.25 07:55:26

Awww, rakastunut viiva bongaa vain ällön kommentin <3

Lähettäjä: Sissi 
Päivämäärä:   23.6.25 08:28:02

Mies maksaa puhelimella kaupassa mutta harvoin menee ykkösellä maaliin vaan yleensä on aina jotain erikoista siinä. Joten itse en todellakaan ole ottamassa käyttöön, paljon helpompaa ja nopeampaa vilauttaa sitä korttia.
Luulen että liian aikaisin tuotu tämäkin teknologia markkinoille jotta se oikeasti toimisi.

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   23.6.25 08:34:42

Mä oon jo monta vuotta maksanut pääsääntöisesti puhelimella eikä ikinä oo jäänyt ostokset tekemättä sen takia että se ei ois toiminut. Ja 98% ajasta toimii ilman mitään ongelmia.

Missä tynnyrissä täällä ihmiset elää jos ne nyt vasta on havahtunut tähän asiaan?

Päivämäärä:   23.6.25 09:06:31

Tosiaan niin paljon ongelmia noiden kanssa ollut, että itse en vielä edes harkitse. Joka päivä joku joutuu kuitenkin korttinsa kaivaa esiin tai kaveri maksaa.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   23.6.25 09:09:46

"Missä tynnyrissä täällä ihmiset elää jos ne nyt vasta on havahtunut tähän asiaan?"

Mä en kokenut asiaa kovin tarpeelliseksi, joten en edes perehtynyt siihen - ennen kuin lähdin näyttelyreissulle ja tajusin vasta parin tunnin ajon jälkeen, että lompakko on kotona. :D Soitin miehelle, kerroin mistä lompakko löytyy ja käskin laittaa mulle viestinä kortin numeron yms... Ja niin tuli tämäkin dinosaurus kertaheitolla pakotetuksi nykyaikaan. Ihan kätevää kyllä, eikä ole ollut ongelmiakaan.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   23.6.25 09:12:53

Apple pay käytössä itsellä. Käytän vähän vaihdellen sitä ja korttia. Käyttö tosiaan vaatii face id:n tai tunnusluvun, joten turvallisempi tuo on kuin pelkällä kortilla maksaminen. Kortilla voi maksaa lähimaksulla ihan kuka vaan jos se katoaa, puhelimella ei onnistu. Korttiin verrattuna kätevyys taas tulee siinä, että voi maksaa vaikka tonnin ostoksen lähimaksulla -> ei tarvitse näppäillä tunnuslukua, sen kun vaan vilauttaa puhelinta lukijaan.

Apple walletissa on sekin näppärä puoli, että sinne saa esim. lentoliput, konserttiliput jne. Ei tarvitse siinäkään pelata paperitulosteiden kanssa tai kaivaa niitä jostain sähköpostin uumenista, sen kun napsauttaa ne puhelimesta esiin kun tarvitsee.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   23.6.25 09:41:33

Minä en kanna kortteja mukana. Kun kortteja kanniskelin niin ongelma oli se että jokin niitä kulutti niin että supernopeasti lakkasivat toimimasta pankkiautomaateilla ja itse tarvitsen säännöllisesti käteistä niin oli tosi ärsyttävää alle vuoden välein tilailla uusia kortteja. Nykyään kortti on kotona turvassa ja otan sen mukaan vain silloin kun menen automaatille, näin on kortitkin kestäneet pidempään. En tiedä miksi tämä, en ole kuullut että kellään muulla olisi tällaista ongelmaa mutta näin kävi useamman kortin kanssa eli ei vain joku yksittäinen valmistusvirhe.

Puhelimella maksaminen on turvallisempaa kuten joku sanoi. Täällä se on myös esimerkiksi junassa halvempaa kuin etukäteen lipun ostaminen.

Oman kokemuksen mukaan ongelmia lähinnä aiheuttaa maksupäätteet joissa lähimaksu on sellaisessa oudossa paikassa että kasvot ei ole puhelimen edessä. Eli joko sivulla tai laitteen takana (laite on väärinpäin asiakkaan näkökulmasta). Jos maksukorttia on laitteen päällä, ei ikinä mitään ongelmaa.

Lähettäjä: Tyhymä 
Päivämäärä:   23.6.25 09:47:59

Saako noihin etukortit myös? Eli että kaikki hoituu yhdellä vilautuksella.

Päivämäärä:   23.6.25 09:51:42

s-bonuskortin saa sinne valmiiksi mutta K- ja Lidl pitää kaivaa sovellutuksesta, itse pidän sitä huonona ja en tykkää K-sovellutuksesta ollenkaan.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   23.6.25 10:11:04

"Missä tynnyrissä täällä ihmiset elää jos ne nyt vasta on havahtunut tähän asiaan?"

En ole kokenut tarvetta "havahtua" tähän asiaan, kun en ole keksinyt mitä hyötyä tai helpotusta puhelimella maksaminen toisi omaan elämääni. Lompakko on aina laukussa mukana joka tapauksessa, jos menen johonkin muualle kuin lenkille tms. Jo senkin takia, että siellä on myös ajokortti ja muitakin mahdollisesti tarpeellisia kortteja.

En siinä näe mitään helpompaa, että kaivaisin kassalla esille puhelimen kortin sijasta. Ja jos siinä lisäksi pitäisi kaivaa vielä jokin plussakortti erikseen jostain sovelluksesta, niin pitäisi kaivaa sitä varten laukusta vielä lukulasitkin.

Lähettäjä: no joopa 
Päivämäärä:   23.6.25 10:22:31

kuka vain voi ostella puhelimellani mitä ehtii?"

