Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hiljenisikö työkaveri jos kertoisin ikävän asian

Lähettäjä: Willis 
Päivämäärä:   22.6.25 12:51:09

Työskentelen tiimissä jonka tiiminvetäjä ei ole koskaan oikein tykännyt minusta. On tuonut tuota esiin eri tavoin ja muutkin ovat se huomanneet eli ei ole mikään mun kuvittelema asia. No, en mäkään hänestä tykkää, mutta olen siitä ikävä ihminen että pystyn työskentelemään myös sellaisten ihmisten kanssa joista en pidä. Tiiminvetäjän tekemiset ja sanomiset lähinnä huvittavat.

Nyt on sitten aloittanut paasauksen siitä kuinka tyhmiä ihmiset ovat olleet kun ostivat korona-aikana talon maalta ja joutuvat lisääntyvän lähityöskentelyn takia ajamaan pitkiä työmatkoja. Vihjailee, että kuulun tuohon tyhmien joukkoon. Asun kyllä maalla mutta olen asunut täällä jo vuosikymmeniä. Aloitin tiimissä pahimman koronavaiheen jälkeen enkä paljon asioistani töissä puhu, joten eivät tiedä kuinka pitkään olen täällä asunut. Tiiminvetäjä ilmeisesti ajattelee, että on taas yksi aihe, jossa pääsee pätemään ja lyttäämään mua.

Muutin maalle, tai oikeastaan jäin asumaan maalle yhden ikävän tapahtuman seurauksena. Yleensä en uusille tuttavuuksille tuosta puhu, koska ihmiset järkyttyvät siitä. Nyt kuitenkin miettinyt, että pitäisikö joskus kun tiiminvetäjä taas jauhaa tuosta maalle muuttamisen tyhmyydestä, kertoa miksi asun siellä missä asun. Kertoisitte vai ette?

Re: Hiljenisikö työkaveri jos kertoisin ikävän asian

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   22.6.25 12:53:49

Vaikea kommentoida, kun et kerro, mikä se ikävä tapahtuma on. Ikäviä asioita on hyvin monenlaisia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.6.25 12:54:33

Vähän riippuu. Itse saattaisin kyssäistä, että eikö hän tosiaan tiedä, että siellä maalla on asuttu jo kuinka pitkään, eikä se ole mikään koronavillitys. Eihän ennen mitään kaupunkeja kerrostaloineen ollut

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   22.6.25 12:56:11

En missään nimessä kertoisi. Käyttäisi ihan varmasti sitä mollatakseen sinua,usko tämä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.6.25 12:57:37

Tiiminvetäjä on idiootti, kerro se sille.

Päivämäärä:   22.6.25 13:01:18

En kiusaajalle kertoisi mitään henkilökohtaista. Ennemmin jokin muu faktaan pohjautuva yleismaailmallinen tieto, että nolostuisi. Tämä voi tietenkin olla myös vain lisää bensaa liekkeihin.

Päivämäärä:   22.6.25 13:06:46

"Nyt kuitenkin miettinyt, että pitäisikö joskus kun tiiminvetäjä taas jauhaa tuosta maalle muuttamisen tyhmyydestä, kertoa miksi asun siellä missä asun. Kertoisitte vai ette?"

En kertoisi. Saattaisin sen sijaan mainita vain että jaa, mun tuttavapiiristä ei tällaisia löydykään.

Päivämäärä:   22.6.25 13:08:53

"Vihjailee, että kuulun tuohon tyhmien joukkoon."

Et kuulu, eli miksi ärsyynnyt? Sano, että ymmärrät hyvin miksi maalla asuminen vetää puoleensa, sinäkin olet viihtynyt jo vuosikymmeniä.

(Eikä tuollaiselle kuulu syy miksi asut maalla.)

