Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Keräileekö aikuiset schleich-hevosia?

Lähettäjä: lelutalli 
Päivämäärä:   22.6.25 09:07:35

Kysymys yllä.

Re: Keräileekö aikuiset schleich-hevosia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.6.25 09:09:49

Itse en, mutta varmasti maailmalta löytyy joku aikuinen, joka keräilee.

Päivämäärä:   22.6.25 09:25:36

Onhan noita jotka keräilee. Ja hiovat värit pois ja maalaa uudestaan.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.6.25 09:30:36

^ ja vielä niitä jotka pistää ne paloiksi että voi tehdä niille uudet jalat, vartalon jne

Lähettäjä: jepulis 
Päivämäärä:   22.6.25 10:08:19

Mua kiinnostaisi keräillä niitä isompia Breyer hevosia, ei vaan rahat riitä sellaisten hankkimiseen. Jos joskus voitan lotossa niin sen huomaa sit tuunattujen Breyereiden kokoelmasta...

Mutta Schleichit on hienoja myös, olen todella kiitollinen että missasin ne kakarana. Muistan jonkun vähän vastaavan keräilysarjan ja olin niidenkin kanssa ihan pulassa. Meidän perhe ois joutunu vararikkoon jos valikoima olis ollu silloin sellainen kuin nyt.

Toisaalta isommat leikkihevoset näyttävät kadonneen ihan täysin? En ole kirppiksiltäkään pystynyt jäljittämään sellaisia isoja mitä oli olemassa joskus 85-93 välisenä aikana.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   22.6.25 10:17:17

"Keräilin" joskus muutamia suosikkirotujani. No sittemmin lapsen syntymän myötä ne ovat päätyneet hänen leluikseen.

Lähettäjä: Riga 
Päivämäärä:   22.6.25 10:23:49

Mä olen se joka tuunaa niitä uuteen uskoon, eli muotoilen ja maalaan uudelleen. Erityisesti tykkään tehdä niistä omien hevosteni näköisiä sekä suokkeja (vaikken ole suokkia koskaan omistanutkaan). Kansainvälisillä harrastajien foorumeilla näitä sitten esittelen samanhenkisille. Onneksi mulla on tytär joka leikkii niillä, niin saan perustella harrastukseni sillä eikä tarvitse myöntää että äiti tekee tätä ihan kyllä omaksi iloksi :D

Lähettäjä: Riga 
Päivämäärä:   22.6.25 10:25:16

Ja lisään vielä, että teen myös niille varusteita ja se on ehkä suurin intohimoni tässä harrastuksessa, rakastan pientä näpertelyä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.6.25 11:46:48

Lapsena vanhempani eivät suostuneet ostamaan näitä joten aikuisiällä olen vanhempia heppoja keräillyt, lähinnä kirppareilta ostellut.

Päivämäärä:   22.6.25 12:46:50

Vielä teini-iässä noita keräilin, nykyään jäänyt, mutta vielä ovat tallella. Onhan noiden laatu mennyt hurjasti alaspäin, vaikka hinnat näyttävät yhellä hevosella olevan jo kympin pintaan. Aikaisemmin nämä taisivat olla käsinmaalattuja, liekkö ovat enää vai onko laadusta vain tingitty, että on saatu tuotantokustannuksia alaspäin. Maalausjäljen lisäksi hevoset eivät ole malleiltaan enää yhtä hienoja, etenkin jouhet on monesti muotoiltu todella tönkösti. Villieläimissä ja monissa muissa maatilaneläimissä jälki on kuitenkin vielä varsin hyvä, mikähän lie syynä, että hevosissa laatu on mennyt muita selkeämmin alaspäin.

Lähettäjä: .,. 
Päivämäärä:   22.6.25 13:12:08

Keräilen ja kustomoin jonkin verran, itse kyllä tykkään enemmän CollectA merkin hevosista. Paljon hienompia ja anatomisesti paremmin tehtyjä.
Viime ja tämän vuoden schleichit on yllättävän hyvin tehtyjä, aivan erinäköisiä kuin vaikka viisi vuotta sitten tehnyt anatomiahirviöt. Muovin laatu on vain valitettavasti nyt huonoa, aivan liian pehmeää ja jalat taittuu miten sattuu.

Päivämäärä:   22.6.25 15:00:55

CollectA:n hevoset jotenkin erikoisia. Dartmoorinponistakin olisi voinut tehdä oikeasti dartmoorinponin näköisen! Kirjava ei ole dartmooreilla sallittu väri, joten tästä tulee enemmänkin mieleen joku risteytysponi. Schleichien dartmoorinponi on sata kertaa enemmän rotunsa näköinen.

Päivämäärä:   22.6.25 15:02:13

Keräilee erityisesti ulkomailla. Moni aikuinen kerää myös Breyereitä samassa.

Päivämäärä:   22.6.25 15:03:13

https://www.lahjakas.fi/tuote/collecta-88711-dartmoorinponi-tamma-kirjava

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.