^jos saa sun puhelimen lukituksen auki

Lähettäjä: kymppinen 
Päivämäärä:   23.6.25 10:50:28

Vuosia maksanut walletilla eikä koskaan mitään ongelmaa. Kyllä ne ongelmat on käyttäjässä ei kännykässä...

Turvallistakin, koska kasvotunnistus päällä. Korttien mukana kuljettaminen on vanhanaikaista ja työlästä. Mulla on Walletissa S-etukortti ja tietysti lentoliput.

Siirtykää nykyaikaan!

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.6.25 10:59:10

Ärsyttää nämä puhelimella maksavat jonoa kertyy kun näpytellään puhdlinta, etsitään yhteyttä. Joskus näkee hyvin toimivia mutta ovat fiksusti avanneet valmiiksi sovelluksen.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   23.6.25 11:01:41

Minulla ollut käytössä Apple Pay nyt reilu vuoden. En pidä lompakkoa aina mukana jos liikun lähellä kotia (käyn lounaalla tai lähikaupassa tms). Koskaan ei ole ostokset jääneet tekemättä.

En halua pitää kortteja puhelimen kotelossa, sen koen turvattomaksi. Jos puhelin häviää, menee kaikki kortit mukana. Kortit myös voi tippua kotelosta kun puhelinta kuitenkin räplää toistuvasti ja joskus voi olla tarvetta antaa puhelin toisenkin ihmisen käteen. En toki vieraille anna, mutta silti tuntuu ilävältä antaa kaikki kortit samalla toiselle.

Mieluummin siis pidän lompakon erikseen ja se saattaa olla jossain laulun pohjalla ja maksan yleensä puhelimella, koska puhelin on aina käden ulottuvilla kun liikun asioilla.

Apple payssa tosiaan pitää maksun yhteydessä aina avata lukitus, eli on turvallisempi kuin pelkkä kortti, koska kortilla voi maksaa ilman tunnistautumista 50€ asti.

Päivämäärä:   23.6.25 11:09:46

"Lähettäjä: ?
Päivämäärä: 23.6.25 10:59:10

Ärsyttää nämä puhelimella maksavat jonoa kertyy kun näpytellään puhdlinta, etsitään yhteyttä. Joskus näkee hyvin toimivia mutta ovat fiksusti avanneet valmiiksi sovelluksen."

Höpöhöpö nyt taas. Jossain periferiassa ehkä mutta ei sivistyksen keskellä kaupungissa. Mun ei tarvii ku avata näytön lukitus ja näyttää puhelinta maksupäätteelle, vähemmän siinä menee aikaa ku kaivella laukun pohjalta lompakko ja sieltä lompakosta maksukortti 15 etukortin joukosta.

Lähettäjä: Tyhymä 
Päivämäärä:   23.6.25 11:13:31

Sol Angelica: miten sä toimit noiden kaikkien etukorttien kanssa?

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   23.6.25 11:16:58

"Korttien mukana kuljettaminen on vanhanaikaista ja työlästä."

Mikä syy ja perustelu se on, että jokin on vanhanaikaista, ettäkö vain muotia pitäisi seurata? Ymmärrän, että jokin voi olla liian vanhanaikaista sen vuoksi, että se ei ole enää toimivaa. Esim. et voi pankkikirjaa käyttää, koska se ei pankille enää käy, et voi soitella lankapuhelimella, jos puhelinyhtiö katkaisee johdot tai irtisanoo liittymäsi, et voi asioida jossain paikanpäällä jos tätä mahdollisuutta ei enää tarjota vaan ilmoitetaan, että hoidettava netin kautta. Mutta korttimaksu on kaikin puolin ihan toimiva vaihtoehto ja pankitkin uusivat kortit ihan automaattisesti, kun edellinen menee vanhaksi. (Sen puhelimen joudut ihan itse rahalla ostamaan ja pitämään ajan tasalla tai korjauttamaan, jos yhtäkkiä hajoaa, jos siltäkin kannalta katsotaan.)

Ja millä lailla korttien mukana kuljettaminen on työläämpää kuin puhelimen?

Päivämäärä:   23.6.25 11:20:04

Tyhymä, käytän vain s-ryhmän bonuskorttia ja sen saa samaan sähköiseen lompakkoon kuin maksukortin eli samalla tavalla puhelinta näyttämällä.

ja !: mulla on ainaki kortit erikseen lompakossa joka ei sitten mahdu esim. taskuun niinkuin puhelin niin joko sitä korttia on kannettava kädessä tai pitää olla käsilaukku mihin työntää lompakko.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   23.6.25 11:30:27

"vähemmän siinä menee aikaa ku kaivella laukun pohjalta lompakko ja sieltä lompakosta maksukortti 15 etukortin joukosta"

Puhelin ja lompakko ovat molemmat laukun pohjalla. Missä muualla se puhelin muka olisi, ei kai sitä kädessä kuljeteta, kun kahdelle vapaalle kädelle on enemmän käyttöä.

Maksukortti on siinä lompakon päällimmäisessä korttitaskussa, useimmiten tarvittava etukortti siinä vieressä, toisiksi eniten tarvittava seuraavassa. Ne 13 muuta harvoin tarvittavaa ovat siellä jossain takana ja erikseen, ei tarvitse niiden joukosta kaivella.