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   22.6.25 13:09:17

Tai kertoisi, että meidän naapuriinkin muutti tällainen tai että meidän kylälle ei valitettavasti ole muuttanut uusia aikoihin. Ehkä 15 vuotta sitten viimeksi

Lähettäjä: Talteen 
Päivämäärä:   22.6.25 13:10:58

Käytä sopivaa äänityslaitetta ja tallenna tiiminvetäjän juttuja. Kirjaat myös kaikki esitetyt asiattomuudet johonkin muistikirjaan. Jos jotain jatkoseurauksia tulee, voit esittää muistion tiiminvetäjän epäasiattomuuksista.
Tuo tallennettu tieto voi olla kovaa valuuttaa tulevaisuudessa.

Lähettäjä: Huihaihei 
Päivämäärä:   22.6.25 13:11:48

Asu Xmäessä jos et muuta saa..käy väillä tuulettumassa.

Lähettäjä: Ops 
Päivämäärä:   22.6.25 13:12:35

En lähtisi avautumaan henkilökohtaisista, varsinkaan ilmeisesti ihmisen takia, jonka kanssa et tule toimeen. Kovin henkilökohtaiset asiat eivät muutenkaan kuulu työpaikalle, varsinkaan kun eivät liity työntekoon.

Ajattele terveellä järjellä, riittää että tuot jossain vaiheessa esiin faktat ohimennen niin että hänkin kuulee, vaikka niin "että onpa ollut kivaa asua jo vuosikymmeniä poissa kaupungin hälystä" tms. Asia ratkaistu, ja kaikki muut oppivat jälleen kerran millainen ikävä arvostelija se tyyppi on, jos kertomasi pitää paikkaansa. Ei kannata antaa toisen provosoida, työt työnä ja vain työasiat puheeksi hänen kanssaan.

Lähettäjä: Soppa 
Päivämäärä:   22.6.25 13:16:11

En kertoisi, koska tuollainen ihminen saa siitä vain yhden lyömäaseen lisää. Joillakin ihmisillä ei ole _mitään_ kunnioitusta toisia kohtaan, vaan he kääntävät vaikka puolison kuoleman lyömäaseeksi.

Lähettäjä: Ronsu 
Päivämäärä:   22.6.25 13:22:19

En kertoisi. Ihminen, jonka kanssa ei synkkaa ei ole ansainnut minulta yhtäkään henkilökohtaisella tasolla olevaa asiaa.

Sen sijaan saattaisi sopivassa hetkessä mainita mitä positiivisia asioita pidemmässä työmatkassa itselleni on. Mulle sopii istua autossa omien ajatusten kanssa 40min ennen työpäivää, ehdin laskeutua keskittyneeseen työmoodiin. Työpäivän jälkeen taas ehdin prosessoida työasiat, ja kun työhönkulkumatka päättyy, työasiat eivät seuraa minua vapaa-ajallani.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.6.25 13:31:38

Mitä väliä sillä on, TYKKÄÄKÖ joku työkaveri vai ei? Taannoinen esimies sanoi hyvin, että kaikista ei tarvitse pitää, mutta kaikkien kanssa on tultava töissä toimeen. Töissä. Koska töissä ollaan tekemässä töistä, ei "tykkäämässä" kenestäkään. Ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun työkaverin mieltymykset, ei se minun ystäväni ole vaan toinen työntekijä paikasta, jossa käydään ansaitsemassa. Kaverit on sitten muualta.

Että en kertoisi aloittajana henkilökohtaisia asioitani työkavereille. En sille tiiminvetäjälle enkä muillekaan, koska omat hlökohtaiset asiat ei kuulu työpaikalle eikä ne todellakaan kiinnosta kaikkia, vaikka kohteliaasti teeskenteleväkin kiinnostunutta kun joku paasaa mitä miehensä sanoi aamulla, millaiset on avioero- tai uusiparisuhdetunnelmat, mitä lapsensa teki, millainen loma oli millaisessa hotellissa, miten rempataan keittiö ja blaablaablaa.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   22.6.25 13:47:49

En taatusti kertoisi syistä ihmiselle josta en pidä ja johon en luota, mutta jos alkaisi vinoilemaan maalla asumisestani, saattaisin hyvin kohteliaasti kysyä häneltä, muistaako hän, kauanko siitä on kun korona alkoi.