Joo ihan ok, sinun tavaroidesi järjestyksellä ja toimintatavoillasi varmaan puhelin kätevin tapa sinulle, mutta minulle taas kortit lompakossa ei ole yhtään vaikeaa ja puhelimen käyttö kassalla olisi se suurempi säätäminen.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   23.6.25 11:46:09

"ja !: mulla on ainaki kortit erikseen lompakossa joka ei sitten mahdu esim. taskuun niinkuin puhelin niin joko sitä korttia on kannettava kädessä tai pitää olla käsilaukku mihin työntää lompakko"

No mulla taas puhelin ei todellakaan yleensä mahdu taskuun. Aika vähän on sellaisia takkeja, joihin kunnolla mahtuisi, ja niissäkin se on tiellä viimeistään siinä kohtaa, jos pitäisi jostain syystä kumartua. Ja tähän vuodenaikaan takittomuuden vuoksi taskut ovat vielä vähemmässä.

Ja kun tähän lisätään vielä, että silmälasit (lukulasit) pitää ottaa joka paikkaan mukaan, jos ottaa puhelimenkin ja aikoo siitä jotain katsoakin, niin taskuja pitäisi olla vain lisää. Ja kotiavaimet johonkin taskuun. Niin kyllä se olkalaukku (ei käsilaukku!) lompakkoineen on käytännössä aina kuitenkin oltava mukana. Ja ihan vaivatta kuitenkin mukana roikkuu. Sinne mahtuvat sitten pienet ostoksetkin ja se mukaan otettava ostoskassi.

Päivämäärä:   23.6.25 11:49:10

Olen varmaan nyt noin vuoden verran käyttänyt puhelimen maksuominaisuutta ja kertaakaan ei ole ollut mitään ongelmaa. Käytän siis vain sitä, en pidä kortteja enää mukana. Ihanan helppoa ja vaivatonta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.6.25 11:52:09

Minä siirryin Applen lompakkoa käyttämään ihan siitä syystä, että mulla on usein tilanteita, missä lompakko ei ole mukana. Esim vaikka lenkillä pitää poiketa hakemaan maitoa. Tosi kätevä on, minulla on aina toiminut.

Lähettäjä: kertokaa 
Päivämäärä:   23.6.25 12:01:06

Siis miten toimii? Kortissa kun on ainakin minulla tapana valita credit/debit tilanteen mukaan, niin puhelinta vilauttamallahan menee sitten aina jostain samasta. Ja sitten pitäisi kuitenkin välillä kaivaa se kortti.

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   23.6.25 12:08:01

Mulla on nyt Android puhelin joka ostettu viime keväänä (onkohan tuo samsung S23? vai S24). Edellisen puhelimen kans oli maksuongelmia mutta tämän kanssa ei ole ollut, eli oon jostain syksystä asti maksanut tuolla ja kertaakaan ei ole ollut ongelmaa vielä. En maksa läheskään joka kerta mutta kuitenkin. Nyt tuohon voi jo luottaa, edellisen puhelimen kans meni hermo kun se epäonnistui aika usein...

Ainoa ongelma on että en oo saanu K- ja S-kortteja toimimaan tossa, pitäis varmaan kokeilla laittaa niitä uusiksi. Onko palstalaisilla Google Wallet käytössä jossa nuo bonus kortit toimii?

Lähettäjä: nippa 
Päivämäärä:   23.6.25 12:10:02

Mulla Apple pay. On sen verran näppärä, että harvemmin enää pidän lompakkoa lyhyemmillä reissuilla mukana. Ja kun ei tarvitse lompakkoa, niin ei tarvitse laukkuakaan. Puhelin kulkee taskussa ja pyrin huolehtimaan siitä, että vaatteissa on aina tasku, johon puhelin mahtuu. Kaupassa käydessä puhelimen on joka tapauksessa hyvä olla kädessä tai jossain helposti saatavilla, koska kauppalistakin on puhelimessa. Ja on siinä myös s-etukortti, ja jos on paketteja haettavana, niin pakettien tiedot myös.

En kyllä muista, milloin viimeksi olisi ollut vaikeuksia puhelimella maksaessa. Viimeksi varmaan pari vuotta sitten jenkeissä, siellä oltiin vähän hitaampia ottamaan tämä teknologia käyttöön, mutta nykyään tuntuu kyllä kelpaavan sielläkin joka paikassa.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   23.6.25 12:11:37

"Siis miten toimii? Kortissa kun on ainakin minulla tapana valita credit/debit tilanteen mukaan, niin puhelinta vilauttamallahan menee sitten aina jostain samasta. Ja sitten pitäisi kuitenkin välillä kaivaa se kortti."

Puhelimeen voi tallentaa useamman kortin, joten debit- ja credit-puolen voi tallentaa erikseen ja valita, kumpaa käyttää. Toki oletuskorttina kannattaa olla se, jota käyttää eniten, jolloin ei tarvitse valita korttia maksaessa.

Minulla on ollut Applen lompakko käytössä 6 vuotta. Kertaakaan ei ole jääneet ostokset maksamatta Suomessa eikä ulkomailla. Pari kertaa S-bonukset on jääneet saamatta. Joskus kasvojen tunnistus ei toimi ja joudun näpyttelemään pin-koodin puhelimeen, mutta on se silti nopeampaa kuin maksaa kortilla yli 50€ ostoksia pin-koodeineen.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   23.6.25 12:14:49

Kortinkin kanssa voi olla ongelmia, joten itse pidän myös käteistä mukana.

Päivämäärä:   23.6.25 12:16:40

"Siis miten toimii? Kortissa kun on ainakin minulla tapana valita credit/debit tilanteen mukaan, niin puhelinta vilauttamallahan menee sitten aina jostain samasta. Ja sitten pitäisi kuitenkin välillä kaivaa se kortti."