Oletettavasti vastaus olisi "kyllä", muodossa tai toisessa, minkä jälkeen tiedustelisin yhtä kohteliaasti tietääkö hän, kauanko olen asunut maalla.

Oletettavasti ei tiedä, ja siinä vaiheessa valistaisin häntä edelleen hyvin kohteliaasti, että olen asunut siellä jo X vuotta.

Päivämäärä:   22.6.25 13:55:03

tottakai saat elät kuten haluat. älä vaan missään nimessä kerro enää mitään.
oa kokemus että minut leimattiin vajakiksi, tehtiin huoli ilmoitus ja souvi on järjen toisella puolen.
en tiedä vieläkään oliko syynä pomon jahtaus, see etten hslunut jakaa elämääni vai mikä.
psykkasessioiden jotka firman puolesta pakotettu, päälle minussa ei mitään vikaa. introvertti mutta osaan toiia porukassa.
tavallaan jätti jälkensä. siitä sen enempää. tämän kanssa nyt elettävä.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   22.6.25 14:08:21

Sanoisin, että itse olen viihtynyt maalla jo vuosia ja that's it

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   22.6.25 14:09:50

Niin ja ei se hiljenisi

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   22.6.25 14:15:23

Älä kerro, ei hiljene. Itse harkitsen vakavasti työpaikan vaihtoa, koska tiiminvetäjä täysin tuulella käyvä ja aina joku alempi työntekijä on hänen hampaissa. Itse olen saanut tästä osani myös. Vähän aikaa saattaa olla tasaista, mutta ei kestä stressiä, niin ei tarvitse paljoa tapahtua mitään negatiivista, niin taas mennään.

Päivämäärä:   22.6.25 17:04:43

Ei kannata paljastaa omia asioitaan, niillä se lyö vyön alle vielä lujempaa. Voithan olla se järkevämpi osapuoli ja todeta jotain että joo meilläpäinkin meni taloja kaupaksi just korona-aikaan, sitä edeltävänä 20 vuotena huomattavasti vähemmän.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.6.25 18:23:04

Naurahda sille että tää taitaa todella olla sulle todellinen sydämen asia kun jatkuvasti jauhat samasta aiheesta.

Lähettäjä: Pysy etäisenä 
Päivämäärä:   22.6.25 18:38:05

Viisas kertoo vain niitönäitä työpaikalla, jossa paljon naisia, tai vanhoja ukkoja joilla ei seiso, nekin osaa olla sellaisia sentraalisantroja ettei paremmasta väliä.

Usko tai älä, taitaa tiiminvetäjä olla jateellinen sulle vapaasta elämäntyylistä.

Mene työterveyteen kertomaan tilanteesta ja kerro kaikki ne todelliset seikat rehellisesti mitään suurentelemstts. Näin estät sen, ettei se pääse muita kiusaamaan.

Ja tyhmyyttäkin on monenlaista, ei taida olla itse mikään älykäs tehnyt vain ikänsä yhtä ja samaa hommaa..

Lähettäjä: No lol 
Päivämäärä:   22.6.25 18:42:34

Sano että veetun honottava bulldoggi, pää kiinni ja irvistät. Jos se siitä tajuaisi jotain, ellei ole ihan idiootti.

Lähettäjä: × 
Päivämäärä:   22.6.25 18:46:15

Ainoa miten voit osallistua jeskusteluun, on toteamus, ettet haluat tuomita tai arvostella muiden ihmisten valintoja tai elämäntapaa vaan keskittyä nyt näihin TYÖASIOIHIN...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.