Ainakin Apple walletiin voi lisätä useita kortteja. Mulla on siellä esimerkiksi yhdistelmäkortista sekä debit että credit, ja lisäksi vielä erillinen luottokortti. Yksi noista valitaan oletuskortiksi jota tarjoaa aina ekana maksuvälineeksi, mutta halutessaan on helppo valita myös joku muu jos haluaa maksaa välillä luotolla. Ei ole mitenkään aikaavievää tai vaikeaa vaihtaa korttia maksutilanteessa jos tarve on.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   23.6.25 12:20:47

Minulla on Apple Walletissa erikseen pankki- ja luottokortti, S-pankin Visa ja S-Etukortti. Eniten käytetty on oletuksena. Käytän noita suoraan kellosta, niin ei tarvitse kaivaa mistään.

Päivämäärä:   23.6.25 12:31:51

Maksan puhelimella Apple Paylla, ei ole ollut ikinä onglemia. Kasvontunnistus, ei sillä kukaan muu pysty maksamaan.

K-plussa kuvana kännykässä, sen viivakoodin saa kassalla luettua.

Osaan avata valmiiksi, ei tarvi kenenkään odotella. Ei rajaa maksun suuruudella lähimaksulla. Paljon kätevämpi kuin kortti.

En kanna lompakkoa mukana. Ajokortti on autossa.

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   23.6.25 12:33:46

En tiedä, mutta jos haluatte sillä luurilla maksaa niin ottakaa se ja sovellus esiin jo ennenkuin vasta kassan sanoessa hinnan. Todella usein näkee sitä että pariskunnasta toinen on pakkaamassa ja maksaja toljottaa kassan edessä tekemättä mitään. Kassa sanoo hinnan niin vasta siinä vaiheessa aletaan kaivaa luuria esiin ja availla sovellusta, eikun tuolta, no ei siellä olekaan rahaa, minä siirrän rahaa, eikun, oho, jnejne. Samat ihmiset marisee korttimaksamisesta kuinka on hidasta jos tarvii naputella koodi, puhumattakaan käteisestä kuinka on hidasta.

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   23.6.25 12:43:26

Täällä toinen fossiili.

Miten se puhelimella maksaminen siis toimii? Kun sitä ei voi varas käyttää. Miten siis puhelimella maksetaan? Antakaa ohjeet ihan ratakiskosta vääntäen.

Vai tapahtuuko se näin:
Laita puhelin maksupäätteen viereen, kuuuluu plim, maksu veloitetettu. Eli ei tarvitse mitään tunnuslukuja missään vaiheessa? Siis miten tuo on turvallinen? Tuotahan voi käyttää varaskin.

https://www.youtube.com/watch?v=hL_HNcjYhyc

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.6.25 12:45:31

”Siis miten toimii? Kortissa kun on ainakin minulla tapana valita credit/debit tilanteen mukaan, niin puhelinta vilauttamallahan menee sitten aina jostain samasta. Ja sitten pitäisi kuitenkin välillä kaivaa se kortti.”

Minulla on puhelimessa molemmat ja tarpeen mukaan vaihdan maksutapaa, debit-kortti (jota useimmiten käytän) on oletuksena. S-kortti on myös valittavissa, eli bonukset saa talteen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.6.25 12:49:49

Mulla on kyllä lompakkokin aina mukana, mutta pääasiassa maksan ostokset puhelimella. Sen takia että pystyy maksaa myös yli 50€ ostokset ilman tunnuslukuja. Myös tankkaamiseen käytän sovellusta enkä ole enää aikoihin maksanut kortilla.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.6.25 12:50:37

Tietääkseni normaaleilla ihmisillä on aina puhelin lukittu, eli vaatii kasvojentunnistuksen tai koodin käyttämiseen. Ihan yhtä vähän varas tekee sillä lukitulla puhelimella.

Lähettäjä: Rautalankaa 
Päivämäärä:   23.6.25 12:58:34

*: valkkaatko siis ensin se s-etukortin jotta tulee bonukset ja sit valitset sen maksukortin. Eli puhelinta näytetään kaksi kertaa?

Nim. Toinen fossiili

Lähettäjä: edid 
Päivämäärä:   23.6.25 13:02:55

Te joilla on kortit kotona: Ettekö te siis kuskaa ajokorttia tai henkkareita mukana? Joku mainitsi, että hänellä ajokortti on autossa. Eli otatko ajokortin aina taskuun kun menet kauppaan ja sitä tarvitset, vai käytkö hakemassa sen autosta kun kassa pyytää henkkareita?

Minä en juurikaan ostele ikärajatuotteita, koska en niitä itse käytä. Mutta jos olen jonkun mukana niin minulta saatetaan kysyä henkkarit. Olen kyllä 40 v mutta jostain syystä minulta kysytään aina henkkarit vaikka siltä yhden siiderin ostavalta samanikäiseltä kaveriltani ei kysytäkään.

Minulla on ajokortti, kulkukortti ja kelakortti kuitenkin mukana, niin täysin en voi kortteja jättää kotiin.

Lähettäjä: bcc 
Päivämäärä:   23.6.25 13:06:49

"mutta pääasiassa maksan ostokset puhelimella. Sen takia että pystyy maksaa myös yli 50€ ostokset ilman tunnuslukuja."

Puhelimella voi siis maksaa täysin ilman mitään tunnuslukuja? Minulla ei ole sormenjälkitunnistinta eikä kasvojenlukua puhelimessa, joten kuka tahansa voi ottaa puhelimeni ja maksaa sillä vaikka tonnin ostokset kaupassa noin vain, kun ei mitään tunnuslukuja ja pin-koodeja tarvitse näpytellä? Onpa turvallista...

Vai siis pitääkö jossain vaiheessa avata joku sovellus tai laittaa joku pin-koodi, ennen kuin voi vilauttaa puhelinta maksupäätteelle? Vai sen jälkeen? Vai miten tuo puhelimella maksaminen toimii?

Päivämäärä:   23.6.25 13:13:47

"Miten se puhelimella maksaminen siis toimii? Kun sitä ei voi varas käyttää. Miten siis puhelimella maksetaan? Antakaa ohjeet ihan ratakiskosta vääntäen.
Vai tapahtuuko se näin:
Laita puhelin maksupäätteen viereen, kuuuluu plim, maksu veloitetettu. Eli ei tarvitse mitään tunnuslukuja missään vaiheessa? Siis miten tuo on turvallinen? Tuotahan voi käyttää varaskin."

Itsellä Applen puhelin. Siinä on yksi nappi, jota kaksi kertaa painamalla maksaminen aktivoituu. Käyttö vaatii joko Face id:n tai tunnusluvun. Itsellä Face id käytössä, joten riittää kun katson puhelimeen siinä vaiheessa kun aktivoin tuon maksamisen, sen jälkeen laitetaan puhelin maksupäätteen viereen ja maksu tapahtuu. Jos jostain syystä Face id ei toimi, pitää näppäillä puhelimen avauskoodi, muuten ei tapahdu mitään vaikka kuinka veisi puhelinta maksupäätteen viereen. Ei voi siis varas käyttää, ellei hänellä ole tiedossa myös mun puhelimen avauskoodi.

Paljon turvallisempi tuo on kuin kortti, jolla varas voi maksaa alle 50€ ostoksia niin paljon kuin ehtii ennen kuin tunnuslukua kysytään.

Päivämäärä:   23.6.25 13:53:30

Jep, - näyttää taas sujuvasti ohittavan muiden aspojen kommentit, mutta tarttuu minun sanomaani. Jokainen maksuja vastaanottava asiakaspalvelija on nähnyt viikoittain tilanteita, jossa kännykkämaksu ei toimi. Yksittäisen käyttäjän kokemus vs se, että rahastaa päivittäin satoja asiakkaita ja näkee satoja maksutapahtumia. :D Aika iso ero.

Päivämäärä:   23.6.25 13:57:24

Ällö vertaa satoja onnistuneita ostoja yhteen epäonnistuneeseen?
Kuinka monasti se kortinlukulaite temppuilee, ainakin meidän salessa melkein joka kerta :(

Päivämäärä:   23.6.25 14:00:55

. , huomattavasti harvemmin korttien kanssa on ongelmaa.

Päivämäärä:   23.6.25 14:01:55

***** : Okei. No minulla on samsung, eli toimii kai eri tavalla kuin apple? Osaisiko joku kertoa alusta alkaen ratakiskosta vääntäen, miten samsungin puhelimella maksetaan? Pitääkö avata näppäinlukko, joku sovellus, missään vaiheessa laittaa joku tunnusluku/pin-koodi, tms. Jossain netissä olevassa ohjeessa sanottiin, että joskus saatetaan kysyä pin-koodi. Mutta siis muuten kuka vain voi maksaa puhelimellani? Saako sitä jotenkin asetuksista, että joka kerta kysyttäisiin jotain turvajuttua, ja ilman sitä ei voisi puhelimella maksaa?

Täällä näyttää olevan monia, jotka ovat jo vuosia puhelimella maksaneet niin kai teistä joku käyttää samsungin puhelinta ja osaisi neuvoa muutakin kuin "laita puhelin maksupäätteen ääreen plim maksu veloitettu ilman mitään koodeja tai turvajuttuja, mutta varas ei voi käyttää". Siis häh. Selittäkään nyt vähän tarkemmin.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   23.6.25 14:04:52

Ettekö te ihmiset suojaa puhelintanne mitenkään? Siis kuka vaan voi käyttää ilman koodia tai tunnistusta?

Lähettäjä: Ilmoitusasia 
Päivämäärä:   23.6.25 14:06:57

Puhelimella tai älykellolla Google Payllä maksaminen on kivaa, koska silloin ei tarvitse välittää mistään 50 euron rajoista. Normaalikortilla silloin saattaa joutua näpyttelemään pin-koodin, puhelimella ei koskaan.

Toki itse voit määritellä kortille päiväkohtaisen maksimisumman.

Päivämäärä:   23.6.25 14:08:15

Puhelimessa on sisäänrakennettu biologinen tunnistus, joko sormenjälki tai kasvojentunnistus. Siksi se näyttää niin helpolta mutta on oikeasti turvallinen.

Päivämäärä:   23.6.25 14:08:20

Apua! Enkö olekaan normaali, kun minun puhelin ei ole lukittu?

Lähettäjä: Rove 
Päivämäärä:   23.6.25 14:09:32

jj on hyvä ja laitata puhelimeensa näytönlukituksen avauksen koodilla/faceid:llä/millä nyt mahdollista ko laitteella on, niin tsädääm, siinä se tarvittava sitten on. Ei tartte muuta. Oman laitteen ohjeet löytyy varmasti googlettamalla.
Ihan nykypäivää pitää puhelin lukittuna. Eipä tuu niitä vahinkotaskupuhelujakaan, jos näyttö jääkin päälle ja käsi taskussa puhelimen kanssa.

Päivämäärä:   23.6.25 14:09:42

P : Minulla on puhelimessa pin-koodi jolla lukitusnäytön saa auki, mutta netissä olevissa "näin maksat puhelimella" -ohjevideoissa sanotaan, että ei tarvitse tehdä muuta kuin viedä puhelin maksupäätteen viereen niin maksu veloitetaan. Ja siihen koetan nyt saada selvyyttä, että onko oikeasti noin, ettei Samsungin puhelimella tarvitse maksaessa todellakaan tehdä mitään muuta kuin laittaa puhelin maksupäätteen viereen, eikä mitään pin-koodia tai tunnuslukua kysytä missään vaiheessa ennen tai jälkeen maksamisen, eikä edes lukitusnäyttöä tarvitse avata. Eli voitko sinä nyt valaista vähän tätä asiaa?

Päivämäärä:   23.6.25 14:14:30

Mulla on One+ mutta android käyttöjärjestelmänä eli sama kuin samsung.
Olen Google Walletiin laittanut maksukortin tiedot, ja puhelimesta NFC päälle.

Kun maksun aika tulee, nappaa puhelimesta näytön lukituksen auki koodilla tai sormenjäljellä ja laitan puhelimen maksupäätettä vasten. Joskus harvoin puhelin pyytää uudestaan todentamaan henkilöllisyyden jolloin laitan saman koodin tai sormenjäljen puhelimeen ja näytän uudestaan puhelinta päätteelle.
Maksutapahtuman päätyttyä laitan näytön uudestaan lukkoon ja puhelimen taskuun.

En missään vaiheessa availe mitään sovelluksia. Jos puhelin (eli näyttö) on lukittuna ei maksupäätteessa tapahdu mitään vaikka kuinka heiluttaisin siinä puhelinta.

Päivämäärä:   23.6.25 14:16:56

Rove: Osaatko kirjoittaa ihan ratakiskosta vääntäen, miten puhelimella maksaminen toimii? Kerro, mikä puhelin, mitä sovellusta käytät, jne.

Eli kun menen kassalle, niin mitä sitten? Otan lukitun puhelimen taskusta ja vien maksupäätteen viereen ja plim, siinä se?

Vai pitääkö minun avata lukitusnäyttö? Avata sen jälkeen joku sovellus? Samsung pay, google pay, google wallet tai joku muu? Näppäillä joku tunnusluku jossain vaiheessa ennen tai jälkeen puhelimen viennin maksupäätteen viereen? Vai siis riittääkö, että vien lukitun puhelimen maksupäätteen viereen ja plim, ilman mitään pin-koodeja lukitusnäytön avaamiseksi???

Onko oikeasti noin vaikea kertoa tarkasti, miten maksaminen toimii?

Päivämäärä:   23.6.25 14:19:37

Kiitos Sol Angelica! Olit ensimmäinen, joka neuvoo jotenkin muuten kuin "plim".

Eli pitää avata näytön lukitus, ennen kuin voi viedä puhelimen maksupäätteen ääreen ja maksaa puhelimella. Ja ilman lukitusnäytön avaamista ei voi maksaa puhelimella. KIITOS!!!!

Päivämäärä:   23.6.25 14:23:31

Mulla iphone, eli maksan Apple Paylla. Virtanäppäintä klikkaa 2 kertaa, nii pyytää joko face id/lukitus koodin. Sen jälkeen voi maksaa. En oo maksanut mitään fyysisellä kortilla enää vuosiin.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   23.6.25 14:27:20

Painan sivupainiketta, tunnistan kasvot, vien puhelimen lukijan lähelle. N. 2-3 sekuntia menee. Tai painan kellon sivupainiketta ja vien kellon lukijan lähelle.

Päivämäärä:   23.6.25 14:30:40

Minä oon siirtynyt pari kolme vuotta sitten käyttämään kokonaan puhelinta maksamiseen. Syynä se, että pankkikorttien uusiminen oli niin hankalaa ja hoksasin kännykän kätevyyden. En muista yhtään ainoaa kertaa, että olisi kännykällä jäänyt ostokset tekemättä. Pankkikorttia en tosiaan käytä lainkaan, en muista sen pin-koodia, eikä se ole minulla ikinä edes mukana. Olen kuitenkin kännykällä maksanut ympäri maailman kaikissa mahdollisissa kulkuneuvoissa ja kaikkia mahdollisia summia. Ikinä ei tosiaan ongelmaa. Kännykkä on muutenkin kädessä ja matkassa koko ajan, joten kassalla avaan vaan puhelimen ja sitten se ottaa maksun. Kaikki kännykällä maksetut kuitit tulevat ilmoituksiin, jos niitä haluaa seurata, mutta en seuraa niitä. En keksi, miten se olisi epäluotettavampi kuin kortti.

Päivämäärä:   23.6.25 14:47:01

Aloittaja, sulle kerrottiin kuudennessa viestissä, miten homma toimii:

” Käytössä applepay. Aukeaa lukitusnäppäintä kaksoiklikkaamalla > vaatii face id/tunnusluvun > sit vaan maksetaan. ”

Mikä tässä oli epäselvää? Sana ”maksetaan” ei yhdistynyt siihen, että puhelin laitetaan maksupäätteen lähelle?

Lähettäjä: Rove 
Päivämäärä:   23.6.25 15:53:07

Aloittaja hyvä, toisessa viestissä lukee täsmälleen samoin kuin tässä monen tunnin päästä kiiteltävässä..

"Lähettäjä: H
Päivämäärä: 23.6.25 04:14:21

Minulla Google wallet ja puhelin pitää aina avata lukituksesta, kun sillä maksaa."

Siinäpä se.

Lähettäjä: vv 
Päivämäärä:   23.6.25 16:02:38

"Aloittaja, sulle kerrottiin kuudennessa viestissä, miten homma toimii"

"Aloittaja hyvä, toisessa viestissä lukee täsmälleen samoin kuin tässä monen tunnin päästä kiiteltävässä."

Tässä ketjussa ei ole aloituksen nimimerkillä yhtään viestiä tai kysymystä myöhemmin, joten sen perusteella myöhemmät kysymykset on esittänyt joku muu. Toki on voinut nimimerkki vaihtua, mutta noin muutenkin tässä on moni muukin tietämätön esittänyt kysymyksiä asiaan liittyen.

Lähettäjä: mitr 
Päivämäärä:   23.6.25 16:22:49

Ohhoh, onpa tänne tullut paljon vastauksia. Mukava kuulla, että näin moni käyttää puhelinta maksamiseen ja on ollut siihen tyytyväinen.

En ole kovin montaa kertaa nähnyt kenenkään maksavan puhelimella /älykellolla, mutta jonkin verran kuitenkin. Olen myös nähnyt, että siinä on ollut ongelmia, esim. muutama vuosi sitten olimme muutaman kaverin kanssa syömässä. Yksi maksoi puhelimella, me kolme muuta kortilla, ja tämä puhelimella maksava joutui moneen kertaan värkkäämään maksun kanssa, kunnes onnistui.

En ole kirjoittanut tähän ketjuun muuta kuin aloituksen, joten turhaan te minua haukutte. Kiitos kuitenkin lisäkysymysten esittäjille, saaduista vastauksista oli apua minullekin.

Latasin Google walletin ja lisäsin sinne OP maksukortin. Se otti automaattisesti luottokortin, mutta lisäsin myös pankkikortin manuaalisesti, koska en juurikaan käytä luottokorttia kaupassa maksamiseen. En tiedä, poistanko tuon luottokortin tiedot.

Plussakorrtti näköjään toimii ihan vain näyttöön valon laittamalla ja S-bonukset saa kun klikkaa sovellusta, ei tarvitse kirjautua sovellukseen sisään. Ehkä minäkin siirryn vähitellen fossiilista nykyaikaan. Mutta silti täytyy kai jotain kortteja pitää mukana, kun tosiaan on kokemusta siitä, että puhelin ei toimi, se sammuu, jumittaa, akku loppuu, kaapelit poikki ja vain käteinen käy, jne... :D

Lähettäjä: Poseidoni 
Päivämäärä:   23.6.25 17:52:20

Käytän käteistä ja pankkikorttia.

Päivämäärä:   23.6.25 18:11:56

"Anteeksi maalaisuuteni, mutta millä tavoin tuo helpottaa asiointia/maksamista, jos sen puhelimen kautta tekee. Kestää sekunnin kaivaa lompakosta kortti jota vilauttaa maksupäätteessä."

Niin, lompakosta. Kortti. Idea tässä on se ettei lompakkoa tai korttia tarvi olla edes mukana.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.6.25 18:46:35

Kovasti te luotatte puhelimen lukitukseen. Esim, jos on laittanut kameran pikakäynnistyksen virtanappiin ja puhelimessa on lukematon ilmoitus, puhelimeen pääsee sisälle avaamalla kameran ja klikkaamalla ilmoitusta... Kiertoteitä/bugeja on varmasti paljon muitakin. Kasvojentunnistusta voi käyttää valokuvalla ja avaa se lukituksen muutoinkin, jos käyttäjän kasvonpiirteissä on jotakin samaa.

Päivämäärä:   23.6.25 19:01:43

” Esim, jos on laittanut kameran pikakäynnistyksen virtanappiin ja puhelimessa on lukematon ilmoitus, puhelimeen pääsee sisälle avaamalla kameran ja klikkaamalla ilmoitusta.”

Ei ainakaan minun puhelimeeni pääse.

Päivämäärä:   23.6.25 19:07:21

Minulla on kortti puhelimen kotelossa, nopeaa ja helppoa.

Päivämäärä:   23.6.25 20:59:57

“ Vuosia maksanut walletilla eikä koskaan mitään ongelmaa. Kyllä ne ongelmat on käyttäjässä ei kännykässä...”

Tämä!

Jonossa valmiiksi k-plussa -sovellus esiin (yks pidempi painallus kuvakkeesta ja valinta “näytä plussakortti”) ja näytän heti alussa sen viivakoodin myyjälle. Sitten kaks napautusta puhelimen sivulta, puhelin tsekkaa kasvot (sekunti tai kaksi) ja voin maksaa. Ei ole ollut nettiyhteyden kanssa ongelmia koskaan.

Ei tohon nyt ainakaan sen kauemmin mene, kuin siihen että joku kaivaa lompakosta korttia (eka se plussa ja sit maksukortti).

Päivämäärä:   23.6.25 21:03:02

Ja mulla on puhelinkotelon “lompakko-osa” autossa lähes aina. Puhelin irtoaa siitä magneetilla ja yleensä aina pelkkä puhelin suojakuoressaan kulkee taskussa.

Päivämäärä:   23.6.25 21:48:55

Mulla on sama ongelma kuin jollain aiemmin kirjoittaneella: korttien sirut hajoaa vuoden käytön jälkeen. Pakko käyttää taas google payta kun kortti ei vaan enää toimi. Ei ole sen kanssa ollut kuin kerran ongelma, silloinkin piti näyttää paristi niin luki sitten.

Ja mulla vaatii ainakin joka kerta tunnistautumisen pin koodilla tai sormenjäljellä, face id ei riitä maksun sallimiseen. Itse otan lisäksi aina nfc:n pois maksun jälkeen. Tarttee siis kaksi napautusta nfc:tä varten ja pikavalinnan (pitkä painallus aktivointinäppäimestä) + yhden napautuksen ja tarvittaessa sormenjäljen kortin aktivointiin. Ei vie montaa sekuntia. Mielummin toki käyttäisin korttia, mutta kun siru tosiaan on finito ja vaatisi siru+pin niin ei voi mitään just nyt. Onneksi on tämä vaihtoehto.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.6.25 22:14:04

"Jännä homma, oon käyttänyt Google payta päivittäin 5 vuotta ja ei ole kertaakaan ollut mitään ongelmaa :D Ei Suomessa, eikä ulkomailla. Koskaan mulla ei ole korttia mukana, en edes tiedä missä se on."

Tämä! Monesti on kortinlukijan kanssa ollut ongelmia kassoilla ja tietysti välillä pankeilla on ollut palvelunestohyökkäyksiä ym. ongelmia. Jonkun mielestä kaikkien korttien säilyttäminen autossa on turvallisempaa ja helpompaa kuin kännykällä maksaminen?! Minä en säilytä autossa yhtään mitään arvokasta, kun ne voi sieltä kuka tahansa varastaa.

Minulla ei yleensä ole mitään muuta mukana kuin puhelin. Ei maksukortteja, henkkareita ym. Kotonakin on älylukko, joten sisään pääsee koodilla tai puhelimella ja autokin toimii ilman avainta puhelimella. En todellakaan halua palata aikaan, jossa pitää aina olla joku nyssäkkä mukana tavaroille.

Päivämäärä:   23.6.25 22:20:16

No sille en voi mitään, että tuolla kassalla istuessa ne on ne puhelimet minkä kanssa siellä sohlataan ja otetaan uutta yritystä ja vaihdetaan korttiin, vaikka jollain hötöläisellä ei ikinä ongelmia olisikaan.
Ja mitä väliä millä maksaa, kunhan maksaa. Jokainen käyttäköön ihan sitä maksuvälinettä mistä itse tykkää. Toki minun tapani on ainut oikea ja muut ovat väärässä.

Lähettäjä: Puhelin 
Päivämäärä:   23.6.25 22:20:54

Ärsyttävintä tuossa on NFC:n edestakainen pois ja päälle laitto, ettei tule vahinkomaksuja. Minä olen vahingossa maksanut muiden puolesta ja muut ovat maksaneet minulle. Kerran ostin lipun kahteen kertaan, kun puhelin hankki sen automaattisesti.

Tämä ongelma näyttää Redditin perusteella olevan ihan yleinen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.6.25 22:29:06

Minulla on plussakortille ihan oma sovellus, ei tarvitse näyttää myyjälle mitään, riittää, että painaa sivunappia niin, että näyttöön syttyy taustavalo ja lukee puhelimen maksupäätteellä. Sillä saa plussakortin luettua. Sitten avaan näppäinlukon ja maksan ostokset.

S-bonuksen saa puhelimella niin, että klikkaa sovellusta niin että tulee se kirjautumisnäkymä, mutta ei tarvitse kirjautua, riittää se vihreä tausta. Sillä saa S-bonuksen luettua maksupäätteellä.

Lähettäjä: hh 
Päivämäärä:   23.6.25 22:34:06

NFC:n pois laitto on helppoa, ei tarvitse edes avata näppäinlukkoa. Päälle saamiseen pitää, mutta niin pitää maksamiseenkin. Minäkin klikkailen sitä aina pois ihan jo siksi, että se kuluttaa akkua, eikä minulla ole muuta syytä pitää sitä päällä kuin lähimaksu, ei esim. libreä. Aina en pääse lataamaan puhelinta edes hetkeksi niin pitää sitten kytkeä pois kaikki ylimääräinen, kuten NFC, wifi ja bluetooth. Jos siis en juuri silloin ole wifiä käyttämässä.

En uskalla luottaa täysin puhelimeen, sillä aiempi puhelimeni alkoi jumittaa ja sammua tai käynnistää itseään ihan tuosta vain, vaikka kesken viestin kirjoittamisen. Ja siinäpä sitä sitten ollaan, kun ei ole mukana mitään muuta kuin puhelin ja kaikki tärkeä on puhelimessa...

Lähettäjä: vxcx 
Päivämäärä:   23.6.25 22:46:31

Minulla on plussakortti maksukortissa, eli nopeampi sillä on saada plussat ja maksaa ostokset kuin plärätä puhelimesta kaikki.

Lähettäjä: novoi 
Päivämäärä:   24.6.25 06:32:40

"Korttien mukana kuljettaminen on vanhanaikaista ja työlästä."

^

kännykotelossa maksukortti kulkee yhtä kätevästi kuin puhelin...(huoh)

Lähettäjä: Snipper 
Päivämäärä:   24.6.25 07:11:54

En kyllä päivittäistavarakaupan työläisenä allekirjoita ongelmia puhelimella maksamisessa. Jos ei toimi niin vika on käyttäjästä, pankkikortti vaihtunut eikä uutta ole päivitetty sovellukseen tai asetettu maksuraja täynnä tms. Enemmän ongelmia on niiden pankkikorttien kanssa kun ei muisteta millä kortilla on rahaa, mikä on minkäkin kortin pin ja sekin että siru ei toimi ja lähimaksu vaatii pinin...

Itsellä on toiminut puhelimella maksaminen aina hyvin